- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
válasz Chosen One #1677 üzenetére
Én meg ilyet látok ritkán...
A BIX-et pingelve 9-270ms közötti válaszidők, de legalább csomagokat nem dobál el (így legalább böngészésre használható)... Remélem hogy hétvégére nem marad így...
-
llax
senior tag
Ezt megoldották...
Mostmár a sebességgel is kezdhetnének valamit, hogy ne legyenek annyira durva visszaesések...
Ha "csúcsterhelésnél" visszaesik pl. 5-6Mbit-re, de a kapcsolat stabil az éngem egyáltalán nem zavar. Akkor kezd idegesíteni, amikor már böngészgetés közben is érzem a visszaesést (1-2-3Mbit, magas pingekkel)... -
llax
senior tag
Hóesés???
Ezek után szerintem semmit nem lehet az időjárásra kenni...
-
llax
senior tag
Nálam éjszaka 9-12ms, nappal 10-15ms pingek voltak addig, amíg minden jól működött (az elmúlt 3-4 év)...
A kapcsolat minősége december óta arra az időszakra emlékeztet, amikor már úgy-ahogy stabilan működött a hálózat, de még nem volt folyamatosan "az igazi" (kb. 5-6 éve), 10-200ms között ugráló pingek, eldobált csomagok, kapcsolat megszűnése stb... Decemberben voltak napok, amikor a 7-8 évvel ezelőtti állapotok jöttek elő.
Most ilyen:
Nagyon jó, de volt már jobb is... Ha ezt tudná 24/7-ben (novemberig tudta!), nem szólhatnék semmit...
A másik gondom a számlázási szokásaikkal van. A jelenleg fizetett díjnak sem a meghirdetetthez, sem az ÁSZF-hez köze nincs. 1500Ft-tal számláznak többet, mint az ÁSZF-ben szereplő díj, az ezzel kapcsolatos érdeklődéseimet hárították...
-
llax
senior tag
Számla:
Én is felvetettem a módosítás lehetőségét, de akkor technikai okokra hivatkozva leráztak... Ha a hatályos ÁSZF-ben lévő árakat nézem, akkor fillérek híján a 30 megás árát fizetem 15 megáért, ezért is gondoltam arra, hogy akkor már váltanék 30 megára, de szerintük ez nem biztos, hogy megy. Azt a variációt, miszerint a meglévő csomag díját fizessem, mint ha meg sem hallották volna...Ping:
Az 1 ms ingadozás valóban érdekes... De ott valami nagyon durva késést visz be.Jelenleg "ennyit" tud
Ez már a különféle vezetékes kapcsolatoktól is szép lenne... -
llax
senior tag
Majdnem 7 rongyot fizetek a 15-ösért. Ha nagyobb csomagot akarok, műszaki okokra hivatkozva ráznak le, ha kisebbet, azt meg sem hallják. Mivel a kapcsolat minősége is egyre inkább a "régi időket" kezdi idézni, 8 év után legjobb lesz más szolgáltatónál próbálkozni... Már nincs olyan nap, hogy ne lenne legalább 1-2 néhány perces szakadás, de van, amikor 1-2 óra, vagy még hosszabb üzemszünet is előfordul.
-
llax
senior tag
Mióta van 2 év hűség??? Régen volt olyan, én akkor is csak az 1 évest írtam alá.
Most minden kedvezményt 1 év hűségidőhöz kötnek, legalábbis meghirdetve így van. Mondjuk az én esetemben az első pár hónapot kivéve a meghirdetettnek, az ászf-nek és a valóságnak soha nem volt szoros közük egymáshoz.
-
llax
senior tag
válasz DrojDtroll #2099 üzenetére
Más kapcsolatról sem megy.
-
llax
senior tag
válasz DrojDtroll #2149 üzenetére
Ezt a világon minden szolgáltató így csinálja. Azaz sokszor annyi szávszélt oszt ki, mint amennyit bérel. Nem csúcsterhelésre, hanem átlagosra méretezik. Ezért is kerül a bérelt vonal árának apró töredékébe egy normál internetkapcsolat.
Ha mindenki elkezdene egyszerre letölteni valamit, a garantált minimum se nagyon lenne meg. De addig el sem jutna a dolog, hamarabb omlana össze a hálózat. Az már erősen szolgáltatófüggő, mennyi tartalék van a rendszerben.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
válasz Anarchy52 #2181 üzenetére
Ez sokszor nem is azonnal jelentkezik. Rövid ideig a maximumon megy, majd visszaesik egy alacsonyabb sebességre. Így a tesztek jó értéket mutatnak.
Nálam hetek óta konstans módon hiányzik a le- és feltöltési sebességem közel 20%-a, úgy, mint ha ennyivel kevesebbre lenne beállítva a max. A leterheltebb időszakokban sokkal rosszabb, mint korábban volt, a max 20-30%-ának is örülni kell. Ilyenkor a ping válaszidők az egekben, a csomagok 10-20%-át eldobálja. A jelszint maximumon van, jó eséllyel nem nálam van a probléma.
-
llax
senior tag
Másnál sem műlödik a kapcsolat?
Tegnap este megállt, azóta semmi. IP címet kapok, jelszintnél az összes LED világít. Viszont mindkét DNS cím érvénytelen, ebből kiindulva a hiba nem az én készülékeimben van.
-
llax
senior tag
válasz Frenky25 #2211 üzenetére
Időnként manuálisan újra kéretem a címet a routerrel, néha a hálózati eszközöket is újraindítom. Eddig 8.8.8.8 és 8.8.4.4 DNS címeket kapom.
Az egyre gykoribb és hosszabb üzemszünetek mellett van egy állandósulni látszó probléma is: Esti órákban 2-3Mbit/s a sebesség, de ekkor még használhatónak mondható. Van olyan, amikor 1Mbit/s alá is bemegy, valamelyik este 110kbit/s-t is mértem, felfelé 90kbit/s. Kezd a "régi időkre" hasonlítani...
-
llax
senior tag
válasz Frenky25 #2213 üzenetére
Közben kiderült, hamarabb visszatért a kapcsolat, csak a routeremnek nem tetszett az új helyzet. Szükség volt egy olyan indításra, amire korábban összesen kétszer. Miután befejezte a boot folyamatot a router (WR1043ND v2), csak akkor adok áramot a szolgáltató eszközének (Nanostation 5). Nem elég akkor csatlakoztatni a működő eszközt, akkor kell elindítani(!) a Nanostation-t. Egyébként nincs forgalom WAN és LAN között, úgy, hogy közben minden jónak látszik!
A legelső esetnél - mikor vettem ezt a routert (előtte v1 volt) - fél nap guglizás után sikerült kapcsolatot varázsolni. Azt hittem hibás a router. Eljutottam arra a pontra, amikor előkerült a manual-ja Persze az semmit nem ír a cucc néhány nyűgéről... Valamiért (többek között) az Ubiquiti eszközeivel nem ápol jó viszonyt, akkor sem, ha az számára transzparens.
A 2. eset a legutóbbi firmware frissítés után volt, amivel nem voltak használhatók a korábbi mentett beállítások (mindenképp factory reset).
Most a 3. (2 év alatt)Mindezt csak azért írtam le, ha más is ugyanilyen router-t használna Ubiquiti szolgáltatói eszközre kötve, akkor router nélkül működő - router-el nem működő kapcsolat esetén anyázás és a készülék összetörése helyett a fentebbi indítási sorrendet kell eljátszani.
-
llax
senior tag
válasz mtomi95 #2225 üzenetére
Amint írtam, valami helyi probléma lehet. Ha általános lenne, ugyanolyan folyamatos panaszkodás menne itt, mint régebben.
Körül kell nézni, adott esetben akár a szolgáltatótól teljesen független probléma is lehet a lassúság hátterében. Olyan is, ami az eszköz felszerelése után alakult ki (viharos szél elmozdította az antennát, jel útjába belenőtt növény, stb...).
-
llax
senior tag
válasz mtomi95 #2233 üzenetére
Szerződés szerint 200GB átlépése után adhatná a névleges tizedét. (ászf. 5.2.1.2.)
Mielőtt ezen nagyon felháborodnál, nézd meg a többi szoláltatónál is az ászf.-et. Valahol, valamilyen formában definiálva lesz az "extrám használat" vagy a "fair use elv", eltérő adatmennyiségekkel.
A korábbi ászf.-ekben a Naracomnál sem volt ez pontosan definiálva. Az utóbbi néhányban már benne van. A 2010-esben meg sincs igazából említve (csak szándékos túlterhelés), a 11-esben már benne van, de még konkrét érték nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
válasz mtomi95 #2235 üzenetére
"Viszont még így is korlátlannak van eladva, hogy 200GB max. Ez is gusztustalan bárki csinálja."
Halkan jegyzem meg, hogy szinte mindenki ezt csinálja. Más mennyiségekkel, más feltételekkel, akár konkrét számot meg nem jelölve, a [linken] elérhető szövegre hivatkozva (még a BIX szabályzatában is benne van a szöveg! - csak ők nem az egyéni felhasználókat, hanem a szolgáltatókat piszkálhatják túlzott használatért). Legtöbb országban van hasonló szervezet és tartalmát tekintve ugyanez a szöveg megvan a saját nyelvükön. Ennek megvan az oka, ha ismerkedsz az internet működésével, akár magadtól is rájöhetsz.
Az UPC-nél pl. havi 300GB felett minősül extrém használatnak (3 egymást követő hónap átlaga - az UPC net ászf. 5.2.1.1). A "gigás" netjükkel akár 40 perc alatt elérhető a 30 napra szánt adatmennyiség Más téma, hogy ott sincs automatikus korlátozás és szerződés felmondás. Gondolom, ezeket a valóban extrém esetekre tartogatják. Vagy olyan időszakra, amikor egyszerre túl sok felhasználó kezdi el kihasználni a kapcsolatának a képességeit.
A legutolsó (túl sokan) eset a Naracomnál mikrohullámon egy "természetes" és jelentős sebességcsökkenést okoz, a szolgáltató beavatkozása nélkül is, ha egy településről, de különösen egy csatornán többen (egy időben) elkezdenek intenzíven "töltögetni".
-
llax
senior tag
válasz mtomi95 #2238 üzenetére
"Ez mind rendben is lenne, azért is írtam, hogy gusztustalan bárki csinálja!"
Nézőpont kérdése. Az én szememben nem az a baj ezzel, hogy csinálják: arra nagyon is nyomós okuk van. Szerintem annyi baj van ezzel, hogy az egészet csak az ászf.-ben említik meg, minden más helyen korlátlant írnak.
"de ne én igyam már meg a levét annak, hogy nem tud szerződésben megfelelő sebességet biztosítani, még garantáltat sem!"
"Komolyan nem tudom mitévő legyek. Mit tehet ilyenkor egy ügyfél?"Ha a garantáltat sem jön gyakran órákon át: az valós probléma. Beszélni kell velük telefonon, normálisan hangnemben beszélve, normális választ kapsz. Ha mégsem, be kell menni személyesen, ott már nehezebb lesz lerázni téged. De a problémát meg kell oldaniuk, ha nem tudják, feltétel nélkül bonthatod a szerződést.
A névleges sebesség már kényesebb téma: Ha tartósan csak egy kisebb csomagét tudja, akkor vagy megoldják a problémát, ha ez nem megy, hűségidőtől függetlenül át kell tegyenek a kisebb csomagba.
Viszont: ha tartósan az eggyel kisebb csomag felett van a sebesség és többszöröse a garantált minimumnak akkor nem nagyon reklamálhatsz - a névleges csúcsot elég mutatóban tudnia. Letelik a hűség, folytatod a kisebb csomagban."A hiba tényleg a szolgáltatónál keresendő."
Továbbra is azt mondom: lehet helyi hiba (még úgy is, hogy részben vagy egészben a szolgáltató felel érte).
Lehet olyan, hogy az egészségesnél többen vagytok egy csatornán, ebből néhányan lényegesen közelebb az AP-jukhoz: ha ők nagyon terhelik a kapcsolatot, Te ekkor egyértelműen hátrányba kerülsz.
Lehet továbbra is rálátási, antenna elmozdulási probléma: amikor kevesen és alig terhelik a csatornát, az időjárással sincs probléma, akkor a Te eszközöd is tud rendes sebességgel működni. Ha az előbbi kedvező feltételek nem adottak, akkor nagy hátrányban vagy (ezért lehetnek nagy változások a sebességben).Én 15-ről váltottam 50-re. Egy ideig leráztak szerződés újítás ügyében (lényegesen többet fizettem a 15-ért, mint amennyiért az 50-et kínálták!), majd egyszer maguktól ajánlották...
Annyi szerencsém van, hogy az AP és közöttem a (viszonylag) nagy távolság ellenére nincs "idegen" belterületi telek, ill. a gazdákkal tudunk normálisan egyezkedni. Ha rossz helyre nő a jel útjába az akácfa (vagy ága), megoldjuk Csak mondja meg a tulaj, mekkora darabokban kéri
Múlt hónap közepén majdnem lebontotta az antennámat a szél. Olyan szögből kapta, hogy "berezonált", ütemesen kalapálta a falat a tartója (fél éjszaka kellett, hogy a kopogás okát megtaláljam), az egyik tiplit teljesen kilazította, másnap délre a kábelt egy erét is eltörte. Megoldottam, ill tettem a hasonló szitu kialakulása ellen is (a legjobb egy komplett tartó csere lenne, valami masszívabbra - nem nagy pénz, csak nem kapni minden sarkon - én is elkészíthetném, csak a megfelelő minőségű felületkezelés bajos).
A nyáron megtanultak (augusztusban az alig 3 hónapos eszközt elvitte egy közeli villám) miatt kilátásba helyeztem egy márkán belüli, eszközzel kompatibilis túlfeszvédő beszerzését (nem egy vagyon - csak beszerzés...) és kábel cserét F/UTP-re (szintén beszerzés...), hogy működjön is a túlfeszvédő.
(pusztult vele együtt a routerem és az összes vezetékes hálózati vezérlőm is). -
llax
senior tag
válasz draco31 #2255 üzenetére
Ennyire nem mindenütt rossz a helyzet.
Nálam régóta egész jól működik. Sokkal jobb, mint bármely másik elérhető szolgáltató. Az idő legnagyobb részében (amikor használom) se sebesség, se csomageldobálós problémák nincsenek (100% ping, 5-7ms). Néha előfordul, hogy még IP címet se kap a routerem, vagy ha kap is, adatot forgalmazni nem tud, de ez tényleg ritka.
A szomszédnál már nem így van... Néha több napon át sem tudnak használható kapcsolatot varázsolni nekik. Amikor megy, ott is vállalható, de pingelésnél nem 100%, a válaszidők is nagyobbak mint nálam, ill. azokban az ingadozás is sokkal nagyobb.
Néhány utcával odébb, a húgomnál általában hibátlan, de néha azért a YouTube videóknál érezhető (aztán pingeléssel ellenőrizhető), hogy nem mindig 100%-ig stabil a kapcsolat.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
válasz draco31 #2257 üzenetére
Igen, ellentmondásos.
Nálam nem jellemzőek a belassulások. Nagyon ritkán fordul elő, de az akkor jelent gondot, ha a családban többen is YouTube/Facebook videókat néznek egyszerre. Ilyen torrent és tsai. nálam ki vannak tiltva - a routeremen tiltólistára teszi az adott gépet (a DoS védelem van nagyon "szűkre" állítva), a tiltást feloldani csak én tudom Nem csak mindenféle jogi megfontolásokból van ez így, hanem néha négyen is használjuk egyszerre a kapcsolatot.
A szomszéd esete azért érdekes, mert ugyanolyan eszköz néz ugyanarra a toronyra, szabad rálátással. Bent persze jónak látják. Kijönnek, tényleg nem jó. Állítanak valamit, akkor megy. Elmennek, fél óra múlva megint nem jó... Ezt már többször eljátszották, ilyenkor náluk napokig nincs használható net. Utána "megjavul", hónapokig jó, majd kezdődik minden elölről.
A problémájukat azért is ismerem ennyire, mert először nekem szólnak ha gond van (többször sikerült már az eszköztől jövő fali UTP kábelt megtörniük, néha a növényzet nő a jel útjába, néha kisebb csodára képes az eszköz újraindítása, stb..., ezeket megoldjuk)Ezzel szemben nálam 11,5 év alatt 2 alkalommal jártak hibaelhárítás miatt, egyszer még az elején, egyszer villám miatt halt meg az eszköz.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Friss mérés, ilyenkor elég sokan neteznek:
-
llax
senior tag
Onnét kb. 16km... A környékemen nem mindenkinek ennyire jó.
Amit a magam részéről meg lehet tenni, megteszem, hogy ne legyenek problémák:
- Vastagon túlméretezett router: 900+Mbps a WAN-LAN áteresztőképessége, sem a ping idejét, sem a sebességet nem befolyásolja szoftverekkel mérhető mértékben.
- Ha kell, fát vágok ki a hibátlan rálátás biztosítása érdekében, mindig a jel útjába (Frensel-zóna!!!) nő az akác. Természetesen a tulaj beleegyezésével történik a kivágás (köztem és az "adó" között nagyrészt külterület van).
- Egy-egy erősebb szélvihar után visszaállítom megfelelő pozícióba az antennát, ha elmozdult.
- Ha nem megy valami, előbb újraindítom a szolgáltató eszközét és a routeremet, ha eddig jónak tűnik, az éppen használt gépen rányomok a kapcsolat javítására (ami alaphelyzetbe állít mindent). Ezen túl (és előbbiek után) a routerem "status" oldalán látottakból nagyjából kivehető, hogy a hiba valahol tőlem távolabb van, így mást is érinthet, biztosan égnek a telefonvonalak... -
llax
senior tag
Ismerős a jelenség, elég régóta ilyen.
Feltűnt valakinek a komolyabb nettó áremelés??? (8,6%, 8,4%)
Ez csak az új szerződésekre vonatkozik, a meglévő ügyfeleknél vélhetően marad a korábbi nettó ár, de akkor is érdekes.Mióta elkezdték az áfacsökkentést, a 25M csomag bruttó listaára 7,5%-kal, az 50M csomag listaára 5,6%-kal nőtt. Nettónál ez 20,8% ill. 18,7% növekedés. Azaz 2016 év végéhez képest ennyit emeltek az árakon. Állítólag alig van infláció...
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Mért tennék bejelentést?
A feltöltés korlátozása miatt? A garantált bőven megvan akkor is, meg nem is nagyon érint a probléma (ritkán töltök fel nagyobb adatmennyiséget).
Az ár mizéria nem az NMHH-ra tartozik és elvileg nem érint. (a gyakorlati oldal hónap végén derül ki - amikor jön az első idei számla) -
llax
senior tag
válasz FRENK1988 #2273 üzenetére
Az új belépőknek olyan árat írnak ki, amilyet akarnak, aztán a leendő ügyfél eldönti, hogy kell-e neki a szolgáltatás azon az áron. Ebbe hatóság nem nagyon tud beleszólni.
Csak egyszerűen sokallom azt a 2 év alatti 20% körüli emelést.A meglévő ügyfelek esete már másabb. Aki hűségidőn belül van, annak nem változhat a nettó ár, de a többit is előre tájékoztatni kell a díj változásáról. Majd ha jön a számla, minden kiderül, jelen állás szerint csak az áfa mértéke változhatna.
(Egyébként bármilyen hivatalos ügyben a nettó ár számít.) -
llax
senior tag
"A Naracom az áfa csökkentést teljes egészében tovább adja az előfizetőnek, de csak addig, amíg tart a hűségidő."
Hűségidőn belül nem is tehet mást. Ha növelné a nettó árat, akkor az ügyfél szabadon leléphetne. Mindig a nettó ár számít. Az áfa az állambácsié, ahhoz nincs köze a szolgáltatónak.
-
llax
senior tag
A ping a saját hálózatom miatt ilyen magas (most kb. 40 méterre vagyok a routeremtől, WiFi-n bridge-lt hálózattal).
-
llax
senior tag
Amikor vezetékkel kapcsolódok a router-emhez:
-
llax
senior tag
Ezt én is láttam, de jó lenne tudni, kinek is szól az emelés.
A meghirdetett sávszélességek kapcsán csak Záhony a változás (honlap szerint még mindig 25/50), a 0 forint belépési díj az akció (hol? csak a 3 településen?), az emelés így sehogyan sem információ (kiknek? mikortól? mennyit mennyire?).
-
llax
senior tag
válasz kenwood3 #2321 üzenetére
Nincs. Továbbra is a szerződött kb. 109%-a. Igaz, nem a nevezett 3 település területén vagyok.
Annyi pozitívum még van, hogy januárban 3 számlát is küldtek egyben, így az áfacsökkentés után, hűségidő nélkül most nem érné meg aláírni semmit (az emelt díjakkal hűségidővel is több lenne a díj - mondjuk van mit kompenzálni, mert évekig a fordítottja volt a helyzet)
-
llax
senior tag
Ez a kliens eszköz ("antenna") tápegysége és PoE injektora egyben. Ez magával a jellel (adatokkal) semmit nem csinál, szimplán átengedi magán. Ha ezen világít a LED, és az "antennán" is világítanak LED-ek (mindegy melyikek), akkor eléggé esélyes, hogy az általad mutatott tápegység teszi a dolgát.
Ha ezen PoE injektoron világít a LED, de az "antennán" nem, akkor kábel (PoE és "antenna" között) vagy kliens eszköz probléma.
Ha ezen PoE injektoron nem világít a LED, akkor lehet nem is kap áramot, lehet ez a rossz (akkor biztosan, ha a PoE oldalra nincs dugva semmi és áramot kap), vagy valahol rövidzárlat van (hibás eszköz, rossz kábel - az előbbi kábel kihúzása után világít).
Ha mindenütt világítanak az előbb említett LED-ek, de ennek a tápnak a LAN csatlakozóját közvetlenül a gépre kötve nem történik semmi ("nincs csatlakozás", piros "X" az értesítési terület hálózati ikonján és nem világítanak a gép csatlakozójánál sem a LED-ek), akkor esélyes a kábel hibája. Régebben - talán most is - fali UTP-t használtak, könnyen törik, nekem a szél is törte már el (még az antenna tartóját is lebontotta egyszer...megoldottam...).
Ha sárga felkiáltójel látható ("nincs internetkapcsolat"), akkor a PoE injektor, a kliens eszköz és jó eséllyel a kábelek is rendben vannak, ott valami beállítási hiba lehet (akár a kliens eszközön is - ez beállítani a szolgáltató dolga, jobb esetben távolról is megy).Ha bent azt mondják, hogy minden rendben, akkor azt is jelentheti, hogy a kliens eszközüket ("antennát") elérik, ami azt jelenti, hogy a képen mutatott PoE injektor és a kliens eszköz is jól működik, részben az azokat összekötő kábel is. Ebben az esetben:
Sárga felkiáltójel -> Jobb klikk a hálózat ikonjára, és a hibaelhárításra kattintani (egy sor műveletet elvégez, minden alaphelyzetbe állít - a jó működéshez ez kell).
Piros X -> Kábelt cserélni a PoE injektor és a gép között. Ha ez nem segít, megpróbálni másik géppel, vagy egy hálózati kártyát betenni, azzal kipróbálni.#2333 "Itt van valami hasonló beállítás, esetleg direktbe nyomják a netet?"
Semmi. Kezdetben mindennek alaphelyzetben és automatikus beállításon kell lennie.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
válasz Cast1el #2337 üzenetére
A jel útjába növő növényzet ellen sokat tenni nem tudnak (most pont nem játszik - bár a csupasz ágakra fagyó dér előhozhat problémákat).
Ha egy interfészre kerül egy időben több torrenthuszár, az senkinek nem lesz jó. A WiFi-re eresztett torrent felér egy folyamatos (D)DoS támadással...Persze kell a "hozzáállásuk" is, de én nem a "terepen" dolgozók munkáját látom problémásnak, hanem az ügyfélszolgálatét...
-
llax
senior tag
"Piros x van"
Vagy egyáltalán nem megy az eszköz (fényeket nézni), vagy rossz a kábel/hálózati kártya.
"az antenna a kéményen van"
Sötétedés után a ház körül mászkálva csak látszik valami fény. Ha esetleg zöld szín is előfordul, az nagyban javítja az esélyeket...
"holnap vesz egy kábelt"
2 perc alatt legyártok magamnak tetszőleges hosszúságút Fali FTP-t nemrég vettem egy dobozzal (305m), de patch UTP is vagy néhány száz méter, ami most hiánycikk (kellene - most cserélem) az a patch FTP.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Ha sikerül az user oldali hibákat nagyjából kizárni (beállítás, hálókártya, kábel a tápegységig), akkor egy határozott hibabejelentés kell az ügyfélszolgálat felé. Nem személyesen, nem a kliens eszköz tápegységét mutogatva, hanem telefonon közölni, hogy x ideje nincs kapcsolat. Határozott alatt nem a felmenőik emlegetését értem, hanem a száraz tények közlését, attól, hogy bent jónak látnak valamit, a szolgáltatás nem jön létre. Ászf. szerint szerint 72 órájuk van megoldani...
A tempóval nem mindenkinél vannak gondok. Ha viszont vannak és nem tesznek ellene semmit, akkor tényleg jobb más szolgáltató felé is nézelődni az állandó kínlódás helyett.
-
llax
senior tag
válasz szabonagyur #2368 üzenetére
Nem az emeléssel érintett területeken lakom, de akkor sem venném észre, ha lenne valami. Kivéve, ha kimondottan azt figyelném.
A router-em sebességszabályzó opciója kapcsolat minőségi okokból aktív. -
llax
senior tag
válasz kenwood3 #2372 üzenetére
Majd ha az érintett területekről a mikrósok is emelésről számolnak be, akkor lehet kezdeni máshol is reménykedni. Persze előbb meg kellene oldani a sokakat érintő sebesség problémákat... Pl. a húgoméknál is egyre rosszabb a helyzet. 25-ös csomagjuk van, de a sebesség csak akkor van 25Mbps közelében, amikor az emberek többsége munkahelyen/iskolában van. Délután-este 2-15Mbps között ingadozik.
Én bármikor mérem az enyémet, 10-ből kb. 7x a névleges felett van, ha mégsem, akkor is 80-90%, ami teljesen rendben van.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen