- GoodSpeed: UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Turbolada II
őstag
1 milliót adnék érte, ha lenne annyi fölösleges pénzem. 20 év múlva sokkal többet fog érni, főleg egyben.
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Először is szép munka. Iszonyat fanatizmus kell ehhez, de jó értelemben mondom.
Az S3 Savage 2000-hez hozzátéve. Igazából tekinthető első T&L-es kártyának. A hardverben alapvetően nem volt hiba, de sosem sikerült hozzá normálisan működő drivert írni. Itt el kell dönteni, hogy mit tekintünk elsőnek. Az első beépített T&L-t, vagy az első működő T&L-t. Én az utóbbi felé hajlok, de véleményes. A legjobb az, ha a szövegkörnyezetben megvan említve az S3TL motor, de úgy, hogy sosem sikerült normálisan működésre bírni. Ezért valójában a GeForce 256 az első itt.
A DX8-as Radeon annyi extrát nem tudott. A DX7-es Radeonban volt extra, ami kihasználatlan maradt. Ilyen volt az automatikus animációszámítás. Ez a DX8 mellett a vertex shaderrel elvesztette értelmét, mint fix-funkciós hardver.
A DX8 mellett a gyártók elkezdtek kísérletezni a tesszellálással. Az NVIDIA csinált ilyet először, amit a GeForce 3-ba raktak. Ez egy alapvető HOS support volt, ami eléggé lassan dolgozott, mivel nem volt teljesen fix-funkciós, így senki sem támogatta. Az ATI a TruForm-ot vezette be, ami annyiban volt előnyösebb, hogy jelentősen gyorsabb volt. Ezt 17 játék támogatta is, de a fix-funkciós motor miatt eléggé nehezen lehetett rá implementációt csinálni. Végül az ATI ki is vette ezt és emulációval csinálták meg a TruForm 2.0-t.Az FX-ek igazából nem attól voltak gyengék, mert sok dolgot támogattak, hanem attól, mert pont azt nem támogatták, amit a DX9 megkövetelt. Az MS a DirectX9 szabványban pixel shader esetén minimum FP24-es pontosságot követelt meg. Na pont ezt nem támogatta az NVIDIA. Helyette volt FP32, amit a szabvány elfogadott, hiszen jobb, mint a 24 bit, de itt jön képbe az FX ALU-jainak 256 bites adatútja, ami elég szűkös, hiszen csak két 128 bites operációt támogat, ezzel egyes utasítások elvégzése két órajelciklust vett igénybe. Itt vérzett el az FX. Az NV azzal javította, hogy a precizitást FP16-ra csökkentették, ami már ok volt, de a képminőségre tudjuk, hogy ez negatívan hatott.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MC Pite
veterán
Ha egyszer trágya volt a képük akkor ez van
Emlékszem, M64el nem láttam miért nem tudok előre menni. Kovályogtam, ja,kerítés van előttem csak ezt már nem jelenítette meg.
Van itt kéznél is egy pár újság és mérés, de maradjunk annyiban hogy Savage 3D - TNT és Savage4 Pro (sajnos alig volt nem kiherélt kártya) vs TNT2 nagyjából azonosat tudott sebességben. Igaz, ehhez nem gyári S3 meghajtókat kellett használni.
Akkor még nem volt jelentős az ati (csak a képére írtam hogy annak is szebb volt akkoriban), ez az S3/Matroxnak maradt meg, de fél tucat játék támogatta a plusz cuccokat (igaz, S3TC aztán elég elterjedt lett, de extra textúra nem sok játékhoz járt, vagy hackelni kellett).Öhm, A radeon vastagon felülteljesítette a dx 7et, hisz shaderek, embm, tesszaláció, és egy sor dolog volt benne, hisz kb egy hónappal a tervezett debütálás előtt fújták le a már 'kész' dx8 megjelenését, rossz nyelvek szerint némi pénz(?) hatására.
"Nos, a kártyák fanatikusai fellélegezhetnek, mert egy Tokióban tartott bemutató keretében - ahol egy ATi Radeon-on demonstrálták a DX8-at - a Microsoft képviselői megígérték, hogy az új DX még ebben az évben megjelenik." Ne feledjük, akkoriban jóban voltak, az első xbox gpu is tőlük származott volna (csak vagy emiatt a buli miatt, vagy a várt kis haszon miatt lett NV2A ).FX-ekkel külön utakon indult el, nem a jó irányba (és nem messzire). Itt saját magát szivatta meg az nv, mert abban bízott hogy támogatni fogják - csak sem az előre, sem a vissza kompatibilitás nem sikerült túl jól.
A noname S2000eken kikapcsolták a TnL-t, de a Diamondon, illetve a szokásos 3.party driverekben ez ment. Igaz hiába voltak elsők, nem sikerült túl jól az első nekifutás és a vezetőség nem is nyomatta tovább, sajna. Nekem volt egy noname belőle, de jó driverekkel természetesen ment, ha lassabb is volt a gef256nál. Viszont játékokban 32biten sokszor hasonló teljesítményt tudott, jóval olcsóbban. Igaz, ehhez vadászni kellett a drivereket, és a minél frissebb S3tweakert mindig.
zonltanz, igen, gyártó és gyártó között is volt különbség, de a driverben és hw.ben alkalmazott eljárások miatt volt eleve gyengébb, mosottabb, és jellemzően kevésbé életteli az nv kártyák képe mint a többieké.
Régen, számtech boltban suli után különböző chipek, és azonos chipek különböző gyártótól lettek tesztelve(és hát a képminőség volt az egyik vesszőparipánk), különböző driverekkel és beállításokkal... hja, régi szép idők<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Suker10
aktív tag
Tőlem is kapsz egy díjat.
Müzli 38% gyümölccsel: "Száraz, hűvös helyen tárolandó. Az elemzés értékeit a természetes termékek biológiai variáció. Hiszen ebben a gabonafélék természetes termék tartalmazhat nukleáris alkatrészek, részek és kő shell alkatrészek is." De legalább természetes.
-
mcs
veterán
Volt nekem anno Radeon 9550, ami majdhogynem azonos felépítésű, mint az mxek és kis fxek, legalábbis ha az 1 gigatexelből, és 400 mhzes ramokból indulok ki, viszont 4 pipe x 1 tmu kialakítással. Talán ez utóbbi miatt lehetett gyorsabb d3dben az említett geforceoknál még nyers erőben is?
-
mcs
veterán
Igen, az a 76os limit is fura kicsit, mert a 3,4es prescott proci biztosan többre képes.
A Doom3 abból a szempontból nagyon jó teszt, hogy a ramsávszélességre erősen támaszkodik. 128 bites MX440el már el lehet játszogatni vele, de 64 bitessel katasztrófa, mert kb. harmad annyi fpst produkál helyenként. Ahhoz, hogy mindenképp rendesen fusson, megköveteli a 128 bites DDR-t.Amúgy ezidáig úgy gondoltam, hogy dx8 és dx9 között csupán annyi a különbség, hogy dx8ban nincs heat haze effekt.
-
kcsa
veterán
Úgy látszik én már csak a hibákat találom meg
Az MSI féle Ti4800 esetén a következőt írtad: "A kártya dupla DVI kimenetet, és méretes rézhűtőt kapott, mely az egyik leghalkabb a GF4 Ti szériában"
Erről tudnék nyilatkozni, volt ilyenem. A hátsó lap sárgára eloxált alumínium, az első hűtő alapja pedig alumínium (szintén sárgásítva), és csak a gagyi módon ráragasztott (igen, ragasztó volt, nem forrasztás... én le is szedtem ) hullámos lemez volt réz. Mellesleg olyan jó minőségű volt hogy ramokkal alig-alig érintkezett :/
-
joshua7
veterán
Most fedeztem csak föl ezt a cikket. Végigolvastam, maxi respect az elkészítésért!
Annyit fűznék kiegészítésként hozzá, hogy a Vantage performance teszt 1280x1024-ben fut. Illetve hogy a GTX480 bizony bőven cpulimites egy 4Ghz-es i7-tel 06-ban. Sőt, az összes GTX400-as is az.
1 kérdésem is lenne: a 7800GTX-nél ezt írtad: '...Ezt a szokatlan megoldást valószínűleg azért alkalmazták, mert 512 MB-os változat kiadását is tervezték, ám ez később nem (illetve nem ilyen formában) valósult meg....' Itt mire gondoltál? Mert biztosan volt 512-es 7800GTX, emlékszem, anno az nwnews fórumán mekkora májerek voltak a tulajok, mennyire villogtak velük.Semper Fi
-
joshua7
veterán
Lehet, hogy fullhd-ben ment, de akkor az nem a performance preset volt.
Úgy értem, hogy ha alátolnál egy 5-5,2Ghz környéki 2500k/2600k procit, szerintem hármassal kezdődne a végeredmény. Alapórajeles GTX480-nál is. A cpulimit az, hogy a cpufreki emelésével egyenes arányban nő a pontszám.
Akkor csak van ilyen kártya. Miért hagytad ki a listából?
[ Szerkesztve ]
Semper Fi
-
szab.tam
nagyúr
komoly elképzelés.
én az nvida helyében, (már ha egyáltalán illetékesekhez eljutt), ezt az anyagot átvenném, és fordítás után és beillleszteném az oldalra valami történeti áttekintés, publikáció, sajtó, akármi részbe...
[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
Új hozzászólás Aktív témák
- ZAOPIN Z2 4K gamer egér - fehér
- Galaxy Buds FE - Grafitszürke
- Lenovo ThinkBook 15 G2 ITL, 15,6" FHD IPS Kijelző, i7-1165G7 CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11/10, S
- HP Zbook 15 G3, 15,6" FHD IPS Kijelző, I7-6820HQ CPU, 32GB DDR3, 512GB SSD, NVIDIA 4GB VGA WIN 10, S
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs