- SGF24 - Sztori traileren az Unknown 9: Awakening
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Call of Duty: Black Ops 6
- Le Mans Ultimate
- PlayStation 5
- EA Sports WRC '23
- Xbox Series X|S
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Nézzük élőben az este folyamán érkező Xbox Games Showcase 2024-et!
- Alkoholista nevelde
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
Azt tudjátok, hogy pár évvel ezelőttig nagyjaból minden svájci háztartásban volt egy-két automata puska, vagy gépkarabély, jó nagy adag éles lőszerrel? Ugyanis a felnőttek, akik túlestek a katonaságon, hazavitték a komplett egyéni felszerelést, hogyha netán kitör a háború, rögtön csatlakozni tudjanak a területvédelmi egységükhöz. Aztán valahogy mégse volt rendszeres hír Svájcból a gépkarabélyos rablótámadás, meg a dühöngő őrültek merényletei. És Csehországban is rengeteg a lőfegyver, Szerbiában is, Kanadában is, aztán ugye.
-
Ear001
addikt
válasz Freddy76 #68633 üzenetére
Igen, ezt tökéletesen megértem, mi is elgondolkoztunk egy gyakorló iskola mellé költözéssel, aztán mégsem úgy alakultak a dolgok.
Viszont van egy faktor, amit semmiféle ügyes tervezéssel, iskolaválasztással, pénzzel nem tudsz igazán (na jó, az utóbbival talán egy kicsit) befolyásolni, ez pedig az osztálytársak. Lányom most másodikos, gyakorlatilag van egy velük párhuzamos osztály ugyan azzal az amúgy zseniális matektanárral, ugyan azzal a bitang nehéz matek könyvvel. Náluk a matek az egyik kedvenc tantárgy úgy mindenkinek, a másik osztályban meg a rémdráma csúcsa. Nálunk három héttel az év vége előtt végeztek az elsős könyvvel, a másik osztályban idén szeptember végére.
És nem, nincs tele az egyik osztály hátrányos helyzetű gyerekekkel, mindkettőben van egy-kettő az átlagtól lefelé görbülő, és inkább a másik osztály lenne a válogatottabb csipetcsapat. És mégis.
-
Ear001
addikt
válasz Freddy76 #68863 üzenetére
Egy picit erősen általánosítasz. Alapvetően kétféle négyévszakos gumi van. Az egyik alapvetően téli, amit némi trükközéssel nyáron is kevésbé kopóvá és jól tapadóvá tesznek. Ennek a sokszor koronázott bajnoka a Good Year Vector, erősen a nyomában a Vredestein Quatraccal. Ha ezekkel nem tudott kijönni a havas parkolóból, akkor az semmilyen téli gumival sem ment volna neki.
Aztán ott a Michelin CrossClimate, ami egy nyári gumi, felokosítva a téli körülményekre. Ez havon jó, trutymós úton is teljesen rendben van, amiben béna, az a jeges felületről való elindulás. Ha jégről kellett elindulnia az emebrnek a parkolóban, akkor valóban kicsit küzdelmesebb, mint egy top téli gumival, de hóban ez is jó.
A többi négyévszakos sokkal inkább lutri, azokat én sem igazán ajánlom, de a fentieket bármikor akár a középkategória ellenében is.
-
Ear001
addikt
-
Ear001
addikt
-
Ear001
addikt
válasz Real_Necro #69532 üzenetére
Gratulálok!
-
Ear001
addikt
Routernek egy tipp: AmpliFi Ilyen vicces design cuccnak néz ki, de az Ubiquiti csinálja, amik azért elég profik wifi téren. Nem tudom, mit vetnek be, de extra antenna nélkül is erős a jel, könnyű beállítani, nem igazán panaszkodnak a stabilitására. Mondjuk nem filléres darab, de nem is extra drága ebben a kategóriában.
-
Ear001
addikt
Ne legyen. Az akkori tényleg kétpólusú világban ez volt a faszméregetés netovábbja. A szovjeteknek két giga balesetük is volt a Hold hordozó rakétával, mire rájöttek, hogy konstrukciós hibás a dolog, ezért feladták.
És most miért nem járnak arra? Mert nincs igazi haszna. Túl nagy a Hold gravitációja ahhoz, hogy igazi mikrogravitációs dolgokat lehessen ott gyártani, semmi sincs, amit megérne bányászni, turista célpontnak meg még túl drága. Ennyi. Az űrállomásozás sokkal jobban megéri.
Amúgy a holdon hagyott dolgokban is kételkedsz? Például azokban a tükrökben, amiket direkt arra találtak ki, hogy a földről indított lézersugarat visszaverve pontos távolságot mérjenek? Vagy a holdkőzetek?
-
Ear001
addikt
Az alváz szó leírásáért mindenki találja ki, hogy milyen büntetést rósz ki magadra. Vagy 35-40 éve nem nagyon épül személykocsi alvázzal.
Amúgy elég optimista kalkulációkat látok itt. Ahogy nézem, nyíltak elöl a légzsákok, rendesen újralufizni, burkolni egy ilyen kocsit magában is elviheti azt a 1.5 milliót.
-
Ear001
addikt
válasz Freddy76 #70539 üzenetére
Azt hiszem a dolog még ennél is bonyolultabb. Ott vannak például a Toyota hibridek. Az újabb generációkban van Power meg Eco állása az autónak. Az utóbbi nekem olyan, mintha folyamatosan zselében haladna a kocsi, a Power meg a normális haladásra képes beállítás, de alapvetően semmi difi nincs közöttük, csak annyi, hogy a gázpedál potméter állásához éppen mekkora motorerő társul. Nem változik tőle a hibrid vezérlés, a váltó program, semmi, csak az, hogy mennyire kell taposni a gázpedált.
Az Eco ugye a jó fogyasztás záloga lenne, a szép finom pedálkezelésé, de én a Powerrel nagyjából 1.5 literrel kevesebb üzemanyaggal jártam el, mert egyszerűen jobban illet a vezetési stílusomhoz. A lőerő, nyomaték meg ugye nem változott.
Aztán ott a modern hangmenedzsment. A dörmögősebb, kaparósabb, hangosabb autó jobban gyorsul az agyunk szerint, és ma már, amikor egy csomó autóban bizony a hangszórókból jön a motorhang, bizony ezzel is játszanak a gyártók. Néha a sport gomb nem is csinál mást, csak feltekeri a volumét meg leveszi a kormányrásegítés mértékét.
-
Ear001
addikt
válasz Freddy76 #70542 üzenetére
És csak hogy ne legyenek annyira fényesre szopva a Mazda tervezők. A legjobbnál is van jobb..
-
Ear001
addikt
válasz #31733248 #70552 üzenetére
Minden tiszteletem Vajda Jani barátomé, de az ugye megvan, hogy ez csak egy jól mutató sor a táblázatban, de igazi összehasonlításra alkalmatlan? Először is tuti, hogy nem süketszobában mérték, tehát volt külső zaj is. Azután milyen szűrőt használtak hozzá? Hogy súlyozza az a mély- magas tartományt? És a leglényegesebb dolog - milyen gumi van az autón. Az ugyanis önmagában 5-7 decibel difit is tud csinálni, és az sem jó válasz, hogy a gyári szerelést, mert abból sem egy van.
-
Ear001
addikt
válasz Mr.Csizmás #70893 üzenetére
3D nyomtató? Az úr talán terroristának készül?
-
Ear001
addikt
Ha már sorozat, akkor ajánlanám a Peaky Blinderst.
B kérdés. Valaki esetleg tud segíteni német Ebay vásárlásban?
-
Ear001
addikt
válasz psycroptic #71278 üzenetére
Köszönöm, ment pü.
-
Ear001
addikt
válasz spanyoll #71555 üzenetére
Egyszer is elég mondjuk Barcelonából Münchenig repülni egy osztálykiránduláson fellelkesült gyerekcsapattal, hogy tudd, spanyol(l) szót többet ne akarj hallani nagyon-nagyon hosszú ideig. A Bose zajcsökkentő technológiája amúgy nagyon jó, és az Audio Technicáé is.
Freddy76 Ilyenkor nálam be szokott jönni, ha közlöm, hogy van az a pénz, amiért tök egyedül utazhat a saját repülőjén....
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz spanyoll #71622 üzenetére
Lada Nivát akarsz? Nem egyszerűbb egy szopóálarc?
Suv mánia okai? A nagy terepjáró menő. Emlékeztek még a polgári Hummerekre? Magasan ülsz, jobban átlátod a forgalmat, a környezetet és biztonságosabbnak tűnik vele a közlekedés. Ezzel indult, de rendes terepjárót gyártani drága, így az autógyárak lenyesték a nem kellő dolgokat, és maradt az érzet.
-
Ear001
addikt
válasz jjeahh #71630 üzenetére
Hát a Toyota Land Cruiser mindig is remek terepjáró volt, de vagy egy évtizede már bárkivel a sofőrülésben is az. Megnyomod a megfelelő gombokat és uccu. Aztán ha belejössz, már nem kellenek a gombok. Ezt nekem Korzikán volt alkalmam megismerni, ahol egy hétig autóztunk nem egészen autóútnak kinéző vízmosásokban és hegyeken. Általában csak mi voltunk, meg pár bátor endurós:
És sarazni is nagyon jó vele:
-
Ear001
addikt
válasz jjeahh #71637 üzenetére
Hát igen, a dőlés az fura a terepjárókban. A legtöbben műszer mutatja, éppen hány fokos a csáléság. Amikor már nem az ülésben ülsz, hanem az ajtón, és seggedben a babszem, hogy még egy mili, és borul a kocsi, akkor ránézel a műszerre, és látod, hogy még 10 fok bőven benne van a mutatványban.
A Daihatsu köszöni, él és virul mint a Toyota egyik almárkája, de annyira különleges kocsikat gyártanak, hogy a magyar piacon nem éri meg jelen lenniük.
-
Ear001
addikt
válasz Freddy76 #71784 üzenetére
Én nagyon fura helyen élek. Idemásolok egy szöveget:
"Őszintén mondom nektek: nem szeretem a "Sorosozást". Nagyon nem. Ráadásul a felgyorsult kommunikációs térben így nincs is idő kitárgyalni ténylegesen a valós és az egész világot fenyegető problémát, a tömeges gazdasági és klímaváltozásból eredő migrációt. Mert a probléma valós, az elkövetkező években, évtizedekben ez központi kérdés lesz Európában, de az egész világon is. Sőt arról sem tudunk beszélni, hogy azért mégsem olyan ördögtől való, hogy tavaly napi maximum öt fő háborús zónából menekülőt befogadtunk. (Ők tényleg oltalomra érdemesek, politikai vagy vallási üldözöttek és nagyrészük már nem tartózkodik hazánkban) Sőt azt sem mondhatjuk ki, pedig ki kellene, hogy befektetéseket arab országokból is várunk, mert azok erősítik a gazdaságunkat. Pedig szerintem az előzőekkel semmi gond nincsen. Csak kifejteni, elmagyarázni sosincsen idő. Tehát a lényeg nem "Soros", hanem hogy lássuk a valós problémát és bizonyos részleteket pedig kezeljünk a helyén. Elfogadom, hogy a kommunikáció tömegesen így hatásos, de ez nem kell, hogy legyintésre késztessen minket.
Tehát amikor a plakátokat nézzük, értsük az üzenet mögötti valós problémát: Európa és az európaiak megszokott élete tényleg veszélyben van. És ha tetszik, ha nem: a határzár olyan folyamatokat indított el, melyek lehetőséget biztosítanak arra, hogy Európa foglalkozzon a saját védelmével. Úgy tűnik, hogy ezt egyre többen megértik.
Én szerencsémre sok helyen megfordultam a világban, sok közösség életében részt vettem itthon, egy ideje települési szintű közösségépítéssel foglalkozom. Bátran kijelentem, hogy egy közösség akkor működik jól, ha bizonyos szempontok szerint homogén. (kulturálisan, vallási elköteleződésében / tehetségben, intellektusban...) Nálunk gazdagabb országokban sem működik az integráció, mert az arányok eltolódtak. Pedagógusokkal beszélgetve egy 25 fős osztályban is maximum 2-3 "kilógó, integrálandó" gyermeket tartanak elfogadhatónak, mert különben a teljes közösség kárt szenved, a képességek tömegesen gyengülnek. Magyarországon pedig, ezt is ki kell mondanunk: van integrációs feladatunk tömeges gazdasági bevándorlás nélkül is. Tehát még egyszer: nem "Soros" a lényeg (továbbra sem szeretem a szót, na jó szegény öregemberrel sem szimpatizálok), hanem azt kell megértenünk, hogy mik a valós veszélyek, melyek talán inkább már gyermekeink idején komoly konfliktusokhoz, népvándorláshoz vezethetnek. Van olyan politikus, aki időben felismerte a valóságot, mások meg még most sem eszmélnek."Lehet ezzel a szöveggel egyetérteni, vagy éppen nem, vitatni bizonyos részeit, vagy az egészet, nem is ez az érdekes. hanem az, hogy ez egy Fideszes alpolgármester publikus megnyilatkozása, mondhatni kampányszövege. Nálunk az önkormányzat amúgy elég egyívású, csak fideszes van benne, tehát akár ezerre csavart migránsozás is mehetne, de semmi. Még egy Sorosozós óriásplakát sincs. (kicsit sokkot is kaptam, amikor beautóztam Fehérvárra, ott aztán adagolták a propagandát az út szélén rendesen.)
-
Ear001
addikt
válasz Freddy76 #71800 üzenetére
"Az, hogy a kérdés bonyolult, és a "Stop Soros" segít átvinni az üzenetet, baromság."
Valamelyik Aronson könyvben van egy példa, már nem emlékszem pontosan, de valami olyasmi, hogy egy közösségnél az a kérdés, hogy bevezessék-e a klórral tisztított vizet. Az igen pártiak elkezdik elmagyarázni, hogy kéne, mert ezzel csökken a fertőzésveszély, vannak statisztikáik, miszerint kevesebb betegséget kapnak meg az ilyen emberek, egészségesebbek a fogaik, stb. A másik oldal semmit sem csinál, csak azt hajtogatja minden egyes helyen, hogy a Klór öl! Persze ők nyerik meg a választást.
Én azt látom, hogy nálunk is, de szerte a világban a minél kőegyszerűbb a Klór öl jelszavakkal lehet a politikai hatalomba kkerülni.
-
Ear001
addikt
válasz #31733248 #71811 üzenetére
"Egyszer ezerrel támogat egyes politikai erőket pénzzel, fegyverrel, kiképzéssel, máskor terroristáknak nyilvánítja őket. és küldi az anyahajókat rendet tenni. Ez volt Afganisztánban és most Szíriában is ez van. Mindezt az emberiesség és a demokrácia jegyében." - tökéletes jellemzése a Szovjetuniónak és most Oroszországnak.
-
Ear001
addikt
válasz Mr.Csizmás #72178 üzenetére
Nem erről volt szó. Persze hogy tudsz egy csomó mindent intézni ügyfélkapun, de bizonyos dolgokhoz kell az új chipes személyi és hozzá a megfelelő kártyaolvasó, erről volt szó az idézett törvényben is.
-
Ear001
addikt
válasz Mr.Csizmás #72180 üzenetére
Igen, azt lehet, de magát az ügyfélkapus regisztrációt személyesen, vagy úgy, ahogy leírtuk lehet intézni.
-
Ear001
addikt
válasz Freddy76 #72240 üzenetére
Nálunk most ez a lányom kedvence. Érdekes volt a pályaíve a zenei fejlődésnek, Eszterlánctól a az Apollo 440-ig, de közben vannak örök kedvencek is: Abba, Boney M, Annie Lenox, Beloslava, Csajkovszkíj, Dave Brubeck, Bangles. Valaki felismeri az összetartó erőt ezekben?
-
Ear001
addikt
válasz Mr.Csizmás #72346 üzenetére
Ne is mondd, elég zabszem a seggbe érzés egy 50-60 000 eurós kölcsönautóval autózni napi párszáz kilométereket.
-
Ear001
addikt
válasz Lassú Víz #72351 üzenetére
Hát igen, ez a Merci újonan sem volt olcsó, pláne hogy egy limitált sorozatból van, hogy homologizáltathassák vele a rali változatot. Egyedi blokk, egyedi váltó, pár egyedi karosszériaelem. Aztán a csillagosok veterános részleges sose volt szívbajos az árazásnál, és a veterán autózás még a fotózásnál is drágább hobbi.
A seggbezabszem érzetet növeli, hogy még sose volt felújítva a kocsi, karbantartásokkal jutott el idáig, az viszont csökkenti, hogy nagyon "modern" autó, van benne fék, kormány, futómű, erős és rugalmas motor. És egy csomó dolgot át lehet értékelni, ami szinte közhely, ha ilyen kocsikról csak olvas az ember. Mint a golyópályás kormánymű, ami nem annyira precíz, nem ad visszajelzést, meg nagyobb a holtjátéka, mint a fogaslécesnek. Hát lószart. Ma a legtöbb gyártó összetenné két kezét, ha ilyet tudna elektromotoros rásegítéses kormányművel,mint ez. Ráadásul az a parádésan kicsi fordulókör. Na meg a korai Bosch befecskendező, ami ezt a V8-ast eteti, na arról is olvasni papíron sok rosszat, de valahogy nem érezni ebben a kocsiban.
-
Ear001
addikt
válasz Freddy76 #72601 üzenetére
Korzika. Eszement tengerpartok, ha kell turista seggnyalás ezerrel, de onnan pár kilométerre igazi, az idegenforgalom által még nem elrontott kis hegyi falvak. Annyi látnivaló van ott is, mint Máltán, a kaja fenomenális. A csomagolást nem tudom, engem vittek, mint annyi más helyre, de a legmaradandóbb élmény volt szinte minden utam közül.
Toszkána nem igazán a tengerpartról szól, hanem a kajáról, szép helyekről, kicsit utazunk, megállunk bárhol és ott jó lesz hangulatról.
-
Ear001
addikt
Monaco fasza hely egy napig, de utána? A homokos tengerpartja meg inkább Nizzában meg Cannes-ban van, a híres plázs, ami jó hely, de csilliárd ember van, marha drága, és tele szokott lenni medúzával a víz, szóval a fürdés nem mindig jön össze.
Barcelonában meg a környékén lehet nézelődni, de ott már májusban annyi az ember, hogy inkább idegesítő, mint pihentető meg feltöltésre alkalmas hely. Oda inkább szezonon kívül mennék.
Lisszabon érdekes hely, a zseniális villamosaival, szűk utcáival régi házaival, de hegyet kell mászni a turistáskodáshoz bőven. Én inkább néznék valami üdülősebb helyet szállásnak a közelben, mondjuk Cascais, onnan meg autóval minden bejárható, akár Porto is, a főváros is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen