-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
eu2-es, hagyományos vákuum vezérlésű, nem elektromos.persze, van motorvezérló, légtömegmérő, felső holtponti jeladó, meg isten tudja mi még, ezeknél a felsőholtponti jeladó is szokott lehalni, az enyém is haldoklik, olyankor indításkor ugrál a fordulatszám mérő 3000 fordulatig és akkor nem is indul(2-3mp ig forgatom addig max). következő induláskor nem ugrik a mutató és be is röffen azonnal....
ez még egyszerű korból származik, ez után jött a renault híresen rossz elektronikája, a megmagyarázhatatlan, kimérhetetlen hibákkal teletűzdelve.....
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #54164 üzenetére
ha kitakarítod a szívósort, kicseréled az egr-t az mind még nemsokminden, mert új korában az autó minden ideálisan működött még. azóta mindennek kopása van, jobban kormol, jobban dzsuvésodik, de ehhez vajnyi kevés köze van a szar gázolajnak, ez nem nagy nyomású igényes francia hdi, ez adagolós, az adagoló nem finnyás annyira a kopásra, nem is attól lesz tele a szívósor, mert ugye azt tudod, hogy ha ultra dieselt tankolsz is bele, akkor is lesz kipuffgáz amit visszavezet, és csak egy részét, nem egy 50es rendszer megy telibe vissza.
ezeknél az ótvaros technikáknál nincs akkora jelentősége annak, hogy auchan-os diesel, vagy shell extra+++, mert ez nem finnyás!
a turbó geometriája igen, le tud tapadni, de más nem igazán, mert telibe kapja a kipuff tartalmát, az lefújja róla nagyjából, beállni a hajtott lapát nem tud, csak épp annyira kormos, mint a kipuffsor.még 1x írom, hogy a szívósorban az olaj nem a kipuff gázból jön, az száraz a lehetőségekhez mérten.
(#54165) Declare: hát annyira zöldek ne legyünk már, gondolom egy egr dugótól hal ki a föld, láttam én már részecskeszűrős autót is kormolni, a szmókendcsárm-ról nem is beszélve! az én verdám most nem kormol, arra viszont kíváncsi lennék, hogy az egr mennyire mérhető a kipuff végén.....
(#54168) F_Gergely : astra g coupé felni, vectra c-n is volt ilyen, asszem 16"-os csak.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #54171 üzenetére
a régi adagolósakra értettem.
a nagynyomású rendszerek érzékenyek rá, a nagynyomású pumpa, az injektorok jobban kopnak a gázolaj retkeitől és ha az kopik, akkor nem úgy áll fel a nyomás, dobálja a hibát, mert érzékeli hogy gond van.egy kőkorszaki adagolós meg addig megy míg be tudod indítani, a nyomásokra nem érzékeny, pláne nem szenzorozza így tiltani sem tud.
a vectra c amim volt, na az nem az igénytelen adagolós változat, ott is az egr telefossa a szívósort, ami cserés lesz(az enyémnek még németben cserélték a komplett szívósort, de az egr ment vissza, meghajtás után azonnal csekkendzsint is villantott), az nem való már rövid távozni, egy vagyon kárt tesz benne a lassú tempó....
(#54175) F_Gergely: nana, ne keverjük a szezont a fazonnal, elektromos adagoló+porlasztó az még adagolós, a nagynyomású rendszer az üzemanyag szivattyú+injektorok, az az opelnél a cdti vonal!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
elnézve a sok g astra tulajt itt a topicban, hogy 120-230ezer km között szívnak az egr-el, ahogy látom nálad is még messze van a 300ezer km!
ez tényleg használat függő, itt ténylegesen csak ez számít, városi, alacsony fordulaton hamarabb lekormolódhat, ellustul a verda, a c vectránál a szívósort sajna nem tudják takarítani, hanem cserélik és kb 200ezres beruházás.....F_Gergely:
(I)Common Rail rendszer főbb jellemzői
A common rail rendszer nagyfokú rugalmasságot nyújt
a befecskendezés motorhoz hangolásában.
Ezt a következőkkel lehet elérni:
• Nagy befecskendezési nyomás akár 1600 bar-ig,
napjainra ez akár 2000 bar is lehet.
• Az üzemállapothoz illesztett befecskendezési
nyomás (200... 2000 bar).
• Változtatható befecskendezés-kezdet.
• Lehetőség van több elő- és utóbefecskendezésre is
(akár nagyon késői utóbefecskendezés is
megvalósítható). Környezetvédelem!!!(/I)na ez a nagy nyomás!
[link][ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #54186 üzenetére
de nem is arra gondoltam, mint egyszerű adagolós!
itt egy cikk, leírja a lényeget
a nyomás a mechanikus adagolóknál legalább 125 bar. Az érték motortípusonként változik, és sok mindentől függ.
A közös nyomócsöves dízeleknél egyáltalán nincs adagoló szerkezet. A hengerek előtt egyetlen cső van, amelyben irtózatosan nagy - mármint a mechanikushoz képes - nyomással várakozik a gázolaj. 1000-1600 bar, manapság akár még magasabb az érték.
a dti-k amolyan hibridek, már nagyobb nyomáson dolgozik, de még adagolós, ezért is drága az adagoló felújítása, ott is számít a nyomás. az enyém még a kőkorszaki dízel, annak minden előnyével, nálam az adagoló felújítás tömítés cseréből és beállításból állt a próba padon, az volt asszem 26 ezer ft! -
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #54205 üzenetére
télen? rövid távokon? itt nálunk vidéken nincs városban távolság, 3-4 km múlva a város másik végében vagyok....
anno a passat is bevert télen 7 litert városban, de ezt úgy, hogy 10-15 percig ketyegett az udvaron, mire a fülkében is meleg volt akkor indultam el vele....
a lagunát még nem tudom, hogy miként fogyaszt, az dízel, de még nem mentem vele annyit, fedcomp meg nincs! -
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #54209 üzenetére
itt a max táv annyi, de ott semmi sincs. a boltok nincsenek olyan messze. a passatot is azért melegítettem, mert lusta voltam kaparni, 10 perc alatt leolvadt minden és nem fagyoskodtam. a laguna nem melegszik ilyen hamar, új a termosztát is benne, de 3-4 km után moccan csak meg a mutató.....
a kis toyota hamar melegszik, hamar fűt, nem igényli a melegítést, igaz az asszony tele gáz, fél kuplungos indulásait sem.... -
diablo1984
veterán
válasz HoaryFox #54287 üzenetére
az ilyen, meg az ide-oda ragaszgatós cuccok a vicc kategóriába tartoznak. ha a gyári sárvédős antennát nem csíped, akkor vegyél egy tetőantennát, fúrd ki a tetőt és az jó lesz. anno az escortomban is az első sárvédőben volt az antenna, kicseréltem, mert letört(állandóan lötyögött), utána az egyik buliban masnit hajtogattak belőle és meguntam, kifúrtam a tetejét, még jobban is nézett ki, a vétel is jobb lett és a parasztnak sem szúrta a szemét!
-
diablo1984
veterán
pfupasztmek, nem kevésbe fáj egy kis futású autó rendbe tétele is csak ilyen "kis" apróságok miatt! tehát 120+40guriga és lényegében motorikusan még semmi baja sem volt fizikálisan!
ez az amiért én is benyeltem a keserű pirulát, hogy a komplett motorfelújítás a dízel lagunámban 250ezer volt, ebben benne van egy komplett vezérlés csere vízpumpával, hosszúbordás szíjjal, főtengely és vezérmű tengely fogaskerék cserével, adagoló felújítással, komplett hengerfej felújítással mindennel! a tiedhez képest az enyém még nem is tűnik soknak, pedig fizikálisan minden új az enyémben, hálisten a felsőholtponti jeladón kívül más sem szopat, az is még 6000huf lenne bele, kicserélni egy jó fél óra(mert a cooler csövét a turbóról le kell szedni, hogy hozzáférjek keservesen). de nem sürget, csak ha köcsögöl akkor felesleges tekertetni, úgysem indul, csak másodjára, de ezzel együtt tudok élni még.....
-
diablo1984
veterán
persze,megértelek maximálisan, én is úgy szeretem az autómat, ha nem kell attól tartani, hogy megpusztul út közben!
amúgy egy bontott motorvezérlő+immo chip cserébe nem gondolkoztál? fater isuzujában is volt valami baj a motorvezérlővel(az is opel monterey) és amíg csinálták raktak bele egy másikat+ egy másik kulcsot, kb 1 hónap alatt megcsinálták a sajátját+160lóról asszem 200lóra emelték benne a lovakat(ez vagy igaz, vagy nem, de ezt mondták, a 3literes dízel csak elbírja). ő is valami 100gurigát fizetett érte, de azt mondja fater sosem volt ilyen jó, megy mint állat a gép.
akkor ezek szerint az isuzu/opel motorvezérlők hajlamosak elcsesződni, mert nála is a kocsi nem akart menni, a stop ott volt a műszerfalon, füstölt, sokat evett, stb-stb.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
ja, igen, de van akinek a benzinessel van alapjárati gondja(nem emléxem már hogy itt, vagy a renault topicban küzd valaki vele, de valahogy g astra rémlik), hogy 1100-1200on ketyeg, van hogy 700-on, a dízelnél a dúsabb keverék miatt magasabb, de ott sem többszázzal és nem menet közben és mikorhogy! csak indítás után és csókolom, utána beáll egy szintre, amit mindig tart!
-
diablo1984
veterán
hát elég hülye helyre sikerült berakniuk, azért kellett volna még 50centi kábel, ha kirakták volna valamelyik falra a dobozt, borzasztó költséges.... utána meg rohad belülről, feltöltődik gázolajjal, ahol a gázolaj bejut, ott egy motormosásnál a víz is be tud jutni, sőt a levegő és azzal együtt a pára is és kész a baj!
a hideg-melegtől még a motor belsejében is keletkezik páralecsapódás, ugyanez az elektronikáknál is megteszi a hatását! -
diablo1984
veterán
hát ja, lehet a helytakarékosság oltárán ezt így beáldozták. a gázolaj amúgy sem kellene, hogy ott járjod, csak ha az általad említett membrán sérül, az meg hiba.
a csatikat nem szabad tömítés nélkül visszarakni, könnyen le tud oxidálni a kis érintkezője is, az meg ha kontaktos, neadjisten letörik, akkor nagyobb a cumi!
-
diablo1984
veterán
válasz nickedez89 #54435 üzenetére
az op-com képes az ecu-ban műveleteket végezni? nálam a c vekiben csak a gyári opel kütyü tudta a kijelzőre kirakni a fogyasztási értékeket, pedig az csak egy egyszerű kiíratás volt!
-
diablo1984
veterán
válasz Declare #54455 üzenetére
ez azért más itt nem csak hajtották, hanem pályán hosszú távokra jártak vele, megkapta az olajat időben és csá! korabeli passatokba ami kintről jön, jóval 500e km fölött jár a futásuk, visszatolják 200ezerre és így is elmegy még párszázat, holott aki először németben kidobta már valszeg szemétként bánt vele....
-
diablo1984
veterán
válasz nickedez89 #54466 üzenetére
nálam a téli kormolan még 7 évesen is kapaszkodott, nyárinál ha kikeményedik, akkor bár nem kopik, de csúszik mint a disznó! én is felraktam már a nyárra szánt szettet, az 5 éves téli semperitet, télen a latyakban borzasztó volt, vettem is új télit, 300km után most cseréltem vissza, hóra már nem számítok, a nyáron még megteszi a semperit.....
-
diablo1984
veterán
válasz nickedez89 #54470 üzenetére
ennek a semperitnem az tett be, hogy ezt használták télen-nyáron és a felülete elöregedett 5 év alatt, télen hóban alkalmatlan közlekedésre, azonnal kapott a kocsi egy szerr új kumhót, azzal meg sem tudtam csúsztatni az autót, míg a semperiten siklott. nyáron jó lesz az, lehet ki sem bírja a szezont, de jó volna, ha majd csak jövőre kellene nyári szettet venni....
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #54506 üzenetére
páv 2esem van..... a páv 1 a megkülönböztető jelzést használó járműhöz kell és 5 évre adják.....
zolikaDB: nekem nem tetszik eleve a 3 astós g, valahogy olyan elcseszett a 3 ajtó miatt oldalról, a coupé sokkal de sokkal szebb, ha már a sportosság számít! pár év múlva mikor ez a sok taknyolás a lökösökön atomjaira hullik piszok gyönyörű lesz a kocsi! szép a ledes rendszámtábla világítás is, de a kiégettet kicserélni biztos sokba kerülne...
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz F_Gergely #54512 üzenetére
azt pontosan nem tudom, hogy mikor, csak azt tudom, hogy hosszabb idő múlva(fél, 1év, de lehet már 2 is, passz) nem drága dolog, de akkora lutri pl a pszichológiai vizsgálat is, mert próbálsz mindenre jól válaszolni, holott az úgysem te vagy, előre nem tudhatod, hogy a szakember ebből mit szűr le, képeket kiválasztasz, az is mit takarhat.....felkészülni nagyon nem lehet rá....
(#54513) zolikaDB : igen, ha g astra, akkor ez a legsportosabb kasztnija, és attól ez sem lenne sportosabb, ha a rendszámot letaknyolnál a hátsó lökösbe.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Directors #54567 üzenetére
ha csak gyűrűzik, de a hengerfalat nem simítják meg(mondjuk fúrják), akkor az messze nem lesz új, a hengert nem láttam, hogy mennyire fos, de azért gondolom kapott már az élettől, az új gyűrűk sem fognak karcos hengeren úgy zárni, jobb lesz mint most, de nem lesz olyan, mintha meg is lenne jól csinálva!(szomszédnak egy renault 19-esét gyűrűzték meg ily módon, télen köszörül is rendesen, mire beindul, igaz az előtt még beindítani sem tudta....). új autónál az első 10-15ezer km a bejáratós fázis kb, gondolom te sem vagy kilóméter faló, de azért 5-10ezer kilóméterig ne forgasd üvegen.......
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen