Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Spectrum #199 üzenetére
Nem értetted meg, ami írtam. Én sem a játékosok mellé nem álltam, sem a BioWare mellé, csak ezt a csókát javítottam ki.
A művészetet csak annyiban érintettem, hogy a játékkészítés nem az - egy szóval sem mondtam, hogy művészeti alkotást csak egyvalaki egy sötét szobában hozhatja létre. Művészi alkotásnál egyébként a művész(ek)en kívül senki nem mondja meg, milyen legyen - pláne nem egy profitorientált multicég.
https://www.coreinfinity.tech
-
Kanczy
veterán
válasz Spectrum #202 üzenetére
Ez az, amit mondtam, hogy elővigyázatosabbak voltak, mint kellett volna. Nem kell logikus legyen - ahogy írtam, én is inkább megölnék sok embert, ha megmentem vele az emberiséget. Lehet, hogy gonosz leszek tőle, de meg kell hozni a nehéz döntéseket
You don't get it, son. This isn't a mudhole... It's an operating table. And I'm the surgeon. (Batman: The Dark Knight Returns)
-
Kanczy
veterán
-
ddekany
veterán
"Mégis mi indokolná, hogy bármely faj ilyen gépeket kreáljon? A gépeket azért hozzák létre, hogy dolgozzanak és szolgáljanak. Nem azért, hogy reménykedjenek, büszkék legyenek és érzelgősködjenek."
Gondolom az világos, hogy egy nagy költségvetésű film vagy játék mögött nincs ilyen mélységben átgondolva semmi. Másfelől azért az emberi gyarlóságokkal megfertőzött és esetleg gazdája ellen forduló AI nem biztos, hogy hülyeség, mert egy nagy tudású AI bizonyára tök máshogy épülne fel mint egy mai program, aminél 100% kontrollod van (eltekintve a bugoktól...). Például nevelgeted, tanítod, és ő levonja a következtetéseket, felépíti önmagát, és lehet hogy nem tudsz bele totálisan biztonságos vészfékeket beépíteni (embert nem ölünk, stb), mert idővel "kinövi", kikerüli. De ezt a sci-fi forgatókönyv írók nem tudják, szóval nem ezért van ilyen, hanem mert populáris a Terminátoros téma és kész.
-
Huma
addikt
" Például nevelgeted, tanítod, és ő levonja a következtetéseket, felépíti önmagát, és lehet hogy nem tudsz bele totálisan biztonságos vészfékeket beépíteni (embert nem ölünk, stb), mert idővel "kinövi", kikerüli."
Mivel egy gép, ezért lehet bele biztonságos vészféket beépíteni. Kb úgy tudnám jellemezni mint egy beégetett BIOS-t. Míg a gépen futó operációs rendszer fejlődik és alakul addig a rögzített alapelvek (BIOS) változatlanok maradnak. Hacsak valaki felül nem írja a BIOS-t.
"Gondolom az világos, hogy egy nagy költségvetésű film vagy játék mögött nincs ilyen mélységben átgondolva semmi."
Ez elég nagy baj.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
finest
őstag
Köszi, h megosztottad a cikket! Én ugyan nem játszottam az ME-vel, de szívesen összefoglalom a cikk tartalmát, mert nagyon jól rámutat, h miért vannak kiakadva játékosok. A befejezéssel az a gond, h elmarad a katarzis. A játék varázslatos és magával ragadó. Sikeresen vonja be a játékosokat az ME fantáziavilágába, sok érzelmet, együttérzést épít fel és vált ki a játékosokból. Ráadásul az érzelmi feszültséget az utolsó pillanatig fokozza, még az utolsó harci jelenetben is, amikor már-már meghal a főhős. És itt követték el a szerzők a hibát, mert a befejezés egy olyan világot és olyan új szereplőket von be a történetbe, amelyekről a játékos addig nem is tudott, nem kötődik hozzájuk, szemben a sok-sok fajjal, akiket a játék során megismert. Nem az kerül bemutatásra, h mi lett azzal a világgal, amiben a játékot végigcsinálták. Ezért mindaz, amiért addig harcolt értéktelenné válik, nem tudja kiélni/átélni a játék során felhalmozódott érzelmeket. A befejezés nem válik részévé a történetnek, nem hogy szervesen, egyáltalán semmilyen módon nem kapcsolódik hozzá.
Igaza van a cikk szerzőjének, h ez művészi szempontból is nagyon cink, nincs katarzis, nincs tanulság, pofára ejti a játék a játékosait.
A fentiek tekintetében, szerintem nem a befejezés lesz más, hanem a kiegészítőkkel beépítik a jelenlegi befejezés értelmét a korábbi történetbe, retrospektív módon feltárják, h miért is kellett mindennek úgy történnie, ahogy az eredeti befejezésben történt. Ilyen szempontból ez lehet előre kitervelt, mert fenntartja az érdeklődést a sztori iránt. Ugyanakkor nagyon csúnya dolog visszaélni a játék által felhalmozott érzelmekkel.[ Szerkesztve ]
“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
nanorambo
őstag
"nagyon csúnya dolog visszaélni a játék által felhalmozott érzelmekkel"
Én is ugyan ezt mondtam. Itt már szerintem átléptek egy bizonyos határt az EA/Bioware -nél... Nem véletlenül jött több olyan visszajelzés és több olyan komment (igazából főként külföldi oldalakon, de volt egy két magyar is), hogy a játék vége miatt depressziósak lettek egyesek és/vagy fizikálisan betegnek érezték magukat.
Megjegyzem, nekem sem tartozik azon pillanatok közé amiket szívesen idézek fel az emlékeimben, mert bármikor, bárhol vagyok drasztikusan csökkenti a jó közérzetemet...
Ezért nincs is hangulatom elkezdeni újra még az első részt sem, mert valahogy azt a botrányos befejezést juttatja eszembe, amitől szó szerint szorongásom leszLehet, hogy kicsit vadul hangzik, de sajnos tényleg így van.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"Mivel egy gép, ezért lehet bele biztonságos vészféket beépíteni."
Épp ezt mondom, hogy ez nem biztos, hogy menni fog. Ma, mikor azt mondjuk hogy gép, akkor mivel mi alkottuk, természetesnek vesszük, hogy értjük és így kézben tarthatjuk a működését. (Legalábbis elvileg...) Az emberi gondolkodáshoz hasonlóan értő MI-t viszont aligha tudod te "kézileg" beprogramozni, tehát inkább felépítesz egy rendszert, ami tanulásra képes, aztán hagyod tanulni, hagyod hogy maga kiépítse a logikai kapcsolásokat. Mikor azok kész vannak, annyira kuszák és összetettek lehetnek, hogy senki nem érti, értelemszerűen maga az MI sem. Csak működik. Ezzel máris hasonlatos lett egy élőlényhez. Próbálj egy ilyen rendszerben elkapni olyan összetett, absztrakt dolgokat, mint egyfajta gondolat, ami rosszra vezet... nem biztos, hogy mindig menni fog. Lehet az MI-t arra kondicionálni a tanítási folyamatban, mint egy kisgyereket, hogy ez rossz, ez jó, de erre mondtam, hogy idővel kinőheti.
(A BIOS-t amúgy ki tudja kerülni az OS anélkül hogy felülírná, miután betöltődött. Csak addig volt rá feltétlenül szüksége, amíg bootolt.)
-
ddekany
veterán
-
Huma
addikt
"MI-t viszont aligha tudod te "kézileg" beprogramozni, tehát inkább felépítesz egy rendszert, ami tanulásra képes, aztán hagyod tanulni, hagyod hogy maga kiépítse a logikai kapcsolásokat. Mikor azok kész vannak, annyira kuszák és összetettek lehetnek, hogy senki nem érti, értelemszerűen maga az MI sem. Csak működik."
Na de éppen az (az egyik) a különbség az igazi élőlények és a gépek közt, hogy a gépekben tudsz rögzíteni felülírhatatlan parancsokat. Tehát hagyod tanulni, de a rögzített alapelveket (pl Robotika törvényei) nem tudja kikerülni. Pl beépítesz egy olyan biztonsági rutint, hogy ha bármely gép az alapelveket megszegve akar cselekedni akkor azonnal megbénuljon.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
anno utánnanéztem a lezárásnak (sose játszottam ME3al, viszont érdekelt a felhajtás miatt), és van egy olyan értelmezés, hogy ez már megtörtént.
SPOILER
az utolsó 15perc álomjelenetként is értelmezhető. erre utal a színkódolás, a töltények hiánya a fegyverből -nem bug, egyben szimbolizálja is, hogy a főhős az eddigi értelemben tehetetlen-, az elmosódott kép. elvileg előtte a hős megsérül, tehát a lezárás a citadellánál álomjelenetnek tűnik. ez a leírás szerint logikus magyarázatot adna a gyerekre, az addig nem jellemző vörös/kék színkódolásra pár dolog függvényében, illetve arra, hogy a csapattársak hogyan kerültek különböző helyekre, amikor csak pár perc tellt el. mivel magam nem játszottam vele, ezért nem tudok véleményt mondani. a Lynches párhuzam egyébként jó, álomjelenetekkel az emberek egy része nem tud mit kezdeni.ja igen: páran hiányolták a "jó" befejezést, sokszor a Deus Ex: Human Revolution cinikus lezárását emlegetve. úgy néz ki a fejlesztők listáját végignézve volt még ott valami, amit pár ember nem vett észre.
Huma: Asimov egy scifi író volt, és nem matematikus/programozó. valamint amióta aktív volt eltellt soksok év, MI alapú rendszerek hatalmasat fejlődtek. kezdőállapot van, szimulálni lehet, hogy hova jut a rendszer, de ha valahol kiugrik a biztonságos állapotokból, és definiálatlan helyzetbe kerül... ahogy kivettem a leírásból, ebben a helyzetben egy pontosan ilyen nem definiált állapotban is történhet meg döntés.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
ddekany
veterán
"Na de éppen az (az egyik) a különbség az igazi élőlények és a gépek közt, hogy a gépekben tudsz rögzíteni felülírhatatlan parancsokat."
Az, hogy "gép", csak annyit jelent, hogy ember hozta létre. Én a fentit biztosító fizikai/technikai törvényszerűségről nem tudok... Ez csak jelenleg van így, de a mostani gépek/szoftverek viszonylag egyszerűek. Hogy későbbi gépekre is fennáll-e majd ez, azt ki tudja...
-
7
addikt
Ironikus, hogy a Robotika törvényeit hozod fel példaként a biztonsági rutinokra, miközben Asimov pont azért "alkotta meg" őket, hogy a Robot-univerzum majd' minden egyes történetével bemutassa, milyen sokféle módon lehet "kijátszani" azt a három (illetve később négy) egyszerűnek tűnő alapszabályt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz nanorambo #215 üzenetére
ok, ez szerintem eléggé egyértelmű volt.
felépítményben is érdekes a lezárás, az emlékek/struktúrák pályaelemként megjelenése kapcsán a Deus Ex: Invisible War vége jut eszembe. vagy az álomjelenetek kapcsán a F.E.A.R. 2 befejezése. illetve egy picit a System Shock 2, az ismerősnek tűnő hang mögé bújó veszéllyel..
ugyanakkor felmerül bennem a kérdés, hogy minek változtatni a végén?
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
bullseye
addikt
válasz nanorambo #215 üzenetére
still better than ME3 ending
amúgy nem rossz. teljesen nem vett meg, ennyi erővel Jákob lajtorjája is lehet, meg minden, és ugye alacsony értéknél Shepard nem éli túl a küzdelmet magával, szóval...
+Bioware sokkal jobban járt volna, ha ezzel magától előáll az első nagy tiltakozási hullámnál.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
Huma
addikt
-
nanorambo
őstag
válasz proci985 #218 üzenetére
Ha igaz az indoktrináció, akkor nem kell megváltoztatni a játék végét. Csupán kiadni egy DLC-t ami tovább viszi az ébredés után a játékot.
Viszont ha indoktrináció/álom lenne a vége a Bioware már szólt volna. Ezek után meg pláne.
Igaz az indoktrinációs elmélet bizony beton biztosan áll és a dal a youtube-on (ami alapján feltehetőleg az ME befejezését csinálták mert ugyan arról szól majdnem 100%-ban) abban is benne van, hogy a rémálomnak vége HA FELÉBREDSZ!
De sajnos biztos vagyok benne, hogy a Bioware nem indoktrinációnak tervezte, mert akkor már tuti mondtak volna valamit.
[ Szerkesztve ]
-
válasz nanorambo #221 üzenetére
szerintem a szólt volna két dolog miatt sem biztos:
1.: nem spoilereznek. az a szólt volna kb olyan, mintha a Mona Lisa mellé készült volna egy 50oldalas leírás magától a művésztől, 15 oldalon át elemezve a mosolyt. amivel kb az egész mű értékét degradálta volna. más párhuzamban Kubrick nem csinált rendezői kommentárokat, pedig pár esetben sokkal egyszerűbb lehetett volna a mű megértése azok segítségével (2001: A space odyssey valaki?). csomó mű pontosan azért válik érdekessé, mert különöző szinteken is működik. néha pedig a "mű önálló életre kel", azaz olyan szinteken is működik, amire a művész nem is biztos, hogy tudatosan gondolt. például Lynchnél a Twin Peaks egyik szereplője kapcsán hallottam ilyet (eredetileg egy árny csak egy munkás véletlen képbegyaloglása volt), vagy ott a Ragyogás "a kisgyerek magába integrálja a szállót, utóbbi pedig védekezik" értelmezése. illetve magyar példának a Hukklenél hallottam, hogy a koncepció folyamatosan változott, míg végül elnyerte végső álapotát. vagy ott a Brazil és a Szárnyas Fejvadász, nem sokban térnek el az egyes vágások, csak éppen mindkét esetben teljesen megváltoztatják a mű végkimenetelét.
2.: előbbi önálló életre kelő mű. ugyanaz a történet elég sokféleképpen hangozhat mesélő és hangsúlyoktól függően. például ott az Ősfaust és a Faust, a variációk a Hamupipőke/Hófehérke történetekre, ott a Solaris és az Event Horizon.DLCnek nincs értelme. abban a pillanatban, hogy a főhős megnyeri a csatát magával és felébred, a történet lezáródik. minden más befejezéskor pedig a főhős halott, tehát a sztorinak megint vége. szerintem a készítők remek munkát végeztek, ugyanezt a befejezést meg lehetett volna három órán keresztül, mindent szájbarágva is, pl a Batman: Dark Knight dialógusainak stílusában.
másképp: szerintem teljesen érdektelen, hogy mi volt a szándékuk, csak az a lényeg, hogy az ember hogy éli meg az adott művet.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
nanorambo
őstag
válasz proci985 #222 üzenetére
"abban a pillanatban, hogy a főhős megnyeri a csatát magával és felébred, a történet lezáródik"
De a történet nem záródhat le ezzel, mivel a három játék folyamán nem saját magunk voltunk a legnagyobb "főellenfél". Maximum csak részben. Az egész sztori arról szól, hogy egy ismeretlen faj 50.000 évente kegyetlenül betakarítja, feldolgozza majd eltárolja a galaxis fajait. A fő sztori szerint ezt kell megakadályoznod. Lehet, hogy részben a saját elméd ellen is küzdesz, de nem ez a fő vonal. Ha legyőzted a kételkedő/gyengébbik feled, akkor felébredsz, viszont arról szó sincs, hogy a reaperek akkor most elmennek-e vagy folytatódik tovább a ciklus...Itt jön az, hogy maga a befejezés mint felhozott koncepció és mint mondanivaló igen érdekes és elgondolkodtató. De ezt nem helyezhetik bele egy olyan környezetbe aminek az első két része pont a befejezés gondolatait cáfolta meg.
[ Szerkesztve ]
-
nanorambo
őstag
válasz nanorambo #223 üzenetére
Még:
Ha a Mass Effect 3 egymagában állna az első két rész nélkül akkor igen. Zseniális a befejezés. De mivel az első két rész saját maga cáfolta meg az utolsó 3 döntés logikaiságát ezért szerintem nem zseniális, hanem buta. Magában a "műben" vannak száz százalékos ellentmondások. Mintha teljesen más írta volna a részeket, úgy hogy fogalma sem lett volna, hogy mik hangoznak el az előző részekben.
Ne úgy akarjanak elgondolkodtatni, hogy az első két részben elhangzottaknak a harmadik rész végén teljesen ellentmondanak logikailag és ne is úgy, hogy orbitális lyukakat hagynak.
AMiet majd a későbbi bevétel érdekében DLC -kkel pótolnak.(Szubjektív vélemény)
[ Szerkesztve ]
-
-
nanorambo
őstag
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
Ezt úgy mondod, mintha léteznének ilyen robotok, tehát ezt tudhatjuk. Ha létrehozol valamit, ami emberivel egyenértékűen önálló gondolkodásra képes akár csak munkavégzésben, akkor lehet, hogy már annyira komplex és önszervező, hogy ugyan úgy nem triviális korlátozni a gondolatatit, mint ahogy egy emberét sem az.
-
válasz nanorambo #227 üzenetére
ne feledd az indoktrinációt/álmot. a renegade, a gyerek és a fénynyaláb is hazugság. éppen ezért is kéne gyanútnak fogni, hogy talán nem a legjobb megoldás jött ki pár embernek. a citadella sem mond ellent a korábbi részeknek, ugyanis a főhős sosem jár a citadellában, végig a földön fekszik miután eltalálta a nyaláb.
utánna még marad egyetlen kimenetel, de ott is eléggé egyértelmű, hogy mi történt. legalábbis ha az öregember egy gyereknek mesél egy történetet, az azt is jelenti, hogy az embereket nem irthatták ki, a ciklus pedig megszakadt.
alapkoncepció szerint én abban nem látok kivetni valót, hogy a végén a főhősnek saját magával kell szembenéznie. főleg, hogy az sem előzmény nélküli, egy csapattag már előtte meghozott egy ilyen irányú döntést.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
bullseye
addikt
válasz proci985 #229 üzenetére
Az egész csak álom! Rájöttem, betaláltam a Jákob lajtorjája hasonlattal. Sheaprd az első támadásban halálos sebet kap, és az egészet csak az utolsó másodperceiben pörgeti le a fejében... jöhet az ME4, ahol valaki át kell vegye a helyét.
Kell jobb bizonyíték, mint a szánalmasan szürreális épületen ugrálás Andersonnal? Onnan pedig minden mehet, mert Shepard csak egy katona + a proteán zavar az elméjében + haldoklik, olyan hülyeséget képzel el a végére, amit akar.
problem
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
nanorambo
őstag
válasz bullseye #230 üzenetére
Neem. Az első részben amikor a prothean jeladót megtalálod és használod. Akkor ugye lepörgeti az üzenetet és egy "mi lenne ha" történetet tudsz végig játszani. A negyedik részben ott ébredsz az éden 1-esen a jeladó előtt és mehet tovább a móka...
Nah komolyabbra fordítva a szót: Nagyon remélem, hogy tényleg jön valami amivel megmagyarázzák a dolgokat. És azt is remélem, hogy nem rontják el mégjobban az amúgy sem rózsás "végjátékot".
[ Szerkesztve ]
-
válasz bullseye #230 üzenetére
muhaha
egyébként ez még fokozható is lett volna, pl a főhős pucéran nekiáll üldözni a másik két szereplőt egy láncfűrésszel, miközben zenei albumokat elemez ki egy steril lakásban, névjegykártyákat lobogtatva, melyen látszik, hogy második neve Bateman.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Huma
addikt
A gépekben épp az a jó, hogy olyanra készíted őket amilyenre szeretnéd. Nem hiszem, hogy bárki is olyanra tervezne egy AI-t, hogy az egy idő után teljesen önállósodjon.
Amúgy még egy embert is lehet kondicionálni mindenféle dologra, nemhogy egy gépet.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
nanorambo
őstag
Hmm. Érdekes:
[link] -
ddekany
veterán
Azt nem érted, hogy lehet, sőt a tudomány mai állása szerint bizonyos, hogy efféle AI-t csak úgy tudsz a gyakorlatban előállítani, ha az önfejlesztő, már egészen korai stádiumában is. Innentől pedig simán lehet, hogy nem lesz teljes kontrollod, hiába gép. Pontosabban, van egy olyan választási lehetőséged, hogy akkor inkább egyáltalán nem állítasz elő fejlett AI-t, mert ez így para, máshogy meg nem tudod megcsinálni. Gondolhatod, melyiket választanánk a kettő közül... Én mint technokrata állat pl. azonnal gyártani kezdeném az AI-kat...
Igazából abban lehet bízni (ha lesz ilyen egyáltalán), hogy azért az embereknél nem lesznek kezelhetetlenebbek... mert hát azokat így is úgy is rendben kell tartani.
Igen, embereket is lehet kondicionálni. De az soha sem 100%-os.
-
HaaS
addikt
Olvasol Ian M. Banks könyveket? Szeretem őket, ott az AI "külön faj". Voltak háborúk is, a megmaradtakat rendesen hajtják néhol, de hát... néhány könyvben az emberi civilizáció gardedámja (is) az AI, figyelik mi történik, "belenyúlnak", ha úgy gondolják jónak. Gyakorlatilag saját döntésük miatt vonultak vissza (!), tudják, hogy mik ők és mire képesek. Ha már játékosfórum, a Játékmester címűt ajánlom elsőnek, bár ott ez a vonal annyira nagyon nem erős.
Aztán van könyve, amiben van olyan magasabb intelligenciájú faj, (ez nem gyártott, hanem ősi ), amely direkt játssza a hülyét, közben meg nem is. Persze az AI-nek ez nehézkesebb... alapvetően borzasztóan tetszik a Banks világban a "gép" szerepe. Az agyatlan fajokkal ellentétben ezek az intelligensebb létformák nem jutnak el fajok kiirtásáig (mint máshol pölö Ender, ugye). Bár alakváltókból kevés van... na mindegy, azok valahogy elkoptak, de akkor is, barbár dolog ez a fajirtás na, pfúj.szerk: szóval csak azt akartam írni, hogy az AI Banks-nél már rég eltépte a láncot, kábé semmi hatása/lövése nincs az emberi fajnak arra, hogy mit, miért csinálnak. Érdekes. A laaassúúú gondolkodású esetlen emberek, a röhejesen kis memóriájukkal.
A nemváltásnál is nagyokat pislogtam meg bólogattam, hehh... ami meg az ideál szépséget illeti, már emberekre, külsőleg, ott is nagyon betalált, az is érdekes gondolat, de nem lövök le minden poént.[ Szerkesztve ]
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
Harry Potter regényeknek a végére, ha akar. Nem hiszem, hogy jó ötlet lenne utána őt rávenni, hogy mégiscsak írjon egy újat."
Én ott is többet vártam.
Mondjuk én csak a filmeket néztem és nem sokat vártam, de úgy hiszem, hogy ha a könyveket nyálaztam volna végig és lettek volna elvárásaim, akkor kifejezetten csalódás lett volna számomra.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Polllen
nagyúr
Sztem nagyon egyszerű a történet. Ha szerintük ezt rendben van, hagyják így. Hja, h ez nem tesz jót az eladásoknak...
Hát könyörgöm, a művész dönti el, mi legyen a gyermekével. A piac meg eldönti, h eteti-e.Maximum megy a süllyesztőbe a többi bukott művészi alkotás mellett. Ha valóban komolyan gondolnák, h ez így jó minden téren,így maradna.
Uh ennyit arról, h milyen művészi értéknek tartják... Egy fejőstehén, nem több.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
haxiboy
veterán
Abszolút jogos...bár Rowling tól is kikönyörögték hogy ne haljon meg Harry XD
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce GTX 460-1 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce G 210 -1 gb videokártya
- Díszdobozos Lenovo Yoga Slim 7i Pro "Kis Gamer" Ultrabook 14" -40% i5-11300H 16/512 QHD+ 2,8K OLED