-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Markizmark
addikt
válasz honda 1993 #42670 üzenetére
Normális ott a benzinszag, mivel a kartergáz az olajtérben van, onnan van visszavezetve a szívó oldalra.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Nagyon kevésnek kell lennie a tankban ahhoz, hogy egy mezei emelkedőn ettől elgyengüljön.
Sőt, ilyenkor nem elgyengül, hanem leáll. Az enyémben már alig volt nyál amikor egy jóval több, mint 10%-os kapukijárón nem akart beindulni. Vissza kellett gurulnom vízszintesbe, hogy elérje az AC és nekifutásból mentem ki.
Ha 1/3-ig volt a tankja, akkor azzal a háztetőn is fel kéne tudni mennie.
Egyébként a kiolvasott kódok egyáltalán nem jelentéktelenek, szerintem.(#42735) gzbotii
Utánanéztem a kódoknak, nekem ezt dobta az internetttt:
17 - Kopogás érzékelõ 2 - nincs feszültségváltozás
A kopogásérzékelő nem árt, ha működik. Az elektronikus gyújtásnak kell, ha ez nincs, nem tudja pontosan kopogáshatárra tenni a gyújtást, és nem lesz meg az ereje.
92 - Bütykös tengely pozicionáló szenzor – rossz jel
Ezek lettek cserélve, vagy rájuk lett nézve?
43-ra nincs pontos infóm, csak ennyi: O2 szenzor , szegény keverék , de máshol EGR-t írnak.
Ezek alapján van pár baja a gépnek. Lehet, hogy a gyújtás sincs pont jó helyen a rossz kopogásérzékelő és a hall jeladó miatt, a szegény keverék arról árulkodik, hogy üzemanyag gondok is vannak (nincs elég nyomás, rosszak az injektorok, koszos a rendszer/szűrő).
Más ötletem egyelőre nincs.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz n0rbert0 #42886 üzenetére
állítólag a km óra műszeregységének a hátulján van egy jeladó és a motorvezérlő innen tudja hogy az autó mozgásban van
Valószínűleg akkor innen tudja F astrán a közép kijelzőre kiírni, hogy mennyivel haladunk. Elvileg az oda kiírt érték pontos is, ha megfelelő a kerék méret.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #42962 üzenetére
Mellékesen: A környékemen is van olyan hely, több is, ahol autó, laptop, telefon jár a versenyképes fizu mellé. Ahogy télen befejeztem az egyetemet be is adom a jelentkezést hozzájuk. Nem csak külföldön létezik ilyen, minden nagyban attól függ, hogy mi a szakmád.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
nem elég a diplomát lobogtatni
Hát az baj, akkor bajban leszek
Na jó nem, elég jó helyen voltam gyakorlaton, onnan kaptam ajánlatot is. A szakdolival is keressem őket és diploma után van számomra asztaluk. Szerencsére nem 100%-ban gép előtt ülős munkáról van szó, karbantartani is kéne meg felülvizsgálni az aktuális dolgokat és az utazgatós is. Itt nem jár autó (csak el lehet vinni valamelyiket az udvarból, ha munka miatt kell elmenni valahova), se telefon, csak gép. Cserébe családias a hangulat, összesen 6-an dolgoznak ott.
A másik hely ahol minden jár, ott a nap nagy részében ülni kell és néha körbemenni, ránézni dolgokra. De ha gáz van, akkor van kapkodás és kell a tudás.
Filózom még Paksban, MVM-nél az urak elég jól el vannak eresztve, cserébe sokat őszülnek egy-egy bibinél ...Nálam azzal nincs probléma, hogy dolgozni is kell a pénzért, nekem lenne lelkiismeret furdalásom, ha a semmiért kapnám a lóvét.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz honda 1993 #43257 üzenetére
Kiegyenlítő kupak kb 500Ft, fél éve vettem én is újat.
A motor mosás elvileg mehet magasnyomásúval, mert minden fontos csatlakozás vízálló/tömített, de én azért óvatos lennék. Csak hideg motornál mosd, ha mosod majd, különben megrepedhet a blokk, stb. és utána amíg nagyjából ki nem szárad addig ne menj sehova.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz honda 1993 #43260 üzenetére
Én az egyik helyi kis autós boltban vettem. Volt nekik polcon. De ha nem lett volna akkor másnapra hozattak volna.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Ugyan nem opel, de izgi ...
Nagyobbik Fordunk elkezdett szépen fütyörészni. Mi okozhatja szerintetek? Ereje megvan. Éppen 4,5 tonnát lendít be, azért gyorsul nehezen a videón.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #43712 üzenetére
Én is 5-ben gurulok a városban mutató szerint 60-al. Ekkor 1500-at pörög a motor. A mi 8 szelepesünknek nem lesz ettől semmi baja.
Ha kiérek a városból akkor fokozatosan nyomom le a gázt, hogy ne remegjen. Vagy visszateszem 4-be.
Akkor van gond ezzel a városban 5-ben gurulok dologgal, ha nem túl jó minőségű az olaj és még hideg is + erőltetve van a motor. Ekkor előfordul, hogy a csapágy a tengelybe mar a rossz olajfilm miatt. Emiatt télen soha nem gurultam 5-ben a városban, hiába van benne eneos 5w40 olaj.Ui.: Emlékeztessetek, hogy legközelebb TD autót vegyek klímával.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #43743 üzenetére
Hát pedig meleg motornál semmi baja nem lehet. Alapjárat 900 körül van és ott már 1,5 bar az olaj nyomás, már annak is elégnek kell lennie. 1500-on meg főleg elég.
Vaj simán jár a motor, nem remeg semmi csak szépen gurul az autó. Az a nem jó, ha innen megpadlóznám, akkor van rázkódás meg erőlködés.
De mondom, télen indítás után 10w40 GM olajjal nem tenném meg ugyanezt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #43747 üzenetére
Se EGR, se kettős tömegű.
Viszont van jó olaj és nem 1500-nál váltok el, hanem addig engedem le a fordulatot. 8 szelepest nem kell pörgetni. A koszolódás a 16v motorok betegsége. Az enyém 2800-nál adja le a maximális nyomatékot, annál sokkal följebb még intenzív gyorsításkor sem érdemes pörgetni.A katalizátor, meg egy úttal minden más is szépen kitisztul ha felmegyek pályára. Havonta minimum egyszer előfordul. 70km 4000es fordulaton helyrerak mindent.
Ha pedig nem jön be a módszerem, akkor pár ezer forint költségen hajtókar csapágyat cserélek. Akna van, szerszám van.
Sokat olvastam én is olaj témában, ezt a cikket sem először látom és nem véletlenül merem megtenni, hogy 5-ben gurulok 60-al erőltetés nélkül meleg motornál. Ezekben az F astrákban amúgy sem hosszú a váltó.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #43831 üzenetére
Szerintem nem baj, ha van súlya (ha az azt jelenti, hogy erős a karosszéria) csak legyen benne motor is, ne 1000-es 3 hengeres turbóbenzin.
Inkább vigyázzon rám, mint versenyautó legyen.(#43842) necsak: Le kell bontani a műanyagokat a csomagtartóban azon az oldalon. Kicsit trükkös kihajtogatni. Asszem 1 darab csavar tartja alul magát az antennát + egy vezetékkel testelve van és az antenna koax is rá van csatlakoztatva.
Mindez a karosszéria lemezei között van, szóval nem árt ha minden irányba fordul a kezed és van legalább 2 csuklód egy kezeden. Ha minden csavart kiszedtél akkor kívülről nyomd be az antennát, hogy az a műanyag gömbfej ami a tövében van az bepattanjon és így a beltér felől ki tudod szedni az egészet. Az újat ugyanígy tedd vissza, minden mozzanatot visszafelé lejátszva.Én ilyet vettem ősszel, azóta fasza.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz gerisz23 #43881 üzenetére
Mielőtt elkezdesz tízezreseket lehuzigálni a WC-n generátor felújításra, vedd ki az akkut és tedd töltőre éjszakára. Ha töltés után fokozatosan ejti a feszültséges úgy, hogy semmi sincs rákötve akkor fenék zárlatos. Kuka. Ha tartja órákig (napokig is simán tartania kéne, ha jó) akkor az autóban van a hiba. Vagy diódasor vagy kopottak a csúszógyűrűk és nem viszik át a delejt.
Akku kivételnél ne felejtsd, hogy minden nullázódik. Hiba tároló, rádió (tudd a feloldó kódját, ha van) stb ...Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Mikuland #43952 üzenetére
Tegnap én is nekitolattam egy fának ... szerencsére éppen csak gurult az autó, de nagyot reccsent. Azt hittem minimum megtörtem a csomesz ajtót. Kiszálltam, megnézem, SEMMI nyoma nem volt. Alig hittem el. Az 5 év alatt még nem mentem neki autóval semminek ...
(#43946) necsak Mondom, a 4 literes ENEOS kannában még van fél liter, és felső jelzésig töltöttem az olajat. Szóval szerintem 3,5 megy bele a max jelig. Persze bele lehet tölteni 10 litert is, de indításkor le fogja verni a teknőt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz tboy93 #43960 üzenetére
Nekem Dayco van benne, az elején lehetett hallani egy kicsit, hogy más a hangja. 2000 km után elhalkult. Remélem pár évig kiszolgál, aztán vagy bontó vagy eladás. 5000-es évi futással alattam előbb fog elrohadni a bódé, mint elszakadni a szíj.
Én nem is válogattam, hogy mit vegyek. Bementem a boltba ahol szoktam venni a cuccokat, mondtam mit akarok, pumpa, szíj, görgő. Hozta a pali, azt mondta gyári minőségű cuccok, ezeket viszik a szerelők is. Mondom akkor nekem is jó lesz. Bratyóm szerelőre bízta a vásárlást is anno, véletlenül 120e-t ment a szíjjal és semmi baja nem volt. Asszem az is dayco volt (mivel hogy szerelő vette és azok mind azt viszik, ebből gondolom...) és X14NZ motor.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz tboy93 #43962 üzenetére
De ez nem az autó sajátossága, hanem az a gond, hogy a Tiédhez nem voltak képesek megfelelő minőségű utángyártottat készíteni. Eddig. Érdekes probléma.
Nálunk is szakadt már el a vezérlés az egyik szívó dízelen, Felső holtponton nincs 1 mm a szelepek és a dugó között... gondolhatod mekkora cirkuszt képes csinálni. 2 szelep sanyi, vezérműtengely 2 helyen eltört és a vezérműtengely csapágyait is hegeszteni kellett ... vagy nem tudom mit csináltak vele de újra kellett munkálni a dolgokat ott.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz HoaryFox #43984 üzenetére
A gomba ami neked mutatja mennyi a vízhő, az a hengerfejnél méri, nem a hűtőnél. Tehát ha nem nyitna a termosz akkor jó meleget mutatna.
Szerintem nálad inkább nyitva maradt, vagy ennyire hideg volt reggel.
Ha indítás után rögtön elkezd melegedni a hűtőre menő cső, akkor nyitva maradt a termosztát. Ez télen okoz inkább gondot.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz HoaryFox #43990 üzenetére
A gomba akkor rossz, ha neked keveset mutat, de megmérve mégis meleg a víz. A termosztát meg akkor rossz, ha nyitva vagy zárva van folyton. Ha rögtön melegszik a hűtőre menő cső, akkor nyitva maradt, ha sose melegszik fel és a víz majdnem forr akkor zárva maradt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz HoaryFox #43994 üzenetére
Megvárod még rendesen kihül minden. Majd feltéped a motorháztetőt és beindítod és megfogod a hengerfejből a hűtőre menő gumicsövet. Ha szépen elkezd rögtön melegedni akkor nyitva van a termosztát, tehát cserés. Ha pár perc után sem melegszik fel a cső akkor vagy jó a termosztát vagy nem is fog kinyitni. Ha a mutató már nyaldossa a 100-at de még hideg a cső akkor is cserés a termosztát mert beragadt zárva.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Ma parkoló hely keresés közben 130km út után kiderült, hogy nem kapcsol a venti... Mire ránéztem a műszerre már a pirosat kezdte mutatni. Leállítás után még nyomta ki a vizet, pár decit rá kellett töltenem. Mák hogy mindig van hátul egy flakon deszt víz. Azon aggódom, hogy ettől az egy forrástól sérült-e a hengerfej tömítés. Haza indulás előtt megpatkoltam a gomba csatlakozót szóval hazáig nonstop ment a venti. Odafelé menet közben nem ment 95 fölé.
Pont ma a 37 fokban nem működött, amikor 300 méter után 95 fokos a víz...[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Úgy legyen.
Nem megnézetem, aknára állok a héten és a vízzel együtt kicserélem a gombát. 100%, hogy az a ludas, mivel a csatit lehúzva és az érintkezőket összezárva megy a venti. Max még a csatlakozó lehet korrodált, adok neki wd-t. Lehet, hogy az új gombával párhuzamosan beviszek a műszerfal aljára valahova balra egy kapcsolót is, hogyha úgy ítélem meg akkor a gomba helyett én bekapcsolom a hűtést.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
Tudja valaki max hány amperrel lehet terhelni a szivargyújtót F astrán?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #44155 üzenetére
Sodródnak a kanyarokban, kiszáradnak, gyorsan kopnak és egy satuzással elkenik a felét.
Tavaly nyáron én is kénytelen voltam téliken gurulni mert nem futotta nyári gumikra. Szerencsére keveset kellett autóznom és azt is csak rövid távon. Idén már Hankook K425-ösökön gurulok.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz 7Sony7 #44509 üzenetére
Szerintem amerre a kerekek előre menetben. De nézd meg a szíjat a végén.
MÁS:
Ma 8 nap állás után beindítottam a F astrát és alapjáraton elkezdett világítani a hibajelző. Leállítottam, újraindítottam és megmaradt a jel. Majd ahogy egy kis gázt adtam neki egyből kialudt, azóta se jött elő a nap folyamán. A sok állás miatt lehetett? Nyaralni voltam és addig pihent a gép mert másik autóval mentünk.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #44552 üzenetére
Kivillogtattam, 44-es kódot dobta. Elvileg szegény volt neki a keverék. De semmi furcsa nem volt a motor járásán. Szerintem haldoklik a lambda szonda mert 8 literre jön ki a fogyasztás átlagban. Ha többet megyek pályán 140 körül akkor 8,7.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Kickass #44642 üzenetére
Éppen szombaton értünk haza nyaralásból.
97-es kombi B vekivel voltunk, 82 lovas 2,0 TD.
5 ember, ebből 2 fő 100 kilós, másik 3 átlag felnőtt. Csomesz plafonig (szó szerint) pakolva + klíma végig.
A 205-ös gumik 1-1 huppanóban beleértek a kerékjáratba.
Mindezzel a terhelést szeretném éreztetni. Ez ugye nem kevés súly. Mindez ellenére meglepően jól gyorsult a gép és az emelkedőket is jól bírta.
370.000 km van benne.Ez alapján szerintem nem ugyanaz a 2 literes 82 ló, meg az 1,7-es 82 ló, főleg az 1 literes agyonhúzott újdízel.
A lökettérfogat az lökettérfogat...[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz tboy93 #44704 üzenetére
Nyáriból a Hankook K425 ADAC 2. lett. Azért az csak nem rossz. Nekem ez van fent.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz (Bundás) #44749 üzenetére
Az enyém is ilyen forró fejű, talán koszosabb a hűtő.
Télen-nyáron legtöbbször 95 fok a víz, pályán 140-el karcolja a 100-at meg városban sok araszolásnál is. 100 fölé akkor ment amikor nem kapcsolt a venti ... X14NZ motor. Egyébként szerintem ez egyáltalán nem káros, sőt. Inkább így legyen mint folyton 90 fok alatt. Télen legalább van jó fűtés.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #44773 üzenetére
Autópályán, hogy tartani lehessen a 140-es tempót azért ott dolgozik ez a kis motor. Hiába a menetszél, jobban erőlködik, mint hűt. Én is észrevettem, hogy 100-as tempóig hűl jól a motor (nyári melegben). Ez fölött elkezd emelkedni a vízhő.
Nálam is majdnem 100 fokot ír, amikor taposom pályán nyáron. Városi araszolásnál (1-2-3-ban) ilyen 38 fokban kell a venti is.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Gyerekek... Csalódtam a 90 lovas F astrában (X14XE). tegnap olyannal mentünk strandolni, át kellett mászni a Mecseken. 5en voltunk benne + cuccok. Azt hittem látványosabban jobban kéne mennie, mint az én 60 lovasomnak. Ehelyett ugyanúgy 2-3-ban lehetett csak menni és 4500ig pörgetni, hogy lehessen váltani. Egyáltalán nem akar húzni 3000 fordulat alatt, az enyém pedig már 2000 fölött kezd éledni. Ez a 16 szelep hátránya úgy látszik.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Autodesk - Revit
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Főzőcskés topic
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Robogó, kismotor
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs