Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    válasz Viszlát #54664 üzenetére

    Nem hiszem, hogy akármelyik hipermodern turbódízel megúszná ennél jelentősen kevesebből a városi közlekedést. Nekem is van olyan ismerősöm, aki megvette a 3l-es turbódízel ötös bömöst, mert az keveset fogyaszt, aztán dugózik vele naponta (mondjuk németeknél legalább annyi előnye van, hogy literenként 20 centtel olcsóbb a gázolaj, mint a benzin), amikor meg hosszabb utakra mennek, olyan eszetlen tempóban tolja neki, ami megint magas fogyasztással jár. Illetve a legnagyobb fogyasztásnövelő tényező, hogy felgyorsít 180-200-ra, majd párszáz méter múlva kénytelen visszafékezni 100-130-ra, mert vagy korlátozás, vagy kamion előz kamiont, vagy csak valaki nem siet a belső sávban. Utána megint padlógáz, hadd füstöljön. Érdekes módon a fogyasztást érintő kérdésekkel mindig csak mismásol, meg jön az egyszer már fogyasztott 6 liter alatt is duma. :U

    Eleve mérges vagyok az ilyenekre amúgy, mert a gyári katalógusértékek miatt alig fizet rá adót (itt károsanyag-kibocsátás - jellemzően CO - alapján megy), én meg városban talán még kevesebbet is fogyasztok a benzinessel, meg nem kénsavas bűzt pöfögök ki, mégis többszöröse az adóm a dízelekének. Úgyhogy én személy szerint nagyon szurkolok, hogy átmenjen végre a valós használat közbeni fogyasztásra épülő új mérési rendszer, és újraszámolgassák a személyautók adóját. Bár nagyon az az érzésem, hogy időhúzásra megy ki a játék, és épp ezt szeretnék elkerülni...

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák