-
GAMEPOD.hu
Modst3R fórumtársunk részletes cikke: [link]
2016 májusában az nVidia bemutatta a(z) GeForce GTX-1080 és GTX-1070-es újgenerációs termékét, ami már a Pascal architektúrára épül. A GP104-es maggal van dolgunk, ami fölfogható a GP102 kistestvérének, erre épül majd a Quadro P5000-es termékük is.
A teljes GP104 2560 CUDA maggal rendelkezik, azonban ennyi csak a GTX-1080-ban aktív, a GTX-1070-nek 1920 aktív egységgel kell gazdálkodnia. A lapka mérete: 314 mm², TSMC gyártja 16nm FF+ -on.
Figyelem! Ezek az órajelek csak a Founder's Edition-re vonatkoznak, ettől a különböző gyártói, ún. custom kártyák eltérnek, a fogyasztás szintén eltérhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16729600
törölt tag
Ma hirtelen felindulásból megrendeltem Digikeytől a világ legdrágább madzagját ( ÁFA+vámeljárás végén 110€ lesz ) Csak, hogy teljes pompájában tündökölhessen a felgyulladós Evga 1080-am, elbaszott egy ára van, szívtam is a fogam rendesen.
-
Srácok tartsatok régimódi öreg gamernek (egyébként az vagyok ) de nekem teljesen megfelel a Fast Sync. Eddig 2 játékkal teszteltem de számomra pont olyan folyamatosnak tűnik mint a VSync csak durván 2x annyi FPS-em van mint VS mellett.
Resident Evil 7 minden maxon 120-130 FPSMa itthon vagyok és úgy döntöttem, hogy egész nap játszani fogok szóval most nézek valami FPS-t mert elképzelhetőnek tartom, hogy jött jön ki igazán a hátránya (már ha van neki) de mondom eddig számomra nagyon meggyőző az FS!
[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
-
VTom
veterán
válasz Archttila #20203 üzenetére
Hiba van kétszer annyi FPS-ed, abból csak annyi megy ki a monitorra, ahány Hz-es.
n ezért nem nagyon értem a fast sync lényegét, feleslegesen terheli a GPU-t, leszámol 120 képkockát, 60-at meg kitesz a monitorra?Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Azt elhinnéd nekem, hogy az esetek 99%-ban nálam is csak a Stem FPS counter figyel a sarokban? most is csak a fast sync miatt monitorozok
Ja, és FE-vel tolom mert kicsi a házam és FHD-ra bővel elég ez is a Single/Ultra játékélményhez(#20206) VTom
Ez biztos? Mert ha igen akkor tényleg nem terhelem feleslegesen értelmetlenül...
[ Szerkesztve ]
Passionate about minimalistic software, the Linux philosophy, and having fun. SFF enthusiast.
-
VTom
veterán
válasz Archttila #20207 üzenetére
Hát elvileg úgy működik, hogy minden képkockát leszámol a gpu, és a az kerül megjelenítésre, amelyik a legközelebb van a képfrissítéshez. Tehát kevesebbet kell várni a renderelt képkockára. Egy ábrával tudnám illusztrálni, de tabletről vagyok...
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Azért mert esetleg nem olyan képkockát tesz ki a monitorra, amit akkor számolt ki, amikor elkezdte az előzőt kirajzolni, hanem olyat, amit már akkor, amikor az előző rajzolását majdnem befejezte, tehát csökken az input lag.
(#20210) szasanyi
Teljesen jól néz az ki. Persze nem annyira über, mnit a fix 60 fps VSync, de pl én GTA5-ben felhúztam WQHD-n majdnem mindent maxra, plusz 4xMSAA van. Átlagban van 70-80 fps-em, de az élsimítás megfogja, amikor nagyon sok a növényzet a monitoron, beesik 55-60 köré. Próbáltam túltenni magam rajta, de számomra az FXAA is annyira kiábrándítóan csúnya éleket produkál, hogy számomra normális élsimítás nélkül kiábrándító a látvány. Így viszont nem állíthatok sima VSync-et, a fastsync viszont nekem tökéletes élményt nyújt. Ennél jobb csak a G-sync lehetne.[ Szerkesztve ]
-
s4hu|SyD^
addikt
válasz HussarF #20212 üzenetére
4x MSAA mennyire mossa el a képet? Vagy a 8x MSAA meg a TXAA az ami mocskosul mossa? Én legtöbb játékban FXAA-t használok, mert rettentően zavar az elmosott kép. 2x MSAA még belefér nálam.
Egyébként én is úgy tudom, hogy hiába van 120 FPS-ed 60 Hz monitor mellé, talán picit simább lesz az élmény, de akkor tényleg inkább a V-Sync 60 FPS. Fast Sync-et majd lehet én is próbálgatom kicsit, nekem jó tapasztalatom volt vele mikor megvettem ezt az 1070-et.
[ Szerkesztve ]
"Tedd, amit tudsz, azzal, amid van, ott, ahol vagy!"
-
Jack@l
veterán
válasz s4hu|SyD^ #20214 üzenetére
Semennyire, ha nem agyatlanul egymásra pakolod őket. Ami mossa az a motion blur meg DOF.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
válasz s4hu|SyD^ #20214 üzenetére
Az FXAA-ra szokták azt mondani, hogy hajlamos elmosni. Más így nem jut eszembe, arra emlékszem, hogy a Crysis 3-ban volt vagy 4-5 féle élsimítási eljárás és ott utána kellett nézni rendesen, hogy melyik milyen.
Az MSAA az az igazi oldschool régi, vaszabáló élsimítás.
Most hogy mondod, kezd rémleni, hogy a TXAA is mossa valamennyire, de a TXAA tipikusan a mozgás során létrejövő éljelenségek orvoslására van, pl. villódzó élek. Szóval tipikusan nem olyan helyzetekben, amikor beleáll a tűéles textúra a szemedbe, hanem mikor 150-el száguldasz át a városon és nem látod a textúrák élességét. Ha lassú mozgás, vagy statikus kép van, akkor szerintem nem bánt semmit a TXAA sem. Persze, ha van motion blur, akkor meg főleg értelmetlen ezen agyalni. -
szasanyi
félisten
-
s4hu|SyD^
addikt
válasz Jack@l #20215 üzenetére
Motion Blur a legelső, amit minden játékban kikapcsolok, DOF az oké az annyira nem befolyásolja azt, hogy az egész játék elmosott legyen.
Watch Dogs 2-ben rémlik, hogy az MSAA is nagyon mosott, de mindjárt meg is nézem, hátha találok valami köztes beállítást.
"Tedd, amit tudsz, azzal, amid van, ott, ahol vagy!"
-
VTom
veterán
-
s4hu|SyD^
addikt
Na ma is tanultam valamit, nekem az MSAA is mosta eddig, de most megtaláltam ezt a post-processing hülyeséget. Kicsit eljátszadozva pl. DOF off, Motion Blur off, MSAA 8x + SMAA post(lehet FXAA is nem nagyon láttam különbséget) talán így lett a legszebb kép. Egyébként igen, a TXAA az, ami mossa a képet, nem rettenetesen, de látható, filmes hatás. Én szeretem ha a kép éles marad és mellé kevésbé recés. Akinek bírja a szeme a TXAA sem olyan rossz és aránylag gyors is. Watch Dogs 2-ről beszélek, nyilván játéka válogatja. FPS-t majd megnézem később. 60 körüli a cél természetesen.
[ Szerkesztve ]
"Tedd, amit tudsz, azzal, amid van, ott, ahol vagy!"
-
rup1u5
nagyúr
válasz szasanyi #20222 üzenetére
Értem. Közben megnéztem a videót is. Elég jól elmagyarázza. Le fogom tesztelni még egyszer és jobban oda figyelek van e stuttering GTA5-ben fast sync-el, sima vsynchez képest. Eddig nem vettem észre ilyet de nincs is annyira vájt szemem. Próbálom az összes játékot úgy beállítani hogy lehetőleg 50fps alá soha ne menjen.
Why don't you knock it off with them negative waves!
-
sixpak
nagyúr
válasz s4hu|SyD^ #20220 üzenetére
Én a Motion Blurt is hagyom, engem nem zavar.
A DoF pedig alapkövetelmény, amelyik játékban nincs, az ennél fogva nem is lehet realisztikus.
Nem is értem, hogy sokan miért hánynak tőle, a legjobb dolog a DoF, anélkül tényleg lehetetlen élethű grafikát alkotni...úgy is mondhatnám, hogy DoF nélkül minden játék úgy néz ki, mint egy játék.Így viszont nem:
https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
VTom
veterán
válasz sixpak #20226 üzenetére
Képeken nagyon jól néz ki a DOF, de engem játékban zavar, hogy vannak homályos részek. Ha éppen oda nézek, zavarja a szemem.
Hogy kicsit on is legyek, Pascal tuningnál mire kell figyelni? TDP-t kitolom, órajelet felhúzom, és annyi? Hiába adok neki +250MHz-t, játékokban nem megy feljebb a gyári boost órajelnél.
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
TTomax
nagyúr
válasz sixpak #20226 üzenetére
Szerintem játékba nem való a DoF,vagyis leginkább játékra válogatja.Az egy filmes effekt eredetileg,ami pl egy gyors lövöldében inkább büntetés mint elöny.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Jack@l
veterán
válasz s4hu|SyD^ #20223 üzenetére
Mondtam hogy egy xxAA legyen csak rajta egyszerre, ha kettő van az már csak szétbarmolja a képet.
@sixpak: ami a mai játékokban van DOF az eleve nem is realisztikus, csak egy nagy homály.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
sixpak
nagyúr
VTom, TTomax, rup1u5: nincs ezzel gond, nem vagyunk egyformák.
Számomra az ízlésesen adagolt DoF a legjobb dolog a játékokban.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/86396338@N05/
-
#00137984
törölt tag
MSI ARMOR GTX 1070 tulajok véleményét várom. A hűtés hatékonysága és zajszintje és a hőmérsékletek érdekelnének. Két OC változatban láttam, vagy ez csak véletlen elírás volt. Nem gondolom, hogy egy Boost nélküli változat létezne, de valamiért a két egyaránt OC változat árazása eltérő. Elméletileg mindkét ARMOR GTX 1070 videókártyán 8 pines tápcsatlakozó van. [link]
[ Szerkesztve ]
-
brd
nagyúr
válasz Jack@l #20230 üzenetére
Speciel pl. a GTA V-nek nagyon jól áll a FXAA és a MSAA együtt, egyik erre, másik arra jó. A SSAA-t ugye Nvidia-ék sajnos kinyírták (pedig a mai HW-ekkel pár éves+ játékoknál éppen most lenne értelme), így a MSAA önmagában kevés. A DOF pedig egy hányás a mai formájában, nem is igazán értem a koncepciót, honnan tudná a gép, hogy én hová nézek éppen a képen?
The only real valuable thing is intuition.
-
rottenbull
senior tag
Ezzel pontosan meg is fogalmaztad, hogy mi a baj a jatekban a DoF-al.
Sokan jonnek, hogy a szem is igy mukodik, es az a termeszetes, bla, bla bla.
Azt viszont mindig kihagyjak, es ez a legfontosabb, hogy a szemunk az folyamatosan valtoztatja a DoF-t, attol fuggoen, hogy hova fokuszal. Mig a jateknal ez statikus. Amig arra figyel az ember, amit a jatek tervezoje mutatni akar, addig ugy mukodik, mint a valosagban. ha mashova teved a tekintet, akkor viszont foldbe all a DoF. -
válasz rottenbull #20238 üzenetére
Célzásnál lehet értelme, ahol valószínűleg pont oda nézel, ahova acélkereszttel mutatsz, de egyébként nagyon végig kell gondolni, hogy hogy implementálják.
-
Lidl
senior tag
Szerintem is jó effekt a DoF. (A Motion Blur az ronda és zavaró)
Egy átvezető animációnál nagyon jól néz ki, amikor arra fókuszál a kamera, amire a rendező a figyelmet akarja rávonni. Pl. amikor beszélgetsz valakivel és annak az arcára fókuszál.
Egy FPS stílusú játéknál pedig a célkereszt amire mutat, annak a síkjába szokták fókuszálni.
Pl a Skyrimben vettem észre, hogy ha belóg egy levél a kép közepére, akkor arra fókuszál a DoF..
Ez persze zavaró, amikor megállsz a játékban, és Te nézelődsz a képernyőn. Nem erre tervezték.
Az lenne jó, ha lehetne állítani az erősségen (mennyire legyen elmosott a nem fókuszált terület), de ezt legtöbbször csak INI fájlok buherálásával lehet. Vagy úgy sem.Szóval +1 voks a DoF mellett
Lidl
-
s4hu|SyD^
addikt
-
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz sixpak #20247 üzenetére
Ez így igaz.
Ez tiszta sor.. De pl. Én személy szerint a Doom-ban, és a BF1-ben is kikapcsolom, sőt, szinte midenhol ahol csak van.
Mert az oké, amikor még a távoli területeket "mossa el", de amikor az egész terep egy nagy paca tőle, az elég ronda tud lenni.
Véleményem szubjektív...
-
TTomax
nagyúr
A legnagyobb baj a DOFal,hogy még eröforássba is kerül,tehát ha bekapcsolod akkor fpst veszitesz,naná ha valamelyik játékban fpst akarok nyerni,akkor a legelsök között kapcsolom ki.Nem sok játéknak áll jól,és leginkább azért mert orrba szájba eröltetik természetellenes modon,ritkán tudják normálisan implementálni.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"