-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
balisz
senior tag
A sötét panelfényerő előnye az, hogy ilyenkor gyakorlatilag nincs dither, viszont ahogy DMFan is leírta: változik az árnyalás így kevésbe tűnik kontrasztosnak majd a kép (mondjuk fényerő állítással lehet rajta segíteni, de akkor meg részleteket veszítesz) és a feketeszint is egy picit emelkedik és a homogenitás sem lesz olyan jó mint közepesen. Ennek ellenére filmezésre én ezt használom, mert engem közelről zavar a dither.
-
balisz
senior tag
Az lenne az egész lényege, hogy ez a D-Nice nevű ember is ugyanazokat a slide-okat ugyanannyi időn át jeleníti meg a saját tv-jén aztán kalibrálja és a beállításokat közzé teszi, így elméletileg a tv-k ugyanúgy öregszenek és pontosabbak lesznek rajtuk a kalibrált beállítások mivel kisebb lesz a szórás.
És itt jön a személyes véleményem, miszerint ezt két okból felejtsd el:
1. Ez az egész procedúra az amerikai modellekre van szabva amik elektronikában is eltérhetnek az európaiaktól.
2. Mivel a legtöbb panel alapvetően más színhelyességi paraméterekkel rendelkezik, ezért simán lehet, hogy csak még rosszabbra állítanád a képet.Egyébként lehet ezeket a slide-okat szimplán "öregítésre/bejáratásra" is használni, de szerintem erre is teljesen felesleges. Használd a tv-t úgy ahogy amúgy is tennéd és aztán ha szeretnél kalibrált képet nézni akkor kérj meg egy szakembert, hogy kalibrálja.
Remélem érthető volt így hajnali 4-kor írva is
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz starryeyed #70791 üzenetére
Ha megfelelő a mért én a helyedben nem akarnék megválni tőle. Viszont ha kész vagy ráfizetni nagyobbra akkor is csak 65 colos ST60-at kapsz újonnan Magyarországon ami viszont több mint fél millió.
Egyébként a 280 ezer még kicsit gáláns is lenne, főleg volt élettárstól[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz MasterMark #70796 üzenetére
Nem olyan bonyolult azt megtanulni, csak a műszer elég drága és nem éri meg ha csak a saját tévéjét akarja kalibrálni.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz Threant #70930 üzenetére
Sajnos elég sok félresikerült moziterem található kicsiny országunkban ahol esetleg túl kicsi a vászon, nem okés a hangrendszer és a képminőség is szörnyű. Voltam olyan moziteremben is ahol a vészkijáratot jelző felirat közvetlenül a vászon alatt volt és kb. kétszer világosabb volt mint a vetített kép. Jó is lenne ha minden moziterem megfelelő minőségű lenne...
-
balisz
senior tag
válasz hunspikey #71078 üzenetére
Én is megnéztem még korábban a "fehér" panelfényerőt és szerintem is elég jól néz ki például egy tűzhányós jelenet vele vagy ha a sötétben ég egy fáklya, de teljes képernyős világos képtartalom esetén valahogy már kicsit fura a kép. Akkor már inkább a közepes panelfényerőt érdemes szerintem feltolni max-ra, sötét szobába az is elég
-
balisz
senior tag
válasz hunspikey #71109 üzenetére
Szóval megállapítható, hogy lehet szemégető fényerőt is produkálni a plazmából csak felesleges
Tény, hogy a "sötét" panelfényerő világosabb részeken poszterizál, viszont van aki inkább ezt választja mint a ditheres sötét árnyalatokat. Ez már inkább egyéni preferencia kérdése mint, hogy az egyik egyértelműen jobb lenne a másiknál. Egyébként a sötét panelfényerőt is fel lehet venni olyan világosra, hogy sötét szobában kicsit bántóan világos legyen.
Kár, hogy a Pana befejezte a gyártást, mert azért még lehetett volna mit finomhangolni a tévéken. -
balisz
senior tag
Külföldi fórumokon voltak/vannak 50 colos GT és VT pirosas árnyalatú kép gondok, 55 colos VT-re még nem olvastam ilyen panaszt. Meg egyébként is vedd a NAGYOBBAT, főleg 3-4 méterre.
Ha nincsenek extrém elvárásaid a képminőséget tekintve akkor én a Samut is számításba venném, persze csak akkor ha meg tudnál barátkozni a képmérettel
Egyébként nem hiszem, hogy a képméreten múlna a ghost-olás, inkább csak arról van szó, hogy az egyik panel érzékenyebb mint a másik. -
balisz
senior tag
válasz dzsóbácsi #71241 üzenetére
Be lehet állítani ezt szemre is.
Na szóval: a referencia érték (235) feletti fehérek az úgynevezett "whiter than white" fehérek. (236-253) Ezek elméletileg nem hordoznak hasznos képindormációt így nem probléma ha nem látod őket. Viszont az sem baj ha látod, mert tulajdonképpen ezek plusz részletek.
Ha mindenképp meg akarsz szabadulni tőlük akkor állíts még a kontraszton a lejátszóban vagy a driver-ben.[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
Nem akarok érzékeny témát felhozni, de láttátok már az 500 ezres 50VT60 hirdetést?
-
-
balisz
senior tag
válasz Csabroncka #71662 üzenetére
Már alapból nagyobbat kellet volna venni. Egyébként érdemes lenne cserélni, nagy előrelépés lenne bármelyik 50-es szériás pana az U30 után.
-
balisz
senior tag
-
balisz
senior tag
válasz hunspikey #72185 üzenetére
Első ránézésre már annyi biztosan látszik, hogy elég ütős beállítás az biztos.
A sima prof. Profilhoz képest olyan mintha kevésbé lenne "fátyolos" a kép. Talán a színek kicsit túlszaturáltnak tűnnek, de pl. az ég kéke gyönyörű ezen a beállításon, nem is láttam még ilyen szépnek a tv-n eddig.
A 82-es kontraszt sötétben nekem egy teljes filmen keresztül kicsit túlkapásnak tűnik, de a 70-75 már okés. Valószínüleg ez a beállítás nem lesz a "vetített kép nyugodtságát" kedvelők kedvence, de van benne potenciál az biztos.[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz liszi70 #72231 üzenetére
Én is írtam, hogy túlszaturált a kép, ennek ellenére személyes, valóságos tapasztalatomból is merítve ki merem jelenteni, hogy az alap, nem kalibrált prof. módhoz képest valóságosabbak bizonyos árnyalatok.
Egyébként nem gondolom, hogy az önbecsapás lenne az, hogy valaki olyan beállítást használ ami akár jobban tetszik neki a kalibrált beállításnál is. Az inkább önbecsapás amikor valaki kalibráltatja a TV-jét, nem tetszik neki a visszafogottabb jellegű kép, de elhiheti magával, hogy márpedig tetszik neki, mert ilyennek kell lennie.
Nem csak kalibrálás helyett lehet elszórakozni a beállításokkal hanem mellette is.Szerk.: Egyébként az élénkebb, nagyobb színtartományé a jövő, akár a HDR-re akár az OLED-re gondolunk, ez elkerülhetetlen lesz 10 éven belül a tévéknél.
(#72230) Kernel
Ez inkább szórakozás a beállításokkal mint kalibráció, nem kell halálosan komolyan venni minden beállítás módosítást
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz liszi70 #72236 üzenetére
Tényleg nem jeleni azt, hogy mindenképp ki kell használni, de ha már az új BD szabvány is támogatni fogja a nagyobb színtartományt akkor az lesz a standard, kalibrálni is új színtartományra kalibrálnak majd. Miért lenne a színesebb kép szarabb? A valóságban is sokkal több színt látunk mint a tv-n, talán szarabb a valóság mint egy Blu-ray képe?
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
Úgy érzem egyeseknek nem jön át a nagyobb színtér koncepciója.
-
balisz
senior tag
Nem is most rögtön kell váltani, de mire új TV-t veszel már el fog terjedni az új szabvány és ha a TV-d és a forrás is tudja miért küzdenél ellene? Én sem fogom még jó ideig kihasználni az új szabványt, de ettől függetlenül ez jó dolog nem pedig rossz.
(#72247) KTTech
Én sem úgy gondoltam, hogy most rögtön mindenki vegyen nagyobb színterű megjelenítőt, szerintem is várni kell addig amíg rendesen elterjed a dolog, mert addig csak arra jó, hogy beírják a specifikációba.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz KTTech #72253 üzenetére
Még mindig azt tudom mondani: és ha valakinek az nem tetszik? Inkább nézzen olyan képet ami nem tetszik neki csak azért mert pár ember egy szervezetnél meghatározta mi a helyes képbeállítás?
Szerintem a VALÓSÁGHOZ képest fakó, egyszerűen azért, mert a TV nem tud elég színt megjeleníteni és elegendő fényerőt kipréselni magából ahhoz, hogy olyan legyen mint a valóság. Személyesen én sem tudnék ilyen beállításokkal végignézni egy filmet, de elszórakozgatni vele szerintem teljesen jó.
Nem igazán értem miért kell ilyen halálosan komolyan venni ezt a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz liszi70 #72256 üzenetére
"Semmilyen szervezetről nincs szó, hanem (többek között) színek fizikailag meghatározható és nem szubjektív tulajdonságairól."
A színeket egy adott színtérhez állítjuk be, amit viszont már egy szervezet határoz meg.
"A filmeknek, tévéműsoroknak nem a VALÓSÁGOT kell ábrázolnia, hanem azt a látványt kell visszaadnia nagyon pontosan, amit a felvétel és annak hordozója tartalmaz."
Nem fogom harmadjára leírni ugyanazt, ezért annyit mondok: ha te mondod(#72257) BBéci
Ez így van, nem is vitatom, de ilyenkor jön az egyéni "elcseszett ízlés".
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz liszi70 #72261 üzenetére
Így van, minden úton el kell indulni ahhoz, hogy az ember a végén értékelni tudja a helyes képet vagy a valósághű hangzást. Ebben benne van az is, hogy mielőtt elérjük a célt kísérletezünk és sokszor eléggé félresikerül a dolog. Pl. nekem is volt korábban LCD-m.
[ Szerkesztve ]
-
balisz
senior tag
válasz liszi70 #72299 üzenetére
Egyébként nem is emlékszem már, hogy került bele a kalibráció a képbe, ugyanis senki nem mondta, hogy ezeket a beállításokat kalibráció helyett kéne használni.
Szerintem nyugodtan mondhatjuk, hogy a legideálisabb beállítást kalibrációval kapjuk, de előtte (vagy akár helyette is ha valaki úgy gondolja) mindenkinek szíve joga babrálni a beállításokkal, mivel úgyis bármikor visszaállíthatóak. -
balisz
senior tag
válasz szabieable #72420 üzenetére
Mi ezzel a probléma? Legalább van még plazma TV (ha nem is a legjobb) gyártásban.
-
balisz
senior tag
válasz szabieable #72422 üzenetére
Hát a képminőségről nem sok szó esik benne az biztos. Amerikában menők mostanság ezek a "kiteszünk egy csajt és ő felmondja a reklámszöveget" videók sajna.
-
balisz
senior tag
A zoom témához: a 60-as szérián tulajdonképpen egy zoom opció van ami forrás esetén esetlegesen változik is, míg az 50-es szériának ha jól emlékszem volt 3. Gondolom a koncepció az volt a pana részéről, hogy leegyszerűsítsék a dolgot és csináltak egy "okos" zoomot, csak az a baj, hogy vannak olyan esetek amikor nem igazán működik. Szerintem egyébként nem olyan szörnyű a dolog csak meg kell szokni.
-
balisz
senior tag
válasz hunspikey #72671 üzenetére
Így van, a kontraszt váltóztatásával tényleg változik valamennyit az árnyalás és bizonyos értékeket elérve "ugrik" egyet a kép és pl. a sötét részletek világosabbak vagy sötétebbek lesznek.
Én ezért nem is bajlódok már nagyon a beállításokkal, mert annyi változó dolog van, hogy felidegesíti az embert. Egy ideje már vagy THX cinemát használok (szerintem teljesen nézhető este is a 2.2-es gamma) vagy a már régen beállított sötét panel drive-os képmódot és próbálom nem idegesíteni magam. -
balisz
senior tag
Sötét panel fényerőt is be lehet állítani jól, csak ahogy hunspikey kolléga is mondta, számíts fals kontúrra szinte minden filmben legalább egy-két alkalommal. El kell dönteni mi zavar jobban: a fals kontúr vagy a dither.
Hogy ha megpróbálod beállítani sötét panelfényerőre akkor azt tanácsolom, hogy mondj inkább le 1-2 fekete árnyalatról és akkor nagyon hasonló kontrasztérzetet kapsz mint közepesen. -
balisz
senior tag
válasz anonym1s #73413 üzenetére
A 65"-osokat a tapasztalatok szerint nem érinti ez a probléma.
Pixhelhibából is van subpixel vagy teljes pixel hiba, ha sok pixel halott akkor cserélni szokták, de ahoz szerintem legalább 4-5 kell. 1-2 subpixel hibával nem foglalkoznék, azok csak egy színnél látszanak.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
- Politika
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Xbox tulajok OFF topicja
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Suzuki topik
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Villanyszerelés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen