-
GAMEPOD.hu
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
"Ez a Sigma tele?" De hisz nem is írtál Sigma telét
Portré alatt mit értessz, mennyire koncentrálna a portré csak a fejre, illetve mennyire mennél el félalakos/háromnegyed alakos felé?
Klasszikus portréra APS-C-n minimum az 50mm, azzal azért már lehet valamit kezdeni, még akkor is, ha csak fejportrét csinálsz, feltéve, ha a modellt nem zavarja az obi közelsége. Ezen kívül gyakorta fontos a nagy fényerő, a háttérelmosás miatt. Én azt mondanám, hogy inkább az 50mm F/1,8, azért, ha nem is F/1,8-as, de F/2,8-as tág rekesz gyakran ajánlott portrére, hogy a DOF-ot szűkítsük. Az a 4-5,6 sovány lehet. Persze, gyújtótávra némileg ideálisabb egy 70-135mm, főleg, ha fejre koncentrálsz, de a fényerő hiány kellemetlen. (Nem, nem lesz kisebb a DOF a nagyobb gyújtótáv miatt, ha a telét használod, mert hiába csökkenti a nagyobb gyújtótáv a DOF-t, mivel hátrébb kell állnod, hogy ugyanakkora részletet akarsz a képbe komponálni, a tárgytávolság növelése pedig csökkenti a DOF-ot.) -
Szten Márs
nagyúr
Már miért lenne macerás közelebb-hátrébb menni? Főleg, ha portrézol, és nem stúdióban vagy, mert feltételezem nem ott vagy. Egyáltalán nem macerás, sőt, rákényszerít arra, hogy kissé tudatosabban fotózzál... Amiről te beszélsz, az nem annyira portré, mint lesifotó, az meg megint más, oda tele kell. Ha homogén a háttér, akkor egy ilyen telével is jól el lehet portrézgatni amúgy. De mindenek előtt vázat kéne venned ezekhez
-
Szten Márs
nagyúr
Nézd, őszintén, ha úgy gondolod, hogy a kompozíció kedvéért helyezkedni pár lépést macerás, akkor igencsak alapvető gondok vannak/lesznek. Fotózáskor rengetegszer igenis helyezkedni kell, körül kell járni a témát, mozogni, hogy a legmegfelelőbb kompozíciót a legmegfelelőbb szögből kapjuk le. Bár ez nem tartozik a topic tárgyához, de azért igencsak szöget ütött a fejembe.
-
majom2
senior tag
én ilyen célokra ha zoom kell, akkor az apsc 2.8-as obikat nézegetném: Sigma 50-150/2.8, Tokina 50-135/2.8... megvétel előtt alaposan letesztelve természetesen.
ha fix, akkor az 50-es talán túl rövid. egy 85-ös esetleg 100-as lehet h jobb lenne...
ennek ellenére érdemes lehet megpróbálni az 50-est, mert nem drága és lehet h bejön.sztem pont egy beállított képnél (pl műterem) szinte tökmindegy h mit teszel fel (fix/zoom), mert fogod magad és odamész, a modell nem fog elszaladni. de pl ugyanezt egy kerti party-n, vagy egy iskolai rendezvényen már sokkal nehezebb, sőt van amikor lehetetlen. főleg ha elkapott pillanatokat akar megörökíteni... sokszor pont a túl sok helyezkedés öli meg a pillanat varázsát
[ Szerkesztve ]
-
donzoli
aktív tag
"és mikor kell a 250-300mm portréra akkor előveszem a telét"
Azért az hozzátartozik, hogy egy ilyen telétől sokat ne várj!
Az meg elég kiábrándító, ha a portré képe legjobb esetben is egy festményhez hasonlít.. ha nincs meg a keret inkább vegyél 50 1.8-at az olcsó és minőséget kapsz.. persze ha szakadék van előtted vagy mögötted akkor oda a gyalogzúm lehetősége, vagy csak nagyobb a kihívás
Ennyi fórumozással töltött idővel végigfotózhattad volna a nyarat -
Klemice
senior tag
50 1.8 mark I-et mindenki agyon dícséri 87-90ig gyártottáák asszem, fém bajonett, jobb összeszerelés, fókusztávolság skála
35-40ért vesztegetnek egy minimum 19 éves obit, a mark 2-n jobb bevonat van úgy olvastam
mark 2 tényleg 30 körül van újonnan de láttam indexen 25ért is újonnan garanciával
nem próbáltam még egyiket sem (mark I ill. II) így véleményt nem tudok mondani, de ez az agyonhype a mark I-nél érdekes
megkövezhetnek a hozzáértő kollégák a fórumban, ha esetleg valamiben tévedek -
adik
őstag
az 50/1,8 hoz kell majd még közgyűrűsor, egyébként hibátlan jó darab, mindenki táskájában kötelező, bérelt helye van. A Tamron egy univerzálisabb, több célú obi, lényegesen gyengébb képminőséggel, és ugye szerényebb fényerővel, de az sem egy Taigetosz pozitív választás.
Kettő, csipkebokor vessző!
-
Szten Márs
nagyúr
Portréra egyértelműen az 50mm F/1,8, makrózni kiegészítők nélkül (makróelőtét vagy közgyűrűsor) pedig egyik sem.
De azt mi nem fogjuk tudni eldönteni, hogy te melyiket szeretnéd jobban két totál különböző célra való objektív közül.
Kb ilyen a helyzet:"Sziasztok! Gyors segítség kéne! Még ma megyek a piacra és nem tudom eldönteni, hogy almát, vagy barackot vegyek. Tudom, hogy teljesen más a két gyümölcs, de nem tudom eldönteni, melyik kéne nekem jobban. 80%-ban salátát eszem." - és most erre válaszoljunk valamit.
[ Szerkesztve ]
-
eastsider
nagyúr
szerintem, ha tanulni akarsz komponálni, fotózni, érdekel a DOF-fal való játék, bokeh, az 50-est vedd...
a telével több bosszúságod lehet... kevés fényben már kéne a fényerő, állvány stb...
(most én itt arról beszélek, milyen benyomásaid lehetnek, nem általánosságban..)
szerintem az 50-es hidd el "más" les az az 50mm, mint a kitobi 55-ös tele állása..
szerintem próbáld ki mindkettőt..én az 50-est választanám szerintem is jobb obi, mint egy tamron 55-200
de ehhez hozzátartozik az is, hogy szerintem sokkal nagyobb feeling fix gyújtótávon fotózni, mint tekergetni a zoom gyűrűt és úgy komponálni
szerintem egy ilyen fix obi kötelező kelléke minden fotóstáskának.
botorság lenne kihagyni (bár lehet ebben többen megcáfolnak...)[ Szerkesztve ]
-
kricsi81
senior tag
Szerintem ne közgyűrűt vegyél, hanem Raynox DCR-250-es makró előtétet! Nagyon tuti, én is nemrég vettem, tényleg pöpec!
Amúgy énis egyértelműen az 50-es mellett döntenék, jó lenne, ha a Nikon 50/1.8 is ilyen áron lenne
(amúgy a Raynoxot itt 15-ért megveheted, de mielőtt megveszed, nézd meg árgépen, hogy hol a legolcsóbb... a lencséhez amúgy egy viszonylag nagy, műanyag tokot is adnak, amiben egy nagy puha szivacs is van)
kovacsrichard.hu
-
Szten Márs
nagyúr
Milyen téren makrózik jobban? Mert a leképzése nem jobb Ennek az objektívnek 45 cm a közelpontja 50mm-en, a kitobinak pedig 28 cm 55mm-en. Így elméletben a 18-55-nek jelentősen jobb a makróképessége. Mivel a tényleges látószög változik - néha nem is kicsit - a fókuszálás folyamán, és a gyújtótávolság-értékek a végtelenre vannak megadva, az elméletileg kiszámíthatótól eltérő valós eredményre juthatunk, de azt kétlem, hogy annyira más lenne, hogy az 50mm-es átvegye a vezetést, azt meg, hogy jelentősen jobb legyen az 50mm F/1,8 a gyakorlatban, szinte kizártnak tartom. Ugyanazt a tárgyat fotózd le mindkét objektívvel, a 18-55-el természetesen 55mm-es állásban, a lehető legkisebb fókusztávolságról. A legkisebb fókuszt kézzel állítsd be a fókuszgyűrűn, és a gép előre-hátra mozgatásával keresd meg az élességet. Ha a tárgy ugyanazon pontjára állítod mindkét esetben a fókuszt, akkor ugyanaz a tárgy a 18-55-el 55mm-es állásban nagyobbnak kell, hogy látszódjon. Szvsz tényleg végezd el a tesztet, kíváncsi vagyok az eredményre
-
Slowman
aktív tag
Tamron 70-300, és Sigma 70-300 APO DG Macro pl.? Canon 75-300 III vagy a kicsit drágább USM változat, vagy amit szoktak még ajánlgatni az a Canon 50-250 IS (azért itt az IS jó cucc sztem) nem sokkal marad el a 300mm-től. Amik ajánlott fogyasztói ára eltér a 45k-tól az azért van mert feltételezem egy 70-80k-s obit be lehet szerezni a használt piacon kb 45k-ért. Szvsz én Canonra az 50-250 mellet tenném le a voksom mert van benn IS és általában jókat szoktak mondani róla és 300mm-ert nehéz kitartani kézből amúgy is pláne IS nélkül. A Tamron meg Sigma meg valamivel jobb leképzési aránnyal rendelkezik más vázakra a Tamron jó party szokott lenni (én is szemezgetek vele, mert sztem megfelel általános célokra annyira nincs szükségem 100m feletti obira de ez így viszonylag olcsó és ennyit megér, hogy legyen egy telém). Ezt neked kell eldöntetni, hogy mi ér többet neked.
-
Slowman
aktív tag
De sztem használtan be tudsz szerezni egy 55-250-et 45k-ból te meg úgyse vagy használt ellenes. A Tamronba egyedül a 1:2-es leképzés jobb mint az 55-250 IS-be sztem amúgy minden másba többet tud a Canon és én is azt venném használtan. Nézd azt, hogy nekem Pentaxom van és így kvázi van IS-em a vázba (amit tudom h Canonosok szerint nem ér fel az IS-el és egy sapka *** de most ebbe nem menjünk bele) és nem kell szívnom azzal sem, hogy nincs a vázba AF-motor. Nem tudom, hogy a 20D-be van e, de a Tamron és Sigma beépítetlent motorjai elég gyatra minőségűek szoktak lenni és erősen tesztelni kell őket (legalábbis a 17-50-nél szokták mondani, gondolom ez nincs másként a többinél sem).
Utána néztem kicsit: "...Canon 55-250/F4-5.6 EF-S IS objektiv Ár: 50.000 ft [link] " 55-250 még egy és, még egy Szvsz 50k-ból ki lehet hozni egy 55-250-ent ami sztem nem rosz. Mindenképpen megfontolnám és utána olvasnék mindkét obinak mert szerintem is ez a kettő az esélyes.
(#6540) Klemice: ez így elég nevetséges egy L-es obitól . Azért mikor kiadok 200k-t vagy többet egy lencsére nem szeretnék ilyennel találkozni .
[ Szerkesztve ]
-
Slowman
aktív tag
Hát te tudod . szerintem nem sokat ér az az +50mm és 1:2 leképzés. Főleg ahogy olvasgattam, hogy tervezel venni egy DCR-250-et ami nem a világteteje egy dedikált makró üveghez képeset, de mindenképp a legjobb makróelőtét, és egész szép eredményt lehet vele elérni - az árához képest -, ha az embernek nem futja egy Sigma 105/2.8 vagy nagyobbra. Viszont az IS sokat számít ha nem makrózol vele és nincs állványon a cucc. Eseményeknél, rendezvényeken meg csak spontán városfotózásnál, akár állatoknál stb. Az volna a legjobb ugye ha ki tudnád próbálni, de erre igen csekély lehetőség van, hogy mindkettőt kipróbálhatod élesbe. Ha pedig valamelyik boltba megengedik, hogy rácsavard a vázadra akkor is a boltba nem sokat lehet tesztelni, de mégis valami . Szvsz mindenképp ajánlanám, hogy próbáld ki őket és otthon értékeld ki a tesztképeket. A Tamron témánál meg fokozottan kell tesztelni.
Szerk.:
egyetértek Ricsivel . Sőt relatív keveset fogod használni a 300mm véget szerintem mert lehetetlen kitartani meg már ott - ugyan nem néztem teszteket róla - erősen lágyulhat sztem amit rekeszeléssel tudsz megoldani ami viszont erősen rontja az esélyeidet az éles kép készítését illetően. A 250mm is sztem lágy lehet, de ettől függetlenül tudsz kicsit "csalni" az IS miatt. De te tudod. Akinek van 300mm-es obija (és nem fix 300/2.8 ) az sztem igen ritkán csavarj ki tökig mert vagy bemozdul vagy már erős képhibákat produkál az obi. Ez sztem olyan lehet, hogy nem nagyon szívesen használom a kitet 18mm-en csak ha muszály mert nem éppen ott teljesít a legjobban inkább 20mm körül próbálok nagylátózni és láb zoomolok.[ Szerkesztve ]
-
Slowman
aktív tag
Hát annyiból lehet nem hanem kicsit - pár ezerrel többől persze használtan - (de neked ez asszem nem jelent gondod, nekem igen én parázok tőle de te asszem vettél már használt cuccot ). Az viszont biztos, hogy én egy hónappal később de a 55-250 venném. egy hónap alatt csak kitermeled a 10k különbséget. Azt nem vitatom, hogy az IS-es kit jobb e vagy nem és így megéri a cserét, de az 55-250 szintén megéri . De te döntesz, és úgy is azt veszed amelyik szimpatikus lesz meg amire lesz pénzed.
-
Slowman
aktív tag
Nem tudom, hogy te mennyire néztél ennek utána, de sztem ez a az obi inkább M39-es [link] . Már a gép méretét tekintve is be lehet saccolni - ugyan nem ismerem ezeket a vázakat - mert kb akkora mint egy Leica, meg maga az obi is kis termetű. (Amúgy egy egyszerű tolómérővel le lehet ezt ellenőrizni szerintem. )
[ Szerkesztve ]
-
Slowman
aktív tag
Ha nem érzed magad kompetensnek a témába ne mondj inkább semmit. Azt hiszem, hogy ezt már többször megkaptad . Tényleg nem akarlak bántani, de az enyhe túlzás, hogy a filmek méregdrágák [link] (én itt veszem általában, de aki nagyon akar biztos tud olcsóbban is szerezni ennél). Pl.: egy Infold Pan 400, vagy egy Agfa APX 400 illetve Fomapan 400 (amiket én szoktam használni) ezek mind megkaphatóak 900- HUF körül (és 36 kockásak általában, de ha 24-est veszel az olcsóbb is lehet 700- HUF). Ez mindennek mondható csak nem méregdrága . Természetesen az igazi profi filmek/diák már komolyabb összeget emésztenek fel, de azt hiszem, hogy nem kell mindenkinek arra fényképeznie, mint ahogy nem mindenki használ 5D mkII-t sem. Remélem érted mire céloztam . Tehát ilyen amatőr szinten azért megfelelnek ezek az 1k körüli kategóriák. Persze ha valaki kicsit is komolyabban gondolja akkor már lehet az Infold Delta vagy Pan plus esetleg Kodak vagy Fuji drágább nyersanyagai felé kacsintgatni. Ugye azt sem kell mondanom, hogy nem ezzel fényképezek végig szóval egy tekercs film kb 2 hónapig elvan a gépbe, ez azért nem egy őrült összeg. Az előhívás az más tészta az egy kicsit költségesebb, de ha hívatod (mondjuk ebben nem vagyok otthon mert eddig ingyen csinálták nekem ismerősi alapon) - ami ugye nem az igazi, de mégis olcsóbb kicsit mint ezért a pár alkalomért berendezni egy labort - szvsz jó buli filmre fényképezni .
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech
- Gopro hero 9 black
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)