-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #29301 üzenetére
Az Unreal Engine is. A CPU-s részét nincs értelme kicserélni, ugyan szörnyen lassú, de skálázódik sok szálra, és szálból a procikban egyre több lesz. Tehát a sebességben az új CPU-k önmaguktól megoldják a problémákat. Emiatt koncentrálják az erőforrásaikat például a részecskeszimulációért felelő motor megújítására, ahol azért van mit behozni, és vannak jelentős előrelépések. A Niagara például brutálisan jó. Nyilván ez volt a legfontosabb, de jön a Chaos-szal a rombolhatóság, és a végeselem-módszerrel történő deformálhatóságra készül a Finite Element Method FX integráció. Jelenleg ez a fejlesztési sorrend az UE-ben.
A Unity-nek szintén saját rendszere van a részecskeszimulációra, bár ezen a területen azért nem olyan jók, mint az Epic.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Nem arról volt szó, hogy egyszer majd valami mennyire fog elterjedni, hanem a jelenről volt szó, hogy jelenleg mennyire van elterjedve 1-2 dolog.
Továbbra is ignorálod azt a tényt, hogy nem csak GPU alapú PhysX létezik. A CPU alapú csomag teljesen nyílt forráskódú így mindenki úgy módosítja ahogy akarja.
Ha a 4-es verzió annyira alkalmatlan lenne játékra, ahogy állítod, akkor a Unity Engine fejlesztői nem integrálták volna a motorba a 4.1-es SDK-t.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #29304 üzenetére
A motorokat nem csak játékra használják. Az Unreal Engine, Unity, és hasonlók jellemzője, hogy amolyan terepjárók. A lehető legtöbb dologra be akarják fogni őket, például szimulációkra is, ebben például a Unigine elég jó, és maga a piac nagyon kedvező, hogy megvessék sokan rajta a lábukat, így történnek a Unity-ben és az Unreal Engine-ben is olyan irányú fejlesztések, hogy egyre több professzionális igényt lefedjenek. Ez a normál fejlesztésre valahol káros, hiszen a mindenhova jó motor valójában sehova se jó igazán, de megvan ezekre az igény így is, ha valaki mondjuk játékra akarja ezeket használni, akkor majd módosítja, mint a Microsoft az Unreal Engine-t, és akkor jön a sebesség is.
Az Unreal Engine és a Unity tehát hoz olyan döntéseket, amelyeket játékokban sosem látsz majd viszont. Például a Quixel Megascans felvásárlása az Epic által. Játék szempontjából tök hasztalan, mert extrém adatmennyiségről van szó, vagyis azok a modellek rendkívül sok helyet igényelnek, viszont animációs filmekre egész pofásak. Ilyen döntéseket ugyanúgy hoz a Unity is. Ne úgy képzeljétek el azt, hogy itt az Epic és a Unity számára csak játék létezik. Ez számukra csak egy piac, és ahogy lépkedne a professzionális felhasználás felé egyre inkább a kevesebb bevételt hozó piacuk lesz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
Ha valakit érdekel, hogy mi lesz az Nvidia által levetett 12nm-es node-dal: a TSMC már hirdeti új köntösben a lehetséges vevőknek:
[link]640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
-
Ennek mi köze az eredeti kijelentésedhez? Semmi.
Unity-vel és UE4-el is rengeteg játék készült és készül CPU PhysX fizikával. Nem csak ez a kettő, hanem sok más custom engine is használ PhsyX-et.
Szóval az az állításod miszerint a PhysX nem terjedt el, miközben több száz (vagy több ezer?) játék használja, finoman fogalmazva nem fedi a valóságot.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Segal
veterán
válasz carl18 #29300 üzenetére
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
carl18
addikt
Addig kis szórakoztatás!
The power of AMD drivers (Vol.1)
The power of AMD drivers (Vol.2)
Kedvencem Pirates of the hardware (feat. AMD)[ Szerkesztve ]
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #29307 üzenetére
Én is a válaszaidat, amikre fel tudom vázolni a technikai hátteret, mert szokás szerint ezt kihagytad, amit mások korábban már szóvá tettek. Egy full részletességű Megascan modell, ha nem láttál volna még, extrém sok háromszögből áll, 8K-s textúrákkal. Már maguknak a modelleknek a mérete is extrém. Ha elkezded ezeket betölteni, akkor annak csúnya vége lesz. Ne kajáld be az Epic marketingjét. Nyilván a PS5-ös demóba egyszerűen csak beemelték a full részletességű megascan modelleket, de az egy ~22 GB/s-os SSD-t biztosító gép, finomszemcsés adatmenedzsmenttel. Persze, hogy ott megy, de itt most PC-kről van szó, ahol megközelítőleg sincs ilyen nagy adatátviteli sebesség, de még PS5-höz hasonló memóriamenedzsment sem. PC-n tehát ezek nem játszanak. Ide vannak átdolgozott, rosszabb minőségű modellek, vagy mehet akár az egyéni átdolgozás, csinálsz hozzá normal mapet, és akkor a tényleges modell valójában az eredeti megascan modell háromszögszámának csak a töredéke lesz, de ezen segít a normal map. Plusz még kellenek majd LOD-ok.
A PS5-nél ezekre valóban nincs szükség, de ott meg az lesz majd a probléma, hogy ezek a natúr modellek elképesztően zabálják ám a tárhelyet. Egy AAA játék nem fog ráférni velük az SSD-re. Tehát tök jól néz ki az Epic techdemója, csak kevés játékmenetért 100 GB-okkal is fizethetsz. Ezért nem lesz ebből semmi PS5-ön, maximum kisebb modellekre lesz alkalmazva, de a környezet nagy része továbbra sem ezzel az "ereszd el a hajam módszerrel fog felépülni". Az jó hír, hogy a hardver ezt már elbírja, csak hát a tárkapacitás...Bocs, hogy levertem az ünnepi hangulatot, de még nem tartunk ott, hogy milliós poligonszámú modelleket küldjünk játékba 8K-s textúrákkal, normal map és LOD nélkül. Értem én, hogy az Epic ezzel demózik a PS5-ön, csak nem realitás, amit felvázolnak. Nyaldossuk ezt az irányt, de még évek kellenek hozzá, amíg ezt játékban valóban, nemcsak hébe-hóba lehet alkalmazni. Filmre viszont baromi jó már most is.
(#29310) huskydog17: Gbors megértette, hogy mit írtam, ha te nem, akkor érdemes a kapcsolódó első hsz-től kezdeni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
970 G1. AMD kartyaval eleve nem volt HW physX.
szoval volt nagy orom 970re valtas utan, hogy remek, van vagy masfelszer gyorsabb a 970 mint a ket 7850 2GBnel hasonlo fogyasztas mellett, meg hoppa vegre ki tudom probalni a physxet. aztan az orom tartott egeszen addig, amig le nem kopott az elso skag.
1080pben egyebkent birta szepen physxel is, valszeg 16:9es FoVra optimizaltak, 48:9en meg valami bottleneckes volt
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Raymond
félisten
Csak sajnos megint nem valami technikai hatteret vazoltal fel hanem a hozzanemertesedet demonstraltad szepen plusz reszletekkel az elozo aranykopeshez kepest. Se arrol nincs folgalmad mi hogy van a Megascan konyvtarban, se arrol hogyan vannak az asset-ek feldolgozva egy jatekban es meg csak a PS5 demorol se ertetted meg mirol szolt. Fantasztikus teljesitmeny foleg ez a hozzaszolas. Es nem, nem fogok reszletekkel belemenni mert nem apro problemak vannak a dolgokkal itt hanem teljes sotetseg. Csak hogy illusztraljam milyen szintrol beszelunk - olyasmit mondasz hogy "nem jo keritesfestesre az Obi-ban vasarolt festek mert lezart dobozban adjak, raadasul van hogy tobb, van hogy kevesebb ami neked pont kell, ezert teljesen hasznalhatatlan". Szerinted ilyen mondat utan hanyan allnanak le veled ecsetek tipusarol vagy festegretegekrol diskuralni? Senki. Na kb. itt tartunk. Se a Magascan se a PS5 demo informacionak semmi koze ahhoz amik a valosagban, ahogy fel vannak hasznalva es amit demonstraltak ott.
Szerk: itt hagyom mert ma leirtam, de oszinten szolva hagyni kellett volna ahogy van. Azok akiknek fogalmuk sincs a temarol es megint jonn(en)ek hogy "bantjak Abu-t a hitetlenek" azok eljenek a kis vilagukban, azok meg akik tudjak milyen technikai szinten van a hozzaszolasod pedig max forgatjak a szemuket vagy rohogken egyet es tovabballnak. Hozzaszolas nelkul, mert ide fajultak a dolgok az evek soran. Senkinek sincs kedve mar valaszolgatni es meddo vitakat folyatni. Nekem is hagynom kellett volna a fenebe mint mar sokszor tettem.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
félisten
válasz carl18 #29312 üzenetére
vagy ez se rossz addig .
1,7 millió Ft volt a utolsó amennyiért elment ( 5200$)
[Unboxing CYBERPUNK 2077 Nvidia Graphics Card [Extremely Rare]][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
2xar
tag
válasz egyedülülő #29319 üzenetére
Szegény Keldor több mint 10 évig élt bizonytalanságban mire végre megkapta ezt a választ tőled.
-
JóképűIdegen
tag
Azert azt az 500w-ot levegovel lehuteni pont olyan valoszinutlen, mint hogy ez nem fake news
Jah es ha igaz a fentebbi allitas hogy csak 30%-al gyosabb a 2080TI-nel 500w-os fogyival, es foleg ilyen aron akkor ez a kartya tenyleg csak a youtubereknek keszul![ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz proci985 #29315 üzenetére
De, AMD-vel is lehetett csinálni advanced physx-et - pont olyan eredménnyel, amit írtál
Mindegy, értem a dolgot, nekem 660-nal fullHD-ben gyönyörűen ment, vszleg tényleg nem bírta a 48:9-et.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
arn
félisten
válasz JóképűIdegen #29322 üzenetére
raytraceben nem 30%al lesz gyorsabb, csak masban.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #29316 üzenetére
[link] - A megascan könyvtárat itt megnézheted, nem hiszem, hogy el kellene magyaráznom, hogy miről szól.
Röviden: Az assettek minden játékban úgy vannak feldolgozva, hogy a natív modellből készítenek játékra optimalizált verziót. Ezek technikailag kisebb részletességűek, de normal mappal visszaadhatod a részletesség egy részét. Ezzel sebességben is jó leszel és minőségben is.
A PS5-ös demó arról szólt, hogy maga a gép képes elképesztően nagy részletességű modellekkel dolgozni, szimplán bedobhatsz sok-sok millió háromszögből álló modellt, akár a sculpting után, nem kell semmilyen felkészítés, hogy jó sebességű legyen, mert arról alapvetően a Nanite gondoskodik. Ez röviden egy olyan pipeline, ami a geometry shader és a finomszemcsés memóriamenedzsment előnyeit kihasználva mindig csak a szükséges információt dolgozza fel, tehát a valós képkockaszámítás során már nem kell azokkal az extrém részletességekkel dolgozni, mert a tárolt információnak csak egy részére van szükség, amit el akarunk érni, hogy pont ez a része legyen streamelve a memóriába az SSD-ről. Így az Unreal Engine megoldása elérte, hogy PS5 képességeivel a korábbinál sokkal-sokkal részletesebb tartalmat lehessen feldolgozni. Amit nem hangoztatna, hogy azt a tartalmat tárolni is kell, és bizony a nagyobb részletesség nagyobb tárhelyet is igényel, vagyis hiába tudja a gép magát a problémát ennyire hatékonyan kezelni, tárhely nem lesz arra, hogy ész nélkül lehessen a részletességet dobni a játékokba. Nagyban hasonlít a dolog a Reyeshez.
Remélem választ adtam a problémáidra. Kettőnk közül én megpróbálok magyarázatot adni a kérdéseidre, míg te csípőből mondod, hogy ez hülyeség. Ez a kisebbik gond, viszont konkrétan lenézed azokat, akik ezek alapján például nekem adnak igazat. És ezek után nem érted, hogy mi történik, miért nem neked adnak igazat...
Ez az oldal sohasem cenzúrázott senkit, aki valakivel értelmes vitát folytatott, tehát mindig elmondhatta mindenki, hogy mit gondol, és a fórum olvasói dönthettek, hogy kinek van igaza. Akik tehát most csak olvasnak és nevetnek ugyanúgy írhatnának, ahogy tették régebben, és ha az írásaik megfelelők, akkor nekik fognak az olvasók igazat adni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
de ezt megis hogy kepzelted, hogy azonnal leszallitanad neked egy hwt, ami 120fpsel fog 4kban realtime raytracet tolni, mikozben a renderfarmok ezen izzadnak egy csomot? lepcsonkent megy csak.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Alogonomus
őstag
Valamilyen kártyák kimehettek már egy ideje...
-
egyedülülő
őstag
válasz Alogonomus #29327 üzenetére
Olvastam redditen, hogy már pár youtuber megkapta a kártyákat tesztelésre, csak nem tehetik még ki az anyagot.
"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
-
-
Dyingsoul
veterán
Nem aludtam, de én soha nem a csilli villi feature-ök miatt vettem új VGA-t, pedig volt pár váltásom nekem is a Riva TNT 2 óta... Azért mert neked bejön az RT ne kelljen már mindenkinek zabálnia ezt a felesleges teljesítménytemetőt.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
GeryFlash
veterán
Igen a VR és a Physx aztán két nagyon jól párhuzamba állítható dolog
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Dyingsoul
veterán
válasz yagami01 #29264 üzenetére
"Na, de ugyan ezt mondták a VR-ra is, hogy az a jövő."
A VR olyannyira a jövő, hogy gyakorlatilag nem tudnak elég VR HMD-t gyártani. 1 évig folyamatosan hiánycikk volt az összes VR headset, köszönhetően a HL Alyx bejelentésnek, majd a koronavírusnak. A Valve Index-re még most is több, mint 2 hónapos várólista van pedig már ~1 éve kapható.
Mostani best buy VR headsetre is akkora igény van, hogy még az előrendelés is csúszik ~egy-két hónapot a túl sok előrendelő miatt...
Emiatt egyszerre jövő és jelen a VR, mert nem tudnak eleget gyártani belőle így persze, hogy nem is tud kellőképp terjedni a technológia.
VR játékok vannak bőven, egyre több natív cím jelenik meg, idén kaptunk Half-Life-ot, de jön még Star Wars, Microsoft Flight Sim, Medal of Honor. Ezek nem kis nevek.
Egyébként meg jövő az RT is meg a VR is, miért ne férhetne meg a kettő egymás mellett? Tök másra van mindkettő kitalálva, de megsúgom VR-ban is lehetne akár RT csak annyira szar a jelenlegi teljesítmény, hogy örüljünk, ha 4K-ban ki tudja majd tolni a 90 FPS-t a következő generáció csúcsa RT nélkül...[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Jacek
veterán
Latom en vagyok ra akadva az rt-re :) mindenre ez a valaszod, minden posztodban ez szerepel.
Jelen pillanatban szarok az rt-re ha az az ara hogy minden mas mehet a levesbe.. Megerted ezt? Ami te mondazs tapsikolnom kellene 30% elorelepes miatt egy olyan featurecal ami 3 jatekban van, egy 2000 dollaros kartyaval Tobbit mar le sem irom, de peace maskent latjuk. Es nagy eselyel semmi nem igy lesz 2 nap mulva :D -
Jacek
veterán
-
-
sakal83
addikt
válasz Dyingsoul #29332 üzenetére
A VR mar régóta a jovő. Még ABU kezdte el a hypeolasat. Ha jol emlekszem az RX480 volt a messiasa mint a VRre tokeletes vga a vega56 vagy mi pedig a hbm ram dicsőítése volt. Jó sokaig hallottuk hogy a 4GBos mérete minden igényt kielégít a következő 100 évben mert huhadefeldolgoz mindent es a gddrnek nincs jövője
Egyébként tényleg jo a VR csak sisak nelkul lenne az igazi.
-
carl18
addikt
válasz Dyingsoul #29330 üzenetére
+1 Szerintem se olyan fontos most ez a "Ray Tracing".
Persze javit a látványon is ez a jövő, de a hansúly a a "Jövőn" van. Sajnos 2 év telt el a 2000 széria debütelása és alig van játék ami támogatja kihasználja.
Túl korán jött, ezt ráért volna 2024-2026-ban piacra küldeni.
Akkor mikor már olyan erős kártyák vannak a piacon amik a 4K144hz/8K 60 fps se okoz neki problémát.Amúgy könnyen el lehetne dönteni van-e létjogosultsága. Kéne egy online kérdőiv és a felhaszálóknak feltenni egy kérdést ? Ray Tracing képes (30% teljesitmény ugrás mellet) Vagy 70% Nativ teljesitmény RT Mentesen. Szerintem a 80% az utobbit választani de lehet keveset is irtam.
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Jacek
veterán
Stimt, de szerintem innentol a konzolok hatarozzak meg az RT-t az nv haton poroghet, nem fognak plusz energiat olni bele, max par cimbe amit megpenzelnek.
Mondom a bajom az hogy hmm nem tudunk ertelmes sebesseget adni ugyan 4k-ban de szarjunk ra induljuk az ellenkezo iranyba.
En tisztaban vagyok vele hogy jelen pillanatban kanaan van mert regen jatekonkent kellett uj kartya higy rendesen fusson:)) elso naptol V1-eztem tudom.
En szemenkenti 4k szeretnek vrben 120hz :)) Na NV itt a feladat nem az RT :))[ Szerkesztve ]
-
sakal83
addikt
válasz egyedülülő #29337 üzenetére
Jogos
Hogy on is legyen: jo lenne mar tudni hogy mennyi az annyi a 3xxxnel mert 180em van egy vgara ami egeti a zsebem
-
félisten
Nem kell tapsikolnod semminek de attól hogy telesírjuk a topikot, nem lesz más az Ára. Ez egy hobbi, nem kenyér vagy gyógyszer.
Ha drága nem kell megvenni aztán vagy olcsóbb lesz vagy megszűnik a PC gaming mindegy,de ezzel nem lehet mit kezdeni, hogy te mire szarsz vagy te mit akarsz, mert az lesz amit akarnak a gyártók,annyiért adják amennyit elkérhetnek még érte, te meg dönthetsz hogy veszed vagy nem, aztán kb ennyi.
Én egy petákot nem adnék VR miatt új kártyára,de látom hogy például Dyingsoulnak és pár embernek ez számít és elfogadom, remélem megtalálja a számítását, nekem meg arn -nak a z RT fejlődése fontos az általános számítás növekedés mellett.
A Konzolok is drágábbak a játékok is rájuk egyre mennek feljebb, már állítólag 60 és 99 Euro közütt lesz egy egy premier cím. Egyre nagyobb üzlet egyre nagyobb lehúzás,de szavazni a pénztárcaval kell, nem itt a fórumon, mert ez csak egymás közti viszály semmi más.Amúgy sokunknak nem a 3090 a célkártya, hanem a 2080 ti teljesítménye elfogadhatóbb áron, remélem ezt hozni fogja az Ampere család.
Amit írsz a kétféle kártya elfogadható lenne, kérdés mennyit nyernének egy RT nélküli dizájnnal,mennyire érné meg , mennyivel tudnák olcsóbban adni ugyan azt a teljesítményt RT nélkül, mert gyorsabbá nem tennék azt gondolom a ( hasracsap)GTX 3090 kártyát sem az RTX 3090 nél.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz sakal83 #29336 üzenetére
tavaly en meg 290Xel VReztem es meglepoen jol birta, marmint persze Dirt Rally es pCars2 kivetelevel mert ott biza low (med texturakkal meg 1.3-1.4es supersamplinggal, hogy lassam is a muszerfalat).
ja a VR evek ota a jelen, csak az ember megveszi az 500+ euros kartyat, aztan tolja adott esetben mediumon.
b.: pCars2 alatt egyszeruen egy 2080TI se eleg VRezni. +50% se biztos, hogy eleg lenne.
Jacek: egyebkent nem szabad veresen komolyan venni a topikot. paran meg tenyleg elmebajos use-caseket hasznalnak, ha tehetnem, en is 2.0as SSAAval pCars2oznek a CV1emen, de mar az ala sincs hardver.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Raymond
félisten
válasz Yutani #29329 üzenetére
"Például a Quixel Megascans felvásárlása az Epic által. Játék szempontjából tök hasztalan"
Ez egy egetrengeto marhasag. Nem is tudom milyen peldat irjak hogy ertheto legyen ha nem tudod mi az. Gyakorlatilag azt mondja hogy valami ami kimondottan egy asset forras barmilyen digitalis munkahoz (mindegy hogy jatek, animacio, film effektek stb) nem arra van. Innen nehez barhova is elindulni.
"Egy full részletességű Megascan modell, ha nem láttál volna még, extrém sok háromszögből áll, 8K-s textúrákkal. Már maguknak a modelleknek a mérete is extrém."
Minek toltend be? Betoltheted ha epp olyan ami kell, vagy feldolgozod magad vagy ott van a Megascan-ben a tobbi LOD level ha nem akarod magad kesziteni es ugy gondolod jo a minoseg (egyebkent jo). Nem tudom a kettonk kozul ki az aki meg nem latott Megascan-s asset-et ha a kolleganal valahogy lemaradtak a LOD-ok es a textura felbontasanak allithatosaga.
"Nyilván a PS5-ös demóba egyszerűen csak beemelték a full részletességű megascan modelleket, de az egy ~22 GB/s-os SSD-t biztosító gép, finomszemcsés adatmenedzsmenttel. Persze, hogy ott megy, de itt most PC-kről van szó, ahol megközelítőleg sincs ilyen nagy adatátviteli sebesség, de még PS5-höz hasonló memóriamenedzsment sem. PC-n tehát ezek nem játszanak."
A forras volt a full minosegu anyag, de amit a kepernyon lattal az mar nem volt, erro szol a Nanite. A beolvasasi sebesseg a PS5-nel itt nem volt donto tenyezo, a demo ugyanugy megy egy PC-n egy NVMe SSD es 2070S tarsasagaban. Csak mivel ez egy Sony demo volt nem ez volt a lenyeg es nem hangoztatjak igazan. Egyebkent a bemutato utani napokban megvolt valahol az is hogy pontosan milyen a scene lebontas es kb mi/mennyi latszik polygonokbol atlagban de mar nem emlekszek hol volt.
"Bocs, hogy levertem az ünnepi hangulatot, de még nem tartunk ott, hogy milliós poligonszámú modelleket küldjünk játékba 8K-s textúrákkal, normal map és LOD nélkül."
Nem hat, csak ezt rajtad kivul nem is igen gondolta senki akinek egy kis esze is van. Es ettol az hogy a Megascan-s nem jo jatekokhoz meg mindig egy baromsag.
"Értem én, hogy az Epic ezzel demózik a PS5-ön, csak nem realitás, amit felvázolnak."
Realitas amit felvazoltak csak tudni kellett volna ertelmezni mit is demoznak valojaban. Azt az eszkozt ami a nagyfelbontasu asset-ekbol csinal hasznalhatot anelkul hogy valaki orakig/napokig/hetekig kezzel szorakozna vele. Ettol meg ez megy naponta mert errol szol a jatekfejlesztes. Aztan ha lesz akarmennyi tarhely es akarmenyi internet savszel akkor lehet nem de az meg nagyon odebb van. Nanite ide vagy oda, a jatekoknal meg sokaig lesz performance/RAM budget.
Nyaldossuk ezt az irányt, de még évek kellenek hozzá, amíg ezt játékban valóban, nemcsak hébe-hóba lehet alkalmazni. Filmre viszont baromi jó már most is."
Jatekokhoz ugyanugy jo minde filmhez mert ez a forras. Ha tul jo akkor veszed valamelyik alacsonyabb LOD-ot vagy feldolgozod magad.
"Az assettek minden játékban úgy vannak feldolgozva, hogy a natív modellből készítenek játékra optimalizált verziót. Ezek technikailag kisebb részletességűek, de normal mappal visszaadhatod a részletesség egy részét. Ezzel sebességben is jó leszel és minőségben is."
Jo reggelt! Tehat akkor megiscsak jo valamire a full minosegu Megascan-s anyag. Vagy barmilyen masik mert eleve mindegyik ugy indul aztan lesz belole a jatekban is hasznalhato valtozat a performance/ram budget-tol fuggoen.
Na de mindegy, ahogy olvashattad nem jo a Megascans a jatekokhoz mert tul jo a minoseg en meg csak allitom hogy ez hulyeseg pedig nem is ertek hozza. Sot, probaljak itt megvalaszolni a kerdeseimet csak nem igazan latom hol kerdeztem valamit.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ja, es akkor gondolom arra meg igazabol jo lenne nemi SSAA meg mindig.
jo, igy virtualis desktopon munka szerintem nem fog elterjedni, de azert kene meg az a plusz pixelszam. amit mar igy is alig birunk meghajtani az 1.gen headsetek mellett is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
félisten
Mondjuk ez teljesen jogos , csak arra gondoltam, hogy túl komolyan veszed. Valószínűleg AMD is már csak RT-s kártyákat hoz felső kategóriába, gondolom én.
Még esetleg a cihplet dizájn lehet erre megoldás vagy egy különálló RT gyorsító kártya.Én valami ilyesmit várok a következő gentől az Ampere után.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...