-
GAMEPOD.hu
Modst3R fórumtársunk részletes cikke: [link]
2016 májusában az nVidia bemutatta a(z) GeForce GTX-1080 és GTX-1070-es újgenerációs termékét, ami már a Pascal architektúrára épül. A GP104-es maggal van dolgunk, ami fölfogható a GP102 kistestvérének, erre épül majd a Quadro P5000-es termékük is.
A teljes GP104 2560 CUDA maggal rendelkezik, azonban ennyi csak a GTX-1080-ban aktív, a GTX-1070-nek 1920 aktív egységgel kell gazdálkodnia. A lapka mérete: 314 mm², TSMC gyártja 16nm FF+ -on.
Figyelem! Ezek az órajelek csak a Founder's Edition-re vonatkoznak, ettől a különböző gyártói, ún. custom kártyák eltérnek, a fogyasztás szintén eltérhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
brd
nagyúr
Sziasztok!
Mivel lehet a kártyát visszafogni (downclock)? Sok évig csak ATI/AMD-m volt, ott a CCC is nyújtott erre lehetőséget. Ill. ennek kiegészítő részkérdése, hogy hogyan lehet azt megmondani, hogy adott P-state-ben mennyi lehet a min/max órajel/fesz? Néha teljesen indokolatlanul (max. ~30% a kihasználtság) felkapcsol a kártya magasabb órajelre.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz speed471 #18170 üzenetére
Egy mai gép bekapcsoláskor nem fogyaszt annyit, mint maximum terhelésen. A VGA is csak annyit szokott nézni, hogy a megfelelő csatlakozók be vannak-e kötve, de terhelési tesztet nem indít, amikor áramot kap. Ne menj tanárnak.
Szerk.: Ja, hogy villanyszerelő vagy. Ismét kiderült, hogy a fél tudás veszélyesebb, mint a teljes tudatlanság.[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
válasz speed471 #18195 üzenetére
Azzal nincs is baj, hogy nem vagyunk egy véleményen, így kerek a világ. Azzal már igen, hogy valaki valótlanságot terjeszt, és még erősítésként oda is írja a szakmáját (amelynek egyébként nem sok köze van a kérdéskörhöz). Melyik mondatom személyeskedés szerinted?
Gondolom, méregetni nem jössz, így egy kis történet: nekem volt egy Enermax 500-as tápegységem, amellyel bekapcsoláskor sosem volt probléma, ellenben egy adott játékban egy adott esemény elindulásakor 1 másodpercen belül lekapcsolta a tápegységet a védelme a korábbi R9290-esemmel. Nem volt hibás a tápegység, mert ilyenkor az áramfelvétel tényleg meghaladta a tápegységben a védelemhez meghatározott maximumot. Onnan tudom, hogy ezért cseréltem le a tápegységet egy olyanra, amely a 12V-os ágain nagyobb áramerősségre van specifikálva és azzal lemértem.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz TTomax #18207 üzenetére
Szerintem is, mert játékon kívül egy olyan 10, max. 15-ös power limit bármilyen tevékenység közben elég lenne (nekem legalábbis). Ezek a limitek egyébként a kártyából jönnek (BIOS átírására van mód esetleg?), vagy a programból?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz speed471 #18210 üzenetére
A te tapasztalataid nem egyeznek a többségével, így nyilván valamit rosszul viteleztél ki a mérés közben. Ezért ajánlottam fel, hogy esetleg jöhetsz mérni hozzám, mert kíváncsi lennék, hogyan lehet ezt rosszul kivitelezni villanyszerelőként.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Modst3R #18379 üzenetére
No és EVGA-val próbáltad? Mert ha nem, valamennyire érthető. Egyébként, így hirtelen nem látom, ha működne, mivel tudna többet, mint egy MSI Afterburner?
pipo112: MSI Afterburner. Tudsz benne hőmérsékletfüggő ventilátorprofilt profilt állítani, legalábbis az én kártyámmal lehet (GIGABYTE).
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Szokott valaki innen Sleep-be küldeni gépet rendszeresen? Melyik driverrel nem tapasztal ébresztéskor problémát? Mert nálam a 376.33 rendszeresen fagyásba taszítja a gépet.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz rottenbull #18473 üzenetére
Köszi mindenkinek, megpróbálom ezzel, annyira nem is régi, remélem, más probléma nem jelenik meg tőle.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Sugomotor #18719 üzenetére
Nem hiszem, hogy perdöntő lenne az AIDA-val mért érték, mert nekem 1070-en ilyen, de pl. a Heaven 120+ FPS-t hoz:
Így jó eséllyel a 2.0-ás PCI-e lehet a "bűnös" (nálam is az van), lehet, hogy ez a teszt azt méri, hogy a CPU-VGA RAM-ja közötti sebesség mekkora (ezt nem tudom és nem is igazán érdekel) mert az pont fele annyit tud, mint a 3-as, ha jól rémlik Ja, és a boost biztosan bekapcsol, mert közben néztem MSI Afterburnerben az órajeleket.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Sugomotor #18739 üzenetére
Egyébként igazából az AIDA eredménye is megmagyarázható, mert a GPU-t csak a speciális (ott futtatni kívánt) számítások elvégzésére utasítja. Innen nézve a Read és Write értéket a CPU-VGA útvonalon kell nézni, mert azt kell bejárja, ellenben a másolás a VGA RAM-on belül is megtörténhet. Végül is, nem VGA tesztnek hívják ezt a benchmarkot az AIDA-ban, hanem GPGPU-nak.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Matt1212 #18825 üzenetére
Valószínűleg azzal járna, de tudomásom szerint nincsen fizikai változás miatta a kártyán (persze ha fizikai sérüléssel nem jár), tehát nem lehet bizonyítani. Továbbá a kártya azért vigyáz magára, fizikai módosítás nélkül művészet tönkretenni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz makoss #19128 üzenetére
Bőven, nekem fogyasztásmérős UPS-em van és abból látszik, hogy a GTX 1070-em a 2600K-val, 2 monitorral együtt fogyaszt kb. 350W-ot teljes terhelésen. Ráadásul a tápokra írt érték a leadott teljesítmény, tehát a konnektor felől mérve (amit az UPS-em is mér) a fogyasztást erre még rájön a tápegység fogyasztása (kb. 15-20%, terheléstől függően).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz rottenbull #19138 üzenetére
Amennyiben az ócska egyenlő a 80+ Arany fokozata alattira minősített tápegységgel, akkor igen. lásd.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz rottenbull #19141 üzenetére
Legyen 4-20%, befejezhetjük?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Vigilante #19215 üzenetére
Nem tudom, érdemes-e, de én inkább az órajelet emelném még egy 5-ös lépést, mert 13-onként ugrik csak valójában, tehát egyel nagyobbra állítanám, és akkor max. még kicsivel nagyobb lenne, de ami most 2050 alatti, az 2050 lesz legalább. Nálam alapfeszen, +130 MHz-cel így jön ki a 2050, ami néha 2063 lesz.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz CriticalHit #19251 üzenetére
Avirát már ne! Belekerült egy elég beteg dolog, azóta veszélyes a használata (azt mondjuk nem tudom, a fizetősben is ebben a formában van-e benne, de jó eséllyel igen, mert a sok éves "remek kis program állapotból" 2-3 éve elkezdett a hülye felé elmozdulni, láthatóan egyre gyorsuló ütemben). Arról van szó, hogy az általa kártevőnek titulált file-okat kikapcsolhatatlanul törli az eredeti helyéről és berakja a karanténba. Ha ez így nem elég ijesztő, akkor egy esélyesen előforduló példa: jön egy Windows frissítés, amellyel érkezik egy, az Avira által kártevőnek érzékelt (de valójában nem az) file. Mivel kártevőnek érzékeli, bemásolja a karanténba és letörli az eredeti helyéről (azaz a Windows könyvtárból). Ha ez egy olyan file, amely szükséges a Windows indításához, akkor ez a Windows egy átlagos user számára bizony kinyíródott. Csak remélem, hogy nincs igazam és legalább a Windows könyvtárakon belül, és/vagy a Microsoft által digitálisan aláírt file-ok esetén nem így működik a kikapcsolhatatlanul kötelező karanténba tétel.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz kapcs-R #19286 üzenetére
Nem az az optimalizálás, amikor minden létező magot fel tud használni egy kód, hanem az, amikor (ettől) gyorsabb is lesz a kód futása. Egy ilyen játéknál nehéz észérvekkel magyarázni, hogy ennyi magot kell dolgoztasson a belinkelt kép megalkotásához. Pontosabban magyarázni lehet, de a hozzáértők nehezen állják meg, hogy ne röhögjenek rajta.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Runner_fxr #19693 üzenetére
CPU (vagy más, nem VGA-tól függő) limit. Nem biztos, hogy jól párhuzamosított minden művelet a játékban, így előfordulhat, hogy csak 1, esetleg 2 magon tud futni az adott folyamat. Pl. GTA V-ben a látótávolság magasra állítása bizonyos helyzetben CPU limitet okoz és hasonlót tapasztalni.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Valójában semmivel többet, de jó a marketingje. Én ehhez képest 2/3 áron vettem a karácsonyi hajrában az én 1070-esemet (más márka), és az is max. 72 fokra hevül úgy (de ezt csak nagyon hajtós helyen, átlagban inkább olyan 68-69 körül megáll), hogy a ventin kicsit szabályoztam, mert én hangosnak ítéltem a gyári profilt (de én háklis vagyok az ilyesmire, másnak az még simán jó lett volna).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz hajbel #19799 üzenetére
Hurrá, de kit érdekel a hőfok ilyen tartományban, most komolyan? Nem mindegy, hogy 65, vagy 72 fokos? Az 5 év garancia meg olyan, hogy azért én biztos nem adnék ennyit, soha nem döglött meg még VGA 2 (vagy 3) és 5 év között, de akinek megéri, lelke rajta.
GAbre: Azoknak max. nagyon izmos tuningnál lehet értelme, mert az enyémen csak 1 db 8-as van, és 2073 MHz-ig (ha jól emlékszem a pontos értékre) simán fixálható fesz'emelés nélkül.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz hajbel #19809 üzenetére
Azért a 2 db 9+ cm átmérőjű ventilátorral és a ~150W-os kártyával kapcsolatban a hangot, mint zavaró tényezőt jogosan megemlíteni kevés helyzetben nem mosolyogtató. (Mondom ezt úgy, hogy én erre kifejezetten háklis vagyok.) Nekem volt R9 290-esem ugyanúgy 2 db ventilátorral, no' az hangos tudott lenni, de itt jelentősen kevesebb hőmennyiséget kell elvezetni. A legtöbb kártya így eléri a használható szintet, persze nyilván akad egy-két kivétel (alacsonyabb minőségű ventilátor, extrém hanyagul tervezett hűtőfelület stb.), de ezért több tízezret fizetni... Persze vegyék nyugodtan, nekem nem fáj, csak ha kérdezi valaki, miért drágább, tudassuk vele.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz hajbel #19822 üzenetére
Az enyém fix ~2050 MHz-en üzemel (néha kicsit többre jön ki), ha szükség van rá (bár FPS-ben mérve sok értelmét nem látom, alig néhány % a különbség az általam játszott játékokkal), erre vonatkozott a 72 °C, itt 61-2%-on mennek a ventik, ez nekem még simán belefér, nem zavaró, de ide ritkán jut el, ez csak huzamos 90% feletti terhelésnél alakul így (amilyen játékban nem érdekes az a pár ms-os késleltetés, amit okoz, ott Vsync on van, így ez többnyire esélytelen). 70 °C alatt pedig 50pár %-on mennek csak, ott már fülelni kell, hogy hangosabb-e, mint a terhelés nélküli 15%-os ventifordulat. A memória gyorsabb, felfelé kerekítve 2.5%-kal, valóban. Mennyit is számít ez a gyakorlatban? A halkságát nem is vitattam, 3 db ventilátorral nyilván alacsonyabb fordulaton lehet ugyanannyi levegőt szállítani, mint 2-vel. Persze nyilván az 5 év garancia sem rossz, de nem biztos, hogy mindenkinek megér annyit ez a néhány különbség:
- 3 év helyett 5 év garancia;
- magasabb boost órajel (de az többnyire az olcsóbb kártyákon is elérhető), ill. ~2.5%-kal magasabb RAM órajel;
- a 2 helyett 3 ventilátor miatt vélhetően picivel halkabb hűtés (cserébe magasabb és hosszabb a kártya).Kihagytam valamit?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz makoss #19828 üzenetére
A hangról nem tudok nyilatkozni (de azért gyanítom, nem sok különbség van), ha 3 év garancia van az ASUS-ra is, akkor megbízhatóság tekintetében kb. ugyanott, a stabilitás garanciális probléma, a sebességkülönbség pedig kis tuninggal általában nem probléma (de ha olyan típus az ASUS, akkor még akár gyorsabb is lehet - a GPU órajele magasabb, a RAM alacsonyabb).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz rottenbull #19933 üzenetére
Engem pl. nagyon érintene, ha érdekelnének a nevezett játékok, mert a GE-t nem vagyok hajlandó telepíteni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz rottenbull #19942 üzenetére
Nem egészen, de nem ez az érdekes, hanem az, hogy nem tudtad, mennyiben érinti a topikban előforduló tagokat, erre írtam példának.
Jack@l: Nem a telepített állapot időtartama az érdekes, hanem a futása.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
válasz Scholes9 #20023 üzenetére
Hogyan lehetne simább a "sima" VSync-nél? A sima VSync arról szól röviden, hogy a VGA megalkotja a következő képkockát, majd pihen (persze ez így kicsit egyszerűsítés), aztán pontosan akkor teszi ezt ki, mielőtt a kijelző frissítése elkezdődne, aztán elkészíti a következő képkockát és megint pihen kicsit és így tovább (ezek a "pihenések" növelik az input lagot). Így, ha a rendszer megfelelően gyors (egy-egy képkocka megalkotása kevesebb idő, mint ami a kijelző függőleges frissítései között eltelik), mindig ugyanannyi idő telik el a 3D-s alkalmazás által alkotott történés mintavételezései között, így a mozgás sima lesz. A Fast VSync-nél pedig az történik, hogy a VGA folyamatosan számolja a képkockákat ahogyan tudja, majd ebből azt teszi ki a kijelzőre, amelyik az utolsó kész képkocka volt a kijelző frissítésének elkezdésekor, a többit eldobja. Ezért ebből már elméletben is csak akkor lesz sima mozgás, ha az FPS a kijelző frissítésének egész számú többszöröse (mert akkor telik el 2 megjelenített mintavételezés között azonos idő). A gyakorlatban pedig akinek van szeme hozzá, simán látja. Az input lag persze csökken tőle (a sima VSynchez képest), ill. a tearing is megszűnik, de simább a "régi" VSyncnél nem lesz (ill. még annyira sima sem). Persze a VSync off álláshoz képest a tearing eltűnése miatt simábbnak fog tűnni a mozgás.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nem tudom, nálad mi történik, de előfordulhat az, hogy a CPU nem tudja ellátni adattal a VGA-t, ezért az malmozik, és ezért nem ugrik feljebb az órajele sem. Persze amit írsz, az alapján nálad inkább bugos a terhelés alapú órajel növelés, vagy az említett játék okoz valami gondot; nekem az nincs meg, de az általam futtatott játékoknál eddig még nem láttam ilyen problémát (ahol nem gond az input lag, ott VSync on-nal játszom úgy, hogy lehetőleg mindig legyen min. 60 FPS, így hamar észrevenném, ha akadna).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz HussarF #20089 üzenetére
Nem a teljesítmény visszafogás miatt van az, hogy megakad, hanem azért, mert ha nem tudja időben elkészíteni a következő képkockát a rendszer, mielőtt bekövetkezik a kijelző frissítése, akkor kénytelen az előző képkockát kitenni újra és ezt érzékeljük úgy, hogy megáll a mozgás egy pillanatra. Ameddig a képkockán dolgozik a VGA, teljes sebességgel teszi azt, de a kihasználtságnál azért látsz 100% alatti értéket, mert az egy időtartam alatti kihasználtságot jelent (ugyanúgy, ahogyan pl. a CPU használatnál látni). Tehát ha mondjuk 1 másodperc alatt fél másodpercig 100%-on teker, fél másodpercig pedig 0-n, akkor a kihasználtságnál 50%-ot fogsz látni (ez egy elméleti helyzet, a gyakorlatban ilyen persze nem igazán fordul elő, csak így könnyebb megérteni).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz szasanyi #20096 üzenetére
Ezt nem mindenki veszi észre, van, akinek elég a 30 FPS is. Én pl. még aközött is látom a különbséget ha egy játék 60, vagy 72 fix (VSync) FPS-sel fut. Persze nem a képkockákat tudom megszámolni (az úgy 10 felett esélytelen ), de látni a mozgáson, mennyire sima.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz HussarF #20107 üzenetére
60 fps alatt vsync=fastsync
Nem egészen. 60 Hz-es kijelző esetén ha a frametime tartósan nagyobb lesz, mint 16.666... ms, de kisebb, mint 33.333..., akkor VSync esetén feleződik az FPS (azaz 30 lesz), mert csak minden második kijelzőfrissítésre tud egész képkockát szolgáltatni a rendszer (képkocka számítás elindul, jön egy kijelzőfrissítés, akkor még nincs kész, ezért az előző képkocka jelenik meg rajta, aztán befejeződik a számítás, a VGA pihen, majd jön a frissítés, kikerül a kép, VGA elkezd dolgozni a következő képkockán, jön a kijelzőfrissítés, kép még nincs kész, ezért az előző marad ott és így tovább, tehát minden második képfrissítésre jut egy új képkocka). FastSync esetén ez úgy módosul, hogy nincsen várakozás, ezért pl. fix 45 FPS-es számítási kapacitás (frametime 22.222...) esetén (ez nyilván elméleti, ennyire nem stabil a frametime, de könnyebb megérteni) 4 kijelzőfrissítésre 3 képkocka jut. (A kijelző 16.666... ms-onként frissül, a képkockák pedig 22.222... ms-onként készülnek el, 66.66666-nál pont találkoznak, azaz 4 kijelzőfrissítésre 3 képkocka jut). Vagyis 4 frissítésenként 1 frissítés idejére az előző képkocka marad ott, a többiben változik a megjelenített kép (ha így nem világos, pl. egy táblázatkezelőben ki kell jelölni 12 oszlopot, az első sorban 3 cellánként egyesíteni kell a cellákat, ezek a cellák lesznek a képfrissítések között eltelt idő, a második sorban pedig 4 cellánként, ezek cellák lesznek a képkockák számítási ideje; ahol a felső sorban látott két függőleges vonal közé az alsó sorban esik egy vonal, ott új kép rajzolódik ki). Persze nem tudom, így működik-e a valóságban, nem próbáltam, de ha külön nem programoztak valami mást a kijelzőfrissítés feletti frametime-ra Fast Sync esetén (mint pl. az Adaptive Sync-nél), akkor így kellene működjön.
The only real valuable thing is intuition.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Év végén jön a The Smurfs: Dreams
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- BestBuy topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Eladó ASUS GeForce GTX 1660 Super 6GB Phoenix videokártya (PH-GTX1660S-6G)
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- PowerColor Red Dragon Radeon RX 5700 XT 8GB
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 100.000.-