Hirdetés
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- PlayStation 5
- Xbox One
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Xbox Series X|S
- PlayStation 3
- S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Befutottak az első tesztek
- S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
- Call of Duty: Black Ops 6
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gV
őstag
na még ez is. a witcher 3 update 4k@dlss/fsr 1% 4080 35.2fps 7900 xtx 14.6, de legyen előbbi is kevés, mert az nem pc master race. tehát 1440p 61.1 nvidiával, de amdvel nincs meg még 1080p-n sem csak 28.9. na ez az eset amikor valami nem tud annyival olcsóbb lenni, hogy megérje és a w3 nem valami réteg játék, hanem 40+ milliós. nem, hogy ennek nem csökkenti majd az árát hivatalosan, de a 4070 Ti is megfogja kapni a 4080 12GB $900-át
[ Szerkesztve ]
-
NightGT
senior tag
Már egy ideje konkrét a 899 msrp...hardwaretimes pl.
Ahogy a board-ot elnézem a PNY leak-nél, számíthatunk egészen fapados vrm-ekre is...de ezt még a cikk is megjegyzi. Ajj félek... :D Itt 1000 euró alatt olyan megoldások lesznek, mint a 2 hőcsöves gtx 1060ak hűtetlen memóriamodulokkalSpeed is the only truly modern sensation
-
nagyúr
válasz gejala #39607 üzenetére
A kolléga nem egészen ezt írta Az NVIDIA tudja, milyen fontos az első benyomás, a CDPR-nél meg láthatóan van az a pénz.
Rövid időn belül két játék jött ki, amikben a raytracing teljesen használhatatlan AMD-n, és majdnem használhatatlan a high-end RTX 3000-eseken. Az az egy szerencse, hogy pont most jelentek meg a 4000-es RTX-ek, különben bajban lennénk#39606 gV: a high profile játékok 80-90%-a béta állapotban jelenik meg már vagy 10 éve, úgyhogy a "várjunk egy patchet meg egy driver update ciklust" gyakorlatilag standard procedúra.
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
félisten
Mondjuk tegyük hozzá hogy ultra- max beállításon használhatatlan a régebbi kártyákon de fokozatok vannak ahogy látom most is a tesztekben hozzálőhető DLSS perf / medium RT vel egy Turinghoz is ( 3070 től 1440P)és olyan nagyon nagy eltérés nincsen grafikában ezek között. A 4090 meg jelenleg más ligában játszik mindentől.
Szerintem Nagyobb probéma hogy több egyéb bug is van a játékban aminél magasabb FPS -nél is RT nélkül akár akadások és zavaró ingadozások vannak,akadozik a kép. Ez így frissítést igényel, félmunka,mint szinte minden mostanában kiadott PC cím.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
Igen, de 1080p-ről beszélünk, úgy használhatatlan. És a legtöbb oldal az ultrát méri, és ezt olvassa mindenki, beleértve azt a nem elhanyagolható 80-90%-ot, akinek eszébe sem lesz jobban beleásni, csak szimplán megveszi az NVIDIA-t az első tesztek alapján.
Hogy a beállítások között mekkora képminőségbeli különbség van, az egy nagyon érdekes kérdés, és vszleg a büdös életben nem fog senki egy korrekt, átfogó tesztet csinálni erről. Én nagy összegben mernék fogadni rá, hogy a játékosok többsége mozgás közben nem tud megkülönböztetni vakteszten egy natív 4K-t egy 1440p-ről mondjuk bicubic interpolációval felskálázott képtől, sőt, sokan állóképen sem. A jelenlegi raytracingnél (új játékok esetében) kicsit más, de hasonló a helyzet, itt van látható különbség a két kép között, de aki nem tudja, mit kell nézni, az még állóképen sem biztos, hogy megmondja, megyik az RTs. Én több 3D-s "forradalmat" végigéltem, nagyságrendi ugrásokat képminőségben, és az utóbbi 5-6 évben teljes megdöbbenéssel nézem, hogy milyen (elhanyagolható) minőségbeli javulásokhoz társul milyen orbitális extra erőforrás-igény (és persze költség). Oh well[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
GEIL
addikt
-
lenox
veterán
Nyilvan nagyon jo effekteket fejlesztettek rt elott is, amik sokszor jol mukodnek, a maradek esetek jo reszeben meg ugyan technikailag jobb az rt, de a valosag meg nem olyan, tehat nem erezni jobbnak. Sokszor olyan jellemzon javit, amit a jatek kozben nem annyira lat meg az ember, olyanon viszont nem, amit meglatna, ezert sem erezni minosegbeli javulast.
-
paprobert
senior tag
Igen, nagyjából az történik, mint amikor a dynamic time of day bejött sok játékba.
Az megspórolt egy csomó munkát fejlesztéskor, de a szemmel érzékelhető grafikai szint szinte maradt ugyanaz.
Open world, vagy valós idejű játéknál pedig akár még fakóbb, egyhangúbb, unalmasabb is lett a grafika, mert a fizika diktálja a látványt, nem egy művész szépérzéke.Személy szerint az RT-s árnyékok nekem kevésbé tetszenek, hiába realisztikusabbak, mert nem annyira kontrasztosak. A GI és a tükröződések viszont jól néznek ki.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
nagyúr
Nekem ez az egész valósághűség-téma kiment az érdeklődési körömből 2007-2008 után (bár erre csak később jöttem rá ). Anno a Crysis ugrott egy hatalmasat ebbe az irányba, utána nemigen emlékszem semmire, ami a hűdereálisabbminteddig érzést adta volna. Mostani szemmel pedig 2007-ből jobban is tetszik a Bioshock (legalábbis néhány helyszín, ott sem sikerült minden jól), hiába realisztikusabb a Crysis.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
lenox
veterán
Ezek ugye jatekok, tehat bar van valamennyi igeny arra, hogy valosaghu legyen, de ugyanakkor arra is, hogy azert mese is legyen, tehat nem kell teljesen valosaghu legyen. Az kell, hogy bele tudja magat az ember kepzelni, tehat szep arnyekolas, texturak, effektek, pont mint amit a raszterizalos grafika tud. Az rt valamennyi effektet tud hozza rakni, csak nem sokat.
-
NightGT
senior tag
Ray tracingről egyre több olyan véleményt olvasni (megfelelő hardveren használva) hogy ég és föld vele a játékélmény...maradni fog, ez már rég nem csak novelty. Szvsz egyre fajsúlyosabb lesz, így aztán egyre jobban elmarad a raszter implementáció majd...
Rég nem a BF5 pocsolyáiról van csak szó, sőt, a Control már akkor megmutatta, mi a jó.
Egy ezeréves MMO-hoz is nemrég jött ki reshade / soft raytracing plugin (vagyis nem RT core kell neki, hanem szoftveres), és...aki fogékony bárminemű immerzióra, az többet ki nem kapcsolja Mintha színes TV-re váltanál, és nem tudtad mi hiányzott.
Az, hogy hovatovább 5 év múlva egy 3.999 msrp-s 9099TTi-on is lesz 100 fps alatti tartalom, az már más kérdés. Ahogy b. írta másik topicban, teljesítmény kapcsán felmerülnek a játékfejlesztés hiányosságai is...ami szintén egyre csak masszívabb feladatSpeed is the only truly modern sensation
-
NightGT
senior tag
Youtube-on nem fogod azt megtapasztalni, amit a gépeden helyben renderelve látnál 1080p-n a yt videók agyon vannak tömörítve, 4k és 1440p már jobb, de az sem lesz ugyanaz...
Screenshot sem releváns...pont az az egyik lényege az (igazi) RT-nek, hogy mozgásban sokkal valósághűbb a világ megvilágítása, és annak váltakozásai. Persze "pre baked" is lehet mozgásban gyönyörű, de munka, azt mind előre meg kell csinálni kézzel...pont ez fog elsorvadni, amikor már terjed majd az RT.
Ezt látni kell, és akkor vagy magával ragad vagy nem. De amióta a 30xx sorozat elég teljesítményt tett alá, és a DLSS 2.0 is kijött, én már nem hallok nem-et...Speed is the only truly modern sensation
-
félisten
[link]
[link]
nyílván egy kiforrott,évtizedes raszteres, de statikus nagyrészt előre tárolt megoldást vetünk össze egy új ,gyerekcipőben járó ,erősen hardverigényes eljárással, aminél figyelmbe kell venni a kompatibilitást és azokat a kártyákat amin nem vagy nagyon gyengén fut az eljárás. De ez a fejlődés. Pár év múlva majd a legtöbb motorban elképzelhetetlen lesz hogy ne real time generálódjanak ezek az effektek különösebb előre letárolás nélkül. Most lehet még számonkérni, hogy nem látszik, de 10 év múlva már mást fogsz gondolni erről.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#82860288
törölt tag
válasz NightGT #39624 üzenetére
"Youtube-on nem fogod azt megtapasztalni..."
Ez sajnos így van, hetekig, hónapokig teszteltem YT feltöltéseket különféle módokban, az összes ilyen összehasonlító videó nem azt mondom, hogy kamu, félreértés ne essék, de tényleg áldozatul esnek a YT tömörítésnek, ilyen / olyan okoknál fogva, vagy ha nem a tömörítésnek, akkor egyéb más dolgoknak.
Ha tényleg összehasonlítás kell, akkor vagy megcsinálod magadnak vagy megnézed az offline képeket, ahol slider van a különböző módok között. -
lenox
veterán
válasz NightGT #39624 üzenetére
Pont nem arra lettem volna kivancsi, hogy szerinted miert nem lehet youtube-on latni, hanem hogy melyik jatekban van az eg es fold. Ha van mit, akkor megnezem a6000-en is, de egyelore azt latom, hogy szinekben, kontrasztban mast renderelnek, hogy ez elnyomja a valodi kulonbseget, ami az rt-bol jon. Tukrozodes tobb van, egy resze jo, egy resze nem olyan, amilyennek lennie kene, techdemokent elmegy, jatekelmenyhez minimalisan ad hozza. Szerintem. De ha megmondod, hogy te miben (melyik jatekban) latod az ultra jatekelmenyt, akkor megnezem azt is.
#39625:
Nem azt mondom, hogy nem latszik, hanem hogy az elmenyhez kicsit tesz hozza. De ez nyilvan szubjektiv. -
NightGT
senior tag
Figyelj akkor nem beszélem körbe a lényeget: vedd meg a cuccot aztán nézd meg magadnak. Agyalni lehet róla napestig, de azzal csak az idő/energia megy...játékélmény szubjektív.
Amiben _nekem_ ég és föld, azt nem fogom rád tukmálni. Válassz magadnak saját tetszéseid szerint aztán toljad, úgy fog ez _neked_ menni...ez is így működik.
Az én élményem az, hogy egy 2004es B-kat MMO-t megcsinált a community olyanra dinamikus napszak váltakozással, RT-vel, meg egyéb apró finomságokkal, hogy konkrétan visszahozta azokat az emlékeimet, amikor 15+ évvel ezelőtt hajnalban jártam dolgozni, minden reggel a hegyvidéki napfelkeltére voltam tapadva, meg egy betörhető 10 emeletes tetején kávéztam a 2 átszállás közt - miközben lent indult az élet és hajnalból nap lett. De ez csak az én flashem...virtuális világokról beszélünk. És nem fogom a nevét, vagy a privát szervert ide betenni, mert neked 99% hogy semmit nem mond. Ami a tiéd, azt viszont én nem tudom...ennyiSpeed is the only truly modern sensation
-
Drizzt
nagyúr
Witcher 3 is mintha egy uj jatek lenne az rtx mellett. Mondjuk a 3070-en RT-vel a sebessege teljesen elvezhetetlen, de ha az ember elindul a faklyaval a kezeben, akkor meglatja mi is a nagy dolog az rtx-ben. Mashol meg tok bugos az egesz. De majd kijavitjak remelem.
A jatekelmeny nehezen megfoghato dolog. Jo esetben egyaltalan nem fugg a grafikatol. De en jo ideje szinte csak a grafika miatt jatszok barmivel is. Mert mar "kinottem" a jatekokbol. Legjobb jatekelmeny a Football Manager 2023, de 2d-ben, vagy csak szoveges modban is olyan elmeny, mint regen.I am having fun staying poor.
-
lenox
veterán
válasz NightGT #39629 üzenetére
A tema viszont az, hogy mit tesz hozza az rt. Szoval ha egy regi jatekot updatelnek reshade-del, uj tartalommal, egyeb finomsagokkal, meg rt-vel, es ez szerinted szubjektiven okoz eg es fold kulonbseget de leginkabb a nosztalgikus elmeny miatt, akkor azert nem biztos, hogy ezt az rt szamlajara irnam. Nyilvan ha nem lenne titok megneznem, de ezek szerint ennyire nem vallalod a velemenyed.
2004-ben egy mmo nagyjabol egy 6600-on kellett full grafikan fusson, ha az ezen elerheto grafikat hasonlitom egy mai 3080+-hoz, akkor azert nem csak az rt merul fel kulonbsegnek. -
nagyúr
Jók ezek a videok, pontosan az látszik rajtuk, hogy ott van jelentős különbség, ahol a hagyományos megoldásban nem fordítottak elég figyelmet / forrást a tükröződésekre vagy a GI-re. Egyébként meg valami különbség látszik, ha nagyon akarom, rá is tudom fogni, hogy az RT-s változat realisztiksabb, de igazából hótmindegy.
Ha ezek az eljárások széles körben elterjednek, akkor annak elsősorban az lesz az oka, hogy creator oldalon munkát lehet vele megspórolni."We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
lenox
veterán
Ha ezek az eljárások széles körben elterjednek, akkor annak elsősorban az lesz az oka, hogy creator oldalon munkát lehet vele megspórolni.
Ahhoz mondjuk az is kelleni fog, hogy rt nelkuli valtozatnak ne kelljen lennie, meg hogy ne csak a csucskartyan fusson elfogadhato minosegben/sebessegben, hanem a belepon is. -
NightGT
senior tag
Nem értetted amit mondtam...találd meg azt a játékot, ami téged magába húz és ennyi, abba fogsz tudni elmerülni. Nyilván ez a legnehezebb, és könnyebb másoktól útbaigazítást kérni...én nem akarlak rábeszélni semmire (és mivel még 10xx-en vagyok, nehezen fogom neked sorolni a címeket...)
Dee a Witcher 3 az pont jó példa, beltéri jelenetekben rt vs. az originál...minden kiválósága ellenére belső jeleneteknél egyenesen immersion breaking tudott lenni sajnaSpeed is the only truly modern sensation
-
nagyúr
Persze, de ezt lehet lépcsőzetesen csinálni - egyre kevesebb energiát fektetnek a raszterizációs effektbe. Ennek "kellemes" mellékhatása, hogy relatívan egyre jobban fog mutatni az RT - a kisebb kártyákon meg majd nem lesz tükröződés, oszt' jóvan
[ Szerkesztve ]
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
-
NightGT
senior tag
válasz Busterftw #39641 üzenetére
Elképzeltem egy Deus Ex (1999) -et RT-vel feltuningolva...hátő. Nem azt mondom, hogy most olyan lenne, mint akkor egy 19-21" flat CRT-n, de hatalmasat dobna rajta. Azzal a játékkal sem játszottam még, de nagyon rajt van a bakancslistán...pont ez lett volna az nvidia "Remix" c. projektje, ha jól rémlik. Régi játékok feltuningolása global rt illumination-al. Nem hallottam azóta róla (?) (20xx megjelenése idején pedzegették).
Amúgy millió oka van, amiért aztmondták, hogy a hőskori nagy címek már sosem lesznek ugyanolyanok, legfőképp a CRT vs LCD alapvető képalkotásbeli különbözőségei...dee 1440p/4k-n már alakul a dolog. Inkább a community dolgozik ezeken, a mai kártyákban, fejlesztési háttérben pedig látom az erőt/lehetőségeket hozzá...szép projekt lenne egy RT Deus Ex is
A képen ábrázolt diff finomítására pl. biztos lehetne AI / neurális háló eszközöket alkalmazni...
[ Szerkesztve ]
Speed is the only truly modern sensation
-
VoltanIgor
tag
Itt egy jó példa, ami mutat valamit, Witcher 3 next gen patch.
[link]Nehéz egy videó alapján megmutatni, játék közben kell látni, hogy átjöjjön igazán, de itt is látszik, főleg a víz környéki jeleneteknél, hogy mit is tud művelni az RTX. Mindaz, amit a videóban látunk, teljesen dinamikusan változik a játék fényviszonyaival.
[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
válasz VoltanIgor #39643 üzenetére
Konkrétan életre kel a játék az RT-től. Nekem leginkább az oszlop csarnokos jelenetekben mutat sokat a GI miatt, de persze máshol is.
#tarcsad
-
nagyúr
válasz VoltanIgor #39643 üzenetére
Igen, valóban a víz környéki jelenetek mutatnak rá néhány fontos dologra:
- A 4:01-nél kezdődő jelenetben a sima raszterizációs változatban szimplán nem csinálták meg a tükröződést a pocsolyákon
- A 4:51-nél kezdődő jelenetben az RT-s megoldás tetszetősebb, viszont az RT nélküli realisztikusabbÚgy általában, egy régi játék RT-sített felújítása nem csak az RT pozitívumaira mutat rá, hanem arra is, hogy 7-10-15-20-30 évvel később mennyivel több lightingot bírnak el a hardverek, ill. mennyi munkát tesznek ebbe a fejlesztők. Szerintem reálisabb az utóbbi 2-3 év játékait nézni, ha a RT tényleges előnyeit keressük.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Peace
nagyúr
[link] Kemény, ha igaz.
-
NightGT
senior tag
Na ez most eljutott a médiába is...ehhe. Nem értettem, miről beszélnek az AMD fanok kapcsán, mikor valaki felemlegette, hogy ott mindig hinni kell valami cuccban ami majd megváltja a dolgokat...
Na de szóval (ott) most az van, hogy a következő steppingben ezt javítják, és +50% kraft lesz...merthát egyébként is, amiatt lassú a kártya, csakhát ünnepekre ki kellett hozni...
Hatalmas fail, mert pl. Linus is elkezdte nyomatni az AMD-t (és nem gondolom, hogy őt kifizették volna - inkább a maga 15 millió feliratkozójával az egészséges versenyt akarhatta támogatni, naívan...és már odakerült a címbe hogy "this video will not age well" xd)
Gyönyörű. Lesz nekünk 1000 júró alatt 4070Ti !Speed is the only truly modern sensation
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest