-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz deicide #47105 üzenetére
hat igen az erösebb dizellel egy jobban felszerelt darab az annyi....de golfbol is
23.000euro fölött kezdödik a full fapad 6 gangos 136lovas dizel. Ha egy magasabb felszereltseggel veszed, ne adj eg beleteszi az ember a ledet meg a komfort ülest (amit ügyesen ugy talaltak ki, hogy az alapfelszereltseghez nem is lehet valasztani, ha jol neztem....)27-28.00 euro azonnal. Jo nyilvan mondjuk egy par ezer euro kedvezmenyt kap az ember, de akkor is 7milla fölött lesz a vege böven. nem keves
(#47106) haddent detto teligumi, nyarigumi, felni,akku,....multkor irtam mennyit költöttem mar ra, ami nem különösebben extra, csak alap "ez az".....jo persze, multkor lebuktam, hogy hardcore modder vagyok a ledes belsö ter es rendszam egöimmel
(#47104) AMD Power ami sz.r az sz.r felek töle, hogy ennel csak több szivas lesz, barmilyen autom is lesz a kesöbbiekben
-
Declare
őstag
válasz Calogero #47116 üzenetére
Nokian is nagyon jo, szerintem nem tudtok ebböl a listabol rosszul valasztani
szvsz az a cross climate michelin nagyon igeretes. Ha nincs a gumi nagyobb igenybevetelnek kiteve (mondjuk nyari rekkenö hösegbe sok autopalya, nagy tempoval/terhelesses es telen sem az osztar alpokban jar napi szinten), akkor tökeletes valasztas ha valaki 10-15 ezreket megy max egy evben.
Szerintem ennel több eves futasnal mar jobban kopik, mint egy nyari nyaron es teli telen, ezert magamnak nem vennem, de atlagos hasznalatra föleg Magyarorszagon a relative kis futasok mellett nagyon sok autora szuper valasztas lehet
-
Declare
őstag
+ egy jo pont, hogy meg van emlitve a vezerles. Ez talan arra utal, hogy nem valami tudatlan, aki csak a benzin betöltö nyilast ismeri.
En meg rakerdeznek, hogy milyen olajat es milyen sürün cserelgette. Ha erre is magabiztosan ramondja, hogy miujsag, akkor tenyleg sanszos, hogy normalis gazdaja volt a kocsinak. Ezen kivül esetleg az olajfogyasztasra kerdezz ra, az 1.6 opelek között van azert amelyik eszegeti.
Ha minde oke akkor szerelö, atnezetes....
es egy fenyezö(#47181) Spancer RE Hardverapro a topicod. Egyeb topicocban nem lehet hirdetni, ha valaki innen ilyen oracsorportot keres, az is ott fogja keresni
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #47211 üzenetére
Szerintem csereld a vizpumpaval, ezt mondjak a nagyok ezen en nem sporolnek, több nyüg ha 3 honap mulva ujra szerelni kell szvsz
Tulragozod a kerdest szerintem akarmelyik nevesebb gyarto, nem low costos termeke teljesen jo kell, hogy legyen....nem akarod ugy sem gondolom 300k km t hasznalni, 90 km t akarmelyik elmegy es egyiknek sem lehet baja....ez nem egy müszaki cikk, hogy mit tud vagy mit nem
jah a mm ene en is fennakadtam, csak nem akartam mindig en az okoskodo lenni, inkabb nem szoltam
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
ok, ez esetben: Ha van egy termek, amin a QR kod nem olvashato, az a megdönthetetlen bizonyitek, hogy eredeti....en nem is vennek olyan termeket, amin olvashato a qr kod
minden, ami szokatlan, elterö az gyanussa tesz egy termeket....kupak zaras/cimke/hologram....minden...
-
Declare
őstag
válasz Findzs #47256 üzenetére
Ha valaki a lehetö legolcsobb megoldast keresi, akkor a K astra az 1.4 szivoval adja ezt egyedül. Hasznaltan az 1.2, 1.0 tsi azert neccesebb lehet......
(#47257) Borokafa 100-200kg a suly elöny, de ez a turbos motoroknal fog kijönni, meg talan a dizelnel is. Azok az uj fejlesztesek, az 1.4 szivobenzin a hozza illö valtoval a regi szerintem...ott is kellene lennie egy minimal különbsegnek, de ez felszereltseg függvenye is. jo kerdes mindenestre, hogy lehet nehezebb, ha alapmodellekröl beszelünk
-
Declare
őstag
válasz Egyhapsi #47398 üzenetére
szoktak mondani, pedig, hogy összefügg. Nyilvan nem ennyie kisarkitva, de logikusnak tünik, hogy a motor ugye kopik es egy öregebb 2-300k km futott motornak nagyobb viszkozitasu olajra van szüksege a keneshez, mert egesz egyszerüen kopottabb, egyenetlenebbek a felületek, mint egy uj motornal.
Nyilvan nem 20w40 de a 0w40 helyett az 5w40, esetleg 10w40 a viseltesebb daraboknal. Ez laikusan gondolkoda logikus lehet -
Declare
őstag
válasz haddent #47452 üzenetére
Na ezzel meg pont en nem ertek egyet utalom ezt a digitalis indexet....ha hideg van rendszeresen hülyül...indexelnek valamerre erre egyet villant aztan semmi többet, ujra lenyomom na akkor talan veszi a lapot es talan nem csak 3 at villant....a fujjolt masik nemet markak megoldasai nekem ezerszer jobban bejön....lenyomod, kattan, indexel, nincs kerdes. Ott az intervallumot, illetve az esöszenzor erzekenyseget is egy kis pöcökkel tudod finomitani (H astraban az esöszenzor erzekenyseget lehet allitani?), illetve a tempomat is külön karon van....az a masik amitöl gutaütest kapok. Ki volt az az okos aki kitalalta, hogy az index/reflektor/fenykürt karra rakjunk meg 3 gombot, hogy ujbeggyel nyomogassa az ember nem egyszer villantottam vagy indexeltem mar a palyan emiatt veletlenül, pedig csak a tempomaton allitottam volna.
-
Declare
őstag
válasz hódmaci #47453 üzenetére
valtozo. Auto es konstrukcio függö. Azert olyan hamar nem halnak meg, de a sok varosi hasznalat tömi rendszeresen. Nekem a H astraban 2-300 km enekent beindul ha nincs autopalya es nyomja a 17-20 l/100km atlagfogyit kb 15 percig
ezen kivül gond nincs vele, most volt a TÜV, minden ertek olyan, amilyennek lennie kell ujabb like gomb a kis Hastranak (2008 as 200k+ km)
Egy vegyszeres pucolast lehet neki adni, ha mar nagyon a veget jarja, az ideig oraig segit....aztan csere, de az 150-300k közötti cash.....vagy ugye kikötteted, de onnantol kezdve müszakin csak okosban megy at es amugy is szvsz nagyon elitelendö
mondjuk ahogy all most a dizel autok szenaja, nem csodalkoznek, ha par even belül elkezdenenek kikopni a szemelyauto kategoriaban
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #47458 üzenetére
nissanban a kormanyon van, audi/vw ben meg bal keznel az indexkar alatt egy külön karon. Mindegyik ezerszer jobb megoldas. A vw/audi nekem a leg kezenfekvöbb....egyertelmü, letisztult, egyszerü.
Nem tudom neked milyen, de H astraban az index kar vegen a külsö elenek egy gom, amit befele kell nyomni, ha ki akarod kapcsolni, es ugyanott ket masik gomb is amit befele kell nyomni fönt vagy lent, attol függöen, ha hyorsitani vagy lassitani akarsz....na itt szoktam indexelni....mert ugye a digitalis varazsindex pöccintesre el is indul ....
erröl van szo:......csokoltatom a mestret....
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #47461 üzenetére
Kezre esik, az jo, de hiaba, mert mar kb ugy allitgatom mint a meseben, hogy kormany elenged es oldalrol merölegesen a mutatoujjammal pöckölöm nem egyszer villogtam, meg indexeltem le az elöttem haladot, pedig csak tempomaton akartam allitani
A 3 kattanasos komfort index nagyon jo, en legtöbbször csak azt hasznalom (savvaltasnal is sokkal jobb, mint az 1 index, meg kanyarodo savban se szoktam villogni....egyszer amikor bemegyek a savba, meg mielött a lampanal fordulok a kanyarado savban megegyszer lenyomom....ok tudom vegig villogni kell mint a karacsonyfa...) elvileg a H astraval 1 et nem is lehetne indexelni....hidegben persze tudja ezt a ficsört is
az elejen volt, hogy majdnem nekem jöttek, mert reggel kanyarodni akartam föutrol, mellekutra, a masik kocsi meg balra, abba az iranyba, amerre en is mentem a föuton. Lenyomtam az indexet, de csak 1 et villant es en nem vettem eszre, lassitottam, kanyarodtam, a masik auto meg nezett balra es lassan elindult, aztan persze eszrevett, hogy kanyarodom es nem haladtam el, fekezett es mutogatott...hat mondom barom, mit mutogatsz...aztan latom nem megy az index....na azota erre figyelek, mert reggelente van hogy 3x kell megnyomnom a kart, hogy valoban indexeljen mar....
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #47692 üzenetére
Teljesen egyetertek! Rengeteg olyan ember van aki csak hasznalja az autot, de nem szerelmese, hogy lesi figyeli a zörejeket.
Szamomra az atveres az, ha valaki km orat teker vissza, vagy törve volt de letagadja (2-ik tulaju autonal mar siman lehet, hogy a 2-ik tulaj nem is tud rola, szoval ott mar mind1), vagy tenyleg van valami olyan, hogy 1-2ezer km mulva kiszakad valami, aminek tutira volt elöjele....
nekem is ingadozik az alapjarat egy picit neha. Valszeg alapjarati motor (mert az egr nekem meg lett nezve tavaly akkor baba volt). Egyelöre nem foglalkozom vele, mert nem zavaro. Ellenben ha eladnam, valaki megnezetne, lehet EGR szelepet lehetne benne cserelni igy 200k km utan, ha valaki szeretne....viszont biztos, hogy hangosan kiröhögnem, ha ram akarna verni sok 100k forintot, mert a szerelöje ezt talalt meg azt talalt.....
Ilyen idös autoknal, ennyi km-ekkel siman lehet sok mindent mar cserelgetni, ha valaki nagyon akarja. Itt mar meg kell nezni a kocsit, atvizsgalni aztan eldönteni, hogy kell vagy nem. Szvsz az ilyen höbörges az ilyen par eves, elsö tulajdonosu autoknal lehet. Na ott jogos lehet az ilyen....de többedik tulaj utan 200k km környeken ez mar nem opcio....szvsz.
-
Declare
őstag
Feny derült a kocsi valtofelujitasanak az okara, amit az elözö tulaj csinalt....volt valami surlodo hang a kocsiba es mondtam a szerviznek, hogy nezzek meg mi az. Kiderült, hogy a valtobol jön a hang, mert a csapagyak gajra mentek benne. Volt par ami ki volt cserelve, fogaskerekek szepek voltak, viszont a valto hazon belülröl serüles nyomok voltak. SZerelöm utanna nezett es kiderül, ez a tipusu valto szeriahibas, sok autoba szereltek es a legtöbben baj van/volt vele. 140k km körül az elözö tulajnak egyszerüen szetment par csapagy es ezert kellett neki felujjitani a fogaskerekeket is meg mindent. Ezt szepen meg is csinaltak, tönkrement csapagyat kicsereltek, viszont nem csereltek ki az összeset, csak ami kuka lett. Szoval a nagyobb meloval jaro, fogaskerekek közötti csapagyakat, most en cseeltethettem ki. 200k huf. Köszi opel, köszi....
viszont ami jo, hogy most patent minden, valtoval elvileg baj nem lesz mar, kettöstömegüt megneztek, azt anno az elözö tulaj csereltette es jonak is nez ki. Ezen kivül a surro hang persze eltünt, es mivel nem csak szar volt a csapagy, de gyarilag tul szoros is volt az egesz a kocsi is könnyebben gördül, eszrevenni motorfeknel is es a fogyi is csökkent ezt mondtak a szervizes sracok is de nem igazan hittem el....de ugy nez ki megis.
Szoval ez a helyzet a 6 sebesseges valto, dizel parositassal H astranak, de allitolag ezt a valtot szereltek fiatokba es sok mas kocsiba is.
Amugy olajcsere, mosas, waxolas, teligumizas, fagyallo betöltes is kesz...jöhet a tel
-
Declare
őstag
Ahh jaaa es majdnem elfelejtettem a lenyeget....a hifi tuningot tboy93 altal ajanlott srac csinalta ( köszi ). Kapott a kocsi egy külsö erösitöt (ez mondjuk kicsit zavar, a hatso üles hatuljara lett beszerelve, jobb hely nincs neki ), elsö hangszoro szettet es bitumenes ajto szigetelest összehasonlithatatlan lett a hanghatas, pedig aztan ez a tuning igazabol meg belepö szintnek is neccesen nevezhetö szerintem
(#48239) AMD Power sajna ez van, remelem nem lesz mostanaba ujabb problema
Ha mar km haboru, akkor en most allok 203k km nel ebböl 40-45k km amit en követtem el
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz haddent #48248 üzenetére
bosszanto nyilvan.... meg nem mondom, hogy nem csalodas. Teljesen egyertelmüen a silany anyagminöseg es hibas konstrukcio az okozoja. Allitolag most valami tized mm-ekkel lazabbra allitottak be az egeszet, meg kapott jo minösegü csapagyakat. Azok a csapagyak is irto dragak, meg hat ugye a munkadij....bitang egy melo egy valtot kiszerelni es szetszedni darabokra ...na meg összerakni se hatrany, ha sikerül
Kis köbcentis benzinekbe a nyomatek miatt nem teszik a 6 sebesseget ha jol tudom. Egyszerüen hiaba forogna kevesebbet a motor, jobban erölködne es jobban kellene nyomni a gazt, hogy tartsa a tempot, tehat nem lenne ertelme. Turbos benzinnel es dizelesnel a turbo miatt viszont megvan a kellö nyomatek, ha kevesebbet forog akkor is. 2l alatti benzinbe szerintem sehol nincs 6 sebesseges valto
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz trassher #48250 üzenetére
Egyszerüen csak azokat a csapagyakat csereltek, amik tönkrementek. Amik a fogaskerekek között vannak, azokat nem. Hogy azert nem csereltek, mert ugyis el akarta adni, vagy azert, mert ugy gondoltak, azok jok, azt nem tudom. Mindenesetre nekem ez a fura hang kb 1-2 ezer km el ezelött kezdödött, de mivel naponta hasznalom nem tünt fel egyböl....az elözö tulaj 130k km körül csinaltatta meg a valtot (akkor durrant szet....ami vicc....130k km....), 145k km körül vettem es most 203k van benne. Szoval kb 60k km-t ment a javitas ota. Nem gondolom, hogy szandekossag vagy rejtett hiba lenne ez.
A valto tipusara rakeresve a neten ez egy nagyon gyakori, mondhatni kötelezö hiba ezeknel a valtoknal....sajnos es mondom nem csak opelbe, hanem mas markakba is szereltek ezt.
-
Declare
őstag
válasz Calogero #48263 üzenetére
Igen asszem ez az...jo vagy rémlik ez az M32...asszem ezt mondta a szervizes srac
akkor valoszinüleg orvosoltak a problemat...mondjuk erdemes lenne tudni, mikortol
(#48264) amargo : VAG nem hiszem, hogy ezt a altot hasznalja, raadasul, ha a K astraba is ez megy, gondolom javitottak rajta. 1.2 tsi motornal inkabb az evjaratra figyelj. Valahol 2011 körülig nem erdemes megvenni azokat a motorokat, ha nem mazohista az ember . Viszont miutan csereltek szijasra a lancos meghajtast a motorban, utana mar nincs vele nagy baj. Varosi hasznalatban kormolodik, meg ugye a turbo azert okozhat par 100 ezer forintos meglepit, de ezeket belekalkulalva jo motor az. Dinamikus, nyomatekos, jol megy azert is elfer benne a 6-ik sebesseg.
(#48282) AMD Power Nekem is max a km fele a hobbi, a többi az szükseg
-
-
Declare
őstag
Ahhh ezt a temat mar szeretem
(#48312) haddent nekem a 4 es szeria a top most. Gyönyörü, kupe forma, ellenben 3 ajtos, azaz a pakolassal sincs gond. Nem utolso sorban azt olvastam rola, hogy valoban szintet is lepett a 3 as bmw hez kepest. Abbol egy 425d es en köszönöm szepen le is ülnek es hallgatnek tankolni is tudnam, menne is szepen es biztositas sem lenne sokkal több jo mondjuk remelem a valto csapagyakkal minden rendben
-
Declare
őstag
válasz Calogero #48315 üzenetére
300euro körül.
Ha egyedül megyek, akkor dragabb az auto, de cserebe rugalmasabb, kenyelmesebb, haztol hazig visz es raadasul Mo-n is egy tank benzint kijarok azert mire eljutok mindenkihez aki fontos raadasul hogy hoznam a hazi lekvart, magyar bort es pirospaprikat a repülövel?
(#48317) deicide Palyara egy 1.4/1.6 benzin turbo nelkül 5 sebesseggel keves. Nem arra valo. Mondjuk alapbol egy dizellel nem versenyezhet palyan egy benzines komfort es fogyi teren. Ha az ember 10 orat utazik palyan, pont leszarja, mennyi idö alatt futja a 0-100at a kocsi, az fontosabb, hogy hany benzinkutnal kell megallni tankolni
-
Declare
őstag
válasz deicide #48319 üzenetére
En is palyaztam mar hoszabban anyum polojaval ami 1.4....nem a gyengeseggel van a baj, 130-140, annak sem problema, 4 be visszateve az emelkedök sem, egyszerüen zajos, hangos a motor es sokat eszik
Mert gondolod en nem egy m4 bmw vel maszkalnek, ha megtehenem? Csak ahhoz, hogy en egy olyat vegyek/fenntartsam, legalabb az auto aranak a 2-3x osa kellene a bankszamlamra, egy olyan jövedelemmel, hogy a megtakaritasom ne csökkenjen es nyilvan egy olyan garazsba szeretnek vele beparkolni, hogy az ahhoz tartozo haz/lakas, nivoban azt hozza, mint az autok között az M4 bmw
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz deicide #48321 üzenetére
BP-n az utca vegeben volt egy ilyen vacak allapotu tarsashaz, az elött parkolt egyszer csak be egy anno zsir uj CLS merci Elöször azt hittem a ficko a szeretöjehez jar vagy ilyesmi, de mindig ott parkolt, szoval sanszos, hogy az ö ertekrendjeben a lakas elött allt az auto .
Mondjuk aztan nekem ezzel sincs bajom....ha valaki attol erzi jol magat es ez okoz neki örömet, az elje igy az eletet...
-
Declare
őstag
válasz haddent #48324 üzenetére
Nem mind1 mire hasznalja az ember amikor 8-10 oran at ballagsz tempomattal, akkor a kulturalt jaras es a fogyasztas elöterbe kerül
Polo 75 lo asszem....a mazda 6 volt 165 loval a legnagyobb szivobenzin, amit vezett....mar leirtam a velemenyem, ezekröl a kategorias szivokrol...nem hergellek vele ujra
egy V6, hatsokerek, szivobenya bö 200 loval, na egy olyan az mas teszta lehet....vagy most hetvegen egy honda cbf 1000 amihez volt szerencsem hat azert az megint megdöbbentö ...de ilyeneket nem szabad venni, ezek egyertelmüen a sirba viszik az embert
-
Declare
őstag
válasz mohabá 007 #48342 üzenetére
A kötelezöt arra kötöd, ha valakit összetörsz, akkor neki a kart kifizetik. Neked senki, semmit nem fizet ez esetben. Ha casco-d van, az ami az önhibadbol bekövetkezett karodat fizeti ki Neked.
Rengeteg mindent ertekelnek a biztositok, hidd el, semmi nem veletlen statisztikak, baleseti kiertekelesek stb.....az, hogy ha polgarör vagy es kedvezmenyt kapsz, az nyilvan jogszabalyi sajatossag, tulajdonkeppen, azt szerintem az allamtol kapod.
-
Declare
őstag
válasz realmadrid #48347 üzenetére
Ezt nem ertem Ha elhalad az auto visszakapcsol a lampa, amig meg elötted van, addig nem latod igyse ugyse az allatot
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #48349 üzenetére
Ugy kepzeld el, mintha sok kis mano, sok kis zseblampaval vilagitana a lampaban egyszerüen ha jön szembe az autos az a lampa lekapcsol, amelyik a szemebe vilagitana....te nem latsz ettöl se jobban se kevesbe, de az ö szemebe nem megy feny.
Vagy amit mondtam multkor, amikor jött mögöttem a mercis, ilyen led lampaval. A belsö visszapillantom fenyre sötetedö es este ha jönnek mögöttem, akkor besötetedik. Itt a mercinel nem sötetedett, mert nem veretett bele a lampaja, hiaba jött mögöttem. Tök jol lehetett "latni" hogy müködik a rendszer. Ha eltün egy kanyarban mögöttem, majd ujra elöbukkant, egy pillanatra ugyan olyan zavaro volt, mint amikor egy normal fenyszoros auto jön mögöttem, de aztan azonnal el is tünt az a szokasos hatulrol vakito feny.
-
Declare
őstag
Kinek mire kell Egy astra alapbol nem autopalyas utazoauto...arra egy insigniat kell venni, vagy egy dög nagy felsö-közep, felsökategorias 3-4literes dizelt, amit csak az elektronika allit meg 250 nel es tol mint a mozdony, de 180 tempomatnal is csak duruzsol es masziroz közben az üles
Az opc sem autopalyas auto. Ott csak zabal, hangos es pattog....de ez a dolga....viszont, amit decide is meselt, egy horvath szerpentines szakaszon akkora "fun-t" adhat, mint az allat tart az üles, kiabal a motor, durrog a kipufogo....lenyegtelen a fogyasztas, meg az ado
[ Szerkesztve ]
-
-
Declare
őstag
válasz gzbotii #48386 üzenetére
Liqui Moly En olajban is azt a markat hasznalom es üzemanyag adalakbol is szoktam önteni a kocsinak es eszre is venni a különbseget. (irtam rola regebben).
ez a benzines adalek (en ezt hasznalom, csak a dizel variaciot), de van benzines injektor tisztito is. Lehet erdemes lenne ezt kiprobalnod.
Ha csak azt nezed hanyan ertekelik pozitivan es hanyan negativan, az is meggyözöz keves az olyan termek ahol nincs egy csomo lehuzas. Nekem bejöttek a cuccaik, esetleg probald ki
-
Declare
őstag
En is 10-15k csereperiodussal megyek viszont, mivel ez szerintem a normalis periodus, igy en akkor is ezt rakom bele.
(#48411) tboy93 dizel az mas teszta...azok kenyesek (az ujabbak). Mit gondolsz miert szoktam mindig leirni, ha itt is valaki lögyböli a piros gazolajat, meg tankolja az okos gazolajat, havertol, hogy ovatosan?.....ezek hosszu tavon mind böööven rafizetnek arra a par ezerre amit megsporol a csencselt gazolajjal.
-
Declare
őstag
válasz diablo1984 #48446 üzenetére
Kerék az egy dolog....nekem az alja sírós
-
Declare
őstag
válasz trassher #48475 üzenetére
Heh, itt legalabb van kapcsolo en nem ertem, hogy miert hianyzik ez is a H astraban ugyan nekem TC nincs, de ASR igen es igy, neha, ha lenne is kedvem, a kedvenc emelkedös, ives kanyaromban, picit sem lehet jatszani, mert azonnal beindul a rendszer es megallitja a kocsit a vilag nagy bajai.... mondjuk telen ha holancos terepre keveredik az ember ott is ki kellene ugye kapcsolni...ott viszont mar nem mokabol
-
Declare
őstag
válasz trassher #48523 üzenetére
Amit irtal nev alapjan mint TC, en azt gondoltam azt hivja ESP nek az opel....rosszul gondoltam most megneztem TCS=ASR (en csak asr neven ismertem), kipörgesgatlo. Szerintem nekem ESP nincs, csak az ASR. Viszont az biztos, hogy nem kikapcsolhato (marmint gombbal menet közben...ami ugye fura
-
Declare
őstag
Szerintem manapsag mar tenyleg csak a felsö kategorias sport kocsikban van olajhömerö
Szvsz azert, mert a hetköznapi auto userek döntö többsege, akkor sem nezne ra, ha lenne....nagyreszük jo hogy addig eljut, hogy dizelt vagy benzint kell tankolni a kuton es tudja melyik müszer mutatja, hogy üres a tank, illetve betolja olajcserere ha csippog a kocsi inditaskor.
Nem feltetlenül degradalas ez, en megertem ha valaki nem müszaki beallitottsagu es letojja ezeket a dolgokat, de ezert necces ez a turbokorszak szerintem, mert ezekhez az autokhoz picit több érzék kellene, mint a zsigulihoz, meg az 1.2 es suzuki swifthez. Ezt mar leirtam szerintem, de meggyözödesem, hogy reszben emiatt van a sok kinlodas es hibas tsi motor (mint az autos topicban is olt linkelve a kep, hogy az emberünk keresi a "ROTATION" tipusu gumit a kocsihoz....akkor mit varunk nem? )
-
Declare
őstag
válasz haddent #48529 üzenetére
Hat csak "regen" nem voltak ilyen mennyisegben turbos autok....ott egyreszt csak a felsö kategoriaban volt (akar dizel, akar benzin), ami valoban draga volt es jo esellyel olyan ember vette meg, akinek el lehetett magyarazni, hogy mi az a turbo es miert is kell a mereg draga autojaban odafigyelni, hogy reggel -10 ben ne taposson padlogazt. Most ezt, hogy turbo, meg olajnyomas, meg kettöstömegü....magyarazd mar el Belabacsinak, aki lecsereli a 20eves swiftet egy 1.2 es turbos uj akarmire....
A masik, meg, hogy nem voltak igy kihegyezve a motorok. Volt a 2000 köbcentis dizel limuzin 2t önsullyal, 100 loerövel....a teherbirsra böven tulmeretezett motort (szvsz), ha akartad se nagyon tudtad tönkretenni.
Ma meg az kell, hogy 1 tonna legyen ugyan eza kocsi, 180-200+ loerö, mindez ugy, hogy a profit maximumon legyen, tehat az egy dolog, hogy mindent ki kell centizni, de meg sporolni is kell, amin csak lehet.....szoval szvsz egy ilyen kis 1.2 turbos 150 loerös motor kb ugyan olyan kihegyezett technika, mint egy F1 kocsi, amit centire kiszamolnak, hogy mit bir el....optimalis körülmenyek között.....es akkor itt jön a Belabacsi, aki ladaban anno a a sültkrumpli olajat töltötte, neha, amikor eszebejutott, mert ha´t olaj, olaj....annak se lett semmi baja magyarazd el neki, hogy turbo, meg dexos2 szabvany, meg melegitjük, hütjük, olajszintett gyakran ellenörizzük....
-
Declare
őstag
válasz gzbotii #48534 üzenetére
tehat 29 masodperc az rossz, 31, meg mar tul sok?
lehet az 5-10 perc is, ha meg van hajtva kemenyen nyaron palyan, de lehet 0 masodperc is, ha telen csak gurulsz vele vlamerre, nagyobb terheles nelkül.
Szivo motornal nincs jelentösege (ahogy irtak is ), ott ha tul meleg a hütöviz, akkor bekapcsol a venti es lefujja, hogy ne forrjon fel...meg több olyan komolyabb turbos auto is van a felsö kategoriaban, ahol a rendszer erzekeli a hömersekletet es leallitas utan is keringeti az olajat a turbonak, hogy lehüljön. Na ott is le lehet löni a motort azonnal, akarmikor. nyilvan ez oriasi, merhetetlen többlet költseg lehet, azert kepesek csak a 25 millios q7 be betenni, de egy 6-7 milliosba nem
-
Declare
őstag
válasz gzbotii #48539 üzenetére
Te irtad a 30 masodpercet nem en ...magas labdakat dobalsz, akkor azt muszaj leütni
szivobenzint, mint irtuk, nem kell hüteni. Abban max a hütöviz forrhat fel, ha nagyon forro es hirtelen megszünik a menetszel, de a hütöventillator azt leallitas utan lehüti, ha szükseges.
(#48538) tresh van meg hova fejlödni
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!