Új hozzászólás Aktív témák

  • Hymm

    csendes tag

    Sziasztok,

    Megosztok veletek egy kis történetet a Playstation bannolási rendszeréről illetve a rendkívül segítőkész Magyar supportról.

    November közepe-vége felé vásároltam egy használt PS3-mat, megkímélt szinte alig használt állapotban. Felfrissítettem a legújabb firmware-re, vettem 1-2 teljesen original játékot (fifa 13, tekken tag 2...) majd nagy mosollyal az arcomon bele vetettem magam a konzolos multizás élményeibe. :))
    Január közepéig semmi probléma nem is volt. Mikor egy szép januári pénteki estén, munkából haza érve a következő üzenet fogadott a PS bekapcsolása után:
    Acces to Sony Entertainment Network by this account has been banned or temporarily suspended
    Gondoltam biztos valami félre értés, vagy valami jókedvű cimborám reportolta egy kevésbé formális beszélgetésünk és kidobtak néhány napra. Úgy is 1-2 nap múlva értesítenek, hogy mi történt.
    Eljött a következő hét és egy árva e-mailt/postai levelet/táviratot/bagolypostát semmit nem kaptam. Ekkor hívtam fel először a rendkívül segítőkész supportot.
    Itt miután végig kérdezett a telefon másik oldalán ülő úr minden biztonsági kérdést rákérdeztem, hogy ugyan miért és mennyi időre bannoltak. Ekkor kezdődtek számomra a furcsaságok, ugyanis emberünk azt se tudta megmondani, hogy miért és-hogy mennyi időre bannoltak, mivel Ő nem lát semmit. csak annyit hogy: hacking. Kérdeztem tőle, hogy akkor ezt, hogy lehet orvosolni mivel nekem teljesen eredeti gépem van teljesen eredeti játékokkal, eszembe se jutna "hackelni" ráadásul még pofátlanul multizni is közbe.
    Válasz: Ő nem tud semmit mondani, ír egy e-mailt az UK supportnak, majd ők megmondják a frankót.
    Ezután csak vártam, vártam türelemmel. Továbbra se kaptam semmilyen értesítést, hogy mi történt ezért újra és újra felhívtam a rendkívül segítőkész úriembert. Míg az első hívástól számított kb 2.5 hétre megjött a várva várt e-mail az UK supporttól.
    Ekkor az úriember közölte velem, hogy prema bannt kaptam, mindezt úgy, hogy felolvasta nekem angolul a kapott e-mailjét olyan akcentussal, hogy aki ezt megérti angol legyen a talpán. Vissza kérdeztem, hogy mit? Prema bannt, majd megkértem az urat ha lehet innentől magyarul ha már magyar support.
    Tehát ki bannoltak, örökre. Természetesen jött a szokásos kérdésem, és ugyan miért bannoltak? Válasz: valamilyen hacking. Ekkor kicsit már kezdett eldurranni az agyam.
    És nagyjából a következő párbeszédet sikerült vele elkövetnem:

    - Mi a megoldás, hogy tudom bizonyítani, hogy nincs hackelve a gépem játékom bármim?
    - Sehogy, örökre bannoltak és ezzel nem lehet semmit csinálni.
    - Mi lenne ha bevinném a gépemet, játékokat mindent amit akarnak egy hivatalos szervizbe és ott a srácok lokalizálnák a problémát?
    - Nem ez nem lehetséges, mert nem a gépemet bannolták, hanem a PSN felhasználómat.
    - Tehát akkor, mi a megoldás?
    - Nincs megoldás bannoltak, kész.
    - Kérném szépen az e-mailt amit megkapott az UK supporttól.
    - Nem küldhetem el, először egyeztetem kell a feletteseimmel.
    - Uram ezt az e-mail már 1 hónapja nekem címezve kellet volna küldeni a bannolás utáni napokban. Mikor küldni nekem tovább az e-mailt?
    - Nem tudom mert meg kell beszélnem a feletteseimmel.
    - Kérném a felettesét, vagy hozzá elérhetőséget.
    - Én azt nem adhatom ki.
    - Tehát akkor jól értem, hogy engem ki bannoltak mindenféle indoklás nélkül amiről még egy hivatalos írott formában lévő levelet sem kaptam és ebbe törődjek bele. Felejtsem el a felhasználóra be regisztrált, komoly pénzekért megvásárolt játékaim, az eddig azokkal elért eredményeket mindent?
    - Igen jól látja.

    Itt leraktam a telefont és a szétkapcsolás utáni monológomat mindenkinek a fantáziájára bízom :))

    Összegezve:
    • Bannoltak PSN-ről örökre bármilyen indoklás nélkül,
    • megoldás nincs fogadjam el, hogy a a játékok amiket megvásároltam mehetnek a kukába (legalábbis az online részük)
    • mai napig nem kaptam semmilyen hivatalos levelet

    Szerintetek ez egy normális bannolási metódus? Ezt így megtehetik?
    Illetve van bárkinek bármilyen ötlete a problémára? (azon kívül, hogy vegyek xbox-ot ;])
    Esetleg privátban egy kontakt valami életképesebb és sablon válaszoktól mentes emberhez a sony-nál?

    Elnézést a wall of text - ért :B

    Szép napot!

Új hozzászólás Aktív témák