-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
Voltam ma szervizen, belekerült a TSI-be a nemnémet Castrol, minden szűrőt cseréltek (mann), átnézték, úgy jár mint egy svájci óra (halkan ketyeg).
Van ez az időnkénti megmagyarázhatatlan EPC-lámpa felvillanásom, BOSCH műszerrel nem találtak eltárolt hibát, elvitték VW márkaszervizbe, ott sem találtak , mondjuk nem is baj.
A VW-nél rátöltötték a legfrissebb szoftvert, ez állítólag szélesebb tűréshatárral dolgozik, igy remelem az EPC lámpát elfelejthetem; ill. valamivel erősebb lesz az autó (állítólag). Utána gyorsan próbáltam egy 0-100-at, kettesben szabályzásig -ez óra szerint olyan 103-104 kmh lehet, 9,3-at mértem, előtte nem mértem, gyári adat 9,5 s. -
veterán
válasz Mágus2 #72860 üzenetére
Mágus! Segíts légy szíves!
Korábban már panaszkodtam, hogy recseg a rádióm, most leszedték az 5. ajtó kárpitját, de nincs szetcsúszva az antennakábel. Ellenben azt tapasztalták, hogy a zajszűrő csatlakozói oxidálódtak. Ez is az 5. ajtóban van fent, télen eltört az ablakmosó vezetéke, attól ázott el. Most megpucolták a csatlakozókat, de a rádió továbbra is gyengén veszi a jelet, vélhetően a zajszűrőnek vége.
Kérlek, nézd meg a cikkszámát, ha időd engedi! Koszonom előre is!VIN: WVWZZZ1KZAP0005***
-
veterán
válasz tomcsi23 #72870 üzenetére
Külön írok, bocs, de nem akarom szétoffolni a Magusnak irt hsz-emet.
Én is röhögtem, amikor mondták, hogy jobban fog menni, kérdeztem, hogy meg is csippelték?
A gyári motorvezérlő szoftvert frissítették, lassan 5 éves az autó, ideje volt, VR6-Fan külön ajánlotta a TSI esetén.Egy vidéki független szervizbe hordom, de a frissítést a helyi VW csinálta. Ha a konkrét szerviz elérhetősége érdekel, privátban megírom.
Múltkor kérdezted, hogy mennyit megy végre (óra 208 volt), és a Te "0 erőtartalékos" 1.8T-d mennyit tud? Tényleg érdekelne.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Mágus2 #73035 üzenetére
TSI tulajként: milyen jó, hogy nem értek spanyolul
Amúgy sokan paráznak a TSI láncnyúlás miatt; VW márkaszervizben 300-350 ezer Ft a csere a vezérlésállító-kerékkel együtt, utángyártott láncszett (állítókerék nélkül) viszont kijön 35 ezerből + munkadíj. Az enyém hibakódmentes, hidegindításkor fél, max.egy másodpercig kerreg, azt mondták, akkor kezdjek izgulni/gyűjteni, ha 10-20 másodpercig kerreg majd. Elvileg - ha megnyúlt a lánc - hibakódot is dob a motor. A Golfot 127 000 km-rel vettem, az előző tulaj vélhetően már cseréltethette a láncot, talán az újabb, javított kivitelek tovább bírják. Én 300k-t nem költök lánccserére, az ziher.
-
veterán
válasz bitpork #73047 üzenetére
A vezérműlánc - elvileg - karbantartásmentes, a TSI-ben már tudjuk, hogy nem. Utángyártottban viszont nem drágább mint egy vezérműszíj-szett.
Bizzál benne, hogy a 3 lityós TDI-ben jobban sikerült megoldani a tartósságot. Más: már akartam írni, hogy én kb. 12 ezer forintért rakattam gyári tempomatot a Golfba. Ismered ezt: [link]? -
veterán
"én így teszek oszt jó.. mostmár"
Ugyan nem vagyok (jelenleg) érdekelt a DPF témában, de fejtsd már ki bővebben, hogy mit teszel? Azt gondolnám, hogy meghajtod autópályán rendszeresen, de mit tegyen az aki városban használja?
(Mondjuk én főleg pályán, országúton közlekedem, de nem merek 150 felett hajtani {traffipax}, így a TSI sincs rendesen kikormolva, 150-nél 3100-as fordulat van.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
Köszönöm a "novellát", ezek tényleg hasznos tapasztalatok! Simán azt gondoltam volna, hogy egy pályás padlógáz kitakarítja - utolsó dízelem 2008-as volt, még DPF nélküli off Vectra. Terveim szerint visszatérek a dízelhez egy éven belül és pár éves autóból szinte már csak DPF-esek vannak.
Amúgy a TSI is jobban szereti a prémium (teljesen kénmentes?) benzint, eddig az OMV 95 Maxxmotion a nyerő az enyémnek konkrétan. Igaz most szoftverfrissítést követően sima 95-öst tettem bele, 350 km alatt még nem hisztizett miatta (kopp-kopp-kopp).
Castrol Edge-t a kauffer.hu-n vettem a múlt héten, közvetlenül az importőrtől szerzik be. Mellesleg azt hallottam, hogy a hamisításban a Magnatec 5W-40 volt érintett, persze ki tudja...
-
veterán
Igen, Golf 6 1.4 TSI, abból a gyengébbik 122 lovas CAX.
2003. óta - 1 évet leszámítva (céges Mondeo ) - csak turbós autóm volt, eddig 1 db turbóm halt meg egy 150 km-es padlógázas autópálya-menet után egy csippelt Vectrában (150 lovas felhúzva 180+-ra, az GPS-szel ment 228-at, egyszer röpült a jogsim is ebben az autóban azóta csak több lett a traffipax, én meg 7 évvel öregebb).Prémiumot azért kezdtem a TSI-be tankolni, mert heti rendszerességgel felvillant az EPC-lámpa és akkor megtorpan egy pillanatra, egyszer pont egy kicentizett előzés közben Szerviz szerint égéskimaradás volt a hibaüzenet. Prémium benyával (OMV 95, vagy 100) ez nem fordult elő egyszer sem.
Új autót saját zsebből eddig 1x vettem (azt is a volt barátnőmnek), nem vállalom be az első 2-3-4 év bukóját, így marad majd a lutri az euro5-ös dízellel (euro6-os még odébb lesz, hogy azt vegyem).
Szerk: és a fenti turbóhalálban az is közrejátszott, hogy akkor még elhittem, hogy a gyári GM olaj és a 30 ezres olajcsere tökéles párosítás egy csippelt dízelhez aminek rendesen nyomom is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
140 000 km van benne. A szerelő ötlete a gyertyacserére már megvolt, ekkor elszállt egy trafó is, tehát azzal is megvolnánk, ennél a pontnál azonban szervizt váltottam
Szerk: a VW márkaszerviz ellenben szoftverfrissítést javasolt, ez megtörtént pénteken.Tudom, hogy egyszer elérkezik a szívóoldali vakarás ideje a direkt befecsi miatt viszont szeretném hengerfejleszedés nélkül megúszni a vegyszeres+kapargatós megoldással. De az is lehet, hogy ez már nem az én gondom lesz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szőröscica #73375 üzenetére
folytatva a gondolatot..
Én jobban szeretem a dízelt, mert nem büntet durva fogyasztással ha tolod neki. Ugyanakkor annyi már a traffipax, hogy nem merem tolni neki, autópályán max. 155kmh tempomattal (óra szerint), országút meg 100-110 kmh (óra...).
Ugye TSI-m van 122 LE-s, ezt sem versenyzésre találták ki, erősen dízeles a karaktere, 1500-tól húz 5000-ig (200 Nm), 100-nál kb. 2100-at forog.Ami piszok jó benne, az az, hogy ha ésszel hajtom akkor szinte dízelesen fogyaszt. Rendszeresen járok a Bp-Keszthely útvonalon, na ennek az útnak a fogyasztása 5,5 l/100 km, ha a 8-as felé megyek (Bp-Szfvár-Veszprém-Tapolca-Keszthely) és nem igen előz meg senki, inkább én a többiek 80-90%-át. Ha M7 (Bp-Balatonszentgyörgy-Keszthely), akkor 6 liter/100 km és pályán 140-150, max. 6,2 l.
Keveset megyek városban (Bp.), a nagy átlagom is valahol 6,2 körül járhat.Golf 4-ben próbáltam egyszer 1.8T-t, egész jól megy, nem tudom, mit fogyaszt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bitpork #73382 üzenetére
toronyiránt: azaz országúton?
Azt figyeltem meg, hogy ez a konkrét G6 többet eszik tempomattal mintha én játszanék a lendülettel hegyen-völgyön. Pár deci lehet... pályán azért kényelmesebb a sebszabályzóval. Mikor rakatod be?
Szerk: ha nagyon pöcsörögnék, akkor 5 liter/100, de az már nem jó az idegeknek.
Szerk2: unokatesóm kb. 4 literrel jár hasonló tempóban Octavia 1.6 TDI-vel, nemrég cseréltek a DMF lendkereket a kocsijában @170 000 km. Tehát 1 literrel van beljebb olyan tempónál amikor már hullik a hajam. 180 kmh-nál biztos nagyobb fórja lenne.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kiskokó #73482 üzenetére
Ezt a sergetés kifejezést én már hallottam többször és tudom is a jelentését, de azt mondja meg nekem valaki, hogy melyik autóalkatrészt jelenti a "talpas"?
A hahun szokták írni a hirdetésben, hogy "új talpasokkal", főleg BAZ megyei hirdetésekben.VR6-Fan: THX! tuti? én lengéscsillapítóra, vagy gumiabroncsra gondoltam, de csak tippeltem mindig.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Nem3sys #73877 üzenetére
Ezt pont nem Tőled vártam volna Hívjuk inkább kreatív állagmegóvásnak.
Golfból nekem bejön:
- G1: csak hobby autónak tudom elképzelni
- G2: ha rozsda és törésmenteset szeretnék A/C, ABS, min. 107 lovas motorral, az annyiba kerül mint a G6, de eladni nem tudom annyiért
- G6: ezt vettem
- G7: új autót nem veszekTehát a fentiek miatt G6-hoz érdeklődöm kreatív megoldások felől.
Ha a gyári megoldást keresném, akkor azt úgy kérdeztem volna, esetleg a VW márkaszervizben. Mágus már megírta néhány hete, hogy nem lehet, mert hibakódot ad.
@TaaT: kreatív megoldás után érdeklődöm, nem aztr írtam, hogy meg is lépem.
-
veterán
válasz VR6-Fan #73891 üzenetére
Köszönöm a gyors választ!
Ha kicsivel feljebb húznák (+10-20-30 LE), attól nem esnék kétségbe, de a mai világban, ahol egy Bp - Nyugat-Balaton útvonalon rendszeresen 2-3 traffit látok, nem ez az elsődleges célom. Most nincs semmi hibakódom.
Úgy tűnik, hogy a vezérműláncom is rendben van, előző tulaj biztos cseréltette, nálam 16 000 km-t tett meg, nem csörög jobban (indításkor kb. 0,5 mp.). (flém veszély!!!)Egy ismerősöm jelezte, hogy ha el akarom adni az autót, akkor őt nagyon érdekelné. Úgy szeretném majd eladni, hogy ne kelljen utána magyarázkodnom 3 hónappal később, legyen a lehetőségekhez képest atombiztos a működése.
Ha eszedbe jutna valaki, aki TSI-t bűvöl, kérlek ne tartsd magadban!
Ha Euro5 helyett az Euro3-at tudja, hát ez van, az is jobb mint a magyar autópark 80%-a.[ Szerkesztve ]
-
veterán
szépen sumákolnak.
Megnéztem, nincs az enyémben kis matrica, csak a gyári, meg, hogy "Lackierunk OK". (Ahogy kerestem, találtam egy érett őszibarackot a csomagtartóban, kicsit meleg volt, de még ehető )
A szervizfüzet vezetett, de garancián túl egy független szerviz javította. Nem tudom elhinni, hogy 143 000 kilométer után még mindig a gyári lánc lenne benne, ha igen, akkor az csoda-kategória. (flém veszély!!!).
-
veterán
Ha már flémelek , a G6 szervizfüzet 180 000 km-t ad meg vezérműszíj cserére a 2.0 FSI, TFSI és CR TDI motorokra. Úgy rémlik, azóta már emelték ezt 210 000 km-re. Szíjfeszítő cseréje 360 000 km-nél esedékes a szervizfüzet alapján.
Szerk: Sőt 1.6 TDI-nél szíjcsere: 300 000 kilométerenként.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A topikból szerintem nekem van 1.4 TSI és Joshuának, Bruminak. Az avatarunk zavarhatott meg.
Én is simán el tudom olvasni Degec fórumtárs írásait. Neduddki komoly koncentrációt követel időnként.
Más: Holnap megvegyszereződik a TSI szívóoldalról beszámolok róla.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ma délelőtt elvittem BG-s szívórendszer-tisztításra az 1.4 TSI-t. Ez az egyszerűbb, csak vegyszeres tisztítás volt kapirgálás nélkül.
-
veterán
válasz VR6-Fan #74245 üzenetére
"igazán leszedhette volna a szivosorral együtt azokat szépen kimosni meg mindig zárt szelepeknél megkaprigálni azokat, szerintem hasznosabb lett volna"
Ebben abszolút egyetértek veled, igazából azt hittem, hogy ezt fogják csinálni, a helyszínen derült ki, hogy a beporlasztásos verzió lesz. Viszont ha már időpontot kértem, akkor nem lépek vissza. Vállaltam a kísérleti nyúl szerepét az 1.4 TSI pucoláshoz.
Beporlasztottak 2 adagot az egyik anyagból, a tankba öntöttek 1-et a másikból, eldolgoztak vele 1,5 órát. Kaptam számlát + kávét
Biztos van benne placebo + úgy érzem, hogy én legalább megtettem valamit azért, hogy ne dzsuvásodjon le az autó szívóoldala, 2 hete gyári szoftvert frissíttetem rajta -> tiszta a lelkiismeretem az autóval kapcsolatban (3 hete full polír+wax, Castrol Edge, OMV Maxxmotion, mindenből igen jó cuccokat kap.).
Ha nem hálája meg, akkor egy hálátlan dög és mennie kell valami tróger új gazdához...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Politika
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Gaming notebook topik
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen