Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Grande Ale #22914 üzenetére

    Inkább marad a sima Színház. Az Otthon (Home) helytelen, a sima a helyes. ;)
    Sőt, ami azt illeti a DV Game/Játék mód is jó (jobb, mint az Otthon vagy Eredeti).

    ---

    CalMAN-el kalibrálható amúgy a Dolby módok is, de PC-n egyelőre nem megoldott a DV jelgenerálás, én pedig nem vagyok az a típus, aki kiad $2000-ret egy $10 értékű kis kütyüért (saccra körülbelül ennyit ér egy olyan "very-very-professional - patented by 'TRUST ME' - signal generator") és a fene tudja mennyi pénz megy a Dolby-hoz a maradék $1990-ből csak azért, hogy megkeserítse az emberek életét a zárt szabványaival (és mennyi marad a gyártónak a "szellemi tulajdonért", amit ilyen esetben oda áraz, ahova csak mer, mert nincs alternatíva a vevő előtt). Már ha van ingyenes alternatíva, és van is a HDR10 személyében (csak ugye mindenhol megbújik a Dolby lobbi, lásd pl. Netflix is).

    Épp emiatt én eleve bojkottálnám a DolbyVision-t minden szinten. Egyedül amiatt érdekelt, mert a Netflix-nek nem tudtam mondani, hogy használjon inkább HDR10-et a TV-n.
    Viszont most már lehet HDR10-ben Netflix-ezni Windows 10 alól (igazából ott sem szabad döntés, csak egyszerűen nem megy Win10 alól a DV, szóval ezért van HDR10 :D), szóval ezen túl inkább így fogok tenni (a TV beépített Netflix app-ja helyett tolom majd Win10 Store-os Netflix app-ból).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Grande Ale #22916 üzenetére

    A Színház és Szakértő (ISF és Technicolor) a gyárilag "helyes" módok (ezek lényegében mind ugyan azok, csak a távirányítóval is tologatható csúszkák indulnak máshonnan, de a "háttérben" copy-paste ugyan azokat a gyári LUT-okat használják, amiket nem tudsz otthon babrálni, csak CalMAN-el a 8-as szériától).

    Az Otthon egy öszvér. A "jó" kiindulási alapot használja, de "meg van fűszerezve" úgy, ahogy az LG szerint jobban tetszik a népnek.

    Aztán vannak még az Eco, Eredeti, stb módok, amik semmi másról nem szólnak, csak hogy az LG szerint az mutat legjobban a boltok polcain, vagy azt szeretik majd mutogatni a "parasztok" a szomszédnak, hogy "nézd milyen éles, világos, színes... még élesebb, világosabb, színesebb, mint a te tavalyi TV-d". :))

    (#22917) renatto
    Pontosan melyik modell van most neked? A 8-as szérián még csak szemre néztem meg, a C7-esen méregetem őket végig egyszer (mármint méregetni a HDR10 Színház és HDR10 Színház Otthon-t tudtam, mert DolbyVision-t még nem tudok rendesen mérni -> lásd lenti hsz), csak körülbelül tudom összevetni a DV módokat úgy, hogy váltogatok HDR10 és DV12 közt (pl. játékban, ami mindkettőt támogat, vagy beépített vs. Win10-es Netflix app), és akkor összevetem pl. a HDR10 Színház-t a DV12 Színház és DV12 Színház Otthon-al, illetve önmagában is árulkodó, hogyHDR10 esetén egyértelműen a sima Színház a nyerő, így miért lenne másképp DV12-ben...?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rothfb #22943 üzenetére

    Teljesen normális, ha a Window-os PC-n kívül semmi más nem kezel exFAT-ot.

    Az exFAT egy zárt forráskódú, hivatalosan kizárólag Microsoft Windows által támogatható file-rendszer, ami a több évtizedes MS-DOS FAT kibővített változata (nagyobb tárhelyet, és nagyobb feilméreteket is kezel).

    Kizárólag ezért lehetséges bármi máson használni, mert a Samsung, hivatalosan tévedésből "kiszivárogtatta" a saját, szintén zárt forráskódú, Linux-hoz készített exFAT driver-ét (vagyis elképzelhető, hogy az NTFS-hez hasonlóan elkezdték volna visszafejteni Linux-on, de nem biztos, mert igazából nincs nagy jelentősége az exFAT-nak, az NTFS hasznosabb, aztán ott lenne még a Microsoft-tól a ReFS is, amit vissza kéne fejteni, ha nagyon ráérne valaki).

    Az exFAT sokkal butább, mint az NTFS, és igazából ha nem lenne megragadva az informatika ezen ága, már az NTFS is elavultnak lenne tekintve (csak úgy hozta a sors, hogy eddig bármit szánt potenciális utódjának a Microsoft, az vagy már a fejlesztés korai stádiumában totálisan befuccsolt, vagy csak speciális feladatokra vetették be félig-meddig, mint az "éles béta teszt" ReFS, de consumer/desktop vonalon még nem kísérleteztek vele, pl. Win10 sem boot-ol még ReFS-ről, csak adattárolásra használhatod).

    Linux-on pedig van több, vagy exFAT-hoz hasonló, de akár attól jobb, nyílt filerendszer, amihez elvileg sem kell a Microsoft engedélye, segítsége, hogy bárki használja bárhol.

    Még a Windows Phone kezelhetné hivatalosan az exFAT-ot, de az is kukázva van.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bandi0000 #22995 üzenetére

    Öszvér infra és bluetooth. A ki/be kapcsoláshoz pl. mindig infra kell, utána kapcsolódik a BT is. Azt én eddig nem is figyeltem meg, hogy míg aktív a TV, addig lecsatlakozna a BT, de igaz hogy legtöbbször csak ki/be kapcsolásra használom a távirányítót, vagy először magamhoz veszem messzebbről, és óhatatlanul is nagyjából a TV felé néz általában, mikor nyomkodni kezdem.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #72042496 #22961 üzenetére

    Tudtommal 2017 óta minden LG, Sony, Panasonic OLED TV tudja az 1080p120-at SDR-ban. A HDR vegyes, de a 2018-as LG-n az is OK. A Sony.ról pletyka szinten hallottam, hogy azon még az 1440p120 is működik, de szerintem az csak SDR.

    A 2017-es Pana-n próbáltam is az 1080p120-at. Fura lenne, ha a 2018-asról eltűnt volna a támogatás. Inkább az 1440p120-at kéne keresgélni, az az érdekes, ha van. Illetve az a kérdés, hogy mikor van 1080p120, akkor van-e mellé CMS és HDR, mert a legtöbbön nincs (csak SDR van vakító/rikító szenekkel, lást LG 2017 vagy Pana 2017).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz viera #22972 üzenetére

    Gykorlatilag ~0. Te belebotlottál már bárhol HDR10 videóba, ami nem demó? (Én még demóba se.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz sakal83 #22960 üzenetére

    Melyik képmódot használod? Cinema/Színház? Az ISF/Szakértő a leglágyabb.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz PuMbA #23012 üzenetére

    Tényleg, mióta legutóbb olvastam róla, bejött a képbe az SD Card Association.
    Ugyanakkor ahogy nézem, (egyrészt nincs az LG TV-in SD kártyaolvasó, másrészt) még mindig érvényesek a Microsoft exFAT-ot érintő szabadalmai, illetve továbbra is a Microsoft tulajdona, így mindenkinek tőlük kell license-elni, tehát igazából továbbra sem várható el senkitől, hogy kvázi kötelezően támogassa.
    A write amplification pedig azoknak számít, akik 10+ évig akarják használni a pendrive-ot, amit évente elhagynak, vagy 3 év után azért dobnak el, mert nagyobb és gyorsabb van már helyette.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #23048 üzenetére

    Ez (2x2 nagyítás) sajnos nem így van minden TV-n. A C7-en engem is zavart, hogy nagyon tompán nagyítja a 2k-t az ISF képmód. A Game és Technicolor viszont egész jó volt (de az sem 2x2, hanem kicsit lágyabb, de használható). A B8-on és C8-on nem vettem észre különbséget. De olyan is van, akit a 2x2 mód zavar, mert aliasing hatású (pl. rajzfilmeknél, főleg ahol mindennek fekete kontúr van rajzolva... ha közelről nézed az "négyzetes"). Ebben a Panansonic a legjobb, mert felkínálja a 2x2-t, de nem az az alap (így nincs nyafogás se, de akinek kell, az használhat 2x2-t, pl. 1080p120 PC játékra jó lenne nekem is).

    Ugyanakkor általában van erre (ha valamiért túl lágyan nagyít a TV) megoldás, pl. sok AVR is tud felbontást újramintázni, netán akár még többféle algoritmus is választható (akár 2x2). Az UHD lejátszók is tudják. Egyedül az 1080p120 PC játékkal vagy a beépített tunerrel lehet baj (utóbbira szükség esetén ott a set-top-box, ami átmehet egy processzoron, pl. AVR-én). Vagy végső esetben tol rá az ember egy kis élesítést a Sharpness csúszkával (de előbb érdemes megnézni, hogy Sharpness=0 esetén melyik képmód milyen, pl. a 7-es LG-ken nem az ISF-ben kezdjük feltolni a Shaprness-t).

    ---

    A pontozással egyetértek, legfeljebb egy évjáraton belül szabad összevetni. Egy 20 éve 10/10-es TV-n ma már csak röhögünk, ha melléteszünk egy mai 5/10-est. Ugyan ez lehet egyetlen éven belül is, főleg ha épp viszonylag gyorsan változnak a dolgok, de OLED-nél és UHD HDR TV-knél ez mostanában fenn is áll.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz MrBazsi #23079 üzenetére

    Passz, még nem igazán nézegettem, hogy mit csinál.
    De a leírtak alapján szerintem a sötétítési funkció intenzitását állítod, tehát Magas beállításon agresszívebb, avagy könnyebben fogja rá valamire, hogy az logó és/vagy többet sötétít rajta. Avagy Magas fokozat = erősebb védelem = sötétebb logó. (Vagy persze fordítva, mert lehet világos műsoron sötét logó.)

    Majd talán egyszer bekapcsolom HUD-os játékhoz, vagy letöltök valamit csatornalogóval és kipróbálom. De az alapján, hogy mennyi a kérdés efelől, szerintem semmi látványosat nem csinál, mert akkor már tudnátok ti is. ;]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz daneel_hu #23089 üzenetére

    Gondolkoztam kicsit tegnap, hogy kéne, de nem olyan egyszerű.

    Műszer tekintetében itt többet ér egy fixálható ISO/aperture/exposure és RAW képes, stabil fényképezőgép (ami most nincs nálam, a húgomét szoktam kölcsönkérni). A colori-/spectro-meter csak abszolút értékű komparaláshoz kéne (ezt elő se kéne újra vennem, mert tudom, hogy ~100 cd/m^2-re van kalibrálva a TV, szóval csak lőni kéne a fehérről egy optimálisan exponált képet, és kész is, de ebben senki nem téved nagyot, ha közel 100nit-nek feltételezi a Színház mód, Meleg2, OLED Light 20 értékét).

    A következő gond, hogy mit veszel reprezentatívnak: egyértelműen áttetsző, vagy kvázi mindent elfedő, színes vagy fehér logó, és milyen tartalmakon... Pl. lehet, hogy egy olyan sportadáson azonnal látja a TV és én is, hogy mi a logó (mert azt kivéve minden mozog, ha pl. egy labdát vezető játékost követ a kamera és épp nincs kint semmiféle eredményjelző), míg egy híradó közben ott futkos az alsó hírsáv szalag (ami -legalább is a kerete- kimondottan beégés-veszélyes cucc lehet), az egyik sarokban felugrál a pici tőzsdegrafikon, a másik sarokban ott az óra, és középen az arcizmait sem mozgató hírolvasó rezzenéstelen ruhája akár perceken át (ami nem beégés problémás, de nehezíti a tényleges logók felismerését ahhoz képest, ha egy sínen rohangál a kamera és csak egyetlen overlay elem van).

    ---

    Ha csak a Windows asztalon vagy egy HUD-al teli játékban megállva kapcsolgatom, sokszor akkor is sokszor "pislant" a kép (mint ha átváltanék két hasonlóan kalibrált képmód közt, mert olyankor is eldobja kis időre a képfeldolgozás egyes fázisait egy kis időre, míg áttölti az újat). De nem mindig, és általában akkor pislog, ha hosszabb idő után bekapcsolom, de utána semmit nem látok hirtelen változni, ha kikapcsolom (de akkor se nagyon látok más a különbséget, mikor bekapcsolva hagyom, mint hogy az egész kép picit sötétebb lett).

    Kezdettől fogva gyanakszom rá, hogy köze lehet ennek ahhoz, hogy a C7-en teljesen stabil volt az SDR mód (OLED Light 20 körül) fényereje, de a B8 és C8 is sokszor táncikál látszólag ok nélkül fel-le (a teljes képernyő egyszerre). Mármint, hogy talán sohasem kapcsol ki teljesen ez a logó cucc, mert ha ezt ki-be kapcsolom, az ránézésre olyan, mint ha a bekapcsolása átbillentené az önjáró táncolás alsó határára, majd ha kikapcsolom, akkor visszamászik a felsőre (de előbb-utóbb elkezd magától járkálni akkor is, ha ez OFF).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Partz #23122 üzenetére

    Viszont csak akkor funkcionális, ha használod az integrált hangszórót, ami szerintem ilyen minőségkategóriában legfeljebb tartaléknak tekinthető.

    Én először azt hittem az zavar benne, hogy a kijelző saját fényét tükrözi vissza, aztán rájöttem, hogy a TV mögötti falra irányított kis LED lámpa tükröződik benne zavaróan. Ez a TV felett néz el a szürke falra (a plafon közepéről), és hosszú, keskeny a lámpabúra, de azért ad egy kis gyenge szórt fényt a TV-re is, ahol maradéktalanul elbánik vele az AR bevonat, viszont a talp az csillog.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kalimist #23126 üzenetére

    Ezzel az a baj, hogy én csak 2017 ősze óta OLED-ezek, de már most kezd elegem lenni abból, hogy minden apróság miatt cserélnem kéne minden évben (jó, az az én hülyeségem volt, hogy most decemberben kétszer cseréltem, mert eredetileg C8-ra terveztem cserélni a C7-et, csak valamiért mégis a B8-ra böktem).

    - Nyilvánvaló hiányosság volt 2017-ben a BFI, mivel a Sony és Pana OLED-ek már tudták, csak az LG nem, mégsem kapta ezt meg a 7-es sorozat firmware frissítéssel, miután bevezették a 8-as szériával.

    - Nyilvánvaló hiányosság volt a 2018-as modelleken a HDR tone-mapping paraméterezés, ha már minden más abszolút teljes mértékben átprogramozható rajtuk CalMAN-el, pedig erre komoly szükség lenne akkor, ha pl. szeretnéd, hogy a BFI által megfelezett fényerőhöz illeszkedjen a tone curve (a gyári HDR mód ezt teljesen figyelmen kívül hagyja, mikor bekapcsolod a BFI-t, de az az igazán gáz, hogy a CalMAN sem tud vele mit csinálni, a TV mindig egy, fix előre beprogramozott csúcsfényt feltételez, pedig lehet akár ~10% difi panel és panel közt, már a dobozból kibontva).

    - Irracionális (miután a Home Enthusiast license is elég az LG profilokhoz), hogy a CalMAN nem tudja átrakni DolbyVision módba a TV-t kalibráláshoz, hanem egy külön jelgenerátornak kell megtennie (ami a TV árával vetekszik, minthogy "köszönjük Dolby"). Továbbá egy katyvasz az egész CalMAN féle LG patter csomag (két napom ment rá kitalálni, hogy "mire gondolt a költő", mert ugye amúgy zárt szoftver, nem lehet egyszerűen belenézni, hogy mi micsoda).

    - Ebben nem vagyok biztos, mert lehet hogy köze van hozzá annak, hogy most már 200-240Hz-en hajtják a panelt (talán új TCON kellett nem csak a magasabb frekihez, hanem ehhez is...), de talán a VRR-t is megkaphatnák legalább az Alpha9-es 2018-as modellek (de amúgy azt hiszem az Alpha7-es B9 is tudni fogja, úgyhogy nem itt van elásva a dolog), még akkor is ha csak 1080p120-nál lenne értelme, mert úgy hallottam csak 60-120 közt működik majd a 2019-es szérián is (pedig ideális esetben le kéne menni 30-ig, a legtöbb konzol játék 30fps-t céloz, vagy legalább 45-ig ahhoz is, ami 60-at céloz és akörül hullámzik fel-le).

    + a fentiből következtetek, hogy ha 2019-ben csak 60-120 lesz a VRR range, akkor 2020-ig kell majd várni a 30-120 range-re, és cserélni kell új modellre, ha ez érdekel. :))

    ++ úgy tűnik "elrontják" a BFI-t 2019-ben (50/50% helyett csak 25% fekete idő), szóval gondolom 2020-ban újra felkínálják majd a 2018-as módot is, mint friss extra újdonság, hogy választható lesz 50/50% is. ;]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Grande Ale #23156 üzenetére

    Én úgy 6 hónap után jöttem rá, hogy volt olyan a C7 hátán. A B8-ról szerelés közben húztam le, aztán a C8-on mégis ottfelejtettem egy hétre. Egyáltalán nem feltűnő. Az előlapi persze már az, az enyéim konkrétan karcosak is voltak kicsit (talán épp ezért van már előlapi is újabban), na meg a reklám matrica is árulkodik (ha külön van rányomva, akkor is könnyen elkezd vele együtt felválni).

    Amúgy van ilyen hajlam az emberekben. A karcálló üvegek előtt sokan addig rajtahagyták a mobiltelefon kijelzőkön a gyári fóliát, míg gyakorlatilag tönkretette őket az, hogy egyre több por és apró "homokszem" (akár fémforgács, stb) szorult be a ragasztós fólia és műanyag kijelzővédő közé, amit ott rendszeresen dörzsölgetett a műanyagfólián keresztül a körmével, ahogy tapizta (és a peremek felől haladt apránként befelé a téma, ahogy vált fel lassan a fólia, és mikor végre lehúzta, ott várta egy "keret") :))

    (#23159) polonic - Nem, ne foglalkozz vele, ha nincs baj.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Borisz76 #23170 üzenetére

    Már az összefoglalóba is beszúrtam tegnap. ;)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz polonic #23175 üzenetére

    Még a dinamikus tónusáthelyezést is érdemes lehet szerintem kikapcsolni, bár változó (ha 1000 nit a master, akkor feleslegesen világos lesz a kép, de ha 4000 nit, akkor meg anélkül túl sötét, szóval...).
    Ki minden, ami esetleg be van még kapcsolva (zajszűrés, ilyesmi) és legyen Meleg 2 a szín (a7z új firmware-ben valamiért átugrik Meleg 1-re, de még mindig a 2 a jobb).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #23200 üzenetére

    "a tavalyi Sony AF9 kezdte, annyi hogy az LG is beállt a sorba"

    A CalMAN AutoCAL a Panasonic VT30-as plazmával indult (2011 évjárat), ami akkor még a felhasználói menüs csúszkák automatikus tologatásában merült ki (és döcögősen forrta ki magát, az 50-es és 60-as szérián működött csak rendesen).

    Idő közben a legtöbb professzionális monitor már tudott hasonlót, általában a saját szoftverük kellett a belső LUT-ok (akár 3DLUT) programozásához.

    OLED-nél maradva a következő szintet a Panasonic lépte meg a 2017-ben az EZ1000 sorozattal. Bár most fejből nem tudom pontosan milyen szoftver kell a 3DLUT előállításához és feltöltéséhez (ez nem igazán otthoni használatra készült kijelző), nem tudom milyen jól működik (legalább is HDR-ben, mert ott lehet némi gond a 2018-as LG-kkel, SDR esetén ez manapság már sima ügy).

    Az LG 2018-ban lehozta a belső LUT-ok teljes programozhatóságát otthonra is megfizethető szintre (ez konyhanyelven olyasmi, mint ha 10-20 helyett sokezer csúszka lenne a menüben, amit lehetetlen lenne már emberileg, kézzel hangolgatni). Maradtak viszont hiányosságok, amiket most 2019-ben pótolnak (pl. beépített tesztábrák, de még inkább a HDR tone-mapping paraméterezhetősége).

    A Sony és Samsung félig-meddig szállt be 2018-ban: az még mindig inkább automatikus csúszkatologatás (mint a 2011-13 Panasonic AutoCAL). Ők nem tudom pontosan hol fognak járni 2019-ben (de szerintem az otthonra szánt, megfizethető kijelzőiken még mindig csak automatizált csúszkatologatósdi lesz, nem teljes LUT programozás, bár a Sony-nál is lesz már belső jelgenerálás, ahogy a Panasonic-nál és LG-nél is).

    * A belső tesztábra leginkább a Dolby miatt kell (mert zárt formátum, így nem készíthet bárki bárhol "ingyen" DolbyVision anyagot, pl. a CalMAN sem tudja kitolni madTPG-n át, mint a HDR10-et).

    Kicsit kettős érzéseim vannak erről mert 2018-ban ugyan nagy lépés volt elsőként programozhatóvá tenni a LUT-okat (az otthonra szánt készülékeken), ugyanakkor triviális hiányosság maradt, hogy a HDR tone-mapping nem paraméterezhető át. Ez kicsit erős, hogy ezt nem egy firmware update egészíti ki a 2018-as modelleken, hanem csak a 2019-esekbe kerül be, mint új feature. Még csak a belső tesztábra generátort se lehet megvenni mondjuk az LG App Store-ból teszem azt $50-ért, hanem vegyél új TV-t amiatt, amire pár nap után rájöttél, hogy hiányzik még a 2018-aról, mikor használni kezdted.

    Kicsit olyan, mint ha minden új autóban benne lenne az üzemanyagtartályban a szenzor, de 2018-ban kihagyták volna a műszerfalról a szintjelzőt, és némi felárért sem szerelik be, hanem meg kell venni a 2019-es modellt, ha nézni akarod hol áll az üzemanyag szint. De egy szavad ne legyen, mert használható az autó. Persze 10+ éve nagyjából így megy ez a szórakoztatóelektronika piacán, de attól még ... mehh ...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Wucky #23304 üzenetére

    Használhatod, amire akarod, csak ha néha látsz átmeneti anomáliákat, amik az első napokban először kicsit rémisztőnek tűnhetnek (egyesek számára), akkor még ne csomagold és küldd azonnal vissza a boltba, és gyere ide világgá kürtölni, hogy az OLED egy hulladék sz@r, átverés, senki ne vegyen, semmire nem jó, vegyen mindenki IPS LCD-t, mert az mekkora f@sza.

    Ez inkább a félénk és óvatos embereknek szól, illetve a "félreértések elkerülésére" irányul. Igyekszik szorgalmazni, hogy minél gördülékenyebben barátkozz meg az új dolgokkal (előnyökkel és hátrányokkal), ne legyen hirtelen felindulásból, elhamarkodott következtetésekből hatalmas félreértés...

    Azt szerintem senki nem mondta, hogy egyáltalán ne nézz HDR filmet, illetve amik meg vannak adva javasolt OLED Fény értékek SDR-hoz, azok eleve "normálisak" (ízlés és megszokás kérdése, de LCD-t sem állítanék attól világosabbra, illetve OLED se akkor sem, ha 100x többet is ki lehetne hajtani belőle és akkor se éghetne be soha).

    (#23307) Partizan182

    Pedig külföldi fórumokon is olvashatsz róla. Én eddig minden új panelen ezt láttam, hogy az első 100-200 órában sokkal több az IR, ezért sokkal kevéssé stabilok a színek is (ha méricskéled műszerrel, azon is látszik, hogy változik a szín, ahol kialakul/kifakul az IR, ami a tesztábrákkal gyorsan összejöhet).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Csirke #23333 üzenetére

    Általános, ECO, auto kikapcs (szabadon fordítva, nem szeretem magyaron tartani).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz krx21 #23346 üzenetére

    CalMAN-el le tudod (feltöltöd az 1D LUT összes értékét csupa nullával).
    De szerintem ha csak mindhárom csúszkát lehúzod 0-ra, akkor is túlélhet minket (pusztán ebből a szempontból).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Khaosz55 #23350 üzenetére

    Maguk a TV-k általában kicsit túl lágyan nagyítanak (de ilyen volt ez FHD TV-ken is a még kisebb forrásból). Ez különösen igaz pár LG-re, legalább is néhány képmódban, de a B8-on már nem láttam ilyet (a "korrekt" képmódokban, amiket érdemes lehet használni ettől függetlenül, azok tűrhetőek).

    Őszintén szólva valódi 1080i50 adást sohasem néztem még OLED-en (nem dugtam még rájuk koax-ot próbaképp sem).

    HDMI-n PC van rákötve, így az nagyít és tol esetleg deinterlace-t (de nem viszem túlzásba, nem használok semmi "placebo level AI Skynaet reconstruction" resample algoritmust, ami szétizzasztja a gépet, csak amit a Pascal GPU csinál DXVA2-vel). Így semmi bajom az 1080p24 Blu-Ray anyagokkal, vagy akár 1080p25 tvsorozatokkal (de ilyet nagyon keveset nézek). Gyakorlatilag ugyan olyan élvezhetőek, mint előtte a Pioneer 5090H-n is voltak (kivéve, hogy szubjektív ízlés tekintetében én is megszerettem a plazmák ditherzaját, amolyan "otthoni moziélmény" része lett, de megvagyok nélküle, legfeljebb pár régi filmhez hiányolom, amit sokat néztem plazmákon).

    A beépített Netflix app-ot is használtam még a C7-en. Fogalmam sincs, hogy az pontosan mikor milyen formátumot tol (nem kerestem meg a TV-n a debug OSD-t az infókért, de talán még PC-n sem ír ki mindent), de mikor nem volt gond a netes kapcsolattal (néha van) és hozta az előre ígért dolgokat (a menüben a cím alatt kirakott logók a képről/hangról, hogy HD, UHD, stb), akkor azzal sem volt problémám.

    Igazi SD-t nem is tudom, hogy néztem-e már OLED-en. Ahhoz ma már nagyon fanatikusnak kell lenni, hogy előkotorj egy régi DVD-t, mert nem is létezik belőle HD remaster (mert pl. direktben VHS-re lőtték, így nincs mit többet előkotorni, mint ami a DVD-re rákerült). De az SD TV adás az szerintem FHD plazmákon is borzasztó, csak pl. 50"-t >=3 méterről nézve tűrhető (vagy 65"-t egy nagy szoba másik széléről).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz i.attila #23379 üzenetére

    A valósághű mozi az kivétel, mert Be állapotban viselkedik "normálisan" (bepakolja a 24fps-t 120Hz-be, egyszerűen minden kockát ötször egymás után ismételve), a Ki állás pedig "vacak régi televíziót/monitort" szimulál, amik fix 60Hz-en jártak, ezért 2:3 arányban ismételgették a képkockákat (amitől kicsit látható is az akadozás).

    Extra hülyeség a fekáliatengerbe (mert ugye minek egyáltalán a 60Hz emuláló mód...), hogy BE állásban nagyobb a lag, szóval tolerálhatóbb lenne a hagyományos TV mód (nem PC címke vagy Játék képmód) késése, ha nem tarkítanák ilyen dolgok (mellékesen írom, hogy a PC mód és Játék mód, ahol ez kiszürkül, az 5x ismétel, nem 2:3 akadozik, szóval teljesen nyilvánvaló, hogy maga a Real Cinema megléte, az hogy átválthatsz akadozó módba okozza azt, hogy nő a lag, tehát van egy állandó hátránya annak, hogy opcionálisan akadozhasson a kép).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz alaves #23432 üzenetére

    Én nem fehér zajjal szoktam járatni őket, hanem az összefoglalóba is linkelt HDR tesztvideókkal. Ezt a mappát tettem be oda-vissza végtelen lejátszásba a belső lejátszóval:
    Mehanik HDR10 test patterns\04. Colors\05. Single colors\06. C940 (10000nit)

    Aztán Technicolor képmód, BDI bekapcs (ez kapásból 50% teljesítménycsökkentés), illetve szobahőmérséklettől függően még OLED Fény mondjuk 100-ról akár 50-ig vissza (ilyenkor azért tud melegedni, főleg ha BFI ki van lőve és 100-on marad nyáron, ABL ide vagy oda).

    Gyakorlatilag ezt csináltam az új plazmákkal is, csak nyilván még nem HDR ábrákkal, illetve WRGBCMY-al sem bohóckodtam, csak W ment folyamatosan (állandó full fehér képernyő). Itt csak amiatt HDR és WRGBCMY, mert tippre talán így lesz egyenletesebb a terheléseloszlás a W alpixel-t is figyelembe véve (WRGB panel, nem RGB), ami ráadásul másképp működik SDR-ban és HDR-ben (hagyományos RGB-nél simán egyenletes a terhelés folyamatos W ábrával is, nincs értelme váltogatni, csak érdemes visszahúzni annyira a TV-t, hogy ne melegedjen feltűnően a háta).

    Hogy ezt mennyire merem ajánlani másoknak, az már más kérdés (dacára annak, hogy 10+ éve ezt csinálom a saját készülékeken bejáratáskor, vagy később makacs IR "mosáshoz", bár utóbbit OLED-en még nem kell csinálnom, csak öregebb plazmán).
    Felőlem vitára bocsáthatjuk és beszavazhatjuk, mint ajánlás (de biztos lesz, aki őrültségnek tartja, ráfogja hogy tönkremegy tőle a készülék, nyafog, hogy márpedig ő első perctől utolsóig állandóan hasznos tartalomra akarja csak használni, stb ... részben mondjuk jogosan is).

    Azért ódzkodom az ilyen ajánlásoktól, mert első olvasatra zavarosnak, hülyeségnek tűnhet, félreérthető (nem válik szét, hogy mi a "sokadik utolsó ajánlás a maximalistáknak" és mi a "mindenképp próbáld ehhez tartani magad", akkor se ha ez így bele van ez írva).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ImACeltic #23455 üzenetére

    A DolbyVision sokáig bugos volt szürke ügyben (nem csak LG-nél, nem csak OLED-nél, több TV-nél), azt csak a legújabb firmware-ekkel nézegesd (tavaly utolsó negyedéves, inkább év végi kiadások, kinél melyikben van már újabb DV blob). Bár ez elvileg csak HDMI-re volt érvényes (beépített lejátszóra nem).

    (#23454) renatto
    A legutóbb tárgyalt filmnél én belenéztem az összes felmerült "változatba", egyik sem volt hibás (nálam se OLED-en, se plazmán nem látszott semmi fura).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #23461 üzenetére

    Az, de ha közben a DV bug miatt kiszámíthatatlan a kép a fekete közelében (magától átvilloghat feketéből szürkébe jelenetek közt), az néha esetleg megnehezíti a fekete és sötétszürke területek vizslatását. Csak ezért írtam, hogy talán ne pont DV anyagon nézegesse ezt, vagy legalább tisztázza le közben magának, hogy fenáll-e ez a gond is közben (ami amúgy sem olyan rossz ötlet, ha néz DV anyagokat).

    (#23484) renatto - Már 2016-ban is volt Alpha7

    (#23486) Joshi- Vagy csak B8-ból kel el legtöbb, főleg ilyen szegényebb országban még inkább, aztán vélhetően még egy súlyozással itt a fórumozók ("tudatosabb vásárlók") közt, így ebből lesz a legtöbb selejtes is közszemlén...? :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Strezi #23534 üzenetére

    Miért lenne fontos, hogy a megengedett max-on villanjon a pixel?
    Szerintem csak az számít, hogy a lehető legtöbb áramot fűtsd el a panelen adott idő alatt úgy, hogy még nem melegszik túl. Erre nekem még mindig a homogén színes ábrák tűnnek ideálisnak.

    A WRGB miatt pedig szívesebben teszek be színeket is, nem csak fehéret, mert nem akarom visszanyomozni, hogy mikor milyen arányban dolgozik a W és az RGB, ha mindig fehér a megjelenített kép.
    (Szerintem a tuner zaj fehér foltjaira mindig ugyan úgy reagál. Lehet hogy többségben csak a fehér alpixelk dolgozik ilyenkor, de lehet hogy SDR módban nem is nagyon használja a W-t, csak HDR-ben. Még nem nézegettem nagyítóval, viszont színes ábrasorral nem is fontos kérdés. Anélkül viszont az lehet.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Khaosz55 #23570 üzenetére

    Szerintem a hátát nem annyira érdekli a napfény (max elkezd szétmállni a műanyag ~10 év múlva, ha nem UV álló, de pl. a valódi fa bútor színét is "kiszívja a nap", de még a kerámia csempe égetett mázas festését is fakítja szép lassan a napfény, az emberi bőrt is öregíti), csak a szemből jövőtől lehet érdemes kiemelten félteni (mármint jobban, mint általában bármit, amit közvetlen, erős napfény ér, akár a saját bőröd, de az se egyik hétről a másikra fogja tönkre vágni, ha néha belevilágít a nap).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz renatto #23584 üzenetére

    Gyakran leírod, hogy "a Sony-n a legjobb a mozgás", de sohasem írod mellé, hogy ez azt jelenti, te Sony-n tartod a legjobbnak a mozgásinterpoláció eredményét.
    Ilyenkor nekem mindig ingerem van kiegészíteni a hozzászólásod ezekkel:

    1: Interpoláció és BFI nélkül mind abszolút egyformán kezelik a mozgást.
    2: A BFI a legtöbbön egyforma, vagy nagyon hasonló (2018).
    3: Az interpoláció eltérő, de ez erősen ízlés kérdése és nem túl egyszerű szubjektív véleményt sem formálni, mivel minden TV-n van több fokozat az interpolációhoz és mind másképp reagálnak eltérő jellegű tartalmakon (lehet, hogy a Sony-n épp jobban tetszik neked a sport adás a MotioFlow-al, de elképzelhető, hogy egy bizonyos mozifilm során jobban tetszene a Pana féle SmoothFilm [vagy hogy is hívják most épp a menüben a kapcsolót]). Van aki minden gyűlöli az interpolációt.

    Amúgy a "legjobb HDR"-t is csak az Alpha9-es LG-nek adnám oda, az Alpha7-esnek nem (másképp kezelik a színeket, az A7 féle metodikával sohasem voltam teljesen kibékülve, akkor sem ha egyébként meg tudtam róla feledkezni használat közben).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz renatto #23588 üzenetére

    Nem lehet, hogy 25fps-el nézed? Kártya, box, vagy online stream? Ha box, az 1080i50-en van? Meg tudod nézni bárhol, hogy mi az adás formátuma?
    Ha 50fps, akkor a BFI-t próbáltad már esetleg? (Tudom, hogy első ránézésre durván vibrál, de meg lehet szokni.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #23532 üzenetére

    Ha nem javul idővel, mondjuk 20 óra használat, vagy 4-5 óra "kényszerjáratás" (HDR tesztábrás "felfűtés") + esti pihenés után se változik, még a manuális pixelfrissítő sem okoz érdemi változást (még ha nem is azonnal egyértelmű javulást, de legalább változást), és észrevehető néha normál használat közben, akkor szerintem igen, írj/hívd a szervizt, legfeljebb nemet mondanak a csere igényre.

    Amúgy lehet, hogy félretenném inkább a dolgot, ha gyakorlatilag sohasem zavar, lehet hogy később keletkezik pár pixelhiba, ami önmagában még nem garis, és akkor kapóra jön hogy ez is ott van és van mivel legariztatni. Annak idején ugyan így voltam a Pana G30 plazmám zajos felső csíkjával, ami csak tesztábrán látszott (meghagytam, hátha később be is ég, vagy pixelhibás lesz, netán idővel romlik a fekete, mint a 20-as széria csinálta, de azóta is úgy van, már az 5 év gari is lejárt róla, soha senkit nem zavart a csík, mert film/játék alatt nem látszik).

    Szerk.: Hopsz, privát válasz lett volna privátra, de már mindegy, itt marad. :D

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #23611 üzenetére

    Tippre viszont, ha úgy adnák el az OLED-eket, hogy mindig fixen be lenne kapcsolva az 50/50% BFI, akkor viszont az emberek >90%-a egyszerűen hozzászokna az első pár napban, és nem is menne a nyafogás, hogy kell-e BFI.
    A CRT-k is mindig villogtak, a PDP-k is, ha akartad, ha nem.
    Egész addig senki meg sem kérdőjelezte a dolgot, míg nem jött az LCD a képtelenségeivel, hogy ha akartad sem tudott villogni (LED háttérfény előtt még nem is lett volna olyan egyszerű), mint előtte minden értelmes mozgókép megjelenítésre szánt eszköz (filmtekercses vetítőgép is beleértve).
    Megszokták az emberek a kényelmesebb, de rosszabb dolgot. Többek közt azért, mert a marketing egyenesen belenevelte az emberbe, hogy "az LCD-nek előnye az, hogy nem villog" (hosszabb távon lehet, hogy kényelmeseb ez a szemnek, viszont egy excel táblázattal ellentétben senki nem mondja, hogy bámuld napi 8 órát megállás nélkül a TV-t).
    Egyébként ugyan így eladták párszor az LCD marketingesek azt is, hogy jobb is, ha csak 1000:1 az IPS panelek kontrasztja, mert az is csak fárasztja a szemet, ha túl kontrasztos a kép (megint csak Gizi az exceltábla előtt napi 8 órában melóban, fekete-fehér rácshálót bámulva mereven, azt se tudva hol kell lehúzni a háttérfényt a kontraszt helyett, mindig a gyár alapbeállításon üzemel a melós monitor).
    Nem tudom, hogy valaha sikerült-e előrukkolni bármi ötlettel, hogy miért jobb az inhomogén kijelzőpanel, mint a homogén. Nem emlékszem egyre se, ami bekerült volna a köztudatba. "Éberen tart, nem alszol el az unalmas homogén fehéret bámulva, ilyenkor is gyönyörködhetsz a színekben". :D
    Azt is sokszor el tudták adni, hogy miért jó az erősen szemcsés látványú, gyöngyházfényben csillogó vastag kemény AR bevonat. Védi a kijelzőt, nem karcolódik olyan könnyen, és nem olyan fontos a redőny/függöny.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #23636 üzenetére

    Többnyire szalagos moziban is 3x villan fel egy-egy képkocka. A Pioneer PDP-k is 72Hz-en tolták a 24fps-t. Az OLED-en is össze lehetne hozni pl. 144Hz-es panellel 72+72, háromszori felvillantást 50/50% arányban. De úgy tűnik jövőre sem ezt csinálja az LG, hanem 100/120-ról 200/240-re mennek és max 120-at fogadnak HDMI-n. Valami apró kívánnivaló mindig marad. ;]

    (#23645) Ijk
    Ez a "a 24fps az ideális" nekem akkor is olyan, mint ha 1873-ban lett volna tökéletes a világ. :P

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TXT #23712 üzenetére

    A Dolyb az passthrough, szóval alapvetően csak a végponton állítható a hangereje. A PCM már ki van bontva, így minden ponton egyszerű.
    - Ebből egy tipp: húzd maxra a box hangerő csúszkáját

    Ugyanakkor a Dolby esetén is meg lehet szabni (nem általad, hanem a forrásban) egy offset értéket, amit bizonyos kimeneti eszköz figyelembe vesz, míg mások nem (pl. egy tvsorozat lehet hogy kér +7dB erősítést, de az erősítő ezt nem biztos, hogy betartja, ez lehet beállítás-függő, vagy fixen gyárilag eldöntött kérdés).
    - Hogy ilyen szempontból a TV mit csinál ezzel, arra tippem sincs (a komolyabb AVR-eken lehet inkább nézegetni/állítgatni ezeket).

    Plusz sokszor lehet külön offset-et adni különböző forrásoknak az AVR-eken, de a TV ilyen szempontból megint passz.

    Vagy van még olyasmi opció a TV-n, hogy megpróbálja összehangolni a csatornák hangerejét. Ez lehet, hogy csak PCM esetén működik, Dolby esetén nem (lásd első bekezdés, hogy miért).

    (#23716) Joshi
    Spórlásra a legjobb a VRR. Ami azt illeti eredetileg pont arra találták ki, csak később lett belőle "gamer" dolog. Persze itt már eleve a kamerának és operatőrnek kéne döntenie arról, hogy melyik jelenet milyen fps határok közt és hogy skálázódik dinamikusan (legfeljebb szimmetrikusan megritkítani lehet még utólag, ahogy mindig is lehetne 24fps-t csinálni 48-ból...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #23718 üzenetére

    Nyilván csak ráböktem egy számra. Direkt nem olyasmire, ahol bármi érdekes történt. Ha akarod, akkor érted ennek a lényegét.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz demmer123 #23726 üzenetére

    Kéne, az 55" 4k inkább 1.5m-re jó, de nem biztos, hogy feltétlenül fontos is. Ha többnyire csak 1080-as anyaggal etet (ide tartozik az UHD Blu-Ray is ha 2k master), akkor egyáltalán nincs messze a 2m se.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Capox #23771 üzenetére

    Szerintem kár ennyire a végletekig extrapolálni a dolgot. :N

    Alapvetően csak olyan megállapításokat tett, amik önmagukban egyáltalán nem sértőek, ha nem akarod annak látni őket.
    Tömören csak azt a két gondolatot fűzte össze, hogy aki nem engedheti meg magának viszonylag könnyen, az szerinte ne is vegyen ilyet, illetve hogy szerinte ilyen jellegű jószágokat nem jó üzlet biztosítani. (Ez szerintem is így van.)
    Valahol logikus összefűzni a kettőt, mert nem létszükség a viszonylag drága TV, így se megvenni nem muszáj és nem lesz tragédia, ha esetleg történik vele valami (nem olyan, mint ha porig ég a házad, pedig az elsőt is kénytelen voltál hitelre venni).

    U.i.: Én tettem OFF-ba a a hozzászólást.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    (#23895) BMW001 -> #18364

    (#23889) allein -> Ahogy írták,

    1: másolj át mindent a bemenetek közt (minden almenőből, kézileg, mert a "Másolás" funkció a főmenüben csak a főmenüt másolja + az újabb féle LG-ken a fehéregyensúly és Szín almenükben is van külön-külön egy-egy "Másolás", vagy "Alkalmazza az összesre" gomb, azokat is használhatod egyesével, de még mindig marad mit másolgatni kézileg),

    2: A HDMI Fekete Szint-et össze kell hangolni a forrás és TV közt. Filmlejátszónál jobb az YCC/Alacsony/Korlátozott és TV oldalon a Magas párosítás, PC, játékkonzol esetén pedig az RGB/Magas/Teljes és a TV oldalon e mellé az Alacsony pár (az LG menüben iditán meg van fordítva mindenki máshoz képest a Magas/Alacsony, szóval az ellentéte kell, mint a forrás eszközön, nem ugyan az, de amúgy meg ahány féle menü, annyi nevet adnak külön az Alacsony-nak is, hogy alacsony, korlátozott, tv, video, stb és másik oldalon a Magas lehet kiterjesztett, szuper, PC, stb).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz junior19 #23907 üzenetére

    De, igazad van, épp rossz helyen néztem meg. Össze szokott zavarni, hogy az LG-nél a 0 Magasabb, mint a 16-os Alacsony), szóval...
    Lejátszó YCC vagy limited/korlátozott RGB = LG TV Alacsony / Low
    Lejátszó Full RGB = LG TV Magas

    (#23914) PuMbA - Már hogy ne lehetne 25fps TV adás? 1080i50-be be lehet pakolni 1080p25-öt, majd vissza lehet kapni eredetiként (pl. 25fps-re gyorsított 24fps mozifilm). Van ilyen metaadat, hogy az interlaced 50Hz-ből 25 vagy 50 fps-nek kell születnie a deinterlace során. (Ugyan ez megvan 60Hz-hez, amiből 30 és 60 mellett még az eredeti mozis 24-et is vissza lehet bányászni, ha ügyes a rendszer.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz PuMbA #23959 üzenetére

    Valahonnan az rémlik, hogy az USA-ban többnyire 30fps kamerákkal indították be az első HDTV adásokat, az EU-ban ragaszkodtak kicsit jobban az 50fps-hez. Ma már gondlom a >30fps képes digitális kamera a jellemző, de régebben azért volt pl. 35mm filmre lőtt tvsorozat is (már SD korszakban), illetve tippre még ma is lehet olyan tvsorozat, amit 24fps-el forgatnak (akkor is, ha digitális kamera).

    ...

    A legtöbb cucc nem engedi (YCC-vel pl. kiszürkül ez a kapcsoló a menüben), de az LG TV-k pl. igen (néha olyan is van, hogy nem tűnik el / szürkül ki a kapcsoló, léptethető, viszont YCC esetén semmi nem változik, csak RGB-re alkalmazza, de LG-nél változik az YCC bemenet képe is).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Tulku #23966 üzenetére

    Magyarországon alapvetően 230V, 50Hz, 3 fázis + Null (+ helyi föld) szokott lenni.
    Ebből jön a TV adás frekije is, de a digitális adásnál már csak mint visszafelé kompatibilitás, amúgy lehetne bármi.

    Hiába egyezik a frekvencia, ha valamiért nem tud szinkronizálni hozzá a kamerád.
    Egy nem kő egyszerű izzó fényforrás is vibrálhat bármilyen más frekvencián, pl. egy PWM-es LED-es fényforrás frekvenciája lehet mondjuk 480Hz is, ami 8*60Hz. Nézz meg egy régi izzószálas körtét.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hbnov17 #24148 üzenetére

    Tippek:

    - Csak nem tűnt még fel, hogy minden HDMI-nek saját képmód memóriája van: pusztán azért más a kép, mert a HDMI_2 beállításait már módosítottad, a többin még az alapbeállítás van (akár más-más képmód van belőve, és/vagy azon belül máshova pakoltad a cúszkákat/kapcsolókat).

    - A "hiba" nem feltétlenül a TV-ben van, hanem talán az AVR-ben (vagy "környezetében"), ami nem is feltétlenül hiba (egyszerűen csak másképp érzékelik egymást az eszközök attól függően, hogy az AVR-en keresztül vagy közvetlenül a TV-be vannak kötve, illetve hogy az AVR-t ARC-s vagy nem ARC-s portba kötöd a TV-n), akár szándékos is lehet ha pl. van olyan opciója az AVRnek, hogy belepiszkál a képbe (nézd át a menüjét, ha lehet akkor keress valami "passthough", "as-is", vagy hasonló módot, kapcsolj ki minden olyasmit, ami ránézésre a képet manipulálhatja).

    Ha adsz egy komplett reset-et a TV-nek, talán okosabb leszel. Kiesik az első ponr, iIlletve ha még ezt nem próbáltad eddig, akkor a reset (gyári beálítások visszaállítása, minden alaphelyzetbe, vagy valami ilyesmi néven fut) után hagyd egy kicsit az AVR-t és egy lejátszóval nézd meg látsz-e különbséget a port-ok közt (ne az AVR-en át kösd be, hanem közvetlenül), persze mielőtt bármit átállítasz a TV-n.

    Az is lehet, hogy tényleg van valami hiba a TV-vel, és akkor is van egy kis esély, hogy a reset megoldja.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #24153 üzenetére

    1:
    "másképp érzékelik egymást az eszközök attól függően, hogy az AVR-en keresztül vagy közvetlenül a TV-be vannak kötve"

    -> Ennek semmi köze az ARC-hez, és szerintem azért nem hülyeség, mert az AVR néha változtat az EDID-en (egy részét klónozza a rákötött kijelzőből, de ráhúzza a saját limitjeit és "identitását", stb, ami elképzelhető, hogy néha okoz valami apró hibát, erre lehet akár ~1% esély, főleg ha mondjuk kiderülne olyasmi, hogy pl. HDMI 1.4-es az AVR).

    2:
    "hogy az AVR-t ARC-s vagy nem ARC-s portba kötöd a TV-n"

    -> Ez tényleg nagyon gyenge ötlet, de szigorúan véve lehetséges, hogy másképp viselkedik az AVR, ha ARC-s portba kötöd a TV-n. Mármint triviálisan változik az, hogy működik-e az ARC vagy sem, de nagyon vakon tippelgetve elképzelhető az is, hogy ilyenkor más "üzemmódba" vált, amihez más beállításokat tölt be, amiknek akár része lehet az is, hogy belenyúl-e a képbe, vagy sem. (De tényleg elragadtattam magam ezzel a gondolattal, <<1% az esély.)

    Amit viszont kifelejtettem lentebb: Még az is zavarhat, ha nem minden HDMI-n egyforma az "UHD Deep Color" beállítás (TV menü).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hjtz4t3wrseg #24171 üzenetére

    Ebben most nem vagyok teljesen biztos, de AVR nem feltétlenül kell, mert a DV már HDMI 1.x-en át is képes utazni (bár a sávszél nyilván ott is ugyan úgy korlátozza a felbontást/képkockaszámot). A HDMI-n közlekedéshez egyszerű 8-bit RGB-be lehet becsomagolva a saját YCC formátuma (ezek végső soron csak egyszerű számok).

    Szóval switch-eknek és hasonlóknak (mint alapvetően az AVR is), de például PC-n a GPU-nak sem kell ismernie a DV formátumot ahhoz, hogy áteressze (egész addig nem kell tudnia, hogy "mi a fene az", míg csak 1:1 átmegy rajta módosítás nélkül - amint bele akar piszkálni, akkor viszont "nagy a baj", ha nem érti mi az).

    Azt hiszem hogy a DV saját formátumának már része a másolásvédelem is, de ebben nem vagyok annyira biztos, illetve a gyakorlatban elképzelhető, hogy bizonyos eszközök (lejátszók, akár hardware, akár PC software), tartalmak szeretnék egymásra halmozni a követelményeket, tehát nem elégszenek meg a DV saját védelmével, hanem ugyan úgy megkövetelnek egy magas HDCP verziót is, ami miatt viszont újra kellhet a HDMI 2.0-ás lánc (és PC esetén a kazalnyi más követelmény, pl. TSX, ReadyPlay, ilyesmik, bár consumer PC-n jelenleg nincs DV, így ez most mindegy is, hogy mi kellhet majd hozzá).

    Olyan is lehet persze, hogy AVR-en keresztül egyszerűen nem ismeri fel valamiért a TV DV támogatását a lejátszó és nem engedi "erőltetni" (pl. egy pipa, hogy te szeretnél DV-t átküldeni RGB-ként HDMI-n, mert tudod, hogy a TV-d megérti majd akkor is, ha most nem látja a lejátszó ezt). De szerintem azért próbáld ki nyugodtan.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Joshi #24185 üzenetére

    "Véleményem szerint a Dolby Visionhöz még gyenge az OLED"

    Minél magasabbra megy fényerőben a kijelzőpanel, annál kevésbé számíthat a dinamikus metaadat (ha pl. képes lenne 10000 cd/m^2-re, mint a szabvány csúcsa, akkor már semmi értelme nem lenne). A fontosabb lényegi különbség pedig csak annyi. Na meg a jogdíjak, és ami velük jár (kiszorul aki olcsón, egyszerűen, kényelmesen akar megoldani valamit, sokáig nem lesz hozzá olcsó kis lejátszó kis gyártóktól, kiesik a PC felhasználók nyílt szoftverekkel, de még a fizetős dárágákra is várni kell, stb).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Pro Koryak #24237 üzenetére

    - Hozzon egy üveggel a legdrágább boruból!
    - 20000 Ft lesz.
    - Az még mosóvíz!
    - Jó, akkor önnek 48900 Ft lesz.
    - Rendben, hozza azt az üveget!

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Wucky #24245 üzenetére

    Nem kell azon ide-oda állítani semmit, csak lehet, de ez így van jól.
    A HDR és SDR olyan, mint régen a 3D mód: külön beállítások vannak rá.
    Alapvetően használhatod mindkét módot egy gyári alapbeállítással is, de ha akarod, akkor mindkettőt külön-külön testre szabhatod.
    Szerintem akkor uralna minket a technológia, ha nem tudnánk állítani semmit, hanem "ez van, ezt kell szeretni", nézd ahogy a gyártó eldöntötte helyetted (akkor is ha, ha az épp véletlenül egy "helytelen" állapot, vagy egyszerűen csak neked nem tetszik úgy).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dgyuri0123 #24257 üzenetére

    Szerintem inkább legyünk hálásak, hogy HDMI kábelek esetén nincs szükségünk különösebben magas szakmai tudásra, hogy eldöntsük jól működik-e egy adott lánc, vagy sem - mert már be van építve a rendszerbe ez a mérnöki tudás, hogy könnyen diagnosztizálható legyen a hiba (van kép, nincs kép, egyértelműen színes "tűzijáték" és/vagy szöveges hibaüzenet az eredmény, ha hibás, stb).

    Az ilyen kérdések sajnos legtöbbször efféle 'szakmai' diskurzushoz vezetnek, mint pl.: 200 Proofs Earth is Not a Spinning Ball

    Ezt szerintem jobb rábízni mindenkire az észszerűség keretei közt, hogy miben bízik.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Tulku #24269 üzenetére

    Ennek a nézőpontnak is van egy olyan oldala, hogy a "sok hosszú kábel nem működik" esetből látható az is, hogy általában egyértelműen jelentkezik a hiba, mikor nem megfelelő a kábel minősége (ez esetben amiatt, hogy a hosszal együtt hatványozottan nő a probléma, ha gyenge a minőség). Nem kell tüzetesen, nehézkesen kutatni apró bakik után. Látod, ha nem jó.

    De azt sem árt szem előtt tartani ilyenkor, hogy eleve nem kvázi-végtelen hosszra tervezték a DVI-t (majd ebből a HDMI-t), hanem "néhány méter" hosszra. Szóval bármilyen jó is a kábel, valahol nem sokkal 10m felett meg fog halni a dolog (aktív jelismétlő nélkül, és nyilván zárjuk ki az olyasmiket is, hogy egy teljesen interferencia mentes laboratóriumban és folyékony nitrogénbe mártva, felette egy kórussal fohászkodva...).

    Szóval ja, praktikusan jó teszt az, hogy melyik kábeltípus bír ~10m hosszt is, viszont ettől még 1.5-3m hosszakra maximálisan elég lehet annak a minőségnek a fele is, ami 10m-en már meghalt. Ha nem akarsz 10m-t, nem kell olyan, ami 10m-er is jó. Ha valami jó 3m-re, az jó 3m-re, és ha neked 3m-re kell, akkor neked nem érdekes, hogy jó-e 10-re, mert nem 10m-re fogod használni.

    Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz, ha majd kipróbálom ~40Gbps sebességre a legöregebb és legolcsóbb HDMI 1.3-1.4 érás (mind high speed, de nem tudom melyik ethernet-es) kábelt és a legdrágábbat is, amit itthon találok. Igazából egyáltalán nem lepődnék meg azon se, ha teljesen véletlenszerűen épp a "márkás", ezüstözött/aranyozott bukna ki és totál mákból egy full noname rezes pont működne majd 4120@10bit jellel (nem azért, mert ezt szeretném látni, de pusztán az, hogy mi mennyibe került, és mit írtak a dobozra, vagy melyik gyártó logója volt rajta, még nem jelent semmit, minden 1.x érás kábelt csak sokkal kisebb sávszélre terveztek és hitelesítettek, attól semmi többet nem ígértek róluk soha, az is ajándék hogy most megy rajtuk ~18G a ~10G helyett).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Tulku #24271 üzenetére

    Az 1.3-as HDMI kétfelé bontotta a kábeleket: Standard és High Speed. Utóbbi képes garantáltan átvinni a 340 MHz felet is (a HDMI 1.3 eszközök elvi maximuma), előbbire csak 75 MHz a követelmény (ez kb. 1080p30@8bit). Ez 8 érre (4 pár) vonatkozik, a többi 7 szál lehet elvben gyengébb minőségű.

    Az 1.4-nél nem változott a sávszél, de megjelent a [...] with Ethernet jelzőt, ha az extra 7 érből a kijelölt pár használható 100Mbps ethernet-re (ehhez ennek is csavart érpárnak kell lennie, árnyékolással, nem csak "akármilyen extra madzagnak"), de ez opcionális (nem kötelező ethernet képesnek lennie a kábelnek, ha 1.4-es eszközöket használsz, de nem akarsz velük hálózatozni).

    A 2.0-al jött a Premium High Speed, ami ismét a régi 4 érpár maximális sávszélesség követelményét növeli. Most már 600 Mhz-nél járunk, de az ethernet még mindig opcionális (és úgy általában szigorodott, részletesebbé vált a hitelesítési teszt, tehát úgymond kicsit többet ér a plecsni a dobozon, mint eddig).

    A 2.1-el jön az Ultra High Speed, ami ismét duplázza a régi 4 érpár maximális sávszélességét és ráadásképp mellétesz még egy érpárt, illetve azt hiszem kötelezővé válik az ethernet támogatás is (szóval most már még több érnek kell csavart érpárként megjelennie a kábelben, jó minőségű fémből, és nem csak opcionálisan).

    Elvileg ha egy kábelre rá van írva (nem hamisítva) ez a jelző ([...] Speed), akkor vinnie kell a sávszélt (ha nem selejt).

    Nyilván minél megbízhatóbb a gyártó, annál jobb esélyed van, hogy nem selejtet ad (mármint úgy véletlenül sem, hanem komolyabb a gyártási minőség és jobb a minőség ellenőrzés, stb), és "nyilván", ha valami olyan helyről veszel valami teljesen random dolgot, ahol többnyire hamis dolgokat árulnak, akkor valószínűleg ... ja ... valami hamisat kapsz.

    Nem igazán tudom pontosan hogy jutottuk el oda, hogy azzal érvelünk, hogy kínából lehet rendelni hamis hulladékot is.

    Én azt szorgalmazom, hogy bízzunk ezekben a fenti [...] Speed kategorizálásban és hitelesítésben, ami nyilván nem vonatkozik a hamisan feltüntetett címkékre, és ugyan így nem a gyári selejtekre.

    De egy olcsó, valóban Premium Speed kábelben jobban lehet bízni, mint egy méreg drága High Speed kábelben, mert utóbbinál teljesen mindegy, hogy melyik gyártó mennyit kért érte, soha senki nem ígérte neked, hogy a High Speed-től egy fikarcnyit is többre képes, míg a Premium Speed-ről garantálták, hogy bírja ezt a sebességet is.
    -> Nem tudom miért, de újra hozzá kell tennem, hogy nem arra gondolok, ha egy gyártó/kereskedő hamis címkéket aggatott a dobozra, hanem ha valóban elvégezték ezeket a minősítési teszteket a kábelen, amit kapsz.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #24288 üzenetére

    Nekem is van egy nagy kartondoboznyi már ~10 éve, pedig nem tartom magam férfias férfinak. :D

    Amúgy ja, ezt a dual-sub témát már talán folytassátok a házimozi cím alatt. :R

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák