-
GAMEPOD.hu
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pitman
őstag
A napellenzőt a canonhoz is adják, csak az állványcsatlakozót nem, melyet egyébként néhány száz forintból le lehet gyártani (ha annyira fontos)... A szín kérdéskör is nagyon egyszerűen orvosolható házilag...
Egyedül a fényerő szól igazán a Sigmamellett szerintem, bár nyitott rekesznél már kompromisszumos az általam látott tesztek alapján, de legalább esélyt ad még képek készítésére. Mondjuk a súlya sem mellékes... -
-
pitman
őstag
Használtam, ezért írtam, amit írtam. Persze, ha valakinek betonból van a keze, az egészen más, annak tényleg nem szükséges a stabilizátor.
Én semmi belassulást nem tapasztaltam, nem tudom mire gondolsz.
Mozgó célt is lehet stabilizált objektívvel követni, főleg, ha több üzemmódja van a stabilizátornak.
Egyébként én még nagylátószög esetén is hasznosnak tartom, ha mondjuk 1/8 vagy 1/4-es záridők még kitarthatóak vele. Ezzel csökkentheted az érzékenységet, illetve le lehet rekeszelni az objektívet, hogy legyen mélységélességed. Akkor sem hátrány, ha az adott területen tilos állványt használni...
Természetesen mindenkinek magának kell eldöntenie. hogy neki mi kell, mit tud még kézből kitartani. -
pitman
őstag
válasz Dare2Live #1196 üzenetére
Azért azt ne felejtsd el, hogy ez volt az első olcsó, nagylátószögú zoom objektív az első elérhető árú dslr géphez. A cél csak az volt, hogy a vásárlók használni tudják a megvett gépüket és ne kelljen hirtelen horribilis összegeket fizetni egy nagylátó zoomért is. (Akkoriban még az elérhető ás is egészen kemény volt!) Ezt a feladatot tökéletesen megoldotta és a képminősége is egészen jó az árához képet. Még nagy nagyításokhoz is használható képet ad. Sajnos a jobb minőséget keményen meg kell fizetni, akkor is, ha az az elkészült képeken nem is olyan arányú, mint az árbeli különbség.
Az más kérdés, hogy eleve gyárthatták volna így az objektívet, mint most az IS-est, de valószínűleg sokkal lassabban indult volna be az üzlet, hiszen akkor biztosan nem ennyiért adták volna, mint a mostani ára lesz, ugyanis akkor nem volt konkurencia..... -
pitman
őstag
válasz as_Rock #1212 üzenetére
Mint írtam, pont emiatt alkották meg (300d).
Egyébként tisztességes megoldást is kínál, de az nem ennyibe kerül...
Nyugodj meg, a konkurencia is azért adott tisztességesebbet, mert rá volt kényszerítve. Most a Canon is rákényszerült. Természetesen ezt eleve megtehették volna, de akkor sokkal drágábban lehetett volna dslr-re váltani annó, és jóval lassabb lett volna a folyamat is. -
pitman
őstag
válasz as_Rock #1214 üzenetére
Úgy látom a többiek már megválaszolták, amit akartam.
Egyébként pont jól írtad kénytelenek voltak nagy tudású vázat és objektívet olcsón adni, ha már a képminőséget nem tudták (a mai napig sem). Ezzel voltak rákényszerítve ez egyéb extrákra.
Az új Sony érzékelővel talán változik a helyzet, bár a tesztképek alapján eddig csak a Nikonnak sikerült belőle értékelhetőt kicsikarni. Sajnos kicsit sok pixelt raktak a lapkára és ez meg is látszik. Ez sem olyan zajtalan, hiába cmos, hiába a hardveres és szoftveres zajszűrés. Sajnos ugyanez látszik a 10 megapixeles Canon gépek esetében is.
A Canon most valószínűleg rá lesz kényszerítve, hogy a gépeinek a szoftverét fejlessze, hogy ugyanazt tudják, mint a konkurencia.
Ez ilyen játék. -
pitman
őstag
válasz Dare2Live #1244 üzenetére
Biztos úgy van ahogy mondod. Valószínűleg ezért várták a Nikonosok is az új cmos szenzort... meg úgy látom a Pentaxosok is nagyon várják, bár ott saját szenzorrol megy az álmodozás.
Dinamikában egyedül a Fuji gépek vannak a topon, ebben nem hinném, hogy vita lenne. (A különbség azonban koránt sem akkora a gyakorlatban, mint az ember hinné. Direkt kipróbáltam s5 raw állománnyal és egy enyhén túlexponált 20d képpel, hogy mennyit lehet kihozni belőlük.) Ezzel nem azt mondom, hogy nem jó a Fuji, mert igenis az, bár annak is megvannak a saját gyengéi.
A D2x a zajszűrést bekapcsolva nem rossz, de a részletek is mennek a levesbe (ettől függetlenül ez a gép is jó). Az összehasonlítást ugye úgy gondoltad, hogy árban is a 30d szintjén van, ugye?"Ezis csodaszép: "a Nikonnak sikerült belőle értékelhetőt kicsikarni." Hát az az érzékelhető láthatóan jobb mint amit D2X produkál, márpedig már D2X is hozta 30D szintjét."
Ez alatt azt értettem, hogy az eddigi tesztek és képek alapján sokkal jobbat alkotott a nikon (d300), mint a Sony a saját gépével. Sőt, azt mondom, hogy jelenleg ez tűnik a legjobb aps-cs gépnek. -
pitman
őstag
Véleményem szerint ISO 800 alatt egyértelműen jobb az 5D, felette pedig a D3.
Nagyon úgy tűnik, hogy inkább a magas érzékenységű üzemmódokra gyúrtak rá a Nikonnál. Valószínűleg ezért kezdtek nagyon lassan csöpögni a d300 alacsony érzékenységű képei is.
Egyébként az lett volna az igazán meglepő, ha a D3 és azonos pixelszámú,"azonos" technológiájú érzékelővel elmaradt volna egy közel három éves feljesztés mögött. Szerencsére nem így történt.Egyébként nagyon szépen dolgozik a D3 zajszűrése (és természeresen jó a szenzor is), főleg akkor látszik, ha raw képeket néz az ember.
Egyébként az emlegetett 22 megapixeles Canon gép képei sem rosszak magas érzékenységen, főleg ha raw-ból dolgozzák fel. Egyáltalán nem olyanok, mint némely tesztben megjelent.
(Egyébként az említett tesztelő és a tesz pont olyan, mint amit fényképezett, de ez csak magánvélemény.
Valamint nagyon meg kell nézni, hogy minek hisz az ember, nagyon sok"tesztkép" lát napvilágot és nagyon nem mindegy azok elkészítésének módja.) -
pitman
őstag
válasz Monya78 #1745 üzenetére
Venni kell rá utángyártottat, ha nagyon kell, vagy gyártani rá egyet. Az biztos, hogy stabilabb állványgyűrűvel, mint nélküle.
Bár nem engem kérdeztél én végállásban 1/160-addal még ki tudtam tartani, 1/125-esetén már megjelennek bemozdult képek is. Ha mozgást fényképez az ember, akkor lehet, hogy ezek az értékek még hosszúak is lesznek és a téma fog bemozdulni. -
pitman
őstag
válasz Monya78 #1762 üzenetére
Ez összetett dolog. Az új ef-s objektívek képminősége elég jó lett de ez csak egy szempont.
Ha fontos a nagyobb, fix fényerő, ha fontos a masszív felépítés, ha fontos, hogy az objektív ne változtassa a méretét zoomoláskor, ha fontos, hogy a frontlencse ne forogjon (nem tudom az 55-250 forog-e, de valószínű), ha fontos, hogy manuálisan bármikor belenyúlhass az élességállításba, ha fontos, hogy egy kisebb koccanáskor az objektív egyben maradjon, ha fontos a halkabb működés, ha fontos, hogy ne kelljen azon gondolkodni képkészítés közben, hogy milyen tartományban dolgozik a legjobban az objektív, akkor esetleg már nem is olyan nagy az árkülönbség. Mindig az igénynek megfelelőt kell kiválasztani a lehetőségek függvényében. -
pitman
őstag
válasz Monya78 #1767 üzenetére
A koccantás alatt azt értem, hogy pl a nyakadban lógó gépet a tubus végénél meglöki valaki (nem kell nagy erő hozzá) akkor egy külső élességállítású objektív esetén ez okozhat mechanikai sérülést, egy fix tubusú objektív esetén kisebb az esélye ilyesminek. Ugyanez történik, hogy AF módban véletlenül teker az ember az élességállító gyűrűn vagy a forgó frontlencsén.
Nyilván, ha az ember vigyáz erre, akkor nem érheti meglepetés. -
pitman
őstag
Én is egy fókuszpontot használok. Volt már olyan eset, hogy a céltárgy helyett a hátteret részesítette előnyben, ezért mondtam amit mondtam (mindezt napsütésben követte el, tehát nem a fény hiánya volt a gond). Túl kicsi volt a céltárgy és a háttérre harapott rá az AF rendszer.
Nem létszükséglet a dolog, de vannak olyan esetek, amikor nagyon kényelmes a használata. -
pitman
őstag
válasz clayman #4309 üzenetére
Szerintem ezt a fókusztesztet el kellene készítened még egyszer, ha valós eredményeket szeretnél kapni. Meg kellene próbálni minimalizálni az életlenséget okozó tényezők számát:
kontrasztos téma megfelelő mintázattal (lehetőleg ne olyan, amin az AF rendszer élből elhasal, ezt a gépkönyv leírja)
megfelelő megvilágítás (célszerű napfényben), he ez nem megoldott, vaku használata
gép állványra szerelve
távkioldóval exponálva (vagy önkioldóval)
lehetőleg alacsony érzékenység, zajszűrés kikapcsolva
stabilizátor kikapcsolva
ha van tükörfelcsapási lehetőség az is érdemes használni -
pitman
őstag
válasz clayman #4320 üzenetére
Csak azért említettem a potenciális hibák kizárását, hogy el tudd dönteni, az objektív-gép páros valamelyikével (vagy mindkettővel) van probléma, vagy ehhez hozzájárul némi felhasználói hiba is. Ezt csak úgy tudod kideríteni, ha megpróbálod az utóbbit kizárni.
A sík-nem sík felületek kapcsán az a lényeg, hogy a fókuszszenzorokra megfelelően kontrasztos kép kerüljön, hogy tudjon vele dolgozni. Vigyázni kell az ismétlődő mintázatokkal (esetedben az erkélykorlát, állványzat, nyomtatott szöveg) mert ezek megzavarhatják a fókuszrendszert.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy az af mezők nem teljesen olyan méretűek, mint ami a mattüvegen látszik. Túlnyúlhatnak a jelzett területen (általában ezt is teszik), emiatt, ha a kereten kívül jobb fogást talál a rendszer, könnyen arra áll be, holott nem ezt szeretted volna. Ezért nem szerencsés a nyomtatott szöveg fotózása, mert az af mezőt akár több sor is lefedheti, ekkor pedig nem tudhatod hova fog beállni. Ez mind ki kell tapasztalni, mivel minden fényképezőnél (típusnál, modellnél) máshogy alakulhat a dolog.
Kültéri képek esetében figyelni kell a légszennyezettségre is, mert az is érdekes dolgot tud művelni.
Célszerű ezeket a teszteket olyan módon készíteni, hogy később ismételhető (és a kapott eredmény egymással összehasonlítható) legyen, mert jó eséllyel csak így fogsz majd dűlőre jutni.A linkelt képeidet egyébként én "lágynak" tartanám, szerintem az objektív ennél többet tud, sőt az is nélküli változat is jobb az itt látottaknál. Ki kellene deríteni, hogy hol kerül a rendszerbe "homokszem", ami ezt okozza.
-
pitman
őstag
válasz clayman #4325 üzenetére
Én csak annyit tudok, hogy 20D-n, a sima L-es üveg a tiednél sokkal élesebb képet ad még jpeg ben is, nemhogy raw-ból konvertálva.
A tesztekben pedig jól látszik, hogy az is-es láthatóan élesebb képet ad az is nélküli változatnál, ebből én azt a következtetést vontam le, hogy nálad valami nem az igazi. -
pitman
őstag
válasz Motion_Blur #4326 üzenetére
Bármelyik objektív képes lehet félrefókuszálásra. Sőt ez úgy is előfordulhat, hogy csak a te vázadon lesz rossz, más vázon (vagy szervizben) pedig nem.
Ha lehetőséged van rá ,akkor ki kell próbálni vásárlás előtt bármelyiket is választod. -
pitman
őstag
válasz Degeczi #4417 üzenetére
A kollega csak annyit mondott, hogy a kapott értékek "felszorzódnak" a feldolgozás során (ezt csinálhatja a gép hardverből és szoftverből is, illetve ezek kombinációjában). Amint a szenzor alapérzékenységétől eltérő érzékenység kerül beállításra, ott valamilyen manipuláció fog történni a jellel (alapérzékenségen is történhet/történik de ez jelen esetben más kérdés).
A végeredmény már csak az egyes komponensek minőségétől/paramétereitől fog függeni.
Szeritnem. -
pitman
őstag
válasz philoxenia #4419 üzenetére
Senki nem mondta, hogy ugyanaz. A végeredmény sem lesz ugyanaz, csak hasonló.
Én csak annyit mondtam, hogy az alapérzékenységtől eltérve hardveres és/vagy szoftveres mókolás fog kezdődni. (Ez pedig a korábban említetteknek megfelelően "felszorozza" a jelet, az már mindegy, hogy milyen módon.) -
pitman
őstag
válasz Robb202 #4644 üzenetére
Ha valami olyasmi átfogást szeretnél, mint amit a kompakt gépeden volt, akkor valami 18-200, 18-250, 18-270-es objektívre lesz szükséged.
A zoomolás kézzel fog történni, a zoomgyűrű tekergetésével."Egy 300mm hányszoros zoomnak felel meg?"
Egyszeresnek. Amennyiben fix 300-as objektívről van szó.
Ha a fentebb említett, mondjuk 18-200-as objektívet nézzük, az nagyjából 11-szeresnek felel meg. Ugyanígy lehet kiszámolni a többi zoom esetében is.Olyan objektívet valószínűleg nem fogsz találni, ami minden szituációban tökéletesen használható. Ugyanis itt mindig a kompromisszumokról szól a történet.
A kiváló képminőség, jó fényerő, nagy zoomátfogás, gyors autofókusz, kiváló építési minőség, elfogadható ár általában nem járnak együtt. Valamely paraméter(ekről) általában le kell mondani a többi javára.
Célszerű megnézni a szóba jöhető objektívek tesztjeit, esetleg tanácsokat kérni olyanoktól, akik használnak ilyen objektíveket. -
pitman
őstag
válasz Piotrus #4808 üzenetére
Nagyjából össze is foglaltad:
Jó építési minőség. Az objektív hossza nem változik zoomoláskor. Fix fényerő. Gyors és halk Af.
Terembe, mozgás fotózásához nem biztos, hogy a 4-es fényerő elég lesz (bár ez az adott fényektől erősen függ).
A fehér szín lehet előny és hátrány is.
Azt neked kell eldönteni, hogy az igényeidhez melyik objektív passzol igazán. -
pitman
őstag
válasz kiskornel #4952 üzenetére
Ha interneten vetted, akkor emlékeim szerint 8 napon belül különösebb indoklás nélkül visszaküldheted és vissza kell adják az árát.
Ha meg akarod tartani, akkor gondolom kalibráltatni kell, amit Magyarországon tudomásom szerint jelen típus esetén nem tudnak megoldani. Ha más objektíveid pontosak, akkor a kalibráláshoz a vázhoz kellene állítani, amihez természetesen a vázat is küldeni kell az objektívvel együtt (gondolom én). -