Új hozzászólás Aktív témák

  • -NoVa-

    őstag

    válasz Giovan! #679 üzenetére

    Mindenkinek lehet saját személyes élménye és preferenciája egy játékkal, az természetes. Az, hogy a pontrendszer egyféle stílus felé tereli a játékost, az már designprobléma. Lásd pl Deus Ex: Invisible War, ahol a játék nagy részén szellemként végiglopakodhatsz, vagy épp terminátorként mészárolhatsz tetszőleges skálán a kettő között,, a játék szinte bármit megenged, és támogat. A bossfightokat viszont egy kontraktorcég csinálta, ahol nem voltak ilyen tapasztaltak a designerek, így teljesen szemtől szembe küzdelemorientált harcot készítettek, ami egy erre egyáltalán nem upgradelt karakterrel szinte lehetetetlen akadályt teremtett, és teljesen felborította a játékmenetet is. Elismerték, totális tervezési hiba.
    A Dishonored viszont egy kiváló példa rá, hogy tud ez működni, akár egyetlen gyilkosság nélkül végigjátszható, és élvezetes.

    A PUBG magán a játékon belül ezt jól oldja meg, a fegyverek sebzése, szórása, a célzás, mozgás, lövedékfizika, és sebesség az kiegyenlíti az esélyeket egy géppuska és egy sniper között, de totálisan szemet huny afelett a tény felett, hogy alapvetően egy szerencsejáték mechanikájára épül. Ma reggel pl óriási szerencsém volt, hogy a sok darálós kezdésben megtanultam rendesen mozogni, szűk helyeken kihasználni az összes fedezéket, és közelharcban túlélni, így ököllel győztem UMP ellen, és lett fegyverem. Végül 4. helyről lőtt ki egy level 3 armoros AWM-es player szemtől szemben, miközben oldalról egy M24 puffogott, nyílt füves területen kerülgettük egymás lövéseit egész sokáig.

    Összefuthattam volna az első percben is ugyanazzal, tudott mozogni, tudott célozni, az úgy ugyanolyan veszélyes egy pisztollyal is, mint feltápolva. Ott csak egy távozik a helyszínről, a másik meg bukik jópár pontot, pedig kifejezetten jó élmény nagyjából hasonló képességű ellenféllel intenzív harcban részt venni vesztesként is. Az M24-es player inkább háttérzaj volt, kezelhető, tudtuk, hol van, nem talált fejre, sokat lőtt mellé, A másik turista kicsit arrébb heverészett egy domboldalon, és remélte, hogy nem látta meg senki. Gondolom napozott, és várta a biztos 2. helyet.

Új hozzászólás Aktív témák