Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tikakukac
titán
válasz Romeo619 #79125 üzenetére
B.zdmeg.
Elsőre csúnyát írtam, nekimegyek megint, mi is XEP károsultak vagyunk, bár vettek volna 1.6-ost és inkább enne olajat, mintsem ez a láncos móka.
Eléggé zörgött a láncom, és elkezdett bevillanni az olajlámpám is.
Nálunk a szutyok olaj és a valószínűleg átqrt szerelő miatt tele volt olajsárral az egész motor, emiatt nem volt olajnyomás, emiatt nem feszített a lánc és emiatt lett cserés az is plusz teknő le és mosás.
Na mondom most már elviszem szerelőhöz nem várok tovább. 170.000km ugye ilyenkor esedékes. Annak rendje módja szerint lánc lett cserélve, illetve fel kellett újítani az olajpumpát. Szerelő elmondása szerint ráfért.
Ha be van szűkülve minden járat és szerencsétlen nem bírja nyomni az olajat, nem csoda.
Mellette lett még olajszűrő, és olajgomba is cserélve. Mondta hogy kicsit durvább olajat tett bele 10W40-t mert kopott a motor.
Gépész nem vagyok, de itt azért elengedtem volna egy kövéret. Kopott motort megjavítunk. Nem sűrűbb olajat rakunk bele. A sűrűbb olaj nem old meg semmit, csak elkendőz. Ennél a motornál, ahol eleve gyárilag 5W a plafon, ezt úgy hívják, hogy agyatlanság. Mióta bevertem magam a GM helyett a Fuchs olajat és a noname szűrő helyett a Hengstet érdekes módon nincs láncüvöltés 0 másodpercig sem. Kuss van. Nem hideg oldalit növelünk. Amúgy kompresszió kevés vagy olajat eszik? Mitől kopott? Érzésre?
Oké fasza nem zörög a lánc, de megint kivillant az olajlámpa. Vigyem vissza. Kimérte az olajnyomást hiányzik 0.1 Bar faxa. Tett bele egy ilyen folyadékot amitől sűrűbb lesz az olaj.
Esetleg gépzsír nem volt valahol? Kis fűrészporral. Az elég sűrű lesz. A gép, mint a zsebóra. Kövi olajcserekor meg blokkcsere majd.
Na most megint elhoztam, és alapjáraton amikor nem pörgeti a motort felvillan a lámpa de már csak nagyon ritkán. qva jó...közel 200k-t fizettem és még mindig nem jó pedig szeretném eladni de így nem merem meg nem is akarom.
Remélem papírod van mindenről, mehet a pénzvissza és rendes szerelőhöz menj.
Mi a francot csináljak vele? vigyem másik szerelőhöz? Vagy mi a fene baja lehet még?
Keress valakit aki érti amit csinál. Tudom, nehéz. Keleten van az autó nálunk és hát halál. Márkaszerviz hibakód olvasást hónapra vállal, mert a gépük rossz. Mondom izé és akkor ha nincs akkor alapvető dolgokon kívül a szerviz nem tud semmit csinálni? Nem. Szilent és féltengely gumiharang cserére várok 4 hete. Megvettem mindent, ott van a dobozban. De nincs rá senki. Kóklerek vannak, ígérgetés van meg vállrántás, hogy na. Rendes OPCOM olvasást végül egy rendes srác intézett, aki éppen Debrecenből ment Miskolcra és beugrott a cuccal. Első lambdaszonda gondunk lett végül, nem hátsó. Durván repkednek a fesz. értékek, azt mondta.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz Romeo619 #79129 üzenetére
Ja, hogy kompi nincs. Hát figyelj. Nálunk az autó tutira 170k km-t futott, mert újonnan vettük, G Astra, de motor ugyanaz. 200m-t megy az autó hidegen, télen-nyáron. A legbrutálisabb motorgyilkos üzem. Ha így nem kopik szét, főleg, hogy ezt még a márkaszerviz is kínálta 10W-vel, akkor az tekert, bár nem írtál állást.
Ha makkod van, akkor a berakott cuccok legalább jók. Innentől meg rendes szerelő aztán gondolom bontás lesz, ha gyűrűzés lesz.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz Romeo619 #79131 üzenetére
Ha kompresszió nincs, akkor azt javítani kell úgyis, mert lesz olajzaba. Tudtommal pedig ez a motor sok dolgot csinál, de ezt pont nem kéne.
A cuccok megvéve lehetnek jók, be is kell rakni őket Nyomatékkulcs kérdésemre egyik helyen a "minek az?" volt a válasz. Csak példa volt.
El sem hiszed milyen patika állapotú autókat láttam már széttekerve. Egy srácnak pályás Accordja újként nézett ki 380k km után. miután beszámolták lett 123k km-es
Menet közben ha fel is villan, akkor gáz van. Hidegen 1-2 sec plafon és onnantól soha többet. Gyűrűzés meg nem vészes, a munkaóra a több itt is szvsz.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz Romeo619 #79133 üzenetére
nagyon ritkán ha kiveszem sebességből, és leesik a fordulat szám
Ilyet sem szabad neki. Semmilyet se. Optimális esetben szép lassan felmelegszik az olaj, eléri az üzemi hőmérsékletet és onnantól kuss olajnyomás. Se terhelten, se magason, se kanyarban. Szóval van azért gond.
Hát ha egy XEP szakértő megy, akkor tuti ránéz diagnosztikával is, nekem első dolgom lenne mióta beleástam magam ebbe a rohadt autóba.
Hát, szerelő, szerelő, szerelő. Neki egy ilyen tucatmotort ismernie kell.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Szada85
aktív tag
válasz Romeo619 #79133 üzenetére
Mért is a "szerelöd" kompressziót, vagy csak "sejti", hogy nincs?
Ez csak azért fura, mert a legtöbb esetben, ha kompressziót veszt a motor, akkor azt olajfogyasztás is szokta kísérni, amit mondjuk heti 100-120km-es futással csak némi idö elteltével fogsz észrevenni.(az 1000km alatt 1L már egy számottevö olajfogyi, ez azonban nálad 8-10 hét, tehát két hónap is lehet )
Mindazonáltal - és ezt most nem szemétségböl írom, illetve biztosan lesz, aki károgásnak gondolja - ha egy másik szerelöhöz elviszed, Ö is mér kompressziót, kiderül, hogy valóban kopott a motorod és Te nem kívánod megjavíttatni (mivel egy gyürüzés - plusz az ezzel járó dolgok, tömítések, csavarok, stb. kitesz szerintem egy laza 150-200 ezret, de lehet többet is, attól függ, mit talál a szerelö még a motor szétszedésekor ), csupán a villódzó olajnyomás-lámpát eltüntetni, és nem tájékoztatod a vevöt a motor kopottságáról, az a késöbbiekben okozhat kellemetlen utózöngéket szerintem.
De persze mindenki azt csinál, amit jónak gondol, ez pusztán az én gondolatom volt.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Romeo619 #79168 üzenetére
Bocs,hogy belevauú..-zok,de ha az olajcserét sk csináljátok,érdemes leellenőrizni,hogy az olajnyomást szabályozó szelep jól működik e,nincs e beragadva.
Nem kell hozzá külön semmit bontani,csak a rögzítőcsavart simán kicsavarni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Szada85
aktív tag
válasz Romeo619 #82355 üzenetére
Én ugyan nem vagyok autószerelö, csak hobbi szinten reszelgetem a vackaimat, de nekem valahogy nem áll össze a helyzet, tényleg elég fura, amit leírsz. ( minden bántás nélkül )
Nem tudom, mióta ismered/jársz ahhoz a szerelöhöz, de elképzelhetö, hogy Öt kellene úgy egészben lecserélni.
Az, hogy olajnyomás gondod van, ott szerintem elsö körben az olajpumpát, annak müködését, esetleg olajsár miatti eltömödését nézném/nézetném meg,, nem rögtön lerántani a hengerfejet.
"Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon."
Ebböl nekem az jön le, hogy Ö fogta, hozzányúlt ("megvágta olyan mélyen" - bár bevallom, hogy nekem újítottak már fel hengerfejet, és ilyen, hogy "megvágjuk a fejet" említés szinten sem került elö ), és most emiatt szerinte gyakorlatilag kuka a HF... itt azért felmerülne az Ö felelössége, elvégre Ö végzett rajta valami müveletet, ami miatt javíthatatlan lett.
Ahogy félpercre meggoogliztam, 150-250 Ezer között dobált ki komplett z14xep motorokat, de kizártnak tartom, hogy egy ilyen gyakori motorhoz ne állna hegyekben az alkatrész, köztük a hengerfej is.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Romeo619 #82359 üzenetére
"..Első körben hengerfejezni szerette volna a szerelő de olyan mélyen megvágta már a fejeket, hogy nem lehet és itt szökik el a nyomás, ezeken a vájatokon…." Ezt nem is értem
"...Az a baj meg sem tudom mutatni mert képeket nem találtam róla, ott meg nem csináltam..."
Segítek hengerfej a szelep felől:
hengerfej felülnézetben:
mi a fenét lehet itt mélyen megvágni?Kérd meg a szerelőt,mutassa meg, hogy hol van az olajnyomás szabályozó szelep.( ha alapjáraton túl kicsi az olajnyomás, valszeg az olajnyomás szelep nyitott helyzetben beregadt.Elsőre azt illik ellenőrizni, ennek a hengerfejhez semmi köze.Ha azt se tudja hol van, neked megmutatom. )
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Milyen egeret válasszak?
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Tőzsde és gazdaság
- Mobil flották
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest