- Hogwarts Legacy teszt
- Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Nézzük együtt a ma esti Summer Game Fest 2024-et!
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Wuthering Waves
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- EAFC 24
- Doom Eternal
-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
1stVikman
senior tag
válasz IntelKiller7 #199747 üzenetére
Nekem Golf7, discover pro, ssd-s. 52-55 perc egy térképfrissítés, sd kártyáról.
Autó gyújtáson, akku töltőn.
De kollégák munkából hazajövet csinálták, 2 superb (én indítottam) és egy rs octavia (itt nem voltam ott), szintén 55 perc körüli idő volt. -
1stVikman
senior tag
válasz IntelKiller7 #199750 üzenetére
Elvileg azon már választhatónak kéne lennie a magyarnak.
Ha jól tudom 2015 nyár valamelyik hónapjától van rajtuk magyar nyelv is. -
1stVikman
senior tag
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Idén lesz összejövetel? -
1stVikman
senior tag
válasz focvis #200592 üzenetére
Ezekről a csere-bere dolgokról majd írd meg a tapasztalataid. Engem is érdekelne led vagy hidegebb fényű xenon a golfba. A mostani még gyári és szerintem már nem túl acélos a fényereje. Aztán a búra miatt is lehet, mert eléggé csúnyácska már.
[kép] [kép]
Bár néha így is levillantanak, ha az elektronika kicsit később veszi le a refit vagy későn maszkolja ki a szembejövőt. -
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #200600 üzenetére
Night breaker lasert nézegettem, meg lehet ezt a cool blue-t is, csak még nem jutottam el oda, hogy meg is vegyem. Mert hát ugye nem épp egy H7-es izzó árában mérik.
Aztán meg jött most ez a ledes dolog, bár én kicsit félek attól, hogy bizgeréli az elektronikát hosszú távon.Rasotamas
Az engem is fel tud húzni, amikor a tahó csakazértis felb@ssza a refit mikor épp melletted halad el, hogy most ő aztán jól megmutatta, hogy ki a király. De csak az utolsó pillanatban, nehogy tudjál reagálni rá, csak csendben elmormolni egy qrvannyát. -
1stVikman
senior tag
válasz focvis #200605 üzenetére
Ezt nem lehetne esetleg a dobbetét felől, esetleg azt teljesen kivéve cserélni? Muszáj kivenni az egész lámpatestet?
Mennyire esélyes, hogy utána kalibráltatni kell?
Ugye ez a fajta mindenfelé IS mozog, gondolom ennek függvényében az állítás is inkább szakszervizes téma. -
1stVikman
senior tag
válasz llacee #200752 üzenetére
Világítás kapcsolót Auto-ra állítva és a bal oldali bajuszkapcsolót egyszer előre nyomva megjelenik a műszerfalon közepén egy reflektor jel "A" betűvel?
[kép]
Az infotainment menüben a világítás beállításnál "jobb oldali közlekedés" van beállítva?
[kép]
A képek egy golf mk7 - ből vannak, de a skodában is nagyon hasonló a rendszer.
Ha ezekre igen a válasz, akkor megnézetném szakszervizben. -
1stVikman
senior tag
válasz zsoltip #200934 üzenetére
Discover pro vagy media van a kocsiban?
A huszonX GB - os a pro-hoz van, Sd-kártya gyökerébe kell kicsomagolni a letöltött állományt. (A 2 mib folder és a. TXT fájl legyen csak rajta.)
Ha media az infotainment, akkor meg a kisebbik térkép frissítés kell neked, ahol csak egy "maps" nevű mappa van és ennyi is legyen az SD-kártyán.
Előbbi esetében a rendszer belső tárhelyére másolódnak a fájlok (kivehető az SD) , utóbbi esetében meg SD - ről fut a térkép. -
1stVikman
senior tag
válasz imyourfriend #201003 üzenetére
Mennyi a méter a kocsiban, és milyen motor?
Visszaolvastam pár oldalt, annyit kiderítettem, hogy ugye octavia mk3, 2015? -
1stVikman
senior tag
válasz focvis #201410 üzenetére
Egész tűrhető, bár azért látszik rajta az idő. Pár helyen úgy tűnik, mintha párás lett volna belül és foltosan száradt volna meg korábban.
Lámpánként kb.3-3,5 óra volt, ebből durván 2 óra volt a régi lakkot foltmentesen lecsiszolni. Nem tökéletes, de sokkal jobb, mint volt. Vezettem azóta sötétben is, szerintem több fény kerül az útra, mint a beavatkozás előtt.Cyberwarfare
Van rajta UV - védő folyadék, amit a készletben adtak. Ez rákeményedett UV hatására, de nem lett annyira szép. Tervben van, hogy ezt majd lecsiszolom és rendes UV álló lámpalakkal fújom újra. Aztán mehet a fólia, amit egyébként már meg is vettem. -
1stVikman
senior tag
Mágus és mindenki!
Voltam szakszervizben, klíma töltet kicserélve.
Megmérettem a lengéscsillapítókat, átnézettem a komplett futóművet, szilenteket.
Elmondásuk szerint minden rendben, semmi sem lóg / szakadt, csillapítás jó.
Egy képem van csak sajnos az eredményről, mert lefagyott a gép állítólag:
[kép]
Ettől függetlenül kértem ajánlatot első lengőkar szilentjei és a talpas gömbfej ( gömbcsukló) cseréjére illetve a futómű bölcsőben lévő nagy motortartó / billenésgátló szilentre, de még nem küldték.
Ugye remegés a baj, mit cseréljek hátha jó lesz alapon?
Eddig mind a négy féltengely csukló (SKF), mindkét első kerékcsapágy (SKF) és komplett első fék (Ate) volt cserélve. Az autó viszont továbbra is remeg.
Golf mk7 2014 2.0 cr tdi[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #202661 üzenetére
Igen az is volt, Lemförder - t kapott.
-
1stVikman
senior tag
válasz N.otorious #202671 üzenetére
Mind a négy csukló cserélve.
-
1stVikman
senior tag
válasz F_Zolee #202766 üzenetére
Uraim, gyors kérdés :
Golf mk7 2014 2.0 cr tdi, elektromos kézifék. Bal hátsó fék melegszik, most vettem észre kb.fél órája. Mit tudok tenni, hogy elhárítsam a gondot?
Sürgős sajnos, jövő héten megy bele ~900km, javarészt pálya.Részletek:
Hátsó fékek 3 éve voltak komplett cserélve (2019.nov, kb. 180ezer km volt akkor a kocsiban, most 233 ezer van. ) Ate betét, Ate tárcsa.
Augusztusban volt műszaki, ott nem volt gond. Most hétfőn volt szakszervizben, egybek mellett fékeket is ellenőriztek/ mértek, szintén minden rendben. Kedden egy olyan 2x40 km-es út után sípoló hangot hallottam bal hátulról. Gondolván, lehet kő szorult be vagy ilyesmi még parkolóban fékeztem egy erősebbet, így a sípolás megszűnt. Aztán ma 120km után valamiért megfogtam a felnit, és meleg volt, de kézzel fogható. Pici vízzel megspiccelve a tárcsát jött a sistergés. Jobb oldal felni hideg.
Merre induljak? Levenném a nyerget, megnézni a betéteket, meg a csúszócsapokat megnézni, hogy könnyen járnak - e. Az elektromos fékkel kell valamit csinálni, mielőtt megbontom a nyerget? Utoljára fabia - n csináltam ilyeneket, ott azért egyszerűbb volt.U. I: Bocsi, nem válasz akart lenni.
[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #202774 üzenetére
Akkor elég kiengedni a kéziféket, és ugyanúgy szedem szét, mint egy sima féket? Azért biztonság kedvéért kiengedés után lehúzzam a csatlakozót az elektromos motorról, vagy van valami szervizállás? Maga a motor tud olyat, hogy pl.nem enged ki teljesen? Illetve én szét tudom szedni mondjuk átzsírozni vagy felejtős?
-
1stVikman
senior tag
válasz Mágus2 #202778 üzenetére
Néztem workshop manualt. Gyakorlatilag amit én tudok tenni, hogy kerék le, csúszócsap 2 csavarját ki,(35Nm a meghúzási nyomaték) majd levenni a nyerget. Megnézni a vezetőket és a csúszócsapokat, szükség szerint tisztítani, és összerakni újból.
Kimondott fékhez való zsírom nincs, se rézpasztám, de kell egyáltalán valamivel kenni a vezetőket és a csúszócsapokat? -
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #202784 üzenetére
+Mágus!
Köszi a tippeket.
Remélem egy-két óra múlva többet tudok. Eszek, aztán megyek szétszedni. -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #202791 üzenetére
No, kész vagyok!
Szorult a betét meg kicsit a dugattyú is, előbbi a fékpor és rozsda maradványoktól, utóbbi valószínű a gumi tömítés miatt .
Letakarítottam a vezetőket, (vékonyan kaptak zsírt) , betét tartót és betéteket drótkefe és smirgli használatával szintén. PFTE spray - m volt, 260 fokig hőálló, ebből picit kaptak a betét és a tartó illeszkedő felületei.
Összeraktam, majd ráléptem fékre, de még szorult.
Ezután a fékhenger visszatekerővel óvatosan megmozgattam a hengert, előtte lapos csavarhúzóval felemeltem a gumi porvédő harangot, és fújtam alá wd40-et. Oda-vissza tekergetve érezhetően elkezdett könnyen járni.
Pár pedál pumpálás, összerakás, próba, pumpálás, próba, kézifék, próba, és Kopp-kopp, úgy néz ki jó lett.
Képek videók itt: [MEGA]Legelső és legutolsó videók inkább az érdekesek.
Köszönöm mindenkinek, aki bármilyen formában hozzászólt!
Remélem így már rendben lesz.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Chyaniel #203553 üzenetére
Szélvédő előtti borítást nézd meg. A oszlop tövében van vízelvezető, az szokott a kosztól / falevelektől eldugulni és utastérbe is juthat miatta víz. Kannából önts lassan vizet és nézd, hogy a kerékjárati ívnél kifolyik - e, illetve milyen gyorsan. Még a dobbetét mögött is lehet dugulás. Ezeket nézném először.
-
1stVikman
senior tag
válasz imyourfriend #203556 üzenetére
-
1stVikman
senior tag
válasz imyourfriend #203605 üzenetére
Majd rakj be légyszi képeket előtte / utána, mert igencsak érdekel a téma. Ledet nem akarnék, de legál xenonból vennék valami fehérebb / erősebb fényűt.
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Le vagyok maradva egy ~400 hsz-szel, de kérdeznem kell.
Alany Golf mk7, 2014, 2.0 cr tdi, 110kW crbc.
Szóval cserélném az első lengőkar szilenteket + a talpas gömbfejet. Igazából nem érzem szükségességét, de már 240ezer lesz bennük.
Az egyszerűség kedvéért készen venném, azaz komplett lengőkart mindkét szilenttel és gömbfejjel. SKF-et vennék, a kérdés, hogy van-e bármi ellenvetés a márkával és így a készre szerelt alkatrésszel szemben?Előre is köszi: Vikman
-
1stVikman
senior tag
válasz bitpork #204191 üzenetére
Elnézést, hogy csak most reagálok, de időhiányban szenvedek.
Szóval akkor az SKF szilentek nem ajánlottak?
Lemförder azért jóval drágább, pláne, hogy a gömbcsukló még külön tétel lenne. :-/
Vetekszik a gyári skodás lengőkar árával.#204192 molnarpeter
Igen, valóban nem kéne bolygatni, amíg nem muszáj, de már nem tudok merre indulni a kérdésben. Ezt is csak azért cserélném egyben a lengőkarral, hogy kizárjam annak esetleges szemmel nem látható deformálódását / görbülését. Bár ugye akkor a gumikat is félre kéne koptatnia, ami szerencsére nem történik.
Első körben az alsó, bölcsőben lévő nagy billenésgátló + a váltó aljára menő billenésgátló "kar" van tervben, aztán mennék rá a lengőkarokra.
Csak a VW november óta nem tudott még egy részletes ajánlatot adni.#204218 Qru
Neked is igazad van, de fentebb leírtam a miértet. Kb. csak tapogatózom. -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Május végén esedékes lesz a műszaki vizsga a Fabián.
Kérdés, hogy lógó tetőkárpitért mennyire haragszanak, illetve párásodik a jobb ködlámpa. (Még tavaly megnézte közelebbről egy nyúl és ugye a fülek törtek valamennyi műanyag kíséretében. Meg lett ragasztva és kívülről külsérelmi nyom nem látszik, csak ugye párás.)
Jajj, és vezérléscsere milyen periódusonként esedékes? Skoda fabia mk1, 2003, 1.4 16V, 74kW, BBZ.
Km biztos nincs meg, csak az évek. -
1stVikman
senior tag
válasz imyourfriend #205155 üzenetére
Hátsó oldalsó ablakban tudtommal a rádió antenna van, ami úgy néz ki, mint egy fűtőszál.
-
1stVikman
senior tag
válasz imyourfriend #205307 üzenetére
Első körben ragasztani szeretném, ha már nem hagytam el/ tört el a tükörlap. Aztán utána még mindig vehetek egy újat, ha leesne.
Kiskokó
Ilyen tesa [kép] kétoldalas ragasztó szalagom van, meg van fürdőszobai szilikonom (ravak átlátszó, murexin "bahama" meg valamilyen fehér,) .
Meg van valami bika vékony kétoldalas, amivel az asztalos ragasztotta le a gardrób tolóajtajának a sínjét.
Melyiket válasszam? -
1stVikman
senior tag
válasz Reggie0 #205312 üzenetére
Na ezt jó tudni, akkor azok kiestek.
Focvis
Köszi, de ha nem sikerül a javítás, akkor nézek egy újat. Utángyártott 10-15€ körül van.Molnarpeter + rob210
Szélvédő ragasztót lehet tudok szerezni, ha szerencsém lesz. Köszi a tippet.Yodamester
Köszi a tippet neked is, de nem hiszem, hogy veszek egy tubus ragasztót, nem sokkal kerül többe az utángyártott.Esetleg Loctite gél pillanatragasztó, pattex cipő (-40 - + 85 fokig) vagy soudal szerelőragasztó(-20 - +60 fokig) használható lenne ? Ezek vannak még itthon.
-
1stVikman
senior tag
Köszi, mindenkinek a tükrös tippeket, majd visszajelzek mi lett a vége.
-
1stVikman
senior tag
válasz Knandi57 #205386 üzenetére
Nekem rémlik valami olyasmi, hogy az 1.2-es 6V motoroknál be szokott égni az egyes hengerben a szelep. De ekkor kéne égéskimaradás hibát dobnia a tárolóba és 2 hengerezne a kocsi.
Jamby18 #205364
Titkos tippem - > Stabilizátor rúd szilentet cseréld ki. Le kell mérni előtte a rudat, mert vagy 5 féle méret van belőle (16- huszonvalamennyi mm-ig). Filléres tétel, viszonylag könnyen cserélhető. -
1stVikman
senior tag
válasz kekedi #205410 üzenetére
Nagyon szívesen, örülök, hogy sikerült!
Hányadik próbálkozásra oldott?
Típushiba sajnos.
Most ha van elég affinitásod, akkor szedd ki a helyéről és szedd darabokra. Majd a zárszerkezetben a fogaskerekeket érdemes letisztítani és újrazsírozni / olajozni. Vagy ha olyan sérülés/kopás van már rajta, akkor cserélni kompletten, mielőtt végleg beáll.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #205335 üzenetére
Na ígértem, hogy visszajelzek.
Végül a Pattex 100% gél lett.
Szombaton volt annyira jó idő, hogy meg tudtam csinálni. Viszont 24 óra helyett csak 21-et pihentetem, mert mennem kellett.
Denaturált szesszel többször zsírtalanítottam a felületeket, aztán nyomtam ragasztót mindkét felületre, rátettem a tükörlapot és csúsztattam kicsit egymáson őket, hogy jobban terüljön a ragacs.
Öntapadós, filces alátétből előtte vágtam "hézagolót", majd miután beállítottam a pozíciót, szivacs és összehajtott karton közdarabbal leszorítottam maszkoló szalaggal.
Tegnap már pályáztam 200km-t, egyelőre még a helyén van. Remélem úgy is marad.
Köszi mindenkinek a tippeket.
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] -
1stVikman
senior tag
válasz macilaci78 #205781 üzenetére
Teljesen mindegy, mennyit dolgoztam érte, de nem azért van, hogy más, vagy akár émn összeb@sszam.
Lájk!
És általában kisebb értékű vagy rosszabb állapotú autó az elkövető, aki pont lesz@rja, hogy az övé is kapott. -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
B8 passat ( 2015-től felfelé, inkább 2019/20) , 2.0L crtdi, mit szabad / nem szabad megvenni?
150 vs 190 ló, 4*4 vagy csak első kerék meghajtás, dsg vs kézi 6os, típushibák, romló extrák / elektronikák?
Ha dsg, akkor van több típus is?
Illetve 110 ezernél szakszervizben cserélt mechatronika mitől romolhatott el, ha 50 ezrenként volt olajcsere?
Minden tapasztalatot, hozzászólást szívesen veszek.
Egyelőre még csak tervezem a golf cseréjét, de szeretnék felkészülni.
Köszi: Vikman -
1stVikman
senior tag
válasz PC4200 #205807 üzenetére
Szia!
Annyit tudok, amit a hirdetésben leírtak. 2019/6 hó, 7 fokozatú dsg, 116ezer km, szakszervizben számlával igazolt váltóolaj cserék 50 ezrenként és 1 hónapja mechatronika cserélve.
Amúgy láttam 6 és 7 fokozatú dsg-ket, hirdetésekben, mind 2 literes cr motor mellett. Melyik mennyire megbízható? -
1stVikman
senior tag
válasz Winchester95 #205843 üzenetére
Gyújtás ráadva?
Teszt lefut rendben, megtalálja az interfészt?
Nem lett rádió vagy valami más szerelve/cserélve a kocsiban? -
1stVikman
senior tag
válasz Winchester95 #205847 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hogwarts Legacy teszt
- Kedvenc zene a mai napra
- Politika
- Apple notebookok
- Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
- Medence topik
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Elektromos cigaretta 🔞
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen