Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GreenGoblin

    tag

    válasz #16820480 #212 üzenetére

    pár éven belül simán lehet, hogy jönnek a más (új) összetételű akkuk

    Ja ha olyan gyorsan jönnek mint a mobiloknál évek óta beígért csoda akkuk, akkor talán a lányaink-fiaink megérik…talán.

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • Noukoum

    veterán

    válasz #16820480 #212 üzenetére

    Ez a cikk pont olyan mint a többi, arra jó hogy átbasszák az embereket, semmi többre. Amíg meg van a kétely addig veszik a belsőégésűeket, ez a cél. Már majdnem mindenki letett a toyotán kívűl arról hogy ne vegyetek villanyautót majd vegyetek hidrogént tőlem (előtte meg hibridet) baromságról. Jelenleg az a cél hogy ne omoljon össze a belsőégésű eladás, meg ne jöjjenek rá az emberek hogy mekkora rohadék az összes gyártó (ebben az esetben a teslán kívűl).
    És akkor az ilyen koboldfejű majmok még tolják is az olajlobbi szekerét, mint anno a rákosi féle propagandát.

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • stickermajom

    addikt

    válasz #16820480 #212 üzenetére

    Ha jól tudom jelenleg pár százalék körüli mindössze az újrahasznosítás, mert egyszerűen olcsóbb bányászni. Nincs a cikkben ferdítés, korrekten - hivatkozva - leírja a jelenlegi helyzetet. Nem köpködi az EV-ket, ő is elismeri hogy lokálisan nem szennyeznek. A hivatkozott IEA jelentés is korrekt.

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #16820480 #212 üzenetére

    Mintapélda hozzászólás a kettős mérce felismeréséhez.

    "Egy belsőégésű motor sosem lesz tiszta"
    Erre később visszatérek.
    De elméletileg semmilyen motor sem tiszta. Minden motor alacsonyabb hatásfokú 100%-nál. Ha mást nem, de hulladék hőt minden motor termel.

    "...az energia kétharmadát elpazarolja,"
    Az nagyjából a Trabant kategória volt. nagyjából 1/3 a veszteség. A benzinüzemű járművek hatásfoka némileg elmarad gázolaj üzemű motorokétól.

    "az olaj áztatta motor"....
    Miért baj? Még a Tesla mechanikus részei is igényelnek kenést és karbantartást. Amúgy a hulladék olajok újra hasznosíthatóak.

    Idáig tartott az első mérce, első felvonása.

    "Még ha a bűnbaknak beállított lítium és kobalt bányászat olyan rossz is amilyennek mondják...."
    Mert? Ha az elektromos hajtásról van szó, akkor lehet miniatürizálni a problémát?!

    "Arról nem is beszélve, hogy folyamatosan mennek a fejlesztések, pár éven belül simán lehet, hogy jönnek a más (új) összetételű akkuk, nagyobb léptékű újrahasznosítás. .."
    Miből gondolod, más megoldások fejlesztését abbahagyták?
    Nem kizárólagos tulajdonsága az innováció az elektromos járműveknek.

    "...nagyobb léptékű újrahasznosítás. Ezt égetett üzemanyaggal nem tudod megcsinálni."
    A hidrogénnel meglehet, korlátlan számban újrahasznosítható anyag.

    Most térünk vissza a motor sohasem lesz tiszta második fejezetére.

    "Például az a baj a hidrogénnel, hogy drága és környezetszennyező az előállítása nagyon jelenleg. Hogy marha nehéz tárolni (mert annyira kicsi a H2 molekula, hogy egy fém tartályból is lassan, de folyamatosan szökik a falakon át), ráadásul hatalmas nyomáson kell tárolni, olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb. Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek."

    Csak drága. Most tekintsünk el a ma használatos ipari gyártástól, az hosszú távon nem fenntartható megoldás. Elektromos árammal közel környezetszennyezés nélkül állítható elő.
    'de folyamatosan szökik a falakon át)'
    Korrekt. De csak akkor korrekt, ha hozzátesszük az akkumulátoroknak önkisülése van. Azokból sem lehetséges a betáplált energiát veszteség nélkül hasznosítani.
    'olyan hatásfokkal állít elő energiát mint egy benzines motor kb'
    Nem. A benzines motor nem játszik példaként. Nem használható Otto motorban. A beindítás pillanatában robban a motor. Amúgy sokkal jobb a hatásfoka a hidrogén égetésből nyerhető energiának. Ha nem lenne és szabad hidrogén maradna a kipufogó gátban, szintén robbanna a jármű. Az energiacella jellegű felhasználás hatékony és biztonságos.
    'Illetve extrán gyúlékony/robbanékony anyag, egy balesetnél ha megsérül a túlnyomásos (350 vagy 700 bar) tartály, akkor ott gondok lehetnek.'
    Azt azért meg kell érteni, hogy a hidrogén a ma is mert legnagyobb energiasűrűségű üzemanyag. Minél nagyobb az energia sűrűség annál veszélyesebb az anyag.
    A veszélyesség csökkentésének érdekében több tartályban tárolják a hidrogént.
    De a veszélyességet az akkumulátorok esetében is figyelembe kell venni. A sérüléses robbanás elkerülése érdekében erős fém tartóban helyezik az akkumulátorokat.
    Nem fekete - fehér világban élünk, hogy a realitást messze kerülve beszélgessünk vitatkozzunk. :(((

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák