- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #4175 üzenetére
Nem.
Mindegy, hogy benzin vagy dízel, kb a turbó megléte is mindegy.
Hőmérséklet függvényében 10-25 másodperc elindulás előtt (beindítod, télen kabát le, tárca/táska le, becsatolod magad, körbenézel és le is telt) ezalatt körbeér az olaj, és innentől nem alacsony fordulaton erőlteteve, hanem a szokásos fordulatszámok fölött használni, amíg bemelegszik, de ezt a szokásosnál alacsonyabb gyorsulási intenzítással érjük e.Azaz ha 1500 körül megyünk síkon a benzinessel érintőgázon melegen, akkor most hidegen legalább 1700, de inkább 1800 legyen, és ha 2500nél elváltottunk melegen, akkor hidegen még 3000ig el kell forgatni legalább. De úgy, hogy ha melegen rendesen odalépünk ilyenkor hogy 250-300 méter múlva már ötösben suhanunk lakotton belül, akkor ezt most 500 méter után érjük csak el, hogy ne legyen nagy a terhelés. A nyomaték a problémás, nem a fordulat; az alacsony fordulat pedig amúgy is káros, de hidegen az olaj kenőképessége még elég alacsony (túl sűrű), ilyenkor nagyobb fordulat kell hogy legyen hasonló olajáramlás eléréshez. Picasso esetén nyilván a sebességmérőre támaszkodsz vagy fülre.
Álló helyzetben járatástól csak savasodik, vizesedik az olaj, és így nem 5-6 perc alatt lesz élhetően meleg, hanem ez még megnyúlik az üresjáratás idejével, amikor nagyon nagyon lassan melegszik fel, és nagyon jelképes még olyankor a kenés. Rendesen meleg a motor/olaj (nem a víz!) az jóval később lesz. Pl hetvenpárfoknál már bevillantja az üzemmeleg 3. csíkot a Picasso (is, meg kb minden autó így jelez vissza), de még egyszer ennyi idő a 9x fokos víz, és attól még percekre vagyunk az normál olajhőtől.
Még egy kiegészítés: Ha hidegben (-10° alatt) indítjuk az autót, érdemes a tompítottat/ülésfűtést/fűtőventit felkapcsolni, kb egy perc után kikapcsolni ezeket, majd utána indítani az autót (főleg a dízelt, vagy akik 40es félásványi lónyállal büntetik az autójukat) - ilyenkor az akku elkezd magához térni, és jóval könnyebben fogja indítani az autót, mintha egyből tekertetnék vele a motort.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Dorien
veterán
válasz janakbacsi #4183 üzenetére
Az én 1.4 HDi-mbe 5W40 megy. Mannol Extreme, mert nem hiszek a drága olajokban. De múltkor Total-t is láttam ugyanilyen jó áron.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz janakbacsi #4283 üzenetére
Külső befoglaló méretek alapján nézd inkább szerintem mostani akku, illetve a tálcája mérete elárulja.
Ha lehet hinni a neten olvasható infóknak, elvileg 242x175x190 mm-es akku van az 1.6-ban, de ha elfér, érdemes lehet 278x190x175 mm méretűt venni (olyan is volt gyárilag, a 2 literes dízelben).
-
FeZ...
aktív tag
válasz janakbacsi #4437 üzenetére
Ez a gyári diag klónja. Attól speciális, hogyha full chip-est vesz az ember, akkor nagyjából mindent meg lehet vele csinálni, mint az eredetivel. (nyilván az online dolgokat nem)
Fejegységet feltanítani (alvázszámot beleírni) elvileg más diagokkal is lehet, nem csak a gyárival. -
FeZ...
aktív tag
válasz janakbacsi #4439 üzenetére
Autóvillamossági szerelőhöz nem feltétlenül kell elvinned, a neten utána lehet nézni a két fejegység lábkiosztásainak, szerintem nem lesz különbség bennük, ha mindkettővel szerelték az autót. Ez esetben csak "plug'n play". A fejegység amúgy tanítás nélkül is fog működni, csak folyamatosan pittyegni fog, amíg bele nem lesz írva az autó alvázszáma a fejegységbe. Ha nincsen diagod, akkor nyilván kell keresni valakit, aki feltanítja / beírja az alvázszámot. Nem szükséges hozzá márkaszerviz. Az ár műhely/ember függő, sajnos van, ahol elég sokat elkérnek ilyenekért, de szerintem 5e-7e Ft-nál többet nem ér egy ilyen "munka".
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #4439 üzenetére
Vagy olyan szerelőhöz viszed, aki látodd ,már PSA autót és van programja. Ha gyári rádió volt bent előtte, magad is be tudod rakni (arra kell figyelni hátul a 'csöcs' felfeküdjön a helyén).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #4449 üzenetére
Az egy A3/B4-es, silányabb olaj, mint a belevaló C2-es Quartz Ineo ECS 5W-30. Igen, van ahol megengedik a használatát. De amit spóroltatok az olajon, mehet majd a növekvő olajfogyasztás felszámolására költeni most
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #4453 üzenetére
Légszűrő mellett, fém lapon, kb 3 kábelköteg megy rá.
Miért?<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #4455 üzenetére
Jó tanács: előbb legyen százas az a motor, majd utána jöhet a tuning.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #4683 üzenetére
Tiszta ablak (nem kemikáliától foltos) és normális/minőségi lapáttal teljesen jól működik.
Asszem közepes folyamatosra tudod tenni ha tovább húzod, de abban elég jól csinálták meg, ha nem trehány az ember, faszán működik.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Hauptmann
addikt
válasz janakbacsi #4893 üzenetére
Pontosan az a célja, amit írsz, diaggal hozzá kell rendelni az adott autóhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz janakbacsi #4893 üzenetére
Érdemes elvinni egy szakszervizbe - nem csak a párosítás miatt, hanem mert nekik valószínűleg megvan a legutolsó firmware frissítés. Elvileg ezek is valamennyire elérhetőek a neten, de informatikai rémálom kitapasztalni, hogy melyik fejegység melyik firmwarrel milyen feltételek esetén működik együtt. Nyilván ez a drágább navigációs - tolatóradaros - minden extrás típusoknál frusztrálóbb, mint egy sima CD-s rádiónál, de amennyire tudom a Magneti Marelli készülékek egy típuscsaládba tartoznak hasonló működési elvvel.
-
Hauptmann
addikt
válasz janakbacsi #4932 üzenetére
Be, Connects2 adapter kell hozzá.
-
félisten
válasz janakbacsi #4937 üzenetére
Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
FeZ...
aktív tag
válasz janakbacsi #5272 üzenetére
Utángyártottat nem fogsz találni, gyári cuccot meg először a márkakereskedésben érdemes megkérdezni, hogy egyáltalán rendelhető-e még. Ott rögtön megmondják, máshol meg futniuk kell a köröket, kivéve, ha már 100%, hogy nem rendelhető. Mondjuk ezekkel a rajta levő számokkal nem biztos, hogy sokra mész, az alvázszám kell, aztán majd kikeresik hozzá a gyári számokat. (amik tök mások is lehetnek, mint ami rajta van) A másik lehetőség a bontó. Mikori és milyen autóról van szó amúgy, ha nem titok ?
-
Hauptmann
addikt
válasz janakbacsi #5272 üzenetére
1,6 HDI Berlingo/Partner levegőcső? Elvileg a fő cikkszáma 143451, a másodlagos 9647392480. A Fábiánnál rendelhető, 19336 Ft.
-
Ramsan
lelkes újonc
válasz janakbacsi #5272 üzenetére
Mi a baja a csőnek?
-
Thocy a ZAGY
tag
válasz janakbacsi #5424 üzenetére
Szerintem H4 való bele, nem H7. Az enyémbe legalábbis azt szoktam tenni. (2006.).
A legtöbb ember nem jut el a ''Miért pont Én?''-től a ''Miért ne?''-ig.
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #5424 üzenetére
H4 kell, ez a linken meg szemét! Hatalmas emitter, mindenhová is szórná a fényt!
A jó az ilyen lenne: [link]
Izzóval a patent vetítéso kép (leddel is ilyenek kell lennie) :[link]
Hibátlan foncsorral tedd bele (leheletnyi mattulás izzó felett elmegy, több nem!)
F2, F3, M2, 7HL, V1, 5S Plus innen.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #5444 üzenetére
Ugyanazon az oldalon, az abatonnál...
Vagy márkásat a lumenetnél is lehet venni, de ott is van 1-2 kakukktojás.
Azt nem tudom az abatonos srác minek árulja a szemeteket is, sajna a jobbak egy részéből már régóta kifogyott, pl ebből. Ez van a Meganeban is meg a 208ban is, sőt, a webshopon a videót én csináltam nejem autójával; utólagos engedelmemmel felrakta az oldalra. A volt Picassomban is ennek az elődje van a mai napig.
Lumenet: [link] , [link] vagy [link] . Ez és a hasonló a kaukktojás; legalábbis autó tompítottba/refibe nem való! Robogóba még esetleg elmegy.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
FeZ...
aktív tag
válasz janakbacsi #5481 üzenetére
A csere sosem árthat, remélhetőleg nem 200e után cserélődik először ! Manuális váltó van benne ?
Nem nehéz találni olajat, pont ma vettem 2 autóhoz is 2-2 L-t.
Total Traxium Gear 8 75W-80 való bele. (már ha kézi' váltó) -
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #5481 üzenetére
1, A kérdés az, hogy mikor volt korábban cserélve. Melyik évjárat/motor?
2, Igen, cseréld
3, Mindenhez nehéz hozzáférni, de ha eddig nem volt sürgős, pár hét ide vagy oda nem hiszem hogy számít
4, hacsak nem nálad van újkora óta, vagy nem ovi üzemben tolták végig, az a 200k km az nem kétszáz, hanem inkább 2-3×osa valószínűbb.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Pulsar
veterán
válasz janakbacsi #5717 üzenetére
nekem ilyet a 206-osom csinált, amikor a motortérben lévő egyik csatlakozón az AC pumpa nem kapott áramot.
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #5717 üzenetére
Még egy szavazat a BMS-en az üzemanyagszivattyúnál lévő korrodált érintkezésre (szétszedés után látható). Alacsony volt a feszültség (7-11V mellett hol elindul, hol nem).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #5721 üzenetére
Nem az. Ez a motortéri biztosíték tábla és relés egység.
BSM CONTROL MODULE FUSE BOX<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Pulsar
veterán
válasz janakbacsi #5721 üzenetére
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #5973 üzenetére
Mi a masszív összeg? 60K alatt nem nagyon van semmibe, és normális üveg meg komfort cuccok miatt nyilván drágább.
Pl: Gyári BeszállítóCITROEN XSARA PICASSO MULTI PURPOSE VEHICLE 1999-2005 SZÉLVÉDŐ NATÚR, (TC) HŐVISSZAVERŐ ESŐ/FÉNYSZENZOR FOGLALAT ALVÁZSZÁMABLAKOS TÜKÖRTARTÓ SZITANYOMATMéret: 1391 x 1076 x 4,9651 100 Ft44 300 Ft [link]Csak olyan helyen csináltasd, akik ezzel foglakoznak, mert sokaknak el...ák.
Mielőtt hazaindulsz, próbáld ki az ablakmosást, és ellenőrizd jó helyre álltak-e vissza az ablaktörlő lapátok!Az esőérzékelő jól működik, jó minőségű jó állapotú lapáttal (a jó minőségű sokáig lesz jó állapotú). Nem egy, nem két autóban próbáltam (XP).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Tyrel
őstag
válasz janakbacsi #6561 üzenetére
Ja, a lapát nem segít. Nekem mindig Bosch vagy Valeo van rajta, mert ebben a méretben más már újkorában sem töröl jól... Most is pár hónapos Valeo szettel fut, de az esőérzékelős ablaktörlő kb. soha nem működött megfelelően, most sem. 3 éves kora óta enyém az autó, már akkor is sz*r volt ez benne.
Egyébként a Valeo jobb, észrevehetően halkabb mint a Bosch.Szerintem az a baja, hogy ha automósóban rákerül a szélvédőre egy viasz réteg, vagy épp autopályán felverődik olaj, vagy bármi egyéb olyan szennyeződés kerül a szélvédőre amit a lapát nem töröl le, az már zavarja a szenzort. Ezt jellemzően szabad szemmel nem is látni, tök tisztának és átlátszónak tűnik az üveg, csak ha megfelelően éles szögből nézed akkor vehetsz észre rajta némi szivárványosodást, kb. mint amikor olajos egy pocsolya.
Ilyen zsíros szennyeződések óhatatlanul kerülnek a szélvédőre rendeltetésszerű használat közben is, és szerintem egy jó minőségű esőérzékelőt ez tökre nem is zavar... Csak a C4P I-é minden, de nem jó minőségű.
Nem kell hogy csíkozzon a lapát, nem kell rajta víznek, vagy döglött bogárnak vagy porszemeknek maradnia... Ezt minden is zavarja, kb. csak laboratóriumi körülmények közt működhetett valaha is jól...
Érdekes hogy ezzel párhuzamosan az automata fényszóró kapcsoló, ill. a fényérzékelő - ami ugyanott van ahol az esőérzékelő is - meg szerintem bőven átlag felett teljesít. Pl. ha behajtok egy sötét aluljáróba kb. azonnal reagál, míg sok más autón látom, hogy csak akkor jut eszébe világítást kapcsolni amire kiért a sötétségből, az előtte lévő pár méteren meg láthatatlanul gurul...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
FeZ...
aktív tag
válasz janakbacsi #6567 üzenetére
12369 az ORGA (RPO) szám ezen a matricán.
Amúgy elvileg túl nagy jelentősége nincsen, a barátom a márkaszervizben ide mindig 9999-et ír. :-P
Ha nem megy, lehet, hogy más a baja. A klón diagok első induláskor sokszor nem tudnak csatlakozni az autóhoz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen