-
GAMEPOD.hu
"Itt a tavasz szele, és a nyúlpörkölt hihi, haha, huhu, hehe..."
Új hozzászólás Aktív témák
-
csendes tag
Sziasztok!
HDD Caddy optibay-t keresek 9 mm-es méretben. Van valakinek esetleg elfekvőben eladó? -
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
zsolt19900
őstag
PS4 Pro 1TB Dead Stranding full dobozzal és tartozékaival, még 16hó garanciával eladó
[link]Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
rnrn
tag
válasz balintdavid #90591 üzenetére
Köszi szépen a tippet!
-
Gazs
tag
Eladó gamer zowie ec2-a egér. [link]
-
Exian
őstag
Autón a gyári fényezést mivel, hogyan lehet minél tovább megóvni? Kell valamivel időnként kezelni, vagy ilyesmi?
Eddig sosem foglalkoztam ilyesmivel, olyan használt autóim voltak, amiknek a fényezése már régen nem volt gyári, így nem is volt mit megóvni.
De tegnap vettem egy olyan autót második rohangálós autónak, amit szalonból hozott ki a tulaj új korában, végig, az utolsó percig garázsban állt, és ráadásul télen egyáltalán nem használta sosem. 99-es az autó, tehát közel sem új, de 51e km került csak bele, de úgy, hogy 2018-ig mindössze 38e km, az elmúlt két évben került bele "hirtelen" a többi, amikor a feleségem testvére át vette az autót a korábbi, első tulajtól. Viszont Ők is garázsban tartották továbbra is.
Egy szó mint száz, az autó kvázi szalon állapotú kívül-belül és bár én sajnos nem tudom egy jó darabig biztosan garázsban tartani, de szeretném a fényezést szépen megóvni.
Ehhez tehát mit kell csinálni, mivel és hogyan kell kezelni, hogy "ne kopjon" annyira?
Köszi!
-
sutszi
veterán
Ha gondolod itt várunk szeretettel: [link]
Röviden:
A legdrágább és legtartósabb védelem a kerámia...legalábbis szennyeződések ellen. Erre az autóra nem gazdaságos megoldás... Kivéve ha család szeme fénye és pénz nem számít.
Fizikai védelemre ez önmagában nem használ.
Lehet gondolkodni fóliázásban is... Szintén nem olcsó megoldás...
Majd itt jönnek a wax-ok. Fusso ami tartós 6-12 hónap. Bár kicsit macerás a felvitele...
Persze vannak még más típusú waxok.De a legelső egy alapos tisztítás... Előmosás, szállórozsda, kátrány, gyanta, leszedés, 2 vödrös móka... zsírtalanítás...majd a wax... és akkor elment egy rakás óra....
Ez most így nagyon zanzásítva.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
őstag
Az autó használati eszköz. Arra szolgál, hogy elvigyen A-ból B-be és vissza gyorsan és úgy, hogy nem kell közben esernyőt tartanod a fejed fölött.
Belül legyen tiszta, hiszen összekoszolja a ruhád, ha koszos, kívül is, de elég annyira, hogy kinézzen valahogy és ne koszoljon össze, ha hozzáérsz.
Szerintem a továbbiak többsége felesleges, mert főleg egy ennyi idős autónál az ára többszörösét tudod rákölteni, ha megveszed hozzá azt a sok cuccot. Én ilyenkor még az időmet is hozzá szoktam számolni, akár órabérben és végképp nem éri meg. Ha nagyon vigyázol rá, akkor jobbam idegesít majd, ha a pöcsfej rányitja az ajtót valami parkolóban (mert rá fogja), beletolatnak, belemennek, meghúzzák, rápattan a kő, leszarja a madár és ott kifakul stb. Kb. annyi az esélye egy szép kocsinak, mint a hógolyó tavasz környékén, hogy szép is marad. Kerámia bevonat.....hát persze. Gondolom nem véletlen, hogy nincs rá túl nagy garancia.
Csak, hogy egy ilyen vélemény is legyen a szállórozsda nevű misztikum mellett. Ez csak annyit jelent, hogy fogalmam sincs mi lehet az, de azén autómat a szálló kavicsok, madarak és hülye emberek biztos jobban megviselik, mert ezeket látom.
Egy új autót egyébként én is fóliáztatnék, de csak az újat. -
" főleg egy ennyi idős autónál az ára többszörösét tudod rákölteni,"
És ez hogyan viszonyul egy fiatalabb autó árához? Amit mondjuk rosszabb állapotban tudsz megvenni, majd pár év múlva meghal a kéttömegű, ami maga annyi, mint a régebbi, de jó állapotú ára...
Nagyon esetfüggő ez. Én inkább költöttem sokat a meglevő, de alapvetően jó állapotú autóra, és annak a rendben tartására - hosszú távon nagyon is megérte.Mutogatni való hater díszpinty
-
Exian
őstag
Abszolút én is így vagyok ezzel és hangoztatni is szoktam, hogy az autó van értem és nem fordítva, minden autómat magasról letojtam (a madarakkal együtt), de ez az autóka most olyan SZÉP és jó állapotú, tényleg annyira újszerű, hogy fáj a szívem, ha arra gondolok, hogy ronda lesz Ezért gondoltam, hogy mininálisan többet tennék azért, hogy ne legyen csúf, mint a korábbi autóim, amiket tényleg nem nagyon pucolgattam...
sutszi: köszi!
-
rnrn
tag
Exi, mit vettél? Csak nem egy F Astrát?
Ha már autó... Ma megállított a Yard. Elkérték a lakcím kártyám. Semmi mást. Kicsit tanakodtak (hárman voltak), majd megkérdezték, meg vagyok-e elégedve az autómmal. Mi vaaan??? Mondtam, nagyon is. Aztán viccelődtek, hogy a Hondásokat mindig elengedik. Mondtam nekik, még sem kellene állítani őket!
Most ez mi vót szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
De de, pont egy Fastra Volt már ilyenem... csak az bontószökevény volt, igaz, beletekertem 100e km-t, de kínkeservesen.
Ez viszont gyári, majdnem szalon állapotú. Mint egy új autó, nem nyekerek-nyikorog, nem kopog semmi, patent minden. És ahhoz képest fillérekbe került. Soha nem volt még új autóm, de ez érzésre most pont olyan, csak sokkal nagyobb feeling egy 21 éves autó személyében új autót vezetni
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Kizárólag a szép fényezés megóvásáról volt szó. Amúgy mindig a legjobb alkatrészeket veszem a sajátomba, időben szervizelem stb.
Azt próbáltam részletezni, hogy ezek mellett még plusz simogatni, törölgetni, polirozni, két vödörrel mosni, pelyhetleníteni számomra teljesen felesleges időtöltésnek tűnik a rendkívül kétes végeredmény miatt. Különösebb értéknövelő tényezője amúgy sincs, hiszen eladás előtt egy alaposabb rendberakással már a vevők nagy részét át lehet verni. Addig akkor minek.
Továbbra is csak egy vélemény.
Exian: majd azért próbakörre vigyél el egy mai új autót is. Azért kicsit más lesz. Én is mindig csak nézek, hol tart már a tudomány, ha egy ilyen autóba kerülök.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
"majd azért próbakörre vigyél el egy mai új autót is."
Felesleges, úgy sem veszek új autót Egy jó élmény egy új tesztautóval nem növelné az esélyeimet egy új autó vásárlásának lehetőségével kapcsolatban
Továbbá, én szeretem régi dolgokat... van Camping bicajom, bakelitről hallgatok zenét, 286-os PC-n játszom, soroljam még? (és egyik sem vicc, ez a legnagyobb vicc)
Ültem sok új autóban, de inkább aggaszt, hogy már ezek is ennyire számítógépvezérelt nyavaják és tele romlandó elektronikával, mint hogy annyira nagyon elkápráztatna.
Meg hogy mindent elektronika vezérel helyettem... nekem már az is sok és nem szeretem, hogy apám autójában (pedig az sem új keletű autó) már minden pedál gyakorlatilag elektronikus vezérlésű, a pedálok csak amolyan "mikrokapcsolóként" funkcionálnak, de fizikálisan nem nyomnak semmit. Ez nagyon nem tetszik nekem.
Ebben az őskori Astrában még szervó sincs! Érzem, ahogy közvetlenül a saját erőmmel tekerem a kerekeket Perverzió, de engem ez megnyugtat...
-
Eladás előtt - ki mondta, hogy el akarja adni? Lehet az is a cél, hogy sokáig jól szolgáljon, annak lehet része az is, hogy ne rozsdásodjon.
Én is ritkán cserélek, mert eladni macera, venni még nagyobb lutri, amíg tudja azt, ami nekem kell, addig marad - az előző 10 évestől 25 éves koráig volt nálam. (És nem vagyok autóhoz kötve, mindig úgy oldom meg a melót, stb., hogy busszal is tudjak járni. Nyilván, akinek napi szinten muszáj autóznia, annak jobb autó kell, de nekem pl. nem.)
A mostanit én is kasztniztattam egy laza százasért, meg alvázvédelem, mert kásőbb több lett volna (értsd, vagy több a lakatolás, vagy ha másik autót kell emiatt vennem, az is drágább).Nekem mondjuk nincs ilyen újautó-fóbiám, csak irgalmatlan drágák.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
sutszi
veterán
Azt próbáltam részletezni, hogy ezek mellett még plusz simogatni, törölgetni, polirozni, két vödörrel mosni, pelyhetleníteni számomra teljesen felesleges időtöltésnek tűnik a rendkívül kétes végeredmény miatt.
A végeredmény nem kétes. A mosás után pár percig garantáltan jó lesz az eredmény ha valaki nem kormofággal fut neki...
Az, hogy ez mennyire tartós, már teljesen más kérdés... Lehet 4 perc múlva lefossa egy madár. Egyébként nem kell szélsőségekben gondolkodni. Ha havi egyszer kap a verda egy komolyabb mosást meg frissíti a waxot az azért elég élhető amellett ha hetente lecsapatja. Pont a wax miatt lesz könnyeb tisztán tartani hosszú távon... De pl egy jó műanyagápoló UV védője miatt nem fognak a műanyag felületek elöregedni olyan gyorsan...Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
a2d2
addikt
válasz Vertigo18 #90623 üzenetére
Én biztos voltam benne hogy mindig a jogosítványt és a forgalmit kérik.
Ha csak át kell gurulnom valahova ahova nem akarok pénztárcát vinni akkor csak a jogsit dobom be a zsebembe.
Valamiért azt hittem hogy az önállóan megállja a helyét hitelesítésre a lakcímkártya pedig a személyi igazolvány kiegészítése.
Vagy mennyire gáz ha csak egy jogsi van nálam?A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
TRob1
veterán
Azta! Még mindig tart a "kettőstömegű para"? Vicces ez mikor sokan a telefonjukat többért veszik, és x havonta cserélik.
Sok autóhoz 60-80-100e Ft, és nem kell hetente cserélni. (Valakinél egy élet alatt sem) Ebből meg nem tudom milyen régebbi, de jó állapotú autót lehet kapni. Ennyiből még 4 jó gumit se nagyon. Amit viszont sokkal gyakrabban kellene cserélni...[ Szerkesztve ]
¤ R'n'R ¤
-
Topikgazda
Szükségem lenne 1db 8. genes Intel procira BIOS frissítéshez, akár kölcsön, de ha jó áron van meg is veszem Priviben! Köszi!
-
Exian
őstag
Tudja valaki, hogy működik e még Pécsen vagy környékén valahol olyan bontó, ahová be lehet menni és lehet turkálni egyben lévő autókban? Vagy legalább ahol van normális készlet használt alkatrészekből?
-
Silenzio
addikt
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Írtam egy alkatrészt, ami elég drága szokott lenni, és ha nem is hetente, de valószínűleg akkor fog meghalni, amikor már megvetted a 10 éves autót.
Kollegának van egy 7 éves Pözsó 307-e. 250-nél generátorcsere (annyi a gyári élettartama). Valami 200k egy generátor? Feújított 100 alatt is van...
A kicsivel újabb kiadásban 500k felett van.TC-n amikor látom a használtautó-ajánlókban, hogy mik a gyakrabban cserélendő dolgok, elég érdekes számok szoktak repkedni.
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
-
Exian
őstag
válasz Dluinet #90631 üzenetére
Az szívás. Csak mert egy olyan kis pöcs gumidarabról van szó, ami kb 3 cm hosszú, 0.5cm széles, egy kis átalakító egy vakuumcsőhöz, de nincs utángyártottban, csak gyári és a szerviz 4500 Ft-ot mondott rá. Egy kb 8 forint 50 filléres alkatrészre. Aztán az autósbolt melletti díszhalasnál kaptam fillérekért megfelelő darabot de pótolnám gyárira azért.
-
-
Exian
őstag
Ahogy írtam, díszhalasnál vettem megfelelő (Co2) csövet. Tök vicc volt, bementem, hogy kellene cső, de nem akvarisztikai célra... erre az eladó: autóhoz lesz, ugye? Aztán mondta, hogy ilyen célra ezt szokta adni, mert ez merevebb, keményebb, mint a sima szilikoncső, ez CO2 csomást is ki kell, hogy bírja. A vákuum meg simán összeránthatja a puhább csöveket, nem tudom, lehet, hogy az üzemanyagcső is gyenge lenne.
Amúgy maga a vékony kis műanyag cső hibátlan, ami volt gyárilag, csak a végén ezek a könyökök mentek szét. Persze csak akkor, amikor hozzáértem. Ennyi probléma azért van ezekkel a régi autókkal, akkor is, ha kevés a kilóméter benne és vigyáztak rá. A gumi, műanyag holmik elöregszenek, de ezek alapvetően filléres tételek (nem gyári alkatrészekkel számolva...) és egyszer kell kicserélni, utána 20 évig megint jó.
[ Szerkesztve ]
-
Engineer086
Modder
Sziasztok!
Van itt köztetek olyan, akinek a Genertel, Union Vienna, esetleg a Signal Iduna biztosítóknál van a KGFB-je? Brutális árkülönbség van köztük és az Allianz között, gondolkodom, hogy váltok, de még nincs tapasztalatom a három biztosítóval (szerencsére a negyedikkel sem).Szádvár rád vár: www.szadvar.hu-https://www.facebook.com/szadvarert.barati.kor/
-
TRob1
veterán
válasz Engineer086 #90637 üzenetére
Lakásbiztosításom vagy 15 éve Genertel, és most a KGFB is 2 éve újra náluk van. Gondom még nem volt KGFB ügyileg (kopp-kopp), lakásleázásnál fizettek, illetve 2szer zárcserénél is.
¤ R'n'R ¤
-
nagyúr
válasz Engineer086 #90637 üzenetére
Signal Iduna volt
Union Vienna volt
Genertel jövő héten lesz
Soha nem volt káreseményem, így csak annyit tudok mondani, hogy mindegyik elfogadta a pénzem. Azzal nem volt gond."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Exian
őstag
válasz Engineer086 #90637 üzenetére
Lakás és KGFB-m is van Genertelnél. Egy nagyon kedves, korrekt személyes ügyintézőm lett, akivel emailben nagyon gyorsan tudok mindig intézni, ha kell valamit. Mondjuk most a második autóra nem tudtak jó árat ajánlani, ezért az Allianznál lett kötve.
-
-
addikt
Üdv!
A párásító amit Ance-tól vettem egy telet ment nálam, de most vettem egy komolyabbat. Úgyhogy újra eladó lesz, persze olcsóbban, annyi a változás, hogy időközben meglett a távirányítója is. Nem tudom mikor lenne érdemes meghirdetni.
Ryzen 7 5700G, 32 GB, RX6600XT, Windows 11
-
Exian
őstag
Eredetvizsgára ki, melyik céget / szakit ajánlja? Elsősorban a város déli részén, mondjuk a bőrgyárig bezárólag?
-
őstag
válasz Visormail #90643 üzenetére
Ez egy trükkös hirdetésfeladás volt. Remélem elégedett voltál vele. Ha érdekelnek a dolgaim, akkor lesz egy Xiaomi Mi 2S légtisztítóm eladó origi dobozában. Itt a környékünkön nem szennyezett a levegő semennyire, így alig volt használva. Az eredeti szűrő van benne, ami kb. 70%-os és van egy bontatlan is hozzá pluszban. Ha érdekel.
Nesa: van egy ismerősöm, akitől egy link cég által végzett eredetvizsga és fizetés után foglalták le a kocsit. A másik esetben az eladáskor derült ki, hogy a megvételkor végzett eredetvizsga időpontjában nem nézett meg mindent rendesen a cég és eladhatatlan az autó. Szóval azért érdemes utánajárni a cégnek.
[ Szerkesztve ]
-
Exian
őstag
Hm és hm... júli 1-től ugye felkavarodott a rendszer számlázás területén. NAV adatkapcsolat kell online számlázóprogrammal vagy kézi számlázásnál adatszolgáltatás folyamatosan a NAV felé.
Én az online számlázást csinálom, online számlázóval, NAV oldalán azonnal látom az elkészített számlákat, ez "tök szép és jó". A kérdés csak az, hogy ha ez már ennyire NAVba épített, meg mindent azonnal látnak, miért kell könyvelőt fizetni? Mondjuk engem pont nem érint, mert bartelozunk a könyvelővel (én nem tudok könyvelni, ő nem tud számítógépet szerelni, ez így működik évek óta), de úgy érdekességképpen, aki fizet a könyvelőnek ezek után, az miért is?
Itt most nem egy nagyvállalatra gondolok, ahol bonyolult könyvelési és pénzügyi tranzakciók zajlanak, hanem az egyszerű, hozzám hasonló EV-kra, akiknek mindössze néhány számlája készül per év és nincs semmi egyéb teendő, csak és kizárólag kiállítani pár számlát, meg fogadni pár bejövőt. De ezt most a NAV rendszere másodpercre pontosan naprakészen látja és rögzíti. Most néztem rá, látszik minden kiállított számlám (külső, online számlázóprogrammal készítve), de látom a bejövő számláimat is, amiket nekem állítottak ki.
Ehhez ezek után miért kell könyvelő?
Tudja valaki?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A könyvelő az olyan mint az őskorban a sámán.
Minden törzsfő alkalmazott egy sámánt (könyvelő), aki kapcsolatot tartott a felsőbb erőkkel (NAV).
A sámán mindig megmondja a törzsfőnek, hogy mit csináljon, hogy a felsőbb erők ne haragudjanak meg rá.
Na, a könyvelők csinálják most ezt a feladatott.
Mindig megmondja neked, hogy a NAV-nak a héten milyen áldozatot és mikor kell hoznod, hogy ne jelenjen meg az ajtódban és borítsa fel az életedet.
Tehát több ezer év óta nem változott semmi."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.