Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • denko

    senior tag

    Sziasztok,
    Eléggé Kezdő vagyok a témában, 1 hónap múlva lesz lakás teljes felújítás, szeretnék segítseget kerni abban hogy mit az mit lehet okositani 1 lakásban, mi az amit érdemes, illetve mivel nem foglalkoztam a témával, kicsit el vagyok még tévedve.

    Ha jól értem lehet zikbee vél irányítani eszközöket pl: klímát, lámpát, illetve hangvezerelni mindent pl világítást Alexa val.

    Több olyan kérdésem van amit még nem tudok magamtól megvalószolni: pl
    Jobb-e okos lámpa kapcsoló mint 1 okos lámpa, erdemes-e használni okos kapcsolót, vagy nagy eséllyel panelen szomszéd fogja irányítani a kapcsolót stb,érdemes akiről rendelni ismertebb márkát vagy Mind1, stb.

    Szóval lenne 1 hónapon hogy előre felkészítésem a lakást ( legalábbis) a lehetőséget szintén hogy később nagyobb bontasok nélkül tudják szépen lassan okositani. De pl lámpákat vagy kapcsolókat már most kellene venni.
    Szóval alap kérdésekre keresek válaszokat hátha valaki tud ezekre válaszolni :)

  • denko

    senior tag

    válasz zsamiatt #34982 üzenetére

    Köszi a választ!

    Igazából a válasz több kérdést generál bennem mint kérdésre választ ;] Igen néztem ötleteket, olvastam is forumot amikor időm engedi.

    Szóval ha jol értem, ugye a világisásnál lehet:

    -Okoslámpa
    -Okos kapcsoló relével
    -Csak relé ami sima konektort kapcsolgat " okosit"?

    -Okos kapcsolok lehetnek RF illetve Wifi-sek, ha jól láttam wifisek drágábbak és megbizhatóbbak?

    -Ahhoz hogy telefonnal irányitsam a kapcsolokat 2.4GHZ -t wifit kell használni telefonon, Ami kisség aggályos panelben, sok jel nem zavarja be?

    -viszont lehet Hangvezérléssel irányitani öket, ebből ugye van: google, alexa.

    -Panelben távfütés van, viszont egyéni méréses elvileg, ezt lehet bárhogyan okositani?
    ( Radiátor csere is lesz lakás felujitásnál)