-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
lenko
aktív tag
-
-
Ilyen kell a méréshez. Ezen ugyanis látszik indítózáskor mennyit esik a delej.
Semmilyen fogyasztó nem volt ezek szerint bekapcsolva, pl szivargyújtós izémizék, olvasó v sminklámpa. A fejegység gyári vagy utólag beszerelt?
Van a környékeden akksis szaGüzlet? Menj be oda és terhelővillával méresd meg az akkumulátort, akkor nem kell multiméter azonnal.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
#89874944
törölt tag
milyen az a töltő? Ha nem jól szabályozza a töltő feszültséget, töltőáramot simán kinyírja az akksit.
De 2-3 ilyen teljes kisütés is megöli.Ilyen lakatfogó beszerzése ajánlott. [link]
Megbontás nélkül tudsz vele áramot is mérni. Csak rácsipteted a kábelre.
Akksi fesznek 12,7-nek kell lenni, a 13,5 csak "felületi" feszültség, 2-3 percre kapcsold be a világítást, aztán dugd rá a feszmérőt és várj 2 percet amíg összeszedi magát az akksi. Ez lesz a valós benne lévő fesz. Ha 12,5 alatt van, akkor már 50%-ban lemerült. A nyugalmi áramnak meg 0,1 Amper alatt kell lenni, ha e fölötti akkor van vmi fogyasztó, pl riasztó, központi zár, rádió...bitpork: már nem éri meg sima multit venni, a lakatfogókat is majdnem ennyiért adják
Majd segítünk neki megtanulniMágus: miért? Ehhez is ugyanolyan mérőkábelt adnak. Nem értem mire gondolsz.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Kösd le az akksi negatv pólusáról a sarut és hagyd úgy 1 órát. Majd kösd vissza és próbáld meg beindítani, hogy fog-e reagálni a gázpedál. HA megjavul, elgurulhatsz vele a szerelőig. Ő megméri neked, hogy az akksi lett-e cella zárlatos a lemerüléstől, vagy valami más gubanc van. Mindig a negatvot kell elsőnek lekötni és utolsónak vissza, hogy ott szikrázzon. A pozitívot nem egészséges utólsónak visszatenni, mert eléghet valami bármelyik vezérlőben.
Geli. Majd megnézném, hogy fogsz a lakatfogóval ellenállást mérni egy befecskendezőn vagy flap motoron.
[ Szerkesztve ]
-
#89874944
törölt tag
-
#89874944
törölt tag
Most vettem észre, hogy a Maxwell nem tud a fogójával egyenáramot mérni. Vagyis az autóban az akkusarut le kell venni és közbeiktatni a fogót, mint egy multit.
Ha egyáltalán nem akarod levenni a sarut, akkor ez kell neked: [link]Danex: azokat nem ismerem. Mikroprocesszor vezéreltek?
[ Szerkesztve ]
-
dond
csendes tag
Adnék egy tippet én is, aztán majd cáfolnak vagy megerősítenek a szakik, ha az aksid oké, csak tedd rá a gyújtást indítózás előtt és várj 20-30mp-t, ilyenkor is csinál a fojtószelep egy végigmozgatást magán, hallani és látni is lehet légszűrődoboz nélkül (9N), nem tudom egyenértékű-e a kábeles adaptációval, de nekem működni szokott...aztán már csak az ablakok végállását kell megtanítanod
-
vond
MODERÁTOR
Nnnno, szereztem kölcsönbe egy multimétert. Az előzmények ismeretében mit és hogyan mérjek meg?
Ami gondolom alap: Lekapom a negatív vezetéket az akkuról, és mérek egy feszt az akksi pozitív és negatív pólusa között. Ezen kívül még mit és hogyan? Áramerősséget is mérjek az autó áramkörében?
Köszi!
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Speeedfire
nagyúr
Érdemes megmérni üresen, járás közben, járás közben bekapcsolt lámpa, venti, magnó stb. Illetve indításkor fesz és áram. Az áramot sorba kötve kell mérni, a feszültségeket pedig párhuzamosan.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Mágus2
Közösségépítő
Csak feszültséget mérj, és be ne indítsd levett akku saruval és sorba kötött multiméterrel. Elég lesz a feszültség is. Nyugalmi állapot, meg alapjáraton, mikor tölti a generátor.
Minden mérést rendesen bekötött akksival csinálj, a felvett áram nem érdekel minket, az akkor érdekes, ha valami eszi az áramot a kocsiban és meríti az akksit.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
Akkor a feszültséget az akksi + és - pólusára bökve, az áramerősséget pedig a negatív akkusarut lehúzva, az akku és a vezeték közé iktatva a multimétert, ugye?
Igen.Indításnál gondolom megugranak az értékek, kell olyankor valamire figyelni, hogy ne tegyem pl. tönkre a multimétert?
Pont ellenkezőleg, le fog esni.Viszont, ahogy mágus is írta nem kell áramot mérned. Valami miatt úgy rémlett, hogy eszi neked is valami a kocsit.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
vond
MODERÁTOR
Meg is vannak az akkufeszültségek:
Fél nap után nyugalmi állapotban: 13.06 V
Indításkor a legalacsonyabb fesz, ami bevillan: 11.2 V
Alapjárat alatt stabilan: 14.46 V
Alapjárat+fényszórók: 14.35 V
Leállítás után: 13.15 V
Pár perc múlva egy következő indítás után alapjárat alatt: 14.44 VEzek milyen értékek?
Fantomfogyasztó nincs, mivel a sorbakötött áramerősség mérés nulla Ampert mutatott.User error. Rámértem újra, ezúttal rendesen: Amikor összeérintem, akkor felugrik pár amperre, aztán pár másodpercig 0.03 A, majd beáll 0.001-re.
______________________Na és akkor ami a legdurvább: újra működik a gázpedál, visszajött az erő, az alapjárat is stabil 1000 rpm. Kitolattunk a garázsból, meg vissza kétszer rendesen, és üresben pörgetve is ordít, mint a disznó. Érzésre kb. ugyanúgy működik az ótó, mint két nappal ezelőtt, az egész mizéria előtt.
Na most akkor mi is van?
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Gitáros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vallás
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Trollok komolyan
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...