-
GAMEPOD.hu
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz junkpod #97110 üzenetére
A sötét képek amiket küldtem a valóságban annyira sötétek, hogy kvázi mindvégig nézhetetlen a műsor vele. Ezért írtam, hogy messze sötétebb mint egy 30-as OLED pixel fényerős SDR adás, mert az minden TV-n teljesen jól be lehet lőni - és azért legyünk őszinték, ez kb 120 nit (mármint a csúcsfény) - kár, hogy ez nem SDR hanem dolby vision HDR.
Az is elég beszédes adat, hogy a vivid mód 12-es OLED pixel fényerővel (egyéb módok közül a standard vagy az otthoni mozi kb 25-ös fényerőnél) ad annyit mint a "mozi" mód 100-as fényerővel. Egyszerűen nem értem mi van ezzel a legjobbnak mondott mozi DV móddal.
Ahol a két figura egymás mellett áll, már nem csak, hogy sötétebbnek látom, hanem egyenesen átformálja a jelenetet a sötétséggel a TV- mert naplemente utáni fénymennyiséget érzékel az agy, miközben a filmből kiderül, hogy vastagon nap közben vagyunk.
Bárcsak lehetne állítani, hogy DV esetén hol legyen a roll-off. Annyira nehéz lenne egy 3 értékes opciót kirakni: 400 nit, 1000 nit és 4000 nit. Ennyi - mindenki szépen megadhatná, mert úgy tűnik a metaadatokból valami egyéb jön át...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Scout500 #97126 üzenetére
Nézd nekem előtte Panasonic plazmám volt - előbb VT50 majd VT60. Akkor még annyira retek volt az LCD képe, hogy igazából vagy plazma vagy semmi alapon. De azért az kicsit sötét volt, reálisan 90 nit volt az SDR professional, 120 nit a custom.
Ezeket váltotta egy LG 65C9 - ami SDR-ben bőven elegendő volt, de hát már tudott HDR-t is, ami épphogy csak megfelelő volt. Reálisan 750 nitet tudott a c9 bár keringenek 800 nit feletti legendák..
Aztán jött a G3 - mert szerettem volna felülni az MLA vonatra illetve kicsi volt már a 65" méret.
Az MLA brutális... sokkal szebb, mélyebb színek, és hát kb dupla fényerő mint a C9 - de ez nem mindig elérhető, én pl cumizok az Apple TV dolby vision tartalmaival - de hát erre is van mentsváram, mert simán meg tudtam szelídíteni a "vivid" módot, most semmivel sem színesebb, csiri-csárébb mint a többi mód, viszont így elérem a megfelelő fényességet.
Normál HDR, pl youtube, vagy Amazon (itt sok a sima HDR) valami észvesztően szép. Brutál az 1500 nites fényerő és úgy minden egyéb.
A G3 egy rettenetesen jó TV!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97175 üzenetére
Pontosan, és sajnos itt jön képbe hogy stílusosan mondjam az a jelenség hogy az Apple tv (app) alatti tartalmak közül nagyon sok rettenetesen alacsony max fényerőre van beállítva ránézésre (tudom ilyet nem mondunk) kb 100 nit. Ehhez képest van nyilván minden egyéb tónus, szóval az egész egy élvezhetetlen sötét katyvasz.
Ez nem a tv hibája és nem is reális hogy ezt "kalibrációval" meg lehet oldani, de szerintem valami hellyel-közzel élvezhető csalós EOTF görbés profilt lehet csinálni, ahol csak a luminencia van feltolva ellenben a szín tegelyeken (a*b*) nincs lehetőleg delta.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97186 üzenetére
Ezt még meg is tudnám bocsájtani - kamu - oké, legyen kamu. De tolja belé hátulról rossz lyukba a zsiráf: az már azért mégiscsak botrány, hogy SDR képi világnál sokkal sötétebb HDR élményt kapok?! Mindezt 1.7M-ért - én még ennyit perkáztam ki érte.. És csak azért mert valami gyíkgyökér nem tudja beállítani, hogy hol prezentálja a TV DV-ben az amúgy kotta SDR anyagot.. Mi ez?? Nézem az előzeteseket, tök jó SDR cucc, fényes, gyönyörű. Rányomok, hogy na, nézzük! És indul a low-key, low contrast, low brightness, faded shit darkness
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Celtis #97191 üzenetére
Szerintem hagyományos vetítésnél a film továbbításkor van elzárva a fény útja, hogy ne lássa a néző amikor a filmkockát tovább húzza a gép. Egy két helyen megszakított tükör felület pörgött a lencse előtt és a kivágott kész elfordulása alatt továbbította egy kis kampós szerkezet a perforációba kapaszkodva a filmet. Nem dolgoztam sosem mozgó filmes kamerával de valahogy így volt.
A 23,976 is pusztán az amcsik hülyesége volt - eredetileg 24 képkockás ahogy írod a normál mozi. Aztán a színréteg rekeverés nehézségei (moire effektet okozott) miatt döntöttek úgy, hogy kicsit lassítják, ezzek a moiré effekt nem mindig állandóan ritmikusan ismétlődött. Ugyan így megcsinálták a 30 pfs helyett a 29.978-at, illetve 59,94-et ha jól emlékszem a standard 60hz helyett.
Hogy most a full digitális világban miért nem 24hz? Na ez a jó kérdés...
A 24 fps egyébként gazdaságossági és művészeri célok miatt együttesen jött létre. Egyszerűen ezt szereti az emberi agy. Ez olyan mint a festmények - minél szebb, pontosabb az ecsethasználat annál fotó szerűbb, ami nagyon gyorsan hátránnyá változik, mert már nem műkincs érzésed van hanem szar fotó érzésed.
Na pont ilyen a 24p is. És a 48p sosem lesz művészi, mert egy idegesítő videós ótvar az egész.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97193 üzenetére
ja hát attól kész vagyok. Néha azért kell pause-t nyomni, hogy lássam mi van amúgy a képen - mert ott kb 3x fényesebb és minden látszik...
De nincs ám itt semmi technikai totál cirkusz ugye Apple? Minden oké?!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97212 üzenetére
Most nyugodtam meg igazából - mármint az alapján amit írsz...
Ugyanis ha hiszed ha nem postod előtt elkezdtem nézni (iszonyat vártam ezt a sorit) és számam tátva néztem, hogy konkrétan bevakultam... Egyből áttettem Dolby Vision "mozi" módba és iszonyatosan tetszik.
Ezt csak azért írom, mert ugyan ez a DV mozi mód nézhetetlen az Apple TV appban - tehát ott valami nagyon nagyon komoly hiba van.
Lehet ez is csak 400 nit, de nekem ez bőven elég - el sem tudom képzelni milyen lenne az 1500 nit - szerintem ghoullá változnék itt is az elején amikor robbannak a bombák, rendesen hátra hőkölök olyan fénye van.
Ennek megfelelően akkor viszont Viktorral nem lesz más tennivaló mint rendesen hagyományosan kalibrálni a mozi módot, illetve hellyel-közzel színhelyesre (luminanciát nem nézve) húzgálni az élénk módot - lehetőleg átnevezve AppleTV-re - mert arra kell. Botrány, hogy ilyen eszközökhöz kell nyúlni, de hát ez van.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97265 üzenetére
Én is csináltam egy pici összehasonlítást.
Fallout s01e01 két jelenet, illetve Apple TV Sugar s01e01
Mindhárom kép gyári Dolby Vision mozi módban van fotózva, a kamerát rögzített expozíciós adatokkal használtam.
Összehasonlításnak van egy negyedik kép is a prime főmenüje, ez filmmaker SDR- 35 oled pixel fényerő.
Az apple-el tényleg valami retkes nagy gond van...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97268 üzenetére
Természetesen!
Arra viszont jó hogy ha csúcsfényes jeleneteket hasonlítasz össze és belemérsz a rögzített expós jpg-be akkor azért látni hogy melyik csúcsfény hová lett ábrázolva.
A baj ott kezdődik hogy nálam az Apple tv dolby vision filmjének a csúcsfényei sötétebbek mint a 35-ös sdr csúcs fény, legyünk őszinték ez egyszerűen technikailag hibás. Nézd a képek tetején a pipetta RGB értékeket.
Dolby Vision Amazon Prime
Dolby Vision Apple TV:
35 OLED pixel fényerő SDR:
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz pkaresz #97272 üzenetére
Bitrátát tekintve igen, messze a legszebb tömörítési hibát nem mutató képe van, majdnem lemez már már. De a fényerő.. Az el van cseszve.
Mindjárt megnézem az apró világot. Tudom anno nagyon tetszett (saját vivid profillal )
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #97275 üzenetére
De ezt nem értem hogy lehetne megvalósítani amikor teljesen más az elérhető műsor kínálat a streaming szolgáltatókon.
A Fallout csak a prime-on van, a Sugar meg csak az Apple TV-n.
Nem tudok olyan anyagot ami akár két szolgáltatón egyszerre elérhető lenne
Csak azt tudom csinálni hogy csucsfényes jelenetet vadászok...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Pro Koryak #97329 üzenetére
Lofa$4t, nem kell ennyi lóvét locsolni!
Én govee-t vettem, 4 oldalas és iszonyú szép, ráadásul mivel kamerás megoldás belső appokkal is megy nem csak hdmi forrással!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Quadgame94 #97362 üzenetére
Ne azt! Nekem 77g3 ezen van és hibátlan :
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
Son A95L vs LG G3 vs LG G4
Ami érdekes, és a szövegből derül ki, hogy igazából a g4 ha ki van kapcsolva HDR módban a dinamikus tónus áthelyezés akkor gyakorlatilag kotta ugyan úgy néz ki mint a G3. Tónus áthelyezéssel picit tud fényesebb lenni. HGLG-ben sincs különbség, gondolom innentől fogva Dolby Visionnál sem lesz. Picivel jobb a színe game módban - slussz.
Igaza lett azoknak akik az mondták, hogy a generáció váltás a G3-al lezajlott, most 5 évig nuku fejlődés.
Szóval hezitálók: irány a bolt - vigyétek a g3-at amíg van és ilyen jó olcsó mint mostanság. G4-ben egyedüli poén a 83"-as MLA méret - az menő..
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz esicyhun #97389 üzenetére
pedig a g2 a c8-at szépen lenyomja ha HDR-t nézel youtube-on, kapcsold be a dinamikus tónus áthelyezést - így ki tudja a tv maxolni magát. Normál SDR, DV, HGLG tartalmomnál alig mondható meg a különbség - bár az is igaz, hogy a g2 a hűtőbordája miatt szinte beégés safe - nem úgy mint a c8...
Az is igaz, hogy SDR alacsony bitrátás anyagnál a c8 undorító ditheringet mutat, a g2 messze sokkal szebb! Poszertizáció (4k SDR, FHD SDR, de talán még DV esetén is) szinte nuku a g2-nél, míg a c8 bajos.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97403 üzenetére
Tehát te azt mondod, hogy ha pl youtube-ról nézel egy HDR gradációs görbe kalibráló ábrát, abból is a near black greyscale-t pl, akkor a referencia fekete nálad módosul aszerint, hogy a dinamikus tónusáthelyezés aktív vagy sem?
amit linkeltem annél a 64-es érték elkezd villogni tónus áthelyezéssel???
Akkor ott nagyon nagy a baj... ha meg nem kezd el villogni, marad a 68-as az első villogó mező akkor megy olyan anyagot néztél ahol nem nullás volt a fekete és ez nem a TV vagy a dinamikus tónusáthelyezés hibája.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97407 üzenetére
Ne legyél előítéletes, mivel minden fotóm Dolby Vision tartalom volt teljességgel kizárt - ugyanis ott mint te is tudod nincs erre lehetőség.
Na mondj egy jelenetet konkrétan, megnézem. Mert nekem nem csinálja azt amit írsz, egyszerűen fényesebb lesz a közép tónustól felfelé.
Egyébként egy korábbi posztomban írtam hogy nálam a hdr filmmakerben megy kikapcsolt dtá-val.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97403 üzenetére
Teszteltem most itthon egy rakat hdr demoval a dinamikus tónus áthelyezés opciót (YouTube forrással) és nálam a fekete az fekete maradt. Teljesen mindegy melyik képi módot néztem, sehol sincs az amit írsz (mármint hogy elkezd a fekete helyén világítani) - nálam még csak nem is dereng.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97422 üzenetére
Oké, de pont azt írtad le, hogy a fekete kezdett el világítani és a többi olvasó / OLED TV-n gondolkodó számára úgy éreztem alapvetően fontos, hogy tisztázzuk, hogy semmi sem történik a valós feketével. Near black az más, de nem ezt írtad.
A din-tónus áthelyezés kizárólag a fekete feletti árnyalatokat skálázza fel fényességben.
Ez kb pont olyan eljárás a TV részéről, mint amit te csinálsz a Dolby Vision config fájllal- megmondod, hogy meddig tart a videoanyag - hová tegye a csúcsfényeket.
HDR esetén annyi a különbség, hogy a TV ezt magától megteszi pro kontra, azaz pl egy 4000 nites csúcsfényes anyag nem lesz kiégve mert lehúzza a megjeleníthető értékekre, míg egy sötét HDR anyagot, pl 400 niteset fel fog skálázni.
Pont a G4 széria nagy újítása, hogy HDR esetén már menüből lehet állítgatni a tónus ábrázolást, hol vágjon, bár asszem a cut-off jelleggörbét nem lehet állítani, mármint hogy soft vagy hard clipping, csak azt, hogy hol vágjon. Mondjuk ez sem rossz azért!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz T-master #97433 üzenetére
Mint szintén g3 tulaj én azt tudom neked erre mondani, hogy ha a gyári profilok nem jók, akkor marad a Vivid - én is ezzel mentem meg az elbaszott sötét dolby vision tartalmakat.
Viszont a vividet NAGYON alaposan be kell állítani, különben nézhetetlen.
nagyságrendileg ezeket állítsd be:
Tisztaság menü összes képjavító szarságát (tehát képzaj, sima gradáció meg összes egyéb opciók) kapcsold ki élesség legyen nulla azaz 0
egyedül a valósághű mozi legyen BE állásban, trumotion: kiSzín mélység/ Fehéregyensúly menü:
színhőmérséklet: meleg 50
mód: 22 pont
jelszintek:
2.5%: -3/-3/-3
5%: -8/-8/-8
7.5%: -5/-5/-5
10%: -2/-2/-2finomhangolás: ki
szín mélység: 46
árnyalat: 0fényerő menü:
OLED pixel fényerő: 65
kontraszt: 100
fekete szint 50
auto din kontraszt: ki
kifejezés fokozó: kiezzel kapsz egy nézhető képet! Ígérem
Amíg nem hívsz kalibátort addig ezzel el leszel én is várok az időpontomra.
Sima HDR: filmmaker teljesen jó- max kapcsold be a dinamikus tónus áthelyezést
ja: fontos: firmware legyen legfrissebb!! javították a black crusht!
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz T-master #97462 üzenetére
Ahogy Viktor is írta, ha nem "korlátozottra" van állítva a videótartomány akkor az SDR tehát a normál old school FHD és esetleg sima 4k filmek feketéje bizony bedőlhet. Ha a másik irányban van rosszul akkor meg abszolú nincs fekete és minden egérszürke, de mint írtad nálad nem ez van. Elsőre kezdj a youtube-on a TV kalibrációs ábráknál, linkelek neked kettőt is, egyet SDR-re, egyet HDR-re.
Amit látnod kéne: A referencia fekete NEM szabad, hogy villogjon, cserébe a következő, vagy legkésőbb az az utáni doboznak meg már villognia kéne. SDR-nél egyébként ez nehezebben elérhető a gyári szoftverrel (IRE 2.5 emelés segít) - és nem is nagyon tanácsolom, hogy feltétlen már az első mező villogjon SDR ref fekete felett, mert minden adásban a vágóképeknél - tehát a fekete jelenetek közti szünetben "havazni" fog sajnos. Ezért érdemes SDR esetén inkább a második mezőt (18-as szint) villogtatni a referencia fekete felett.
HDR-nél nincs ilyen gond általában a magasabb bitráta miatt. Ott ref fekete utáni közvetlen már villogjon (68-as stimulus érték).
És akkor a videók:
sok sikert!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Quadgame94 #97485 üzenetére
Már hogyne lenne... tavaly is kapható volt a TCL x955 - tudja az 5000 nitet. Idén már 6-7 ezres cuccok fognak jönni.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97494 üzenetére
Hát persze mert a csóri TV azt gondolja, hogy méltán azért 4000 nites az anyag mert van értelmes részlet pl 3500 niten, aminek el kellene különülnie a 4000 nites részletektől ezért egy sokkal lágyabb roll-off-ot használ. A valóságban persze lófasz sincs az anyagban és az egész semmire sem jó, hacsak azt nem tekintjük eredménynek, hogy minden sötétebb.
Egyszerűen nem tudnak egyenlőre mit kezdeni a tartalomgyártók az egész HDR kérdéssel, mivel nem igazán tudják meghatározni, hogy hová kéne elhelyezni egy anyagot a teljes film dinamikáján belül.
Pl mit kellene tenni ha van egy szoba belsős jelenet, mely jelenet önmagán belül 1 és 150 nit közötti fényeket tartalmaz, de aztán kimegyünk a szabadba ahol meg egészen 10-100.000 nit körüli fények vannak, de a megvilágított felületek is 2-5000 nitesek.
Elméletben ha lenne egy TV ami képes 10.000 nit megjelenítésére és lenne egy kamera ami képes lenne szintén 0.0001 és 10.000 nit között rekesz állítás NÉKÜL felvenni mindent, akkor semmi mást nem kéne tenni, mint bebaszni az anyagot úgy ahogy van utómunka nélkül egy 10.000 nites DV konténerbe és lejátszani otthon - pont úgy nézne ki mintha ott lettünk volna.
De nem ez van. Egyrészt se ilyen kamera se ilyen TV nincs, innen fogva el kell dönteni felvételkor is és utómunkánál is, hogy az anyag dinamikáján belül egy adott illetve az összes jelenet darab darab hová legyen fényességben elhelyezve. És itt jön a végső gond: fingjuk sincs, hogy min fogod nézni ezért lehetetlen helyére tenni az anyagot.
Én azt gondolom hogy a dolby eleve elbaszta ezt az egész DV kérdést.
Kellett volna egy szabvány amit a TV gáyrtókkal előre egyeztetve el lehet maximálisan érni.
Pl azt mondták volna, hogy 1000 nit és kész. Ez a teteje és nem több. Ezt kell minden TV-nek tudnia amelyik akarja a DV ready matricát viselni - és innentől fogva ez egy tanúsítvány lenne. Ha nem tudja, nem adunk DV licenszet és kész.
Ha ez megvalósult volna, akkor most minden újabb samsung, LG, sony, pana tulaj örülne, mert natívan támogatottan tudná nézni a tartalmakat.
De nem ez történt és ezért megy a végtelen szopás - sosem lesz rend sajnos...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Szerintem ez csak azért érződik menőnek, mert a hagyományos mozi annyira gatya. Én már nem is járok moziba, pedig imádtam, de az OLED annyival szebb és jobb képet ad, illetve egy-két filmtől eltekintve már annyira gagyi minden sztori, hogy igazából feltettem magamnak a kérdést: ha a filmek zöme már csak és kizárólag a látványról szól, mert pl a sztori, rendezés, stb már mind egy fos, akkor miért ne nézzem úgy hogy legalább az átjöjjön belőle.
Félre értés ne essék egy Clint Eastwood filmet bármikor bármilyen szar moziban kötelező megnézni, de a mai szuperhősös CGI parádét - 40 niten? Mi van? És így azt gondolom, hogy a 100 nites dolby mozi sem segít ezen igazán, ahhoz képest, hogy otthon, igaz csak 77 colon (de azt 2.5 méterről ) , de 1500 nitet bámulhatok, na ott már üt a cucc
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #97542 üzenetére
Hát igen, abszolút igazad van és felmerül a kérdés, hogy ha az atomvillanás meg az ívheggesztő fény is max 108 nittel jelenik meg, akkor ehhez képest hol van ábrázolva egy diffúz fehér? 50 nit?
Csak azért kérdem, mert 50 és 100 nit között egy blende rekesz különbség van, magyarul kétszer fényesebb, de ez nagyon nem HDR élmény... Ha 50 nittel mennek a normál diffúz részek, akkor a csúcsoknak azért illene legalább 4-5 blendével világosabbnak lenni, hogy valami dinamikát érezzünk, ami viszont 800 - 1600nit közötti készüléket kíván, és már el is érkeztünk a mai OLED TV-k tudásához..
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
-
hunspikey
őstag
válasz alaves #97571 üzenetére
Ez annyira így van hogy most a Sony összefogott az Amazonnal, és az új bravia TV-k esetében (7, 8, 9) a prime egyedi specifikusan arra a tv-re beállított anyagot tol le amikor a user streamingel. Ezzel kiváltják a dolby vision-t mert sajnos nem csak szerintünk rossz a dolby megközelítése/gyártónkénti implementációja.
Itt a link: FOMO
A negyedik perctől beszél róla.
Bár azt mondja az lg dv megvalósítása jó, sajnos ez nem minden esetben igaz pl Apple TV belső webOS kliens esetén számos esetben konkrétan nézhetetlen a tartalom.
Ezért foglalkozunk ennyit ezzel, ugyanis számos új kolléga jött ide a fórumra és arról panaszkodott hogy bizony jócskán elmaradt a WOW amikor bekapcsolták vadi új adott esetben 2 milliós OLED TV-jüket...
És ennek ez az oka.
Számomra is szinte keresztes hadjárat szintű a probléma : ne már csak a YouTube-on lehessen olyan tartalmat nézni ami megcsillantja a tv képességét.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Vhiktor #97590 üzenetére
Én ezzel a szép méréssel azért a tulaj helyében csak felhívtam volna a nagytudású szervizest hogy elmehetne inkább lágost sütni, és ezzel kímélje meg a többi tv tulajt.
Egyszerűen felháborító hogy ennyire ostobák.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz zazenke #97622 üzenetére
Én nem vagyok benne biztos hogy sötétebb a panel védelme miatt, inkább az szokott lenni, hogy folyamatosan állítgatják a dolby vision megjelenését firmware szinten.
Nekem anno a c9-en vagy három ilyen dolby visiont érintő update-em is volt.
Igazából ha a közép tónusok sötétebbek az ténylegesen egy EOTF görbe állítás volt, vagy kapott új konfig fájlt vagy fasz tudja.
Azt kéne megnézned, hogy youtube-ról HDR-ben ha be van kapcsolva a tónus áthelyezés és mondjuk valami atom módot nézel, pl vivid, akkor is sötétebb a HDR demók csúcsfénye?
Vagy pl netflix Vikingek, Valhalla - második rész első évad - iszonyú szép ellenfényes jelentek, vízen csillanó és direkt szembe nap ábrázolások vannak - ott kajak látni fogod, hogy mizu van.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szkutyi #97698 üzenetére
Veled értek egyet ebben. Ezeket a tvket technika "buzi" emberek ezrei nyaggatja nap mint nap. Nem is műsort néznek csak tekergetik meg nyaggatják.
Egy ilyen firmwareben lehúzott fényerőnek iszonyú visszhangja lenne..
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz bestyen #97700 üzenetére
Ez azért eléggé nagyon menő. Gyakorlatilag ha igaz a táblázat akkor van egy kis G3-ad C árban, mert majdnem ott van fényerőben. És mindezt MLA nélkül?
Ez egyébként már csak azért is érdekes, mert ha MLA nélkül tudott majd 400 nittel fényesebb lenni a c3 után akkor a g4 miért nem javult legalább 400 nitet a g3-hoz képest?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
@Vhiktor:
Mester kérdeznék valamit DV ügyben:
Ha van 2 OLED TV-nk, ezek legyenek rendre: LG CX (vagy hasonló) és egy LG G3.
Ha mindegyiket dolby "mozi" módba tesszük és műszerrel Te bekalibrálod 100%-ra, hibátlan EOTF görbével is minden egyébbel; akkor igaz-e a következő:
Egy max 400 nites DV tartalom mindkét TV-n teljesen egyfoma fényességi értékekkel jelenik meg mivel a dolby szabvány a TV képességeihez képest a különféle fényességű képi elemeket annak megfelelően jeleníti meg. Magyarul mindkét kép szinte azonos lesz.
Vagy netán ez lenne igaz:
a G3 jelentősen fényesebben jelenít meg, mivel 70%-al magasabb fényerőre képes.
Melyik az igaz, mi történik a valóságban?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Pro Koryak #97720 üzenetére
Az nem csak a 4k miatt van? Én a Samsara fullHD-s verzióját néztem kb 50000 alkalommal a VT60-amon, majd az OLEDeken és simán be tudtam az OLED SDR profilt olyanra lőni mint a plazmán látható világ. Sans mozgás, mert az sosem lesz olyan ugye....
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Pro Koryak #97731 üzenetére
Ez tök érdekes.. időnként még látom a barátomnál a régi 65VT60-amat és csak annyit látok ma már, hogy iszonyú zavaró a remegés (képfrissítés) illetve hogy sötét.. Nem látom jobbnak mint az OLED - talán film szerűbb mert pontosan olyan hibái vannak mint pl a mozinak, de ettől nekem nem lesz jó vagy jobb...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
LG G3 tulajoktól kérdezem :
3.30.76-os firmware ma reggel jelent meg. Volt már aki felrakta?
Működik minden vele?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest