Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz GAI #148 üzenetére

    Először is szép munka. Iszonyat fanatizmus kell ehhez, de jó értelemben mondom. :R

    Az S3 Savage 2000-hez hozzátéve. Igazából tekinthető első T&L-es kártyának. A hardverben alapvetően nem volt hiba, de sosem sikerült hozzá normálisan működő drivert írni. Itt el kell dönteni, hogy mit tekintünk elsőnek. Az első beépített T&L-t, vagy az első működő T&L-t. Én az utóbbi felé hajlok, de véleményes. A legjobb az, ha a szövegkörnyezetben megvan említve az S3TL motor, de úgy, hogy sosem sikerült normálisan működésre bírni. Ezért valójában a GeForce 256 az első itt.

    A DX8-as Radeon annyi extrát nem tudott. A DX7-es Radeonban volt extra, ami kihasználatlan maradt. Ilyen volt az automatikus animációszámítás. Ez a DX8 mellett a vertex shaderrel elvesztette értelmét, mint fix-funkciós hardver.
    A DX8 mellett a gyártók elkezdtek kísérletezni a tesszellálással. Az NVIDIA csinált ilyet először, amit a GeForce 3-ba raktak. Ez egy alapvető HOS support volt, ami eléggé lassan dolgozott, mivel nem volt teljesen fix-funkciós, így senki sem támogatta. Az ATI a TruForm-ot vezette be, ami annyiban volt előnyösebb, hogy jelentősen gyorsabb volt. Ezt 17 játék támogatta is, de a fix-funkciós motor miatt eléggé nehezen lehetett rá implementációt csinálni. Végül az ATI ki is vette ezt és emulációval csinálták meg a TruForm 2.0-t.

    Az FX-ek igazából nem attól voltak gyengék, mert sok dolgot támogattak, hanem attól, mert pont azt nem támogatták, amit a DX9 megkövetelt. Az MS a DirectX9 szabványban pixel shader esetén minimum FP24-es pontosságot követelt meg. Na pont ezt nem támogatta az NVIDIA. Helyette volt FP32, amit a szabvány elfogadott, hiszen jobb, mint a 24 bit, de itt jön képbe az FX ALU-jainak 256 bites adatútja, ami elég szűkös, hiszen csak két 128 bites operációt támogat, ezzel egyes utasítások elvégzése két órajelciklust vett igénybe. Itt vérzett el az FX. Az NV azzal javította, hogy a precizitást FP16-ra csökkentették, ami már ok volt, de a képminőségre tudjuk, hogy ez negatívan hatott.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák