Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
"Ebben akár egyet is érthetünk, csak akkor már nem arról van szó, hogy az önvezető autókkal olcsóbb az autózás. Olcsóbb akkor lehetne, ha az autókat jobban ki lehetne használni. "
Az olcsóságot nem úgy kell felfogni, hogy egy adott jármű tulajdonlása mennyibe kerül, hanem hogy egy adott személynek mennyibe kerül az a szolgáltatás, amelyet a jármű a számára nyújtani tud.
Kevesen vitatják, hogy a tömegközlekedés olcsóbb, mint az autózás és ez alatt nyilván nem azt értik, hogy egy metrószerelvény olcsóbb egy autónál, hanem hogy A-ból eljutni B-be olcsóbb metróval, mint kocsival.
A metró pedig első sorban nem (csak) azért olcsóbb, mert magát a járművet jobban kihasználják, hanem mert a szolgáltatás költségei több felhasználó között oszlanak szét.
Hogy az átlag autó drágább lesz-e a jövőben, azt nehéz megmondani, de hosszabb távon elég nagy rá az esély, hogy igen.
Ugyanakkor a folyamat logikája nem mindegy: nem azért fognak az emberek önvezető autókat szolgáltatásként igénybe venni, mert túl drága lesz birtokolni az autót, hanem azért lesz drága az autó, mert a jelenlegi árérzékeny consumer piac helyett első sorban flottákat üzemeltető vállalkozások számára fogják gyártani őket.
Azaz az embereket az önvezető autók nyújtotta szolgáltatás olcsósága fogja vonzani és nem növekvő autó árak taszítani.
Ez pedig az eladott autók számát is automatikusan szabályozni fogja, mert ha a vállalkozások hiába növelik a flottáik létszámát, nem nő tőle bevételük, akkor nem fognak több autót venni.Ezért mondom, hogy a jelenlegi állapotokat lineárisan meghosszabbítva a legritkább esetben jutunk jövőálló predikciókhoz.
A 20. század elején az elemzések még arról szóltak, hogy az autó piac kb. 2 millió darabnál fog tetőzni, mert a gazdaságnak kb. ennyi hivatásos sofőrre lesz szüksége. Aztán jött Ford és egy átlagember is vezethetett autót komolyabb szakmai képzettség nélkül, ami nem csak extrém mód kiszélesítette az autópiacot, de alapvetően megváltoztatta a közlekedési szokásokat és az emberek mindennapjait.
Vagy: az 50-es években még úgy számoltak, hogy max. néhány tízezer számítógépet lehet összességében eladni a világban, mert csak állami szervek és nagyvállalatok lesznek képesek kifizetni a fenntartási költségeket, személyzetet, stb.
Ma meg egy okosóra is nagyobb számítási kapacitással rendelkezik, mint egy akkori komplett épületet elfoglaló monstrum.
Ehhez képest Arthur C. Clarke már a 60-as években precízen megjósolta a home office jelenséget, mert a technológia fejlődésével járó lehetséges paradigma váltásból indult ki és nem az akkori állapotokból és piaci igényekből.
Új hozzászólás Aktív témák
- Toshiba KIOXIA XG8 4TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Read-Write 7000-5800 MBs - Eladó!
- GAMER Intel i5 4570/ GTX 970 4GB / 12GB DDR3 / 120GB SSD / 250GB HDD / Beszámítás / Garancia
- ZBook Fury 16 G9 16" FHD+ IPS i7-12850HX RTX A2000 32GB 512GB NVMe ujjolv IR kam gar
- Lenovo M93P Tiny Micro - Mini PC - Core i5 4570T/8GB ram/256GB SSD - több db
- GAMER Intel I7 4790 / GTX 1060 6GB / 16GB DDR3 / 512GB SSD / Beszámítás / Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest