-
GAMEPOD.hu
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
saelin
veterán
-
saelin
veterán
válasz Dinasti #80013 üzenetére
Fú, nekem az Ace Combat és az Elite Dangerous közben fordul meg a fejemben hogy venni kellene egy fligh sticket. Mekkora élmény lehet már egy ilyennel játszani... csak hát sajnálom a pénzt egy ilyenre, mert csak pár játékkal használnám ki...
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz ProEvoFan #80040 üzenetére
Mondjuk az "rendes" tőlük hogy kínálnak gyűjtői kiadást csak kóddal, mert így a digitális verzióval rendelkezők is behúzhatják azt és nem marad egy fölösleges lemeze/tud játszani is.
bandi0000
Mondjuk én kíváncsi leszek mi lesz a különbség PS4 és PS5 között a játékban. Ha csak annyi hogy szebben, több fps-el és trigger effekttekkel megspékelve jön... Rémlik valami hogy talán használnak RT-t... Tényleg nagyon kíváncsi vagyok ezt hogy oldják meg.[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
Biza, ezért kell előreláthatóan gépvariánst választani. Nekem már ps4-en is a játékaim 99%-a digitális volt, így egyértelmű volt a mit veszek magamnak. Viszont van egy barátom aki eddig inkább lemezesen vásárolt, de most az olcsóbb digitális gép felé kacsintgat (tán már meg is rendelte). Próbáltam lebeszélni róla, hogy a konzol árán inkább ne spóroljon mert később megbánhatja. Mindjárt rá is írok.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz Griff55 #80172 üzenetére
Többször streaming-eltem youtube-ra a legnagyobb elérhető felbontással és frame rate-el, de semmi teljesítménybeli különbséget nem vettem észre a játékra vonatkozóan. Nekem PS4 Pro-nál sem volt ilyen téren semmi bajom. Egy valamire lehet kihatással: az online játékra, főleg ha te vagy a host.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
-
saelin
veterán
válasz Kendek #80252 üzenetére
Ez a copy megvan PS5 játékok esetén is? Csak azért kérdezem hogy ha megjön barátom lemezes gépe tudjak neki segíteni.
Bencus88
Ennyi, ha az ember normálisan közli mi nem tetszik neki a géppel vagy a szolgáltatással kapcsolatban senki nem fog pampogni. Nekem a ps4-hez képest a tárhely méretét leszámítva mindenben óriási előrelépés a konzol. A kontroller extra funkciói is tetszenek. Ehhez hasonló kreativitást eddig csak a Nintendo oldalán lehetett látni és én mindig irigykedve néztem miket össze nem hoznak ott.[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz Rony949 #80264 üzenetére
Mondjuk nem tudom mennyire életszerű hogy valaki rendszeresen annyit játszik a géppel. Én is nagyon kocka vagyok, de pl szabadság alatt sem volt olyan, hogy merülésig nyomtam volna a kontrollert, mert a köztes időben amikor nem játszottam töltőn volt. Így nekem egy egy napos maratont 1-2 órás pihenőkkel simán kibír végig. Ez valahogy úgy néz ki hogy 10-12 óra gaming egy napra, amiben van egy vagy több 1-2 órás pihi, akár több részletben. Ettől többet el sem tudok képzelni, mert akkor csak wc-zni és kaját bevinni a gép elé áll fel az ember. Nem mondom hogy ez így oké akku időben, de ha a realitás talaján maradunk elégnek kellene lennie.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz Macccy #80414 üzenetére
Én játszottam az eredetivel és nagyon élveztem, de nem tudom elképzelni hogy ugyan azt a story-t letoljam remake vagy remaster formában. Abban viszont reménykedem, hogy ez egy esetleges folytatás előszele lehet.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
Majd a King's Bounty II vélemények jöhetnek ide. Mennyire működik jól a játék ezzel az új kameraállással és a HoMM-os térkép elhagyásával?
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz Macccy #80513 üzenetére
Nem csak a tömörítésnek van itt szerepe, hanem hogy nem kell egy fájlt többször elhelyezni a tárolón a gyorsabb elérés érdekében, mert az SSD-vel seperc alatt behúzható bárhonnan. Ezt sokan elfelejtik említeni, és majd pluszban erre jön rá a tömörítés!
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
-
saelin
veterán
válasz BusinessGuy #80789 üzenetére
Fölösleges még ezen lovagolni. Az előző generációban voltak játékok amik 720p-re is lementek egy-egy jelenetnél a dinamikus felbontás miatt. Most meg végre van egy gépünk ami egy csomó dolgot átvett a félgenerációs gépektől (választható grafikai/performance módok).
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz RangerFox #80931 üzenetére
BC nélkül mind a két konzol (Xbox-ps) kb halott lenne ebben a genben. Nagyon kevés cross-gen cím van még. Így hogy lehet PS4 pro vagy attól jobb minőségben prevgen játékokat futtatni rajta kész aranybánya!
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz RangerFox #80960 üzenetére
Cross gen is, de hagyjuk a témát mert látom majdnem flame lett belőle... Várom az esti show-t! Hátha mutatnak valami szaftos új IP-t, folytatást vagy valami király indie címet. Én biztos nem fogok csalódni, mert semmi elvárásom nincs a show-ra nézve.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
Azért az a KOTOR remake nem hangzik rosszul! Nekem az eredeti kimaradt és kétlem, hogy valaha elkezdeném már csak a játék kora miatt is. Én nagyon várom!
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz BusinessGuy #81417 üzenetére
What? Azért nem veszed meg mert színesbőrű a karakter és egy fehér ember terrorizálja?
Én most köptem ki a reggeli teát. "It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
Az azért jól látszott belőle hogy a prevgen-t nem engedték el vele. Nem mondom hogy csúnya volt, mert már az előző része sem volt az, sőt, de nem volt egy Ratchet and Clank szint sem. Igaz, ezt egy semi-open world játéknál nehezebb kivitelezni. Nálam a Forspoken volt ami nagyon tetszett az egész show-ból! Tetszik a setting és a főhős is. A harcok engem már már az Avatar-ra emlékeztettek ezekkel a gesztikulált varázslásokkal.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
-
saelin
veterán
válasz saelin #69262 üzenetére
Life is Strange Episode 4
Még nagyobb kihagyás után folytattam a LiS végigjátszásom és csak kapkodom a fejem hogy történetileg mi mindent belesűrítettek ebbe a játékba. Elég nehezen ültem végig ezt az epizódot mert rengeteg puzzle volt benne, de megérte... Nem pont erre számítottam és valószínűleg sokan mások sem... Mostmár tényleg végképp elképzelni sem tudom mi fog történni a következő EP-ben... Még mindig azt mondom hogy zseniálisan van felépítve a játék, noha, néha a sok nyomozósdi és puzzle nagyon betudja lassítani az amúgy is lassú folyású játékot. Rengeteg türelem kell hozzá és szerencsére kárpótol is ezért a LiS. Imádom a karaktereit!Azt hiszem a finálé jön következőleg.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz KaitouP #81620 üzenetére
Nem csípem ezt amikor így ugrálnak a játékok részei konzolról konzolra. Milyen sokat kellett várni egy új Monster Hunter játékra is ps-re. Hátha idén vagy valamikor jövőre már jön a Disgaea hatodik része ide is. Az előzőt piszok mód élveztem! Mondjuk a story az enyhén szólva is szinte csak alibi a játék mögött, mert utána jön ám a szaftos buildelés és grind.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz penge111 #81677 üzenetére
Második Disgaea játékom volt életemben. Az első Disgaea élményem PSP-n vagy Nintendo DS-en volt meg, de azt nem játszottam végig valamilyen oknál fogva. Az ötödik meg úgy behúzott hogy vagy 100+ órát minimum beleraktam. Addiktív egy cucc, főleg ha már grind-ol az ember benne. Néha olyan érzésem volt hogy ez már csalás, aztán a játék dobott valami nehezebbet... nem is... őrűltebbet és máris egálban voltunk megint. Sokáig a Final Fantasy Tactics volt a stílusban a kedvencem, de a Disgaea 5 jóval túltett rajta. Sajna nagyon réteg játék, pedig ha elkapja az ember a mechanikákat...
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
Chinese Gaming Giants Lose Eight Bethesdas In Value Amid Government Crackdown
Búcsúzhatunk az AAA kínai játékoktól? Remélem azért a tehetségesebb fejlesztők valahogy kikerülnek ebből a süllyesztőből.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz cyberkind #81706 üzenetére
Nem ismerem az ottani szabályozásokat, de ha tényleg csak annyi, hogy angolra fordítják a játékot (csak sub) akkor még akár nekünk jó is lehet. Mostmár kíváncsi vagyok mi sül ki belőle.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz Sanyi.mTs #81745 üzenetére
Fejlesztőtől függ hogy oldja meg. Általában dinamikus felbontással nyernek annyi lóerőt ami elég a magasabb fps-hez. Meg innen-onnan levesznek a részletességből. Szerencsére én még nem találkoztam olyan PS5-ös játékkal aminek ne lett volna egy magasabb framerate opciója. Tartsák meg a jó szokásuk!
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
Itt van ahonnan a klippek származnak. A srácnak előbb kivitték a lemez és elkezdte YouTube-ra feltölteni a végigjátszását. Nekem eléggé érdekesnek tűnik a játék. Elgondolkodtam a vételén egy kicsit... Főleg hogy most elkapott megint a roguelike mánia (Hades, Risk of Rain 2)!
Szerk:
Megremegett a kezem és véletlen megvettem a játékot![ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz KaitouP #81930 üzenetére
Engem most kövezzetek meg, de az egyik barátom előadta hogy milyen jó a Need for Speed Heat, meg hogy mennyire testre lehet szabni az autót benne. Az egész játék a régi Underground és a Most Wanted keveréke stb. Szkeptikusan ám de megvettem és az első pár órában meg is bántam, mert nagyon fura volt az autó irányítása. Aztán ahogy ráéreztem a ritmusára, meg erre a gázos joystickos driftelésre teljesen beszívott!
Engem a Most Wanted óta egyetlen egy NFS sem tudott lekötni, de úgy látszik ennek a résznek sikerült. Perpill annyi idegesít benne, hogy a rendőrök piszok kemények és nem olyan könnyű lezúzni őket mint a sokat emlegetett MW-ben, sőt, nem is ajánlott velük dodgemezni... A rubber banding is piszok erős rajtuk, de a játék mentségére szóljon, hogy biza ha ez nem így lenne akkor mindenki szarrá farmolná a REP-et mindenféle rizikó nélkül. Azért nem mindegy hogy elkapnak és oda a pénzed, meg az azon az estén összekapart REP-ed jókora része! Eddig tényleg nagyon tetszik a Heat, mert kellő kihívást nyújt és ahogy elnézem kb minden autó valid lehet az endgame-ben is, csak fullra kell fejleszteni minden porcikáját. Persze biztos vannak OP kocsik, mert a handling vagyis az autó kezelhetősége eléggé nagy skálán mozog. Most a kezdő '65-ös Mustang-ot nyúzom és nagyon kíváncsi vagyok meddig visz el. Elvileg a story simán letolható a kezdő autókkal is. Challenge accepted!"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
-
saelin
veterán
válasz Steve1207 #82104 üzenetére
Ejj, kár ezért az RT módért hogy 30 fps... lenne legalább unlockolva. A God of War is annyival simábnak hatott Prón 40-50 fps-el. Szerintem nálam a Deathloop Performance vagy Quality módban lesz játszva, mert itt néhány jelenetet leszámítva nem jött ki az RT annyira jól. Az árnyékok simábbak vele és néhol részletesebb az extra fényvisszaverődés miatt. Engem eddig csak a Control tudott rávenni az RT módra, mert ott tényleg ég és föld volt a látvány közti különbség. Itt semmi nem indokolja a használatát konzolon.
Imilenni
Elvileg ugyan az a saját motor fut alatta ami a Dishonored-nél is volt. Emlékeim szerint ott is nagyon vacakul kezelte a fény/árnyék hatásokat.[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
Ja. Egyébként ha jól megnézi az ember a legtöbb jelenet alatt RT off-ban is eléggé szépen meg van oldva a bevilágítás. Egyedül az árnyékok túl élesek, reflection-re meg mintha nem is használnák az RT-t.
No, még 4 perc!
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
Úristen, ez a Deathloop jobb mint amire számítottam! Tényleg olyan mint egy Dishonored csak lőfegyverekkel. Story is van bőven benne, konkrétan az eleje kemény 3-4 órás tutorial-al indul és utána is vannak benne story elemek bőven. A város 4 körzete 4 napszak között változik (morning, noon, afternoon, night) és ezekben az eltérő időpontokban teljesen átalakul a város, máshol lesznek az npc-k, speciális eventek szerveződnek stb. Az éjszaka "lejárta" vagy Colt halála újra kezdi a loopot reggeltől. A játékos fő célja az, hogy az összes Visionary-t meg kell ölni egy nap alatt... Erről többet nem is írok, mert nem akarok belerondítani a felfedezés örömébe.
Eléggé sok fegyver van és jók a slab nevű képességek is. Mindegyiket lehet modolni perkekkel, de még a játszható karaktert is a játékstílusunk szerint lehet alakítani ugyan így modokkal. A gameplay loop (érted loop) nagyon hasonló a roguelike játékokéhoz mert ha meghalsz, akkor meghalsz, kezded előről. És én itt jegyeznék meg egy nagyon hasznos gameplay tippet: Amíg nincs meg az infusion képességünk addig nem tudunk gyűjteni currency-t és a szerzett loot-ot csak a loop végéig őrizhetjük meg! Fölöslegesen ne kezdjétek felfedezésbe és hörcsögölésbe, mert a következő reggelre csak a dzsekije marad Colt-nak. Az infusion megszerzése után viszont tudunk gyűjteni currency-t aminek a neve most nem jut eszembe... A lényeg hogy ezzel a fizetőeszközzel tudjuk az általunk kedvelt loot-okat megőrizni, ami meg nem kell azt le tudjuk bontani erre a currency-re. Ez az adott loop végéig ajánlott elkölteni, mert a loop végével odalesz ami nincs elköltve, nem vihető át a következő napra. Ezzel le is zárnám az alapokat.Úgy olvasom itt fórumon hogy a PvP/Invasion része nagyon megosztó a Deathloop-nak, de szerintem csak azért mert sokan nem értik hogy működik, és hogy ez mennyire szerves része az élménynek. Egy AI Julianna közel sem nyújtana akkora veszélyt mint amit egy cseles játékos össze tud hozni. Amikor Colt rejtélyes ellensége betámadja egy játékos világát, akkor egy zavaró radar is érkezik vele. Ez meggátolja a másik játékos kimenekülését a pályáról ezzel arra késztetve hogy hatástalanítsa azt. Viszont még ha hatástalanítja is, attól még Julianna játékban marad amíg meg nem öli őt vagy el nem menekül előle a bunkerébe. A főszereplővel ellentétben a nőnek csak egy élete van, így nagyon ügyesnek kell lenni vele! A megszerezhető képességeik egy kivételével ugyan azok. Ugye Coltnak van 2 Revive lehetősége, míg az ellenségének a Masquerade nevű aktív skillje van. Ezzel felveheti egy npc alakját és elrejtőzhet a tömegben hogy onnan ossza az áldást. Van még egy különlegessége, mégpedig az hogy a meg Tag-elt Colt-ra rámennek az npc-k a közelben. Afféle "látom az ellent oda menjetek" skill. Ahogy elnéztem erre sokszor nem számítanak a játékosok, de ellenem nem is használták úgy igazán. Valszeg nem tudják még vagy megfeledkeztek róla. Szerintem ha nem lenne az Invasion mechanika a játékban akkor túl könnyű lenne. Így legalább mindig van egy változó tényező a másik játékos személyében.
Fogalmam sincs mennyi idő lesz végig vinni, de eddig minden perce élvezetes volt.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz Szilágyi84 #82205 üzenetére
Változó. A havas az egész kicsi, de a másik 3 jóval nagyobb. Meg rengeteg benne a vertikalitás így sosem tűnik túl kicsinek ha Colt-al megy a player, no, meg lépten nyomon ellenfelek lassítják az útját.
A bája ott van a játékban hogy mindig arra gondolsz (kivéve ha invade-elsz) mit és hogy csinálj.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
Vannak bugok benne, de a crash-t leszámítva a többi audio vagy vizuális glitch. A PS5 adottságait szerintem jól kihasználja. Én performance módban tolom és pár fps droppot leszámítva simán fut. Nem tudom ezt később patch-elik vagy sem belőle. A kontrollert viszont jól használja! A robbanások és lépések irányát érzed a rezgésből. A ravaszokat is jól megcsinálták. Ilyen téren nem lehet rá panasz.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz Wesder #82290 üzenetére
Valami nagyon komoly bug lehet benne, mert amit a videóban is mond stutter címen az elején ugyan annál a küldetésnél nekem és reddit szerint sokan másoknak is előfordult. Nálam ilyen 10-15 másodpercig megállt a kép és csak a zene játszott tovább, de ezt vagy 4x eljátszotta egymás után. Mióta megvan a PS5 ekkora szaggatást nem láttam rajta. Már azon gondolkodtam hogy újra indítom a gépet. Szerencsére azóta sem volt ilyen... A másik nagy gond a játékkal még az Invasion alatti lag Julianna részéről. Az őt irányító játékos eléggé szépen tud laggolni, meg van hogy vissza is ugrik egy kicsit a karakter mozgás közben. Persze ebből a Colt játékosok semmit nem érzékelnek, de a nővel játszók dolgát nagyon megnehezíti.
Imilenni
2021-09-14 22:09:22
#82348
Valszeg csak én játszom itt a topicból. Nem nagyon láttam hogy rajtam kívül írtak volna róla. A kérdésedre a válasz pedig 50-50. Viszonylag egyszerű az AI működése, de butának vagy könnyűnek nehéz megnevezni mert eléggé össze vissza reagálnak az npc-k. Wall of Text Alert!Listába szedem a megfigyeléseim és majd eldönti magának mindenki hogy ez béna vagy jó AI (szvsz átlagos), vagy hogy mennyire lehetnek nehezek a pályák:
- Indikátor jelzi a fejük felett hogy mennyire vagy látható és ha a látómezejükbe jutsz akkor elkezd feltöltődni az. Két vagy három variáció van. (1) Az egyiknél egy sárga kérdőjel jelenik meg a fejük felett és oda mennek ahol gyanús dolgot látnak. Ezt a keresgélést elég hamar feladják. (2) A piros felkiáltójel azt jelenti, hogy megláttak és támadni készülnek. Ilyenkor van egy rövid idő periódus egy meglepetés támadást intézni és akkor nem riasztják be a közelben lévő társaikat. Arra nagyon figyelni kell, hogy ha elgördült pár lövés akkor gyanút fognak és ugyan ilyen (3) piros felkiáltójelesen kezdenek keresgélni. Ekkor már nincs meglepetés támadási lehetőség. Ha meglátnak egyből lőni kezdenek és a fegyver durrogás még több npc-t csalhat oda. Ugyan ebbe a piros felkiáltójeles státuszba kerülnek, ha meglátják egy halott társuk maradványát. Ugyan a test eltűnik, de az aether residue - azt hiszem így hívják - az ott marad és holttest ként szolgál. Erre van trinket ami eltünteti ezeket, de ez speciális módszert igényel.
- Az npc-k hallanak is, pl mint ahogy a fegyver puffogtatást említettem előzőleg, de egyértelműen a robbanásokat is ide lehet venni. Talán ez a leghektikusabban működő része az AI-nak az egész játékban! Azt nem hallják meg ha mögöttük megölünk valakit, de Colt lépéseire nagyon érzékenyek, ezzel szemben ha egy tárgyal próbálod elterelni őket azt nem mindig veszik észre. QoL változtatás lenne az, ha lenne a dobásnak egy röppályája és az adott tárgynak egy rádiusz jelölése, mert sokszor nehéz megítélni hova fog érkezni a tárgy vagy hogy az elég közel van e az npc-hez. A pályákon lévő megfigyelő berendezések is tudják riasztani a közelben lévőket, de vannak helyek ahol az egész komplexumot rád tudják zúdítani. Ilyenkor ember legyen a talpán az aki mindet leveri, noha nem lehetetlen ha van valami fedezék a magasban és gyorsan sikerül pár csapdát is állítani.
- A játék lopakodós vénája adja magát, mert a fejlövések instant halállal jutalmazzák a játékost és van lehetőség stealth kill-re is hátulról. Nagy szívfájdalmam hogy a becsúszásra és a levegőből történő takedown-ra nincs külön animáció...
- A közelharci támadások 1-2 csapással végeznek az ellenfelekkel. Attól függően hogy hátulról - trinkettel főleg- vagy szemből történik az. Védekezni nem tudsz/tudnak ellene lévén hogy eléggé csapkodós a melee harcrendszer.
- Npc variációk. Ebből van 3, igen, mindössze HÁROM típus... A sima töltelék ellenfelek, a sárga csíkos scout-ok akik tudnak erősítést hívni, és egyértelműen a boss-ok vagyis a Visionary-k. Az első variáció kinézete és fegyverei változók, netán teljesen randomok pár esetet leszámítva. PL amikor egy magaslaton vagy toronyban van, mert ilyenkor magától adódóan nagy hatótávolságú fegyvert sorsol neki a játék. Vannak olyan npc-k akik csak melee fegyverrel rendelkeznek. A második csoport a scout, akik ahelyett hogy támadnák a player-t megpróbálnak elmenekülni és biztonságban segítséget hívni, de ezt csak akkor teszik ha nem egyedül vannak. Egyedül megpróbálja megölni Colt-ot, de ha Colt nagyon messze van vagy nem éri el (tudnak mászni az npc-k!), akkor is megpróbál rádiózni. Nagyon oda kell erre az egységre figyelni, mert bazi nagyot lehet szívni ha rád megy 5-10 npc. Ajánlott őket először kiszedni! Na, és végül a Visionary-k. Ők a legérdekesebbek az egész játékban. Noha boss-nak neveztem őket itt nem kell a hagyományos HP csíkos harcokra számítani, mert egy stealth kill-el ugyan úgy kivégezhetők egy pillanat alatt. Legyen az lövés vagy assasination. Azonban ha lebukunk, akkor lehet számítani arra hogy mint a scout-ok riasztják (azonnal!) a közelben lévőket/egész komplexumot, plusz a speciális slab nevű képességeikkel és a fegyverükkel is meg kell birkózni. Ráadásul a Visionary-k szívósabbak mint egy átlag npc, mert 2x annyi életük van, de ez nagyban függ hogy milyen slab van a birtokukban. Velük a harc nagyon változatos! Az eltérő képességeiknek és a környezetüknek hála igazi kihívás velük szemtől szembe küzdeni, de!
- Colt-nak vannak nagyon piszkos húzásai, amikkel az npc-k nem tudnak mit kezdeni, pl hogy 3x halhatunk meg nagyon össze tudja őket zavarni. Ahogy a gránát is mert ugyan megpróbálnak elmenekülni mellőle több-kevesebb sikerrel, míg egy közelség vagy egy lézeres érzékelésű robbanó csapdába vakon belesétálnak. Az mondjuk kimondottan vicces ha rádobod a közelség érzékelős bombát az ellenfélre és a körülötte lévő társak széjjel szaladnak. Igaz, még egy esetet sem láttam hogy egy ilyen meglepetésből jól jött volna ki egy banda. A másik nagyon OP felszerelésünk a Hackamajig (???), ami egy walkie-talkie méretű hekkelő csoda masina. Ezzel biztonsági berendezéseket deaktiválhatunk vagy állíthatunk át a mi oldalunkra. Az npc-k a turret-ek ellen csak annyit tudnak csinálni hogy rálőnek, de mire sikerül kiszedniük egy jól elhelyezett turret-et jelentős veszteséget szenvednek. Itt megjegyezném hogy a turret hátulján lévő akkumulátor instant kill rá nézve és egy kis robbanással fejezi be a működését. A Hackamajig (wtf) a pályákon lévő egyéb dolgokkal is interakcióba tud lépni. PL elterelhetjük az ellenfelek figyelmét egy gépből jövő zajjal, ajtókat nyithatunk vele stb.
- Nézzük azt hogy a töltelék és scout NPC-k mit tudnak csinálni egy alap, nem széjjel trinketelt Colt ellen medium nehézségen. Tudnak, közelről kaszabolni, gránátot dobni, lőni viszonylag pontosan és biza az nagyon fáj. Ha meg kellene saccolni 2-3 csapásból, 1-2 gránáttól, 3-4 lövésből (headshot esetén 2x sebzést szemvedünk el!) meg is halunk, attól függ mivel lőttek ránk. És itt meg is jegyeznék egy nagyon de nagyon kihagyott ziccert a készítők részéről, ami szerintem benne kellene - nekem nem tűnt fel - lennie a játékban. Ugye ha tag-elünk dpad lefelével egy npc-t és a gombot hosszan nyomjuk kapunk róluk egy 3-4 soros leírást. Ebből nekünk a fegyverükre vonatkozó a fontos, mert ha olyat látunk hogy cool, deadly, special stb weapon, akkor egy ritka tulajdonságú fegyver van nála. Vegyük azt hogy egy submachine gun tud mérgezni vagy van egy dmg over time-ja, esetleg blokkolja a heal-t X ideig, netán a töltény becsapódáskor robban... Ezek az effektek nem érvényesülnek az npc-k kezei között, helyette simán csak nagyobbat sebeznek. Ez lehet arra fogni hogy nem értenek a fegyverhez és azért nem használják a speciális tulajdonságaikat, pedig ezekkel sokkal nehezebb lenne az amúgy sem sétagalopp játék. Jó lenne ha ezt egy patch formájában feloldanák nekik.
- Ugyan ez már nem az npc-khez tartozik, de a játék szerves része a pálya is és annak nehézségei. Elsőnek is Colt nem tud úszni és a vízbe esés azonnali halálnak számít, Colt-nak fáj a hidegvíz, Colt nem tud repülni így a magasból való lezuhanás sebzi vagy azonnal meg is öli. És végül Colt ugyan rendelkezik speciális tulajdonságokkal, de ugyan úgy levegőt lélegzik és a mérges gáz dmg over time-ként lassan megöli. A pályán lehetnek proximity aknák, lézeres bombák stb. Ezekre mind oda kell figyelni. Akár az npc-k ellen is fel lehet ezeket használni, csak rájuk kell lőni vagy a közelükben robbantani. De akadnak csak az npc-kre "veszélyes" objektumok is, amiket ha megrongálunk a belőlük kieső, esetleg kifolyó dolgokon elcsúsznak vagy elesnek. Nem halálos, de nyerünk vele pár másodpercet amíg megpróbálnak felkelni. A játék mint korábban írtam már 4 pályából és 4 napszakból áll. Kevésnek hangzik, de a valóság az hogy mind a 4 napszakon másképp vannak az npc-k elrendezve, még a Visionary-k is vagy abszolút nincsenek rajta jelen, vannak épületek amik be vannak zárva, ugyan így a pálya részei is lehetnek lezárva és napszak specifikusan vannak események, történések. De akár Colt ténykedései is megváltoztathatják a körülményeket. Elvégre egy idő hurokban játszódik az egész játék. Ha így nézzük akkor az 4x4+1 pálya! Egy átlagos játéknál ezt lusta megoldásnak tartanám, de itt nagyon jól van kivitelezve és tényleg úgy érzi magát az ember mintha egy örök körforgásban lenne a szigeten. Mindig ugyan az, minden nap ugyan az a nap, és Colt-on és Julianna-n kívül senki nem változik. Ki kell tanulni hogy mi merre van és oda hogy lehet a legrövidebb úton eljutni, hogy lehet kicsalni npc-ket stb stb stb... Rengeteg tennivaló van egy-egy pályán. Ide tartozóan vannak Visionary és Arsenal lead-eknek hívott "küldetések". Ezek a nyomozásainknak a szálai, amit loop-ról loop-ra próbálunk kibogozni, és gondolom a vége a loop-nak a megtörése lesz. Elvileg ez a célunk. Ja, meg közben Julianna is széjjel szivatja a fejünket.Mindezt rakjátok össze fejben és akkor kijön a Deathloop élmény képlet.
[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
Az mióta van hogy lehet a Spotify és játék között váltani úgy hogy a játékot nem zárja be? Nem a ps menüsorban lévő gyors elérésre gondolok (ott még mindig nincs kereső), hanem a rendes media fül alatti app-ra! Deathloop-ban csak a szerverrel szakad meg a connection, de egy retry után gond nélkül megy tovább. Tényleg! Mi történik akkor ha ezt egy Invasion közben játszom el? Ledobja a playert és nincs Julianna vagy átveszi az ai a szerepét. Hmm.
wesder
Ezt nem tudtam!Szerk2:
Hopp, meg mostmár szép nagy ikonnal jelzi hogy melyik a PS4 és PS5 játék! Végre![ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz Imilenni #82492 üzenetére
Én már annyi run-on túl vagyok hogy Speedrun-ban tolom le a pályákat. Néha leállok kicsit farmolni slab upgrade-eket, mert már az - valszeg - az összes trinket megvan Coltnak és a fegyvereknek is. Most egy kicsit az Arsenal lead-ekre feküdtem rá, hogy milyen speciális fegyverekhez vezetnek el. Eddig a legérdekesebb a két pisztoly, amit ha összeraksz egy SMG lesz belőle, de reload-hoz mindig szétszedi és egy nagyon vágányt animáció keretében újratölti.
Amúgy visszaszívom hogy ez egy roguelike vagy rogue-lite. Inkább a Dishonored és a Dark souls keveréke, mert ahogy jutsz előrébb a Lead-ekben úgy nyílik ki a világ és a lehetőségek, shortcut-ok. Az sem segít ha már szuper OP vagy és darabokra szeded az összes npc-t, mert egy ügyes Julianna úgy haza tudja vágni az egész run-odat hogy az csak na! Voltam már olyan szerencsétlen, hogy mind a 4 napszakon benézett a hölgyemény és ebből kettőn vért izzadtam az utolsó életemért. Véletlenül se játszátok ezt offline, mert úgy szuper könnyű lesz nagyon hamar!
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
válasz Imilenni #82555 üzenetére
Jaj, nem úgy értve hogy már végig vittem, hanem már annyira vágom egynémelyik Visionary-hoz az utat vagy shortcut-ot, hogy bőven 5 perc alatt lehozom ha nincs Invasion. Azért az egész játék speedrun-ja durva lenne tőlem.
Azért kellett jó pár óra mire kiismertem a pályákat. Nagyon jól meg vannak tervezve.
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
saelin
veterán
És le is gördült a Deathloop stáblistája. Fergeteges egy játék volt!
Még van elvileg két ending amik egy kicsit eltérnek egymástól. Többet nem tudok, csak hogy mivel lehet őket trigger-elni. Szerintem még azokat megcsinálom aztán széjjel invade-elem a többi játékost! Egyébként 26 órát ír rá a PS5. Talán 1-2 mellék dolog kimaradt, de azokat már nem követi a log.
[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 Pro 2TB fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Ps4 1TB megkímélt 3db kontrollerel
- Nintendo Switch OLED 18.0.1. Dual-Boot Cfw + 256GB MicroSD + Atmosphere 1.7.0, 3 hó garanciával!!
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 6 hónap garanciával, Bp-i üzletből eladó
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 Slim 500GB fekete játékkonzol extrával garanciával hibátlan működésse
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs