-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vond
MODERÁTOR
Sziasztok!
Adott egy 2001-es 1.4-es benzines VW Polo. Két hónapja volt egy nagyszervizen: teljes hengerfej felújítás, új szelepek, hidrotőkék, összes tömítés cseréje, komplett vezérlés csere, új gyújtás trafó, új gyertya, olajcsere. Pár hónappal előtte kapott egy új akksit is. Három hete meg volt műszakin is.
Tegnap reggel véletlenül rajtahagytuk a világítást, délutánra frankón le is merült. Kikaptuk az akkut, töltöttük egy 2-2,5 órát a szülőknél, hogy este haza tudjunk menni vele. Ez meg is történt, bár már hazafelé, azon a 10 km-es úton is elég fulladozós volt, de kibírta. Otthon egész éjjel töltöttem az akksit (kb. 10-11 órát), reggel rámérve rendes, majdnem max. töltöttséget jelzett a műszer. Indult is pöccre a gép. No és akkor mi történik? Nem reagál a gázpedálra semmit. Az alapjárat is elég fura, pár másodpercig megy rendesen 1100 környékén, aztán leesik 8-900-ra (érezni, hogy valami nem ok, mintha le akarna fulladni), aztán pár pillanat múlva vissza fel, aztán megint le, és újra, és újra. Gázadásra semmi reakció, aztán mikor már sokat próbálgatom, egy idő után le is fullad.
Ez mi lehet?
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz bitpork #138017 üzenetére
Köszi!
Hát ebből nem sokat értek. Finoman fogalmazva nem vagyok egy nagy autós szaki.
Riasztó nincs a kocsiban. Csak egy ehhez hasonló, egyszerű feszültségmérővel néztem rá, az éjjeli töltés után, még indítás előtt a 13 voltos égő világított (este még csak eggyel alatta). Ma éjjel megint tölteni fogom, hogy felmenjen 13,5-re (gondolom az az igazi).
Alapjárat mellett is mérjem meg? Simán ráfogathatom ezt az egyszerű mérőt, vagy ehhez már valami komolyabb műszer kellene?
(#138016) lenko: Neked is köszi! És ez az alapjárat ingadozás, vagy nem megfelelő fordulat mitől lehet? Gondolom, akkor arra is van esély, hogy ez az egész akksis történet hatással volt az elektromos gázpedálra is? Vagy ez valami teljesen más?
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz Mágus2 #138029 üzenetére
OK, köszi!
Tudtok valamit tanácsolni, hogy milyet vegyek, hogy a jövőben is hasznomra legyen (akár más területen is), de ne kerüljön több tízezer forintba?
Vagy ne mókoljak én már semmit, inkább próbáljak kihívni egy szerelőt, vagy behúzatni az autót szervizbe? Őszintén szólva, eléggé a földhöz vágott minket már a múltkori szervizelés is. A gondolat, hogy most esetleg megint rá kell költeni tízezreket, már most kikészít.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz bitpork #138035 üzenetére
(#138035) bitpork: Nem ment semmi fogyasztó. Szerzek akkor ma egy multimétert (akár csak kölcsönbe, aztán később veszek is egyet), és megmérem, amiket írtatok.
(#138036) Geli.: A töltő az valami régi ruszki csoda, de a családban elég sokat használtuk már több akksihoz is, eddig nem volt semmi gond vele. Persze ettől még lehet, hogy pont most adta meg magát, vagy valami más kínja van. Beszerzek egy lakatfogót, vagy sima multimétert, és rámérek így is, ahogy írtad. Ez akkor jó vétel? Nincs most ilyen a helyi MM-ban, de akkor rendelek egyet.
(#138037) Mágus2: Ezt is kipróbálom, köszönöm! Tegnap este a negatívot vettem le és úgy töltöttem az akksit.
Ha szeretnék egy új töltőt is venni, akkor milyet nézzek (anyagilag értelmes keretek között)?
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
Nnnno, szereztem kölcsönbe egy multimétert. Az előzmények ismeretében mit és hogyan mérjek meg?
Ami gondolom alap: Lekapom a negatív vezetéket az akkuról, és mérek egy feszt az akksi pozitív és negatív pólusa között. Ezen kívül még mit és hogyan? Áramerősséget is mérjek az autó áramkörében?
Köszi!
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #138136 üzenetére
OK, köszi!
Akkor a feszültséget az akksi + és - pólusára bökve, az áramerősséget pedig a negatív akkusarut lehúzva, az akku és a vezeték közé iktatva a multimétert, ugye?
És akkor mindezeket üresen, járás közben, plusz járás közben bekapcsolt dolgokkal.
Indításnál gondolom megugranak az értékek, kell olyankor valamire figyelni, hogy ne tegyem pl. tönkre a multimétert?
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
Meg is vannak az akkufeszültségek:
Fél nap után nyugalmi állapotban: 13.06 V
Indításkor a legalacsonyabb fesz, ami bevillan: 11.2 V
Alapjárat alatt stabilan: 14.46 V
Alapjárat+fényszórók: 14.35 V
Leállítás után: 13.15 V
Pár perc múlva egy következő indítás után alapjárat alatt: 14.44 VEzek milyen értékek?
Fantomfogyasztó nincs, mivel a sorbakötött áramerősség mérés nulla Ampert mutatott.User error. Rámértem újra, ezúttal rendesen: Amikor összeérintem, akkor felugrik pár amperre, aztán pár másodpercig 0.03 A, majd beáll 0.001-re.
______________________Na és akkor ami a legdurvább: újra működik a gázpedál, visszajött az erő, az alapjárat is stabil 1000 rpm. Kitolattunk a garázsból, meg vissza kétszer rendesen, és üresben pörgetve is ordít, mint a disznó. Érzésre kb. ugyanúgy működik az ótó, mint két nappal ezelőtt, az egész mizéria előtt.
Na most akkor mi is van?
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT