-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #56298 üzenetére
én a télen vettem egyet 12/24 voltos, giant gzl30, 11k.....
-
diablo1984
veterán
válasz Markizmark #56347 üzenetére
de a mai akkuk még mindig ólom savasak és nem lítiumosak! az ólom savasnak nem árt a trafó. pláne nekem dízelnél, ha télen lemerül, akkor feltölteném minél hamarabb a kis 72Ah, vagy a furgonban a 100ah-st, nem csak pöcsölgetnék vele szinten tartással......
kis teljesítményű benzines akkukhoz/autóhoz jó lehet, ha nem feküdt meg az akku(de akkor meg minek???), de egy dízelnél, ahol az akkunak nagy szerepe van, na ott nem hinném!tény hogy nem próbáltam, 5-6k-ért engem is megkergített, mikor töltőt néztem, de mikor kezembe fogtam, inkább úgy voltam vele, hogy inkább dupláját kiadok egy hagyományos trafós régivágású cuccért, az faternak is már 30 éve szolgál.....
-
diablo1984
veterán
ha csak kocsikázni kell, nem versenyezni, akkor akár az is megfelelő lehet kis fogyasztása van, egyszerű mint egy faék! a 60 lovas f astrához képest ergonómiailag előre lépés csak, de akkor is! szerintem a többi motor(1,4 és 1,6) szíjasok, legalábbis ez rémlik....
amúgy ha az 1.0-ás 3 hengeres suzukit el lehetett adni abban az időben, akkor ott a g astra 1,2-es istencsászár volt ahhoz képest(persze a suzukihoz képest esztétikailag is más kategória volt....)
-
diablo1984
veterán
válasz AMD Power #56605 üzenetére
igen
(#56607) Petyyyyy: így van, a classic elnevezést az mindig a még gyártott, de előző szériás astrák kapják, ami már nem a német gyárakban készül és nem is olyan felszereltségben, minőségben. az f astra is 94-ig magyarban is gyártódott, a classical ellentétben, abban van anyag, az ajtóban külön merevítés, classicból kispórolták amit lehetett, szegényebb volt a motorválaszték is!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz M_o_g_y_i #56619 üzenetére
mert hozzá kell tanítani a kijelzőt a canbus rendszerhez! nem csak annyi, hogy kicseréled és jóccakát, hanem a bontott cuccot először a saját autójában ki kell nullázni és a tiedhez hozzá kell párosítani, mint a rádiót is mikor cseréled! ezért írja ezt, mert nem a hozzátársított hardvert érzékeli és ezért b@szik működni!
-
diablo1984
veterán
válasz Petyyyyy #56621 üzenetére
jó kérdés, hogy esetleg ha annyit szélesítel a verdán, hogy a pogácsa lesz az agyra csavarozva fixre és a pogácsához a gyári csavarokkal a felni! ez a szélesítés vastagságától és a mestertől is függ! túl hosszóú csavar alatt a vastag pogácsa nyírja már elég szépen a csavarokat, de tényleg szakembert kellene erről megkérdezni!
mennyit szélesítenél? 1-2 centit?
-
diablo1984
veterán
válasz M_o_g_y_i #56623 üzenetére
tech2 kell hozzá, illetve az, hogy a gyári helyén ki legyen nullázva, tehát ott amelyik autóból kivették! rádiónál így működött, hogy a bontásra szánt cuccnál kinullázták(utána olyan, mintha vacsi új lenne a gépnek) és mikor a tiedbe berakják tech2-vel rá kell párosítani! canbus rendszer ilyen, a rádió egyben a fedélzeti központi egysége is, lehet ezért vált display-ról radióra, ez amolyan lopásgátlás, ha kilopják a verdádból a cuccot, akkor sem tudják másban használni, max dísznek.....
kijelző márkára szerintem mindegy a dolog, ha talál benne másik autó nyomát, úgyis hibára dobja, ha kivan nullázva, akkor is csak tech2 után hajlandó vele működni, készülj fel bármi ha elromlik belőle, így mennek ezek a dolgok.....
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #56664 üzenetére
2vel, mert mindkét oldalon 1-1 mm-el kintébb jön a tutófelület....
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #56668 üzenetére
én sem kötekedni akarok, de nyomtáv csak egy van, és nem oldalanként nézzük, mert a bal és jobb kerék együtt adja meg!
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #56670 üzenetére
mármint tengelyenként 1!
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #56678 üzenetére
az 1,9 cdti-re sem a turbó vagy motorhiba jellemző, sokkal inkább a szívósor elkormolódása és persze az egr ebben is tud szivatni és a kettőstömegű idővel(semmivel sem hamarabb hal meg, mint másban). részecske szűrő általában nem okoz gondot.
az 1,7 cdti-nél ha jól tudom az egr tud szivatni, de ebben is benne van minden földi jó, ami ugyanúgy behalhat.nem rosszak azok a motorok, de nem árt, ha 3-4 hetente pályáznak vele(és közben nem tolnak 5000km-t városban bele) és akkor kevésbé jön elő belőle a fájdalom....
(#56679) TasiA : dízelnek dízel mindkettő, az 1,9-nek dízelesebb hangja van, az 1,7nek varrogépesebb.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #56682 üzenetére
turbó hibát az 1,9nél vagy itt a topicban nem hallottam, így rendszerességről nem is beszélhetünk, pedig az öregebbje is már minimum 12 éves.
ezeknek a városi használat tehet be leginkább, mert városban is tud keveset enni, de hamar el kell váltani, akkor meg a korom mindenfelé lerakódik!
sok városi használatra egyik sem ajánlott, mert akkor maga a pokol lehet.amúgy én imádtam a c veki kombimat erő és fogyasztás terén, de még mindig azt mondom, hogy kritikán aluli az utastér összerakási minősége, a zörgő/rezonáló beltér piszok lelombozó tud lenni.....
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #56686 üzenetére
nekem is volt pl, valahogy rémlik hogy van még 1-2! a turbójára nem emlékszem hogy megfeküdt volna, a kulpungja az biztosan(nem a kettőstömegű miatt, hanem mert már fos volt és ment vele).
egyéb(mintha a kulpung az másban nem tudna elszállni) tipushibáról nem hallottam......
anno mikor az enyémet vettem utána néztem, tipushibája a szívósor elkormolódása, a generátor beszarása, egr elkoszolódása. nincs nagy hibafaktora, ezért is tartja az árát. az 1,7 cdti-nek is van ennyi, ha nem több tipushibája, azoknál is erősen jellemző az egr volnal, de az az összes benzines és dízel opelnél gondot okoztat, ha van neki olyan.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Petyyyyy #56705 üzenetére
az 1,9 tdi-kkel az a baj, hogy a föld nap távot már 2x megjárták mindegyikkel, így bármikor bármi behányhat. akkor lehet minimalizálni a kockázatot, ha már mindent kicseréltél benne, úgy meg egy vagyon, nem ér annyit!
amúgy jó autók, de mind az tud lenni, ha van zseton amit rá lehet szórni....
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #56711 üzenetére
nem a 0 kilóméter számít, hanem a 700ezerről 200ra tekert sz@rok! a passatokat meg még mindig hordják befelé, szerinted németben egy 15 éves sz@rba mennyit vernek bele? és mint 180-250 között kerül itthon forgalomba, mert még mindig keresik és eladható! a tényleges 300ezer km-t futottal sem lenne gond, de ezeket durván széthajtották már kint és itthon is!
mint írtam volt ilyenem 247ezer km-el vettem, kb 2xese volt benne ridegtartásban, a motor csöcsre volt kopva venne 4 kilóba fájt a motort rendbe rakatni......
az a baj, hogy megveszi a magyar áldozat a 600e/200e futott 16 éves fostalicskát, beletölti a tescos olajat, azt is 20 ezrenként, mert az a motor "azt szereti" és utána eladja, hogy nem kellett rá költeni sosem.... azokat az autókat már nem szabad megvenni, túlságosan túltolták már az árukat és mindegyikből keveset futott példányt akarnak csinálni, mert keresettek!gömbölyűből anno mikor kerestem 3 hónap alatt nem találtam jót, volt olyan, ami még a bontóba sem lett volna f@sza, de úgy árulták, hogy hibátlan....
(#56712) Lauda : a tied is szürke, meglepődtem, hogy mit ártott a corsa, hogy hirtelen eladó lett. de megnyugodtam!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
jah, fehér! de még mindig f@szántos állapotú! a motorvezérlő javítás óta minden rendben?
nekem meg kiderült, hogy azért indult szarul a dízelem, mert az önindító indítózás közben zárlatot csinált(tengelye tengely irányban 4mm-ert lógott), ezért ugrált a fordulatszám mérő is. azóta pöcc-röff, besz@rás, hogy mennyivel jobb, ha tizedmásodperc alatt indul a vas, még az indítómotornak is pörgősebb hangja van!
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #56719 üzenetére
azt látod csak, hogy nem 100 vagy 200ezer van benne, de azt nem, hogy 400 vagy 800ezret futott a gép, mert lehet szép a járása, de okádék a motor. az enyémbe oválisra voltak kopva a hengerek, mégis télen pöccre indult, ment mint a távirat, csak egy Debrecen-Budapest-Debrecen távon bevert 3-4 liter olajat és a füstjén nem is látszott! szóval hidd el, én tudom, hogy milyen a rossz és nem is gondoltuk volna, hogy ennyire kivan, mert sem szemre, sem hangra, de még erőre sem lehetett rajta érezni semmit!
ezért szemre/fülre vett passatok veszélyesek, a belük csüng is mennek mint a távirat, nem tudsz elég felkészült lenni belőlük, mert viszonylag a bele is jól bírja a kopást, de magyarban szerintem 1-et sem tudnék mutatni, amiben a km valós, egy 6-800ezret futott gépben meg bármi bármikor széteshet nem csak motorikusan, de a futóműben is akár, hidd el, nem szerszámos ládával mégy 15-18éves fostaligát venni, szemre fülre meg amit kiszűrsz, annak már a torka is véres, de a többi is attól még lehet fos.
tényleg nem a vw ellen akarok beszélni, de rengeteg szaladgál németben ami egyszer nálunk köt ki, de kinnt sem ritka ezek az ezer éves példányok, persze mind megkímélt német hétvégi gazdásként érik el a határt.
inkább egy biztosan céges h astra kombi, azzal kisebb lehet a sz*pás.....
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #56741 üzenetére
nem életszerű, hogy egy fél napot tesztelgessék az autót és el is hajtanának a f@szba ilyennel! az más dolog, ha aknára állsz, de hogy órákig teszteld, annak nincs senkinek sem ideje! a legjobb teszt egy debrecen-budapest táv, annyin már kijön, hogy hogy megy a verda, milyen hangok jönnek belőle, olajat eszi-e, stb-stb, de senki sem olyan hülye, hogy ekkora próbakörre odaadja!
úgyhogy ez egy 8kilós autónál irreális, senki sem jár így autót venni! szerelőknek meg az a fő, hogy javítható legyen....
-
diablo1984
veterán
igen pontosan ezt mondom. fateromnak van egy amit 12évvel ezelőtt hollandból hoztak be, akkor már 192ezer km volt benne 6 évesen, azóta mivel 2. autónak van használva ment bele 50 ezer km. ez biztos, de kivülről a kutya/macska rommá karmolta, belül fater kissé lelakta, múlt évben hívtam fel rá a figyelmét, hogy behozatal óta nem volt a vezérlés cserélve és olajat sem 4-5 évente kell..... erre az volt a válasza, hogy még nem jött el a km-e....
persze megvolt a vezérlés csere, olaj+szűrők cseréja, az adagolóból is szivárgott a gázolaj, összvissz 120ba fájt, egy szerelő megcsinálta neki(egy vagyonért).motorikusan príma, de lomha(anyám 1200-nál vált, már rángat a kocsi sem rakja vissza...besítok), a bal első ablak beesik(arra is azt mondják, hogy 2 éve volt a szerkezet cserélve, nem b@szódhatott el), a digitklíma kattog, (valszeg egyik bowdenje megszorult, és a műanyag fogaskereket bedarálta), szíjfeszítő sír mint állat(ehhez már megvették a görgőt, a csomagtartóban pihen). ami még cuki, hogy üléshuzat van az üléseken(első-hátsó szett), azon meg trikó huzat, hátul meg pléd, valamint a gyári méretpontos szövet szőnyegen a gumiszőnyeg a kocsiban..... komolyan behalok rajtuk! de ilyen a még eredeti passat!
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #56748 üzenetére
az ezer éves passat ez a kategória.
egy turbóról nem mondod meg kívülről, hogy fos, az enyémen is száraz kívül, a coolerbe meg taknyolja befelé az olajat, közben meg megy az autó mint a távirat.még mindig azt mondom, hogy utópisztikus világban élsz ezzel a nézettel.
az egy dolog, hogy aknára állhatsz egy használt autóval, megnézed alulról mi a helyzet a kasztni, fék, futómű terén, motorból folyik-e valami, ha a kartervédőtől látszik, rétegvastagság mérővel körbeméred, motortérben olajat, vizet megnézed, hogy normálisak-e és a szint is jó, valamit a motortérben is megnézed, hogy olajos-e valami, ha látszik egyáltalán a blokk. utána próba, kormány, futómű, fék állapotát lehet így csekkolni, valamint hogy húz-e a gépsárkány, nem dadog, nem füstöl, kuplung hogy fog, váltó nem akad, nem reccsen-e. még ha olyan műhelyben vagy egy fedélzeti egység kiolvasást nem árt csinálni de annyi. injektort nem tudsz mérni, csak ha hibát dob és eltárolja.
ebből el lehet dönteni, hogy kell-e a cucc, vagy nem.....ehhez nem kellenek mesterek, csak szakmai analfabéta ne legyen a tag hozzá.
én is mikor autót néztem és átnéztem ilyen rendesen, csak néztek a gazdák, de passatból csak fost találtam, egy vagyonért lehetett volna kompromisszumost venni, de 2 éve sem ért egy 98as 1,2 millát....
abba, hogy te meg akarnál bármilyen autót bontani, hogy megvizsgáld ember nincs a földön, hogy belemenjen.
te sem örülnél, ha valaki az opeledet szétdurná egy délelőtt, kompressziót mérne, injektort beméretné próbapadon, stb-stb....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #56770 üzenetére
kompressziómérés az nem annyira egyszerű, ha dízel, akkor az izzítógyertyát kell minimum kivenni és azon át lehet és ha beleszakad az izzítógyertya, akkor a kedves érdeklődő fizeti a hengerfej levételt és a kibarkácsolást? injektor is próbapadon mérhető be normálisan, az sem egy opel szervíznél található.....
és ha ott is szopás van, azt is az érdeklődő fizeti?az opelnél is egy h astrát nézve semmivel sem tudnak megállapítani, mint egy olyan ember, aki ért hozzá kicsit, max az agya olvasás+futómű ellenőrzés rázópadon.....
de ez a művelet, amit itt felsorolsz(injektor próbapadon mérés+kompressziómérés kivételével, mert ember nincs aki engedi ezt bárkinek is), az is 20-30ezres kategória, minden fosnál nem lehet ezt eljátszani, arról nem is beszélve, hogy a totalcaron volt olyan cikk, hogy a szakszervíz egy roncsot vetetett a vevővel, mert megvizsgálták és jónak találták az autót, utána egy vagyont költött rá az új tulaj.....
amúgy a kompressziómérésnél max annyit tudsz megállapítani, hogy valamelyik hengernél nincs-e valami árulás, mert hideg és meleg motornál is más a kompresszió(olaj ha fel van locsolva, jobban tömít a gyűrűknél), annyit tudsz meg egy vagyonért, hogy egyformák-e a hengerek kopásai egymáshoz képest. de nekem is ha takargatni valóm sem lenne se engedném, hogy megbontsd a motort, akkor már egyszerűbb, hogy ha jön az érdeklődő, akkor először leveszem a hengerfejet, ha jónak találja a látványt, akkor összerakom és mehet a próbakör......ilyen nincs! pedig az lenne a tuti, amit a számítógépből kiolvasnak az semmi, az annyit ír, hogy valami jó(nincs hibakód) vagy rossz(van hibakód), mást nem....
-
diablo1984
veterán
válasz zolikaDB #56772 üzenetére
jaja, átnézni át lehet, de annyira alaposan sosem lehet belenézni, hogy lássa az ember, hogy hogy áll, max következtethet, ami vagy bejön, vagy nem! a lila köd az sosem segít, ezt nem kell elfelejteni.....
én is mikor vettem a lagunámat, tudtam, hogy a kasztnira költeni kell, a futómű és a fék problémás és a motor sem olyan, mint aminek lennie kellene. és igen, mindezt fel is kellett újítani, épp amilyennek gondoltam..... de mostmár jó, jön megy, mindössze 300ezer ment a projektbe, ebben benne van az első fékbetét csere, komplett első futómű felújítása rugócserékkel, motorikusan hengerfej felújítás, tömítések cseréje, porlasztó beméretés, adagoló felújítás, önindító felújítás(elektromos hibának tűnt indításkor, mindenre gondoltam, csak arra nem hogy fos, pedig ez (is)volt a ludas), komplett vezérlés csere összes kerekével(kivéve az adagolóét, az maradt), hosszúbordás csere feszítő görgővel, összes olaj és szűrő cseréje.....hálisten a kulpung az új volt benne, még a fékolajat nem ártana lecserélni, hogy az se motoszkáljon az agyamban, a kasztni meg még ráér, nem annyira vészes, van még hová romlania.....
-
diablo1984
veterán
Előfordul, de nincs csereperiódusa előírva ha csörög akkor cserès. Mindegy milyen az előèlete, èn láncos motoron nem cserèlnèk vezèrlèst, ha nem csörög. Ha időben megkapja a bele való jó minősègű olajat, akkor a lánc kitart örök èletig. A yarisom is láncos, 275ezer km van benne, mèg eredeti lánccal, kutya baja...
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #57324 üzenetére
ha jeges úton az abs fékezéskor engedi az autót vígan gurulni, akkor az a 2 kerék is életet menthet! én még jártam úgy télen, hogy lejtőn fékeztem, de a kereszteződésbe keresztbe érkeztem kézifékkel, mert gyorsult az autó! szóval nekem ott mázlim volt, hogy senki sem jött, mert letorpedóztam volna, satu féken is gyorsult az autó az abs kattogása mellett......
(#57327) F_Gergely: nem bántani akarlak, de 14,4 és 13,4 között hol van 10v diffi? az 1v csak.....
amúgy okoz valami gondot neked gyakorlatban a generátor(rosszul indul a verda?), vagy csak az idegállapotodat rendezi a multiméteres érték?
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Markizmark #57331 üzenetére
latyakban nagyon jó, tükör jégen hátrány. szárazon is és esőben is tökéletes. de ott és akkor meglepett de nagyon!
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #57345 üzenetére
németország, aminek a fele már valamilyen más nációból bevándorolt ember, meg amúgy is ott természetesen mindenki őszinte, nincs lopás/csalás/hazugság, börönök sincsenek, mert mindenki egyenes.....
én továbbra is azt mondom, hogy autóalkatrészt soha sem ebayről. én is kínából rendelek vackokat, eddig csak 1 nem ért ide buktam 1500huf-ot, na bumm, többnyire jó cuccok voltak, de ha minőségi garanciális kifogás van, akkor annyi, ez már az enyém! inkább fizetés előtt fogom a kezemben az alkatrészt és ha jónak tűnik fizetek, mint látatlanban, az ördög sosem alszik! de nem vagyunk egyformák!
-
diablo1984
veterán
jaja, a totalcaron volt régebben egy cikk a régi kocka kombi volvóról, még a 850 előttiről, az is olyan masszív, hogy nem nagyon deformálódik, de az utas kettétörik benne, mert nagyot üt a vas! összeeresztették egy 5 csillagos scenicel és a scenic eleje eltűnt, a volvo autó formájú maradt, de a scenicben ülők a bábúk szenzorai szerint túlélték volna(utascella nem sérült), a volvoé súlyos sérüléseket szenvedtek(igaz légzsák sem volt benne), mert egy masszív vas és nincs benne programozott gyűrődési zóna ami elnyelné az erőhatásokat, így nagyot kapnak a benne ülők is!
-
diablo1984
veterán
azért nehezebben nyomon követhető egy német rendszámos autó, ahány tulaj, annyi rendszám, ráadásul egy magyarban forgalomba helyezett kinti autó kinti rendszámát honnan tudnád meg, hogy mi volt???
(#57388) F_Gergely : azért alvázszám alapján kiadni minden rendszámot pár nemzetközi jogot sértene....
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- LEGO klub
- Autós topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- iPhone topik
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen