Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz KillerKollar #28571 üzenetére

    Ezekkel az új konzolokkal a Horizon-féle jelenség egyre inkább jellemző lesz. A problémát az adatmásolások mennyisége jelenti. Az újabb motorokban ebből egyszerűen több van. Az NVIDIA azon kívül nem tud vele mit kezdeni, hogy hozza az x16-os PCI Express 4.0 támogatását. Ugye a kétszer nagyobb sávszél segít a probléma redukálásában.

    Az sosem segít, ha valaki korábbi generációs platformokon ragadt. De őszintén szólva az AMD és az NVIDIA ezzel mit csináljon? Annyi lehetőségük van, hogy élnek a visszafelé kompatibilitással, mert az x16-os PCI Express 4.0-s VGA-ikat bele tudod rakni egy 3.0-s interfészbe is. De ha az limitál, akkor a legtöbb, amit tehetnek, hogy széttárják a karjukat, és javasolnak egy PCI Express 4.0-s platformot. A házi feladatot az NVIDIA is elvégzi idén, áttérnek a 4.0-s vezérlőre, ennél többet nem tudnak tenni. Egyébként akkora problémát ez szerintem számukra nem jelent, mert a PCI Express 4.0 kapcsán már nem beszélhetünk, arról, hogy csak az extrém drága alaplapok és procik támogatják. Ma már ez teljesen elérhető technológia. Csakis a felhasználó egyéni döntése az, hogy akarja-e az előnyeit, vagy sem. Szóval ezen olyan nagyon az AMD és az NVIDIA sem görcsöl, nem mintha tudnának bármit is csinálni a PCI Express 4.0 támogatásán túl.

    Jól emlékszel, a PCI Express 3.0-t az Ivy Bridge hozta be. De az éveket itt nem érdemes számolni. Az egész limit attól függ, hogy a motorok hogyan épülnek fel. Amikor a mostani konzolgeneráció behozta az egységes memóriát, akkor minden ezt kihasználó fejlesztés még prototípus szinten volt. Az exkluzívok gyorsan ráugrottak, de a többiek csak lassan. Ma már viszont igen tipikusak azok a motorok, amelyek még multiplatform szinten is előnyt kovácsolnak az egységes memóriából, és így már számításba kell venni a memóriamenedzsment tervezésénél, hogy a PCI Express teljesítménye limitáló lehet, mert a konzol itt sokkal többet tud az egységes memóriával.
    A mai motorok tehát alapvetően rátervezhetők az x16-os PCI Express 3.0 limitjeire, és ilyen formában ezzel élnek is a fejlesztők. De mivel idén az NVIDIA és az AMD is támogatja az x16-os PCI Express 4.0-t, így nyugodtan lehet emelni a lehetőségeket szoftveres szinten is. Ehhez már a platformok is elérhetők, 100 dollár alatt/körül vannak erre alaplapok és processzorok is. Tehát jelen pillanatban a PCI Express 4.0 egy tömegpiac számára is elérhető technológia. Innentől kezdve miért is fogná mesterségesen vissza egy szoftverfejlesztő a saját motorját, amikor relatíve olcsón beszerezhetővé vált a PCI Express 4.0 PC-s szinten? Ha ez nincs meg, akkor a user veszít némi teljesítményt. Vagy elfogadja, vagy megy a boltba vásárolni.

    A multi-GPU szerintem ma már nem annyira fókusz a gyártók számára. De azért valószínűsítik, hogy ha valaki össze tudja kalapálni két csúcskártya árát (ami manapság igen durva összeg lehet), annak nem jelent majd gondot venni egy harmadik generációs Ryzen Threadrippert, meg a hozzá való alaplapot, ami aztán bővelkedik PCI Express 4.0-s sávokban.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák