Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz GreenGoblin #213 üzenetére

    Mivel a fejlesztések nem úgy működnek, mint Sim City-ben, hogy benyomod a gombot és x másodperc múlva ott a kifejlesztett új cucc, így természetesen nehéz megmondani. De én nem arról beszélek, hogy majd 15x olyan kapacitás lesz és 1 másodperc alatt feltölthető degradáció nélkül (mert tudom, hogy sokan csak ezt tekintik fejlesztésnek, minden más, ami graduális javulást hoz csak parasztvakítás meg porhintés).
    Még ha pesszimistán nézed, akkor sem nagyobb átbaszás az egész, mint az ígérgetés, hogy most majd tényleg 100g/km alá mennek a belsőégésű járművek, meg majd tényleg új és innovatív és tiszta lesz minden áram nélkül. Nyilván könnyebb ígérgetni meg trükközni, mint új alapokat tervezni meg új technológiákat kutatni/fejleszteni, de azért lassan rájönnek a nagy gyártók is, hogy aki kimarad, az lemarad. Még arra kellene rájönniük, hogyan kell nyugdíjazni azokat a régi fos szoftvereket, amit az infotainment rendszerek használnak és valami használhatót tervezni, mert ebben kb a Teslán kívül minden autógyártó iszonyatosan le van szintén maradva.

    stickermajom: Persze, elismeri a cikk, hogy nincs helyi szennyezés, csak a hangnem nem mindegy azért. Én legalábbis úgy vagyok vele, hogy az önmagában óriási előny, hogy nincs lokális szennyezés. Ha mást nem tudnának felmutatni az e-autók, csak azt, már akkor is úgy gondolnám, hogy megéri.

    dj79: Például az a baj a hidrogénnel, hogy drága és környezetszennyező az előállítása nagyon jelenleg. Hogy marha nehéz tárolni (mert annyira kicsi a H2 molekula, hogy egy fém tartályból is lassan, de folyamatosan szökik a falakon át), ráadásul hatalmas nyomáson kell tárolni, olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb. Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek.

    [ Szerkesztve ]

  • Rolly

    veterán

    válasz GreenGoblin #213 üzenetére

    akkukból már több olyan is van ami nem tartalmaz kobaltot :)

    #215GreenGoblin
    tény a cikk igazságokra épül csak sok-sok helyen ferdít, mert felhozza a megujulóknál a jaj mi lesz ha újra kell hasznosítani / beszántani a szélerőművet és a napelemet.. (szélerőmű nem tudom milyen anyagból van abban nem vagyok otthon) Napelem esetén a napelem 90-95%-a tulajdonképpen üveg alumínium.. Gond az újra hasznosítás?
    Egy atom reaktorral mit kezdünk ha lejárt a működési ideje? Mennyi beton kell egy hőerőműhöz? Az annyira zöld...
    Senki nem állította, hogy az elektromos autó zöld, csak hogy zöldebb mint bármi más ami most elérhető. Sőt lehet zöld is ha teljes mértékben megújulóval tudja valaki tölteni (persze ez nehezen kivitelezhető az tény)

    Az ilyen napelem, eautó és lítium akku ellenes cikkek alapból ferdíteni szoktak:
    - a lítium akku tönkremegy 8 év alatt ... Nem nem megy tönkre 8 év és 160e a garancia rá... Jelenlegi apasztalatok alapján egy temperált akku (folyamatosan 60%-ra csökkenő kapacitással) cirka 300e kmt tud elmenni. Ez átlag felhasználással 15 év (évi 20e km)
    - ez után az akku még nem kuka mehet be házi szünetmentesnek, szigetüzemű napelem akkunak... még kb 10-15 évre is akár ... (ugye egy 45 nettó akku ilyenkor már "csak" 30 kWh körül tud, ami egy átlagos családi ház 5-6 napi fogyasztására elég lehet
    - napelemeknél is szoktak azzal jönni, hogy 10 év után kuka az egész, meg 25 év után már nem termel (attól függően ki mennyire sötét) de valójában a jelenlegi napelemek degradációja fele a garanciában vállaltnak így várhatóan egy 25 éves napelem tudni fogja még az újkori teljesítményének a 90%-át... ergó egy emberöltőt körülbelül el tudnak menni...
    - akku újrahasznosítás már ma is van technolgóia 90% feletti újrahasznosításra, csak nincs hozzá akku. A fiókban porosodó telefon-laptop stb lítium akkukat meg sajnos nem éri meg összegyűjteni. Készült egy amerikai tanulmány, hogy amerika legjelentősebb lítium készlete az állampolgároknál van már most is :)

    #217dj79
    A hidrogén ha vízbontással állítjuk elő akkor jó és hasznos, csak nem gazdaságos az előállítása. 1 kg hidrogén előállítására 50-55 kWh energiát mondanak. Amivel a Mirai elvileg 100 km-t tud megtenni... ennyi árammal egy hasonló méretű modern elektromos autó cirka 200-250 km-t :) ezért nem érdemes a hidrogénnel foglalkozni...
    De amúgy kell hajók számára például, tehervonatok számára, a hálózat kiegyenlítésére. Ha sok megújuló lesz a hálózaton akkor ilyen telepek a szinte ingyen áramot hidrogénként el tudják raktározni télire mondjuk ... vagy a szinte ingyen áramból tudnak majd üzemanyagot előállítani. De erre lesznek jók a mesterséges üzemanyagok is...

    #221dabadab
    itthon az SR+ a támogatás miatt került be 15 millió alá... amúgy nem 15m alatt lett volna az ára :) tehát itthon nem tudod mennyi lett volna ha nem akartak volna 15m alá beférni... Több helyen hasonlóan trükközött a Tesla (ha jól tudom Kanada talán még ilyen ország)

    #224dj79
    Ha jól tudom annak a gyári fogyasztása 3.8 l vegyesben akkor az lehet a 85 gr / km ha neked 4,7 fogyasztás jön ki akkor te 105 gr / km körül jársz

Új hozzászólás Aktív témák