-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #101662 üzenetére
A CIM modul az valóban macerásabb, oda nem elég a kínai opcom. Egyéb gyári műszer is kell. De egy rádióhoz vagy kijelző cseréhez elég a kínai.
nem olyan vastag szerintem a kábel az akkunál, hogy ne érje körül...
A pozitívból 2, a testből 3 kábel van a sarura csatlakoztatva, a pozitívhoz eleve nem férsz hozzá, csak a testet fogod tudni mérni. És ugye mindhármat körül kell ölelnie, hogy ne tévesen mérjen. De gondolom nálad is van egy kanyar a testsaruban, és oda pont befér a pofája a lakatfogónak.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz FoLey-v #101667 üzenetére
Valami kínai fejegységem van, zafirás csoportban árulgatja egy srác, 2/32GB, ebben sincs RDS, nem mutatja az állomás nevét. Erről nem a hardver, hanem a rádió app tehet elvileg, amit viszont nem egyszerű cserélni, mert bele van épülve. Ezzel kénytelen leszek sztem együtt élni.
Egyelőre ezenkívül jó a fejegység.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #101675 üzenetére
Minden belső világítást letilt 10 perc után, a nyitva hagyott kesztyűtartót is, a direkt felkapcsolt belső világítást is. Ehhez be se kell zárni, én a garázsban csak kiveszem belőle a kulcsot.
Egy egyszerű feszültség mérővel is ki tudod mérni a rádiót, ha kiveszed a biztit és másnap reggel ugyanannyi a fesz, mint este akkor az volt a ludas. Nekem az új rádióval 24 óra alatt sem változott, 12.5V stabilan, a régi rádióval pedig tizedeket esett fél nap alatt. 2-3 nap alatt pedig 8V-ra merítette az akkut. Mázli hogy a régit eltettem a spájzba feltöltve, bikakábellel simán beindítottam arról. Az is mázli hogy rohadt könnyen indul a motor. Jéghidegen is másfelet fordul kb.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #101748 üzenetére
Igen, a lakatfogó az első, bár van olyan pillanat, amikor nem zabál a rádió nyugalomban, attól függ milyen kedve van. Ha cseréled akkor mindenképp "letanított" rádiót kell venned, különben még annak az autónak a kódjára is szükséged lesz amiből kivették.
Én 4db 65-ös szeggel vettem ki, de nem javaslom, nem tudod egyszerre a 4-et fogni és amikor húzod ki akkor a rádió helyett csak a szeg csúszik ki. Mázli, hogy a kesztyűtartót kivéve hátulról tudtam tolni a rádiót, másképp nem jött volna ki. Hozzá való kiszedőt 1000 pénzért dobálnak + szállítás.
A beszerelésről és a kódbeadásról nézz YT tutorialt, mert én nem csináltam még olyat.
Ha gondolod akár most, lakatfogó nélkül is elkezdheted a nyomozást. Vedd ki az infotainment biztit és mérd meg az akkufeszt (miután lekapcsolt a beltéri világítás, stb), aztán mérd meg reggel is. Ugyanannyinak kell lennie.
OPCOM-hoz van szoftvered? Amit adnak hozzá CD-t azt én nem használtam, szereztem másik, feltelepítős verziót. Ha kell akkor elküldöm valahogy.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #101751 üzenetére
Hááát... hogy talán kivett kulccsal is lehessen az autóban zenézni, nem tudom ... Ez a nyugalmi áram mizéria borzasztó tud lenni. Egy F astrán a "sok" fogyasztó között könnyen megtalálja az ember, hogy mi zabál, de ezeknél ... 3 féle canbusz, 3-4 féle elektromos köztpont, ha nem több... UEC, REC, ECU, IPC ECU stb ... itt legyél okos.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #101827 üzenetére
Nekem is volt hengerfejes az astra, X14NZ. 2 égéstér égett össze, se víz se az olaj nem fogyott. Egyszercsak -2 henger.
Zafirán én is nézegetem a vízszintet de minden rendben, gőzölög egy ideig a kipuff amíg ki nem leheli a párát, de az normális. Húz mint a vaddisznó. Finom benzinfüst szagú a kipuff hidegen, nem olyan ótvarbüdös olajos, mint az astra volt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Tesóm venne egy újabb B zafirát a jelenlegi helyett.
Én képben vagyok a típussal, viszont az A18XEL motort nem ismerem, 1.8 120 ló.
Tudni kell erről valami durvát? Van olyan tartós és jó mint az XER?Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Gaga_30 #101857 üzenetére
Bárdinál nincs?
Én ott mindenféle csövet találtam szinte Z18XER-hez, 3-4 féle márkából.
Kb 2500Ft volt a termosztátról a hűtőre menő csövem 2 hete, GATES.
Z14XEP-hez is láttam most egy csomót, de az alvázszám kéne robbantott ábrás kereséshez, az a tuti.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #101983 üzenetére
Én úgy tudom ennyi. A régivel mi lesz az mindegy, de az új legyen letanítva és akkor annak az autónak a kódja nem kell neked amelyikből származik. YouTubeon nincs ilyen tutorial?
Az alapján opcomoztam én is eddig mindent, ilyet mondjuk pont nem.
Én a gyárit egy droidos navis rádióra cseréltem, az aztán semmit nem kért.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz se000 #102010 üzenetére
Gondolom Z16XER, annál ez típushiba. 90%, hogy elfáradt az olajhűtő tömítés és bekeverte az olajat a vízbe. 5%, hogy az olajpumpa tömítés fáradt el, és ugyanúgy bekeverte a dolgot. Maradék 5% pedig a hengerfej. Persze a számokat nem kell komolyan venni, csak az arányokat. Mielőbb csináld meg mert az olaj megeszi a gumicsöveket és eldurrannak. Ráadásul a termosztát is cserés lesz hamarosan valószínűleg, nekem is megette az olaj a termosztát gumiját és átengedte a melegvizet. Csak az enyém Z18XER, de a motor ugyanaz teljesen.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz memgg #102142 üzenetére
105 fok a motor normális üzeme, azon igyekszik tartani a termosztát a vizet. 108 fokon kapcsol a venti első fokozat és 114 körül a második fokozat.
Ezek ilyen meleg motorok... Ezért sincs benne műszer, mert mindenki betojna. Én vettem egy komfort modult, ami folyamatosan rá van dugva és a km számláló helyére kiírja a vízhőfokot és a töltőfeszt, sebességet is (jobb kormány görgővel tudom léptetni). Elég hasznos. Van benne egyéb feature is.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz Kis Tigris #102459 üzenetére
Nálam nem írtak semmi, csak kód van. Viszont a motor origi, pedig a carpasson is rajta van a motorszám.
Szerintem csak lusták ilyenkor eredetvizsgán.
Viszont ennek örülni kell, ha bármikor motort kell cserélni akkor nem kell papírozgatni, elég ha stimmel a motorkód.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #102474 üzenetére
Mondjuk a 8 szelepesek télen gyakran habosak, nálunk is évekig így volt mindkettővel. 70ezret nem mentem volna hengerfejesen. De az ecotec motoroknál már tényleg nem jellemző a rövidtávos cappuccino, ott az már gondot jelent. A B zafi (Z18XER) patyolat aranyszínű.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Tikakukac #102480 üzenetére
Márpedig télen egyik ecotec sem habos a családban, az összes 8v pedig igen. Ez a tény. Csak pályás munkábajárásos időszakban nem volt habos az öreg vasam. Viszont egyik ecotec sem volt habos rövid távon se. 8 év tapasztalata.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Sanki #102484 üzenetére
Apósom is álmatlanul forgolódott amikor megvette az asszony a C12NZ b corsát, mert nyakig habos volt és ő eddig ilyet sose látott a saját astráján (x14xe), pedig napi 4-5km-t ment csak. De megnyugodott, hogy csak a hideg idő és a rövidtáv miatt ilyen.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Tamagocsi123 #102561 üzenetére
Gondolom a radiátor kutyorog, abban lehet megszorulva egy kis bubi, próbáld meg meredek emelkedőn járatni, hátha kibújik. Kupak jól zárt? Tartja a nyomást?
Én is emelkedőn járattam, meg ferdén is a kis astrámat, majdnem árokban parkolva, hogy a kiegyenlítő legyen a legmagasabb ponton.
Elvileg saját magát légteleníti, főleg ha töltés közben kitekerem a műszeregység jeladóját, de nagyon nem így volt ... kellett neki trükközés.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Tegnap vélhetően utolért a CIM modul probléma. Világít a zafirkán az ESP ikon. ECN 0056471, 000970. Aztán testkábel javítás után jött még ECN 161300 és 065070.
Viszont hibajelenség nincs egyelőre, tempomat is működik, minden működik.
Egyedül a kormány görgők nem mindig működnek felkapcsolt világítás mellett, de ez hónapok óta fennálló hiba.
Nem tudom, hogy javítható-e a CIM vagy csere.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Na asszem felültem a sz*pórollerre. Illetve felálltam rá ugye ...
Elvittem CIM cserére a zafirát egy olyanhoz aki ért az opelekhez, minden téren, vittem neki egy bontott de kóddal rendelkező (nem kinullázott) CIM modult ami GM kódban pontosan egyezik az enyémmel.
Hát, felrakta, összetanította de nem jó, nem indul, UEC nem látja. Fel tudja tanítani, de aztán mégse indul. Visszarakta az enyémet (nem tudom hogy, mert szar, kormányszöget nem lehetett vele látni), az se jó. Volt neki egy CIM polcon, az se jó. Ma már ketten fognak agyalni rajta.
Szóval vagy kell új (min. +130k most jól esne), vagy nem tom mi lesz, ha egyáltalán csak a CIM a szar. De tudtommal mással nem volt, nincs gond.
Amúgy a hibajelenség az volt, hogy kivillant az ESP ikon és CIM-mel kapcsolatos kódokat olvastunk ki, meg persze hónapok óta nem működött az egyik kormány görgő, ha felkapcsoltam a tompítottat, ezenkívül hibamentes volt az autó.
Megyek a sarokba sírni.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
válasz ncc1701 #102793 üzenetére
Nem vagyok akkora szaki, de van/volt pár dízel a családban, a szórakozó alapjárat inkább a common rail nyomásszabályzó szolenoidra szokott utalni, szivattyút szerintem ritkábban kell újítani, kivéve a delphi-ket.
Olcsóbb lenne azzal kezdeni, illetve élő adatot nézni.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz Petyyyyy #102791 üzenetére
Vissza lett tanítva a sajátja, indul, megy, esp nincs. Viszont most működnek a kormány görgők lámpával is. Szóval a következő az lesz, hogy ha lesz ideje az embernek akkor viszem hozzá az autót, kiveszi a CIM-et és felújítják, chip vagy IC csere is lesz.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz zsoca29 #102855 üzenetére
Mindegyik recseg szinte. Rükinek nincs szinkronja tudtommal.
Amikor alapjáraton ketyeg a motor és fel van engedve a kuplung akkor szinte minden forog a váltóban (ezért is érdemes kinyomott kuplunggal indítani, ne kelljen az önindítónak még a dermedt váltót is forgatnia). Amikor benyomod a kuplungot, akkor a tehetetlenség miatt egy ideig forog még minden és ha így berakod rükibe, akkor recsen. Én ezt úgy oldom meg, hogy rüki előtt gyors beszúrom 3-ba, annak van szinkronja, lefékezi a tengelyeket és aztán szúrom rükibe. Mindegyikkel így csinálom és így csendben veszi, ráadásul nem lesz tele reszelékkel az váltóolaj.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #102867 üzenetére
Váltókar szorulása nem függ össze a váltó ismert betegségeivel, én ezt az infót kaptam.
Mondjuk az enyém szépen jár, de bátyámé mindig is szorult.
Akkor van gond magával a váltóval amikor terhelésváltásnál nagyot mozdul a váltóbot, neadjisten kidobálja sebességből, ezzel egyidőben már búgni is szokott. Ekkor már lazák a tengelyek és kopottak a csapágyak.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz metrion #102902 üzenetére
Sose volt olyan halk a kis X14NZ Fastrám, mint a Liqui Moly-val.
Csak azért nem tettem bele többször, mert zabálta az olajat, ahhoz meg drága, havonta kellett volna bele 1 liter és szarul kerestem és sokat autóztam.
Úgyhogy kapta utána a mannolt, és kész.
Z18XER zafirám Motul GM Specific dexos 2 5w30-at kapott, drága vagy nem ... mivel nem eszi ezért nem számít, évente 20k van erre.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz 98bja #102923 üzenetére
Szerintem a legjobb motor a h astrákba / b zafikba.
Van pár nyűgje, az okoskerekek, az olajhűtő tömítés, ritkán az olajszivattyú tömítés... de ezeket az élete során általában egyszer kell rendbe tenni.
Erős, nem eszik olyan sokat, nekem is ilyen van a zafiban.
A 150e km az pont az amikor előjönnek a bajok érzésem szerint.
2 dolog amit a helyszínen nézz meg:
-tiszta-e a hűtővíz
-indítás után kelepel-e az okoskerék (1-2mp kelepelés belefér, bár már azt jelenti, hogy elindult a folyamat)Másik nyűg lehet a szelepfedélben a PCV szelep membránja, de az a többi benzinesnél is megvan.
Melegen érdemes elvinni egy körre és egy kövéret gyorsítani tartósan, amikor szar a PCV akkor általában ömlik ilyenkor a kék füst.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz 98bja #102925 üzenetére
Ameddig csak indításnál ilyen, az még nem tragédia, de már nem jó. Amikor már alapjáraton folyamatosan elkezded hallani akkor csere. Egy idő után hibát is fog dobni, hogy a szögállítás tartományon kívülre került.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #102934 üzenetére
A camshaft az vezérműtengely és ott van fönt a 2 szenzor a hengerfej jobb oldalán a tengelyek végén. Csatlakozójukat húzd le, fújd be, tedd vissza. Aztán próba ... max cseréled a szenzorokat.
Elég könnyen szerelhetőnek tűnik. Persze lehet a vezetékezésben is hiba. Nem látsz rágást?[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz vzsryl #102937 üzenetére
40-50k körül van 1db okoskerék, a 2 nem egyforma ráadásul + munkadíj ami lehet 5k sufniban és 10k egy bosch szervizben kb / óra. Nem tudom mennyi ideig csinálják. A profinak max 2 óra én úgy gondolom. Ilyenkor ki kéne szedni szerintem a szabályzó szolenoidokat is és megpucolni, rosszabb esetben cserélni (25k/db és 2 van).
Plusz esetleg vezérléscsere, ha indokolt.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs