Új hozzászólás Aktív témák

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz knorbi77 #20454 üzenetére

    Amint azt már leírtam, a multiplatform játékokat elsődlegesen PC-re fejlesztik. Evidens, hiszen magán PC-n történik a készítés is, ott lehet gazdálkodni az erőforrással, mert van miből, hiszen a legfrissebb hardverelemekkel lehet tervezni, illetve gyönyörűen lehet skálázni az egyéni beállításokkal. Ez a PC-s fejlesztési folyamat tart sokáig, hosszú évekig is akár. A multiplatform címeknél ezt követi a konzolra történő portolás (pár stúdiónál ugyan előfordul a párhuzamos fejlesztés, de nem ez a jellemző), itt kezdődnek a bajok, mert jóval elmaradottabb, korszerűtlen GPU-val és egy teljesen más architektúrájú CPU-RAM párossal találják magukat szemben a programozók a PS3 esetében. Mivel a portolásra szánt idő jóval rövidebb, mint a teljes fejlesztési periódus, ezért sietve el kell készülni a munkával. Kapásból jönnek a kompromisszumok: legelsőként a felbontást rögtön csökkentik 720p-re, jobb esetben még az alá, gyengébb felbontású textúrákat alkalmaznak, kihagyják a DX10-11-re épülő effekteket, csökkentik az objektumok számát, beállítanak egy alacsonyabb frame-reate-et, stb., lehet ragozni. Ezáltal a játék játszhatóvá válik a 4 évvel ezelőtti platformon is, igaz, erős grafikai kompromisszumokkal. Aki ezt nem hajlandó elfogadni és a grafika az elsődleges neki, az ne vegyen PS3-at. Ha ez mindegy, akkor játékélményben hozza a szintet a PS3, bár nekem a szép grafika is fokozza a játékélményt, nem mindegy például, hogy egy szétlőtt üveg millió darabra esik és szétszalad a földön, vagy csak bereped, esetleg 3 darabban leesik.

    Az exkluzív címeket, mint az Uncharted-széria vagy a GoW-sorozat teljesen fölösleges ide keverni, az azokat fejlesztő stúdiók a PS3-ra álltak rá, évek óta csak arra programoznak, optimalizálnak, kiismerték a gép minden porcikáját, a teljes programkódot. Ezen játékok éveken keresztül készülnek, célzottan erre a hardverre, ezért lesznek gyönyörűek és jól játszhatóak.

    Senki nem vitatta, hogy kellő munkával ne lehetne szebb grafikát kihozni a multiplatform címekből PS3-on, csak nőiesen szólva b*szhatjuk, hogy mit LEHETNE belőle kihozni, ha egyszer nem hozzák ki. Tömegtermelés van a szoftverpiacon, minden évben el kell adni az adott játék újabb részét és még ha két csapat is dolgozik a szérián (lásd COD vagy NFS) és minden évben a másik jelenteti meg az új részt, akkor is max. szűk 2 év van egy játék elkészítésére és az összes platformra történő portolásra, tesztelésre, hibajavításokra. Ennyi idő alatt lehetetlen olyan munkát végezni, ami minőségi lesz. Egy Uncharted sem véletlenül készül 3 évig úgy, hogy csak egy platformra érhető el. Az, hogy egy Mafia 2-t évekig fejlesztenek, csak egy dolog, mert nem elsődlegesen konzolra fejlesztették, ez meg is látszik rajta.

    Más kérdés, hogy a PS3 is lehetne sokkal jobban programozható, csakhogy ez az architektúra nagyon nehezen kezelhető, merőben más programozni, mint a PC-t vagy az Xbox-ot. Ezt a Sony is elismerte, hogy nagy baklövés volt és a PS4-gyel kapcsolatban már tettek olyan nyilatkozatot, hogy sokkal közelebb fog állni architektúrát tekintve egy mai sokmagos asztali PC-hez, mint a PS3, ezáltal könnyebb lesz rá portolni, fejleszteni.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

Új hozzászólás Aktív témák