Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy a PS5 hogyan dolgozik. A mai megoldások brute-force-ok, de például a CryEngine-be épített sugárkövetés sokkal gyorsabb a DXR-nél, mert nem szimpla brute-force, hanem ésszel csinálják, és nem csak a háromszögekre dolgoznak, hanem voxelizálják a jelenetet. A DXR ugye nem is támogatja a voxeleket, tehát pusztán dizájnból nem tud gyorsan működni, de a Microsoft már utalt rá, hogy ez is fejlődni fog, akár a visszafelé kompatibilitás elvágásának árán is.
Emellett egyetlen PC-s GPU-ban sincs superstencil, míg a PS5-ben már biztosan lesz, azzal gyakorlatilag 4K-s terheléssel lehet 8K-s képet csinálni, Full HD-s terheléssel meg 4K-st. Emellett a mai API-k még mindig húsz éves transzformációs lépcsőket támogatják, amelyek húsz éve nyilván jók voltak, de ma már nem azok, viszont a kompatibilitás miatt nem lehet egyszerűen belenyúlni a pipeline-ba. A PS5-nél ez sokkal egyszerűbb, azt mondod, hogy új a pipeline, nincs többet vertex és geometry shader, és pusztán emiatt 4-5x gyorsabb lehet a geometria feldolgozása.Némely újdonságot a Sony már a PS4 Próban próbálgatta. A superstencil ott van a hardverben, igaz a játékok nem használják, de működik, és egyértelműen a PS5-re próbálták ki.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz akoska07 #87177 üzenetére
Semennyire. Az Intel a szállítást veszi megjelenésnek, tehát az a június az termékmegjelenés szintjén ősz lesz, leginkább szeptember-októberben lesznek bemutatva az első notebookok, és kb. novemberben meg lehet őket vásárolni majd.. Ez egy befektetői rendezvény volt, nem azt mondták el, hogy ti mikor vehetitek meg, hanem azt, hogy nekik mikortól termel majd pénzt.
Az AMD is márciusi szállításról beszélt az EPYC 2-nél, és áprilisiról az asztali Ryzennél. De ezeket a befektetői meetingeket nem szokás publikusan közvetíteni, mert végeredményben a piacnak nem számít, ugyanis a piaci elérhetőség mindig több hónappal későbbi. Az Intel valószínűleg azért közvetítette, mert az 5G lelövése miatt durván zuhanni kezdett a bizalom, ami a tőzsdén is meglátszott.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz akoska07 #87180 üzenetére
Nem júniusban jön, míg az AMD-é igen. Az Ice Lake-U-t az Intel júniusban kezdi el szállítani, de mire arra összerakják a gyártók a notebookokat, addigra lesz ősz.
Egyébként nyilván lesz Intel-AMD-féle 10-7 nm-es harc, de leginkább januárban, mert az AMD a Renoirt szeptemberben kezdi el szállítani a gyártók felé, tehát arra notebook kb. a CES-en lesz. Itt mérkőzik meg először az Intel 10 nm és az AMD 7 nm. Másodjára pedig majd a szerverben. Asztalra pedig a 10 nm nem is jön az Inteltől. Kb. képes 2 GHz körül működni az Ice Lake. Nem véletlen, hogy az érkező modellek alapórajele 800-1300 MHz lesz. Nem tudja hozamosabb ideig tartani a magas órajelet, már a kezdetek óta ez a 10 nm-es node problémája, és ezt még a harmadik verziónál sem sikerült megoldani. Emiatt jön asztalra a 14 nm-es Comet Lake, majd később a 14 nm-es Rocket Lake.
7 nm-nél nem tudni hogyan lesz, ott az Intel annyit mondott a befektetői rendezvényen, hogy GPU jön rá leghamarabb, aztán szerverproci, aztán mobil, és csak utána az asztali. Hogy ez időben mit jelent azt nem lehet tudni, valószínűleg olyan 2022 vége.
Az AMD-nél annyit tudni, hogy 7 nm-ről a half node-nak számító 6 nm-re mennek, és vannak már rá pletykák, hogy az 5 nm-t ki is hagyják, helyette rögtön a 3 nm-es GAAFET-re ugranak. Ez valószínűleg olyan 2023 eleje lesz, kiindulva abból, hogy a TSMC a tömeggyártást 2022-re ígéri. Az Intel nem mondta, hogy ők mikor vezetik be a GAAFET-et, mondjuk ők 7 nm-en még nem küzdenek a FinFET korlátjaitól, míg azért 3 nm-en ezek már igen erősen előjönnek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz akoska07 #87187 üzenetére
Ott van mi lesz a legfrissebb útiterveken.
Intel idén:
Szerver: Már megjelent 14 nm-es Cascade Lake-SP és -AP.
Asztali: 14 nm-es Cascade Lake-X a HEDT frissítésnél.
Mobil: 10 nm-es Ice Lake-Y és -U a notebookgyártóknál kb. iskolakezdésre időzített bejelentésekkel. 14 nm-es Comet Lake-U az év vége felé. 10 nm-es Lakefield valamikor ősszel (ez ilyen Atom szintjére érkező dolog).AMD idén:
Szerver: Második generációs EPYC a 7 nm-es Zen 2 chipletekkel (Rome platform) a nyáron.
Asztali: 7 nm-es Matisse a nyáron, Zen 2 chipletekkel. A Threadripper verzió kérdéses idén, mert eredetileg úgy volt, hogy a szervergyártók csak frissítenek. A Dell csak ennyit akart, aztán úgy döntöttek, hogy csinálnak még hat szervert az új EPYC-re. Ez már önmagában annyival nagyobb megrendelés, hogy a Threadrippereknek nem lesz elég I/O lapka.
Mobil: 7 nm-es Renoir APU az év végén, de a notebookgyártók nem hiszem, hogy kihozzák a notikat erre a CES előtt.---
Intel jövőre:
Szerver: 10 nm-es Ice Lake-SP és 14 nm-es Cooper Lake. A papír szerint ugyanúgy az év közepén jönnek.
Asztali: 14 nm-es Comet Lake-S 2/4/6/8/10 maggal.
Mobil: 14 nm-es Comet Lake-H a CES-en, 14 nm-es Comet Lake-U frissítés LPDDR4X támogatással, 10 nm-es Tiger Lake-Y és -U tavasszal. 14 nm-es Rocket Lake-U ősszel (külön 10 nm-es GPU chiplettel). 10 nm-es Lakefield frissítés (új stepping, semmi más), Skyhawk Lake a Chromebookokba és Elkhart Lake az IoT-piacra.AMD jövőre:
Szerver: Harmadik generációs EPYC 7 nm-es EUV-s Zen 3 chipletekkel (Milan platform) ősz felé.
Asztali: 7 nm-es Vermeer a nyáron Zen 3 chipletekkel. Az új Threadrippernek itt már biztos lesz elég lapka, kérdés, hogy ez marad-e a Castle Peak, vagy rögtön ugranak a Zen 3-ra. Valószínűleg marad a Zen 2.
Mobil: 7 nm-es Dali APU az igen olcsó notikba. Valszeg ez egy fizikailag vágott Renoir, hogy olcsóbb legyen a gyártása. 7 nm-es Renoir frissítés (Raven Ridge-Picasso váltáshoz hasonló).---
Intel 2021-ben:
Szerver: ?
Asztali: 14 nm-es Rocket Lake-S tavasszal
Mobil: 14 nm-es Rocket Lake-U külön 14 nm-es GPU chiplettel a normál fogyasztású notebookokba, 10 nm-es Tiger Lake-Y és -U frissítés.AMD 2021-ben:
Szerver: 6 nm-es chiplet frissítés, de csak ennyit tudni.
Asztali: Kicserélik a chipletet a 6 nm-es frissítésre, ami a szerverbe jön.
Mobil: ?Ennyi, ezek vannak az AMD és az Intel aktuális útiterveiben. Mindkét útitervet a Compaltól szereztem meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Puma K #87253 üzenetére
A fogyasztás. 15 watt a chipset fogyasztása, ami eléggé a duplája a tipikusnak. Viszont tele lesz pakolva vezérlőkkel, illetve minden PCI Express sáv 4.0-s.
Egyébként lesz később másik chipset, de abban nem PCI Express 4.0-s sávok lesznek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Puma K #87262 üzenetére
Nem, az a lényeg, hogy az AMD most azért tervezett saját vezérlőt, mert nem bíztak abban, hogy az ASMedia meg tudja majd csinálni a PCI Express 4.0 támogatását időre. Ugyanakkor nem egy SSD-gyártóval dolgoznak már azon, hogy jöjjenek a PCI Express 4.0-s SSD-k. Tehát hoztak egy sajátot. Aztán az ASMedia kapott pár hónap nyugit, amíg megcsinálhatják a saját megoldásaikat.
A PCI Express 4.0 nem olyan egyszerű ám, mint amilyennek tűnik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Devid_81 #87264 üzenetére
Az AMD-nek a HBCC-nél instant segít a PCI Express 4.0. Ugye gyorsabb kapcsolattal gyorsabban töltöd a lapokat.
Az NV-nek is sokat tudna segíteni a PCI Express 4.0. [link] - például, amit alul látsz frame time-ot GeForce-on, ott azokat a viszonylag nagy sorozatos kiugrásokat helyből felezné. Szóval nem olyan haszontalan dolog ez.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz akoska07 #87314 üzenetére
Én a DXR-t mindig jónak tartottam. A gondot abban látom, hogy alig észrevehető különbségekért áldozol egy rakás teljesítményt, ami miatt az jön majd le az embereknek, hogy ez csak egy teljesítményzabáló fos. Ugyanakkor a DXR-t lehetne nagyon frankó dolgokra is használni, ha mondjuk elfogadnák azt, hogy az egész számítógépes grafika eleve trükkök összessége, tehát igen kis változásokért cserébe nem feltétlenül éri meg a teljesítményt megfelezni. Ehelyett inkább olyan megoldások után kellene nézni, ami valós előrelépés a jelenlegi szintről, mert őszintén szólva a DXR-es árnyék, visszaverődés és GI nem igazán az. Mindegyiket elég jó minőségben meg lehet oldani sugárkövetés nélkül.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz akoska07 #87316 üzenetére
Az RTX az csak egy marketingnév. A driver neve, amivel az NV implementálja a DXR-t. Valójában az alaptechnológia a DXR, azt nyilván nem tiltja meg a Microsoft, hogy a drivered elnevezd valami hangzatosra, de ettől nem lesz külön technológia. Szóval az RTX az a DXR NVIDIA általi implementációja, vagyis drivere, semmi több.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz akoska07 #87318 üzenetére
A DXR az a DirectX 12 egy kiegészítése, ami gyakorlatilag annyiból áll, hogy a Microsoft írt pár compute shadert a sugárkövetés problémájára, illetve az egyes függvényekre lehetővé tették a hardveres gyorsítást. Az RTX az valójában nem más, mint a driver, amitől a DXR működni tud a hardveren. Ezt nem is volna muszáj elnevezni, az NV hívhatná továbbra is drivernek, de elnevezték RTX-nek. Ennyi.
A probléma a játékoknál keletkezik. Olyan dolgokra használják most a technológiát, amelyek ugyan logikusak, de az elérhető raszterizációs megoldásokhoz képest nem kínálnak ugrásszerű előrelépést, miközben a teljesítményigényük nagy. Ezért alakult ki az a kép, hogy ez fos. Pedig valójában nem, a DXR jó, igazából a hardver se rossz (persze idővel majd fejlődik).
Konkrétum szintjén a SotTR van a legjobban összerakva, mert ott az árnyékokat annyira nem ronthatod el, viszont annyit nem is ad hozzá. A Battlefield V esetében az a gond, hogy a második világháborúban a visszaverődés némelyik házban annyira ki van hangsúlyozva, mintha frissen mosta volna fel a helyi takarító, ami az egész élményt elcseszi. Egyszerűen túltolták. A Metro Exodusnál pedig a fények a raszterizációhoz vannak tervezve, és erre van ráhúzva a RTGI, ami helyenként nagyon sötétté teszi a belső tereket.
Én például eleve nem erőltetném azokat az effekteket, amelyeket nagyon el lehet rontani, mert túl új a technológia, túl kevés az adat, így könnyű rossz hatást csinálni vele. Speciel a DXR-t simán indirekt hangszimulációra használnám, mert volna értelme a jelenlegi eléggé fos hangfeldolgozást egy új szintre emelni, és valójában még elrontani is nehéz. De ez csak egy példa a részemről, lehetne más megoldásokat is találni, amelyek célirányosabbak, mint meglévő, elég jó eredményt adó raszterizációs feladatokat cserélni sugárkövetéssel. Sokkal kedvezőbb egy olyan problémát felemelni, amely rosszul működik a mai játékokban, mivel lényegesen nagyobb lesz a különbség a régi és az új megoldás között.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz akoska07 #87321 üzenetére
Sok nem múlik a driveren, mert a legtöbb függvény eleve compute fut. De ettől működtetni kell a DXR-t. Csak úgy magától nem jut el a kód a hardverhez.
Inkább jó megoldások kellenének. Tényleg biztos adja magát a specular visszaverődés, de sok haszna ennek igazából nincs, mert nagyon sok trükkös megoldás van rá raszterizációval, amelyek a DXR-en keresztüli megoldás teljesítményigényének az 1%-ával is beérik, miközben alig néznek ki rosszabbul. A lényeg tehát az lenne, hogy nagyon sok erőforrást nem éri meg nagyon kicsi látványelőnyét elkölteni. Még az AO jelenetszintre vitele értékelhető, de oda is vannak azért jó alternatívák, nem beszélve az obscurance fieldsről.
Akkor lesz ennek igazán haszna, amikor kb. elgondolkodik minden fejlesztő azon, hogy a saját játékában, a saját motoron belül a sugárkövetés mikor tud a raszterizáció fölé kerülni. Csak ez minden esetben más lesz, mert eltérők a motorok, és a játék által azokra vonatkozó igények is.
(#87323) akoska07: Az AMD SMT implementációja jelentősen eltér az Intelétől. [link] - itt leírják, hogy eléggé sok mechanizmussal védekeznek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Devid_81 #87324 üzenetére
Nem hiszem. Itt arról van szó, hogy az Intel és a kutatók álláspontja némileg eltér a védekezés módjától. Az Intel szerint a szoftveres frissítések elegek, míg a kutatók és a szoftvercégek szerint a teljes védelmet csak a HT kikapcsolásával lehet elérni.
De egyébként annyiban igaza lehet az Intelnek is, hogy a HT működését módosították emiatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ASRock X570 Taichi képén nem láttam.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz stratova #87798 üzenetére
Két Navi van még. A Navi 12 és a Navi 20. Viszont ugye a szám nem jelent semmit, az AMD már mondta régen, hogy ezek csak az időrendi sorrendre utalnak.
A többire marha nehéz úgy válaszolni, hogy ne sértsem meg az NDA-t, de egészen más az RDNA dizájnja. Z10N-nak egyébként van egy hsz-e a Radeon találgatósban. Fingom nincs miről van szó benne, de én elolvasnám a helyetekben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Devid_81 #87929 üzenetére
Tulajdonképpen nincs sok különbség az X470 és az X570 alaplapokba rakott Ryzen 3000 között. Az X570-nél a PCI Express 4.0-t kell megfizetni. Augusztusig jönnek is rá az SSD-k, meg ugye a két Radeon júliusban. Nagyjából ennyi.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ScomComputer #87932 üzenetére
Inkább augusztus felé.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mai CPU-k mindegyike rengeteg hibát tartalmaznak. Ezek jó része ismert, esetlegesen már a kiadás előtt kezelik a mikrokód szintjén. A hibák bizonyos százaléka (nem nagy része, de pont elég) viszont egy biztonsági probléma, amit ugyanúgy lehet kezelni a mikrokód szintjén, vagy más szoftveres frissítéssel. Ezeket persze nem errata részbe soroljuk, de nagyjából ugyanaz vezet ezekhez is, mint az erratákhoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az errata esetében van egy nagyon konkrét eljárás a kezelésükre. Ha nem javítja a mikrokód, akkor a fejlesztők tudnak tájékozódni arról, hogy mit nem szabad csinálni xy processzoron. Tehát ilyen formában ez elég jól le van fedve. A legtöbb errata egyébként nem kritikus, amik azok, azokra jön új BIOS.
A biztonsági rések abból a szempontból különlegesek, hogy a szó legszorosabb értelmében olyan hibákról van szó, amelytől a processzor még rendeltetésszerűen dolgozik, csak lehetővé tesz bizonyos támadási módokat az adott PC-vel szemben. Például lehet ezeket használni adatlopásra, bár otthoni szinten azért jellemző, hogy a felhasználók már magukat a szoftvereket sem frissítik, és az azokban lévő biztonsági réseket sokszor könnyebb kihasználni, mint a processzor réseit. Tehát mondjuk egy csúnya gonosz hacker bácsi, nagyobb valószínűséggel céloz valami programbeli rést, mint egy hardvereset.
Az egész igazából a szerverpiacon fontos, vagy a nagyvállalati szinten, mert ott azért konkrét team dolgozik azon, hogy a szoftverek frissek legyenek, tehát a programok oldalán lévő biztonsági rések a lehető legkevesebb ideig éljenek. Emiatt a szervereknél már a hacker bácsik számára is sokkal reálisabb valami hardveres rést célozni, mert azok nagyobb eséllyel élnek az adott konfiguráción belül. Ők is adatot akarnak lopni, ennyi.
Végeredményben nem kell ezzel nagyon sokat foglalkozni, az egyetlen ami fontos, hogy telepítve legyenek a biztonsági frissítések.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem könnyű. Itt vannak a hardverek.
De tényleg nem lesz izgalmas a dolog. Olyan ~600 MHz plusz kell az Intelnek, hogy a Zen 2 egyszálú teljesítményét hozza. Több szálon meg igazából nem nagy a verseny, ugyanis több magja van a Ryzennek hasonló áron. Fogyasztásban pedig nagyjából harmadával jobb. De aligha lehetett mást várni. Az Intel két gyártástechnológiai lépcső hátrányában van.
Az Ice Lake-U viszont izgalmas. Ugyan nem erős az órajel, amire képes, de az IGP-je tényleg nem sikerült rosszul.
Valószínűleg a Comet Lake és az utána érkező Rocket Lake sem lesz túl izgalmas. 2022-ben viszont érdekes lehet a dolog, mert akkor már nem 14 nm-es procival megy majd az asztalon az Intel. Legalábbis a mostani tervekben már az szerepel, hogy a 14 nm csak 2021-ig marad.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #88223 üzenetére
Ez tényleg így van. Az IGP-je meglepően kellemes. Már vannak minták a gyártóknál. A CPU-ja se rossz amúgy, csak nem kedvez neki, hogy az esetek jó részében 1,6 GHz alatt működik, holott egy Coffee Lake például megy 2 GHz fölött a tipikus terheléseken. De ez amúgy nem gond a Compal szerint, mert az Ice Lake-U mellett érkezik majd a 14 nm-es Comet Lake-U is. Utóbbi IGP-ben nem lép előre, de a CPU-ja gyorsabb lesz, mert akár 1 GHz-cel is magasabb órajeleket tud tartani egy notebookdizájnban. Szóval alapvetően lehet majd választani, hogy kinek mi a fontos. Ice Lake az IGP-vel vagy a Comet Lake a CPU-val. Mindkettő azonos áron lesz, azonos fogyasztási szinttel.
Egyébként ezért nem lesz Ice Lake asztalon. 1 GHz-cel kevesebb, amit ki lehet belőle hozni a CPU-ból, mint a Comet Lake-ből. Ez pedig annyira nagy veszteség, hogy lassabb marad a fejlesztések ellenére is.
A mobil és a szerver az oké, mert ott azért nem elvárás a 4-5 GHz-es turbó.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz proci985 #88225 üzenetére
Gyakorlatilag igen. Teljesítménytesztek biztos nem lesznek hamarabb. Architektúra cikk lehet. A Navi, ami nehezebb, az egy hosszabb cikk. A Zen 2-ben azért annyira nincs sok változás az első Zenhez képest. Kb. annyi, hogy bizonyos részegységekből lett benne kétszer-négyszer annyi, plusz itt-ott optimalizálás és tulajdonképpen ez a Zen 2. Ahonnan jön a teljesítménye, az leginkább a marha nagy 4+32 MB-os cache/chiplet. Ezt az AMD GameCache-nek hívja, ami igazából bullshit, de tulajdonképpen tényleg ott van az egésznek az előnye, hogy a 7 nm miatt sokkal, konkrétan 24 MB-tal több cache-t tudnak dobni a procimagok négyesfogata mellé.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Habugi #88229 üzenetére
Nem néztem a leakeket. Vannak hivatalos mérések, illetve itt a hardver. Leak az bármi lehet.
(#88232) Devid_81: Az a baj a 9900KS-sel, hogy válogatni kell hozzá. Ezért jön csak későn. Nyilván az Intel már tudja, hogy mire képes a Zen 2, tehát nem véletlenül hozzák ezt, csak viszonylag nagy az esélye, hogy egy waferen belül nem lesz olyan lapka, ami felhasználható a bemutatott processzorhoz. Emiatt a kihozatal nagyon alacsony, vagyis kell fél év, mire gyűjtenek egy olyan mennyiséget, ami pár hétig kitart. Viszont a jó hír, hogy nem kell sokáig piacon lennie, elég ha azt a rövid időt kibírják, amíg jön a Comet Lake. Annak már tíz magja lesz.
Árat csökkenteni pedig nem igazán tudnak. Ha egy modellt megvágnak, akkor vágni kell mindet, vagyis jelentősen romlik majd a profitjuk. Egyelőre jobb az Intelnek az, hogy majd az AMD eladja mindet, ők pedig a piac maradékát pusztán a nagyobb gyártási mennyiség miatt viszik.
De már marketingben felkészültek a Zen 2-re, folyamatosan azt nyomatják a PR csatornákon keresztül, hogy nem szabad a benchmarkokat használni, mert nem valós képet mutatnak. Ennek az a lényege, hogy például egy Cinebenchben nagyon kijön a Zen 2 előnye a saját magjaikhoz képest. Ahogy írtam nagyjából +600 MHz kell az Intelnek ugyanahhoz a teljesítményhez. De mondjuk egy böngészőtesztben ugyan erősebb marad a Zen 2, de nem annyival, hogy azt ne lehetne mutogatni. És innen jön a másik stratégia, hogy az AMD-t az Intel budget márkának nevezi, tehát effektíve még el is ismerik manapság a mailekben, hogy gyorsabb az új procijuk, de az Intel prémium terméktámogatásával nem veszik fel a versenyt. És ez a kulcstényező. Az Intel nem a performance-t hangsúlyozza most, hanem a supportot, hogy ebben ők a legjobbak. Nem hülyeség, amit csinálnak, mert egy hozzáértő tudja, hogy ez csak egy szubjektív adat, de a vásárlók zöme nem hozzáértő, és ott találhat az a marketing, hogy "igen lassabbak vagyunk, igen többet fogyaszt, igen nem annyira jó a memóriavezérlő, igen drágább a cucc, de cserébe jobb a support".
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Habugi #88239 üzenetére
Új a Precision Boost Overdrive. Ez az egyszálú titok. Az új BIOS-okban, amik jöttek a Ryzen 3000-hez, van egy új képesség, ami megengedi, hogy a processzor egy bizonyos ideig a névleges fogyasztása fölött fogyasszon, cserében a papíron lefektetett maximális turbónál jóval nagyobb órajelet is elérhet. Ezért látjátok, hogy a leakekben a Ryzen 5 3600 is nagyon izmozik single-threadben. Hiába 4,4 GHz a maximum órajel, egyszerűen felküldi magát ~4,7 GHz-re is, vízzel akár tovább. Volt aki már 4,9 GHz-et is mért.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #88241 üzenetére
Igen. Nagyon sok funkció ebből a gyártástechnológiai előnyből származik.
5-15%-kal vágnak árat. De csak később, mert még mindig küzdenek a rendelések teljesítésével. Az idei év az Intelnek nem akkora katasztrófa, mert kb. mindent eladnak, amit gyártanak. És ez nagyjából így lesz az év végéig. Jövőre lesz majd problémájuk először, mert a Zen 3-ra megint nincs válaszuk, és az asztali piacra még 2021-ben is 14 nm-es procit hoznak. A mobil az nem lesz rossz, ha a 10 nm elkezd működni, míg a 7 nm relatíve gyorsan jön szerverbe, már 2021 végén.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz DeckardCain #88370 üzenetére
A 3DMark és a Shadow of the Tomb Riader teljesítménye alapján még a régi driverrel készült, nem a pár napossal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz snecy20 #88428 üzenetére
A 3700X valószínű. Ott van a 9900K nyakán, és olcsóbb, illetve jóval kevesebbet fogyaszt, valamint sokkal hűvösebb. A 3900X nehéz döntés, mert teljesítményben más dimenzió, de ugye ide kell az is, hogy használja az alkalmazás a 12 magot.
Majd ezt még elemezzük. Annyi biztos, hogy egy szálon a Zen 2 az új király egységnyi órajelen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz proci985 #88431 üzenetére
Nem is az. Gyorsabb a 16-magos Threadrippernél is.
(#88432) snecy20: Nálunk más jött ki, bár mi 2080 Ti-vel tesztelünk. Ezt érdemes beszámítani, mert egészen másképp működik már a drivere is, mint egy Pascalnak. Az NVIDIA mondta, hogy a Turingon már nem futtatnak a driverben binding API-t (gyakorlatilag binding emulációt a processzoron), vagyis egészen más a CPU-ra rótt terhelése is (teljesen hardveres a bekötés, nincs semmilyen munkája vele a host processzornak). Elsődlegesen ezért dobtuk a Pascalt, míg Radeonra azért nem álltunk át, mert Ryzenre optimalizálnak. A Turing egyelőre jó, egészen egységesen kezeli az Intelt és az AMD-t is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz snecy20 #88435 üzenetére
Ezért írtam, hogy nem valami nagy izgalom a CPU-s verseny a Zen 2-vel. Keresni kell, hogy hol jobb az Intel. A 7 nm is látszik, leginkább a fogyasztáson, az valami döbbenetesen jó. Én úgy gondolom, hogy leginkább a 3700X és a 3600 a legjobb üzlet. 65 watton belül olyan teljesítmény van, amit korábban nem lehetett megkapni így.
(#88436) ScomComputer: Vasárnap.
Azt nem tudom, hogy a boltok kirakják-e az árakat. De vasárnap minden lehet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Devid_81 #88516 üzenetére
Automatikusan tuningolja magát a Zen 2. A turbó órajel mostantól azt az órajelet jelenti, amennyire fel tudja magát tuningolni. Lényegében az XFR felső határát. Innentől kezdve nem igazán éri meg manuálisan emelni az órajelet, mert a processzor úgy van gyárilag beállítva, hogy felhasználói beavatkozás nélkül tuningolja magát a határig. Amit a user tehet, hogy erősebb hűtőt vesz a procira, ezzel +10%-ot is lehet nyerni, függetlenül attól, hogy a BIOS beállítása milyen. Jobb hűtővel ugyanis a proci jobban tuningolja magát.
Rosszabb hűtővel egyébként ér valamit a manuális tuning, mert úgy kevésbé tudja önmagát tuningolni a proci, de ha vesztek rá egy combos hűtőt, akkor out-of-box megold mindent a hardver.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz snecy20 #88543 üzenetére
Ez nem anomália, hanem maga az F1 2019 egy nagyon speciális alkalmazás. A legtöbb játék AVX vagy SSE4.2-ig megy az ISA tekintetében, míg az F1 2019 azon kevés játékok egyike, amely AVX2-t is használ. Ez azért erős terhelése a SIMD-re, illetve a cache-rendszerre, és hasonlót más játék ki sem fejt az AVX2 támogatásának hiánya miatt. Na meg ugye nehéz meghatározni, hogy ennyire egyedi munkamenetnél mennyire fáj az MDS fix a Windowsban az Intelnek, erre a Codemasters se tudott választ adni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz snecy20 #88560 üzenetére
Akkor is ezek az eredmények jöttek ki. Azóta szopunk egyébként az Intellel a játékteszteknél, amióta a Microsoft tolja a security fixeket. Előtte semmi ilyen nem volt. Pedig az alaplap nem igazán változik, csak annyi történik, hogy a BIOS frissítésre kerül, ahogy az OS is, illetve a programok. Semmi más.
Megnéztük egyébként már, hogy a GeForce driver okozza-e, de a Radeonon is hasonló.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #88563 üzenetére
És mit csináljunk, hogy ne ezek az eredmények jöjjenek ki? Lépjünk vissza egy nagyon régi Windows 10 verzióra, amiben még nem voltak fixek? Akkor működött utoljára problémamentesen az Intel a játékoknál.
Mi van a fogyasztással? A játékból az F1 2019 került bele, ami nem fut jól az Intelen. Ezért fogyaszt keveset. A Prime95 pedig helyből lehalt 9900K-n, amint elindítottuk. Egy másodperc se kellett és már kattogott a táp (utoljára ilyen a Pentium D-nél volt). Ezt kétszer eljátszotta különböző lapban. Az Aida stress test stabilan futott amíg meg nem untuk, meg minden más, csak a Prime döglött be, és az is csak a 9900K-val. Valahogy nem volt kedvünk addig próbálkozni vele, amíg meg nem döglik a lap vagy a táp. A proci az mindegy, azt mi vettük, zsír új.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #88589 üzenetére
A június vége előtti driver olyan 6-12%-kal lassabb volt. Aztán jött egy gyorsabb driver, aminek a teljesítményét látod a tesztekben.
A tuningra alkalmas driver csak tegnap este érkezett meg, szóval azzal nem volt tapasztalatunk. Annyit tudunk, hogy az AMD ki fog adni egy útmutatót hozzá, mert az új PowerTune rendszer miatt lószart sem ér az órajel emelgetése. A PowerTune határokat kell jól belőni, és ez eléggé bonyolult. Leginkább akkor nyersz sebességet, ha csökkented ezeknek a határok között a feszültségkülönbséget. Azzal, hogy felnyomod az órajelet mondjuk 2100 MHz-re nem sokat érsz el. Megteheted, de a hardver nem fogja beállítani.
A rendszer hasonló ahhoz, amit a Ryzennél alkalmaznak. A hardver egyszerűen egy igen magas órajeltartományban működik, és a hűtés, illetve a környezeti hőmérséklet függvényében önmagát tuningolja a tartomány maximumáig. Tehát ahogy a 3000-es Ryzennél, úgy itt is akkor érsz el inkább előnyt, ha hagyod a beállításokat alapon, és veszel egy jobb hűtőt rá. Azzal a Ryzennél +15%-ot is lehet nyerni, azt nem tudni, hogy a Radeonnál mennyit, majd a custom modelleknél kiderül.Lock amúgy egyik hardveren sincs, csak ahogy írtam, hiába állítod be a 2100 MHz-et, ha nincs meg a feltétele a környezeti hőmérsékletben, akkor a hardver nem fogja beállítani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz proci985 #88592 üzenetére
Nem tudom. Megmondom őszintén, hogy a Ryzen 3000-ben ez az autó tuning megoldás azért tud nagyon működni, mert nagyon nagy a tartalékja. A Navi 10-ben akkora tartalék nincs. Tehát már ezzel a hűtéssel is nagyjából ~150 MHz-re van a maximumtól, vagyis vízzel esetleg 20 MHz-re kerülsz ettől. Nyilván nem rossz, de nem hiszem, hogy ez számítana +6-8%-nál többet. Itt az lesz a kérdés, hogy a custom kártyáknak mi lesz a maximum órajele.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #88595 üzenetére
Nem az a baja. Egyszerűen az a lényeg, hogy ha szimplán azt csinálod, hogy felhúzod a max. órajelet mondjuk 2100 MHz-re, akkor nem történik semmi. Értsd ezt úgy, hogy a Navi esetében egyszerűen nincs egy fix órajel. Nem tudod megkérni a rendszert, hogy működjön már 2100 MHz-en, mert nem úgy van beállítva a működése, hanem beolvassa, hogy te 2100 MHz-et tekinted maximumnak, de ha mondjuk nincs meg a hűtésed a háttérben ehhez, akkor ugyanúgy működik tovább teszem azt 1800 MHz-en, vagyis hiába adtál neki +200 MHz-et, a valós működési órajel semmit sem változott. Talán az eltolás miatt nyersz 2-3%-ot, de ennyi.
Ugyanez a 3000-es Ryzennél is. Benyomhatod a BIOS-ba, hogy te bizony 7 GHz-et szeretnél. A hardver tudomásul veszi, és működik tovább 4,3 GHz-en, ahogy tette ezt akkor, amikor csak 4,6 GHz volt a max.
Szerk.: Nem lockos. Annyira másképp működik a hardver, hogy nem az órajelet kell babrálni, hanem a váltószintek közötti feszültségkülönbséget csökkenteni. Az ér a legtöbbet. Hiába állítod be a max órajelet magasra, nem fogja a hardver alkalmazni, hacsak nem csökkented le a környezeti hőmérsékletet nagyon alacsonyra, és nem raksz rá nagyon erős hűtést.
A legnagyobb esélye a tuningnak automatikus Wattman tuninggal van, mert annyira bonyolult már az órajelvezérlés, hogy manuálisan rengeteget kell számolni, hogy valami hasznosat összehozz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen