Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #23770 üzenetére
Csodálkoztam is, hogy 9 hónap alatt mentél szűk 1000et, aztán tegnap meg 150et, persze nem lehetetlen.
DigitXT: remélem, hogy csak ennyi van a dologban. Nem füstöl kéken, sőt csak hidegen látszódik egy kis kicsapódás a kipufogóból, de ha pl indulás után jön egy piros lámpa, utolér a szagom. 😃
Más: kíváncsi vagyok, hogy mikor büntetnek meg a civilben járkáló zsaruk. Tegnap este a budagyöngye feletti remiznél állt egy lány a zebránál, de nem is láttam a sötétben, csak kb. 10 méterről és hát nem 50nel mentem este 10kor... nem is mert lelépni szegény, óvatosabban kell járni.Tank: sokat számít, hogy van-e lejtő, emelkedő ott ahol leolvasod.
Ha csak egyszer mentél 120ig, akkor ez elég magas fogyasztás. Karbis 850es tdm így kb. 4-4,5 litert fogyaszt a tulajok szerint.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #23786 üzenetére
Igen, nekem 2g-mal könnyebb a techpulley a gyárinál, gyorsításnál mindenképp többet pörög, de fix tempónál egész szépen leejti a fordulatot (kivéve 80-90 között, akkor úgy pörög, mint felette, viszont 110-120nál nem vészes, sőt sztem 140 körül se pörög annyit). Fogyasztásom 3,7 a hidegben, már többedjére.
Remélem, hogy ez a kicsivel magasabb fordulat nem gyilkolja nagyon a motort. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23790 üzenetére
Az elmúlt 2 héten végig az sh-val mentem, ezért kicsit meg is fáztam (mivel este 10 és éjfél között erősen 0 vagy alatti fokok voltak). Ez a pirelli, amit írtál, teljesen stabil még mindig, pedig most van kb. 18 ezer benne. Persze a nagyobb kerékátmérő miatt nagyobb a kerület, így kevésbé kopik. 😃 De drágább is a 16 colos. Nekem 50k volt két éve a kettő, mondjuk hátra a drágább, radiális került.
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #23804 üzenetére
Ha rám hallgatsz, csak 5%-kal veszel könnyebb görgőt a gyárinál. Végsebességed nem csökkent még (kopott szíj)? Én ma sokat kocsikáztam, utána robogóval jöttem haza, nem bírtam a 120-at, rögtön nyélgázon gyorsítottam 150-ig, ez a kopott szíjjal nem ment.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23816 üzenetére
Én ezt a 10%kal könnyebbet is túl pörgősnek érzem félgázas gyorsításnál 60 felett (tehát, hogy tudna úgy gyorsulni alacsonyabb fordulaton is). Ez gondolom nem az új szíj miatt van. 😃 Szóval a te 15%os görgő könnyítésed valszeg már sok techpulleynál. Viszont, ha tényleg máshogy viselkedik ez, mint a dr., akkor azt leírhatták volna, csinálhattak volna egy másik táblázatot.
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23822 üzenetére
A beszakadás vmax-ról gázt elengedve szerintem normális, görgője biztos válogatja, vagyis ha nagyon nehéz görgőt raksz be, akkor a motorerő fogy el és tényleg nincs még nagyobb áttétel, de annál könnyebb görgőknél lennie kéne nagyobb áttételnek érzésre, de ezt még megpróbálom átgondolni, érdekes.
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23837 üzenetére
Nem lesz hosszútávú ez a pcx itt Európában, ha nem jönnek ki itt is elektromos változattal.
Nekem ez már tetszik: [Silence S01] -
Burt1793
veterán
válasz gonger #23889 üzenetére
Persze minden ember más, de én az SH-val egyszer voltam Dobogókőn (azt is csak azért, mert amúgy közel van, arra jártam és hazafelé útba ejtettem), semmi különös. Ezért nem éri meg erősebb gépet venni, a kisebbet is le lehet dönteni (de persze ott olyan szarok az utak, hogy a 300-as se bírja futóművel a komolyabb bedöntést). Magyarország amúgy is elég gyász jó minőségű kanyargós utak szempontjából. Van a parádi, felsőtárkány-lillafüredi, orfűi szerpentin oszt' csók, ja meg a bajna-héreg RING. (az pl 20 km tőlünk és egyszer nem voltam robogóval, pedig volt, amikor nem volt más). A lényeg, hogy Budapestre elég a 125-ös, hétvégén túrázni lehet gyalog és biciklivel is. Én inkább egy 2 éves magyar 125-öst vennék, később pedig egy rendes motort, ha a túrázás tényleg aktuális. 500 ccm-s bálnákkal mindenhol tökön szúrod magad. Egy SW600 arra jó, hogy a nyugdíjas papi bejárja a horvát tengerpartot az utószezonban a mamival egy pár papucsban, napi 100 km-eket megtéve.
Egy kicsi, könnyű robogót könnyebb ide-oda tenni a városban (pl.: pcx), a sorok között. A robogónál ez adja az élvezeti értéket és az, hogy nem kínzás minden nap ráülni és ingázni (míg motorral az ), viszont valszeg még a tmax-ot se lehet annyira élvezni országúton kanyarogva, mint egy cbf250-et. Oda kell a közvetlenség, gépészkedés, üléspozíció, kerékméret, vázgeometria. -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #23897 üzenetére
Az SH-hoz gyárilag jár doboz, szóval pakolhatóság miatt nem kell rögtön elvetni.
-
Burt1793
veterán
válasz gonger #23927 üzenetére
Ha nincs járvány, akkor olyan dugó van Budapesten, hogy nem tudsz egy 300-assal se érvényesülni. A következő lámpánál ott leszel és amúgy is csak méterekre maradsz le egy kisebb géppel. Plusz nem tudsz hova gyorsulni, mert egy 10 másodperces nyélgázzal már 100 körül mész és ez a gyorsulás nem olyan mint autóval, teljesen ingerszegény és kényelmes = veszélyes és felesleges.
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #23961 üzenetére
Ez ma már nem így megy, biztos vagyok benne, hogy nem foglalkoznak ilyennel a márkaszervizben. Egy új motort nem szoktak így szétbarmolni. Mivel a motor 20 lovas és nem 30, erre van méretezve a hajtás is stb.
Amúgy a többi 300-as se több ma már 25 lónál, de könnyebbek és kisebbek a hajtási veszteségek, így nem feltétlen érződnek gyengébbnek.
Persze maszekba' rátölthetsz bármit, csak nincs gari és ha esetleg mérnek károsanyagkibocsátást (nem fog senki itthon, soha ), lehet, hogy kijön, hogy úgy nem tudja az euro 4-et (senkit sem érdekel itthon, ha már el van adva a motor).
A kijelző menő lenne, ha android auto vagy apple carplay lenne rajta, nem ez a szar kijelzőtükrözés a múlt évezredből. Túl sok macera egy waze-ért az, hogy kábelezni kell és hogy közben éber a kijelző, ami nem fordulhat el (oké lehet zárolni). -
Burt1793
veterán
válasz gonger #23975 üzenetére
Nem tudom, hogy mennyiért volt fent ez az sh300, mert már törölték a hirdetést, de én megvenném ezt a 150-est. Városban nincs szükség a 300-as plusz motorerejére, persze jó hogy van és lehet nyelezni folyamatosan ezt is, de felesleges.
Lenne egy problémamentes motorod, sokáig, jó áron. Kopó alkatrészekből megveszed a gyárival azonos minőségű utángyártottat és fillérekből eljársz kényelmesen, gyorsan.
A 300-asra minden drágább és persze ezért valamennyire mindenben jobb, de a 150-es könnyebb 20 kilóval és ezeken a szar magyar utakon hiába van kicsivel jobb futómű és fék alattad, nem fogsz gyorsabban menni.
Én próbáltam forzát, pcx-et, rövidebb távon, az sh szerintem kényelmesebb magasabb embereknek, nekem legalább is biztosan. A kanapé robogókat kisebb emberekre méretezték, a hokedlin pedig mindenki ugyanúgy ül.(#23984) bajnokpityu: Szitálósnak írják, ha elengeded a kormányt, tényleg az, de hát ott a doboz hátul, úgy egy motor is be tud szitálni. Én olyat nem tapasztaltam, hogy vmax-on beszitál 2 kézzel a kormányt kényelmesen fogva.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23991 üzenetére
Tucanot jó pár éve használok. Nem lobog, bár az enyém már szét van műtve, de alapból is jó, csak a légpárnák lyukadnak, eresztenek, a szél meg elöl befúj kicsit. Én ezeket javítottam anno rajta. Esésemnél is csak pár pánt szakadt és tört, azok helyett másik lett felvarrva.
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23994 üzenetére
A tucano-t is nyakba lehet venni egy csattal (ez inkább az eső ellen), illetve rá lehet ülni egy pántra, amivel még szorosabban körbevesz, belül ez is prémes. Annyi volt vele a bajom, hogy az idom mellett kicsit bejött a menetszél, ezért a kormányoszlop hátfala mentén, a lábam előtt végigvarrtam egy vízálló anyaggal az egészet, így most már nem csak egy "alagút", hanem tényleg egy zsák elöl.
A felfújható merevítőpárnák nekem többször kilyukadtak csak úgy. Eleinte ragasztgattam őket biciklibelső javítóval. Aztán egyszercsak meguntam és kitömtem ilyen gyógytornás, hosszúkás szivaccsal, ez nem ereszt.
vmax-on se lobog nekem, úgy se, hogy nem veszem a nyakamba és nem ülök a pántra (nem szoktam, mert plusz macera, még esőben sem), néha kicsit belibben, ha ilyenkor túl közel megyek egy autóhoz, bele a turbulenciájába. -
Burt1793
veterán
válasz gonger #23999 üzenetére
Kb. 30 ezer ft volt a tucano a 300asra. Első években még leragasztottam az idomot, utána már nem. Egy két él kicsit megkopott azóta, de mindegy, mert tavaly volt egy városi esésem, már messze nem karcmentes a gép...
Econ: gondolom másnak is befúj, de 12 fokig nem zavar, csak alatta, olaszoknál meg nincs hidegebb. 😃 én 5 fokban is kényelmesen bírok fél órát aláöltöző nélkül. Tucano azért jobb, mert csak beülsz alá. Ha ki szeretnéd próbálni, oda tudom adni kis időre. Mondjuk nyáron. -
Burt1793
veterán
válasz gonger #24049 üzenetére
Hagyd a fenébe, bekopik. A dreamben amúgy olyan pofát raknak be, ami kicsit nyikorog. Az normális, hogy hozzáérnek a pofák a tárcsához akkor is, amikor nincsenek nekinyomva a tárcsának, ezért ne kezdj el fékfolyadékot cserélni, dugattyút zsírozni, fékpofát reszelni egy ilyen új motornál.
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #24065 üzenetére
Nincs remegés. DigitXT Madison-ján se éreztem. Akkor tud remegni, ha motorfékkel addig gurulsz pont, hogy még nem old a kuplung és akkor húzol egy csutkát, de az olyan minimális ideig tart és viszonylag nehezen összehozható, hogy nem zavaró.
(#24064) DigitXT: Fura, hogy nálad ilyen jól bírja a szíj. Nekem 18 ezret volt bent a legutóbbi Honda szíj és az utolsó 1-2 ezer km-en már nem tudott 140 fölé gyorsulni óra szerint a gép. Ez a mitsuboshival megszűnt, szóval nálam simán elkopott 17 ezer km alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #24091 üzenetére
Tudom, de ez egy kis elem, nem tűnik olyannak, ami tönkremenne hasonlótól. Mondjuk az egyik csak már kijárta a menetét, de van ott elég. 😃 Ahogy az xmaxon láttam, ott az egész fém részt borítja egy műanyag. Pocsékolás. 😃
Múlt héten megvolt a legmagasabb fogyasztásom. 4,2liter/100km. Ijesztő, mennyire megdobja a fogyasztást a sok hidegjáratás/rövid út. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #24121 üzenetére
Én meg ma a Pilisben túráztam (gyalog), de oda robogóval mentem ki, mert ahhoz nem kell úgy felöltözni, mint a motorhoz, meg egész nap ott állt stb.
Az angel scooter-ekben már több, mint 19 ezer km van, amúgy 2018 márciusban kerültek fel.
Olyat lehetett motorozni, hogy eltűnt a "majrécsík" és nem is csúszkált. A görgők is szépen tették a dolgukat, megyeget (bár bőg is, mint a fene ), ha településen 30-ról gyorsítok egy rendeset, sokszor ránéznek a masinára. Remélem azért nem pörgeti a teljesítménycsúcson túlra. 2000 km-rel ezelőtt volt olajcsere, 1000 km-rel ezelőtt rendben volt az olajszint, de azért gondolom csipegeti.
E heti tankolásnál 3,67-es fogyasztás jött ki, pedig az üres utakon nem kíméltem, autópályán szélcsendben óra szerint 150-nel is mentem néha, ahhoz képest keveset evett. De ha jobb lesz az idő, akkor kiürítem most már a motor tankját is, abba november végén tankoltam és még tele van. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #24124 üzenetére
Ja, két éve még csak 37 ezer volt benne. Igazából nem pörög többet, mint 120-nál, szóval talán jó (plusz ugye a pulley oldalán azt írták, hogy akár 16 grammos is mehet bele, bár úgy tűnik nálad, hogy a techpulley pörgősebb a dr. pulley-nál).
Mivel valamennyivel jobban megy a robi és a fogyasztás se nőtt kb. semmit, így talán nem rossz ez a beállítás, még a gyárihoz képest sem.
Amúgy meg hogyhogy nincs egy szerviz menü, ahol ki lehet iratni ilyeneket? Ha már van check engine lámpa... a motorvezérlő és a műszerfal közé lehetne fordulatszámmérőt kötni esetleg? Most így éjszaka az jutott még eszembe, hogy mivel a hasonló motorú forzán van fordulatszámmérő, így lennie kéne itt is infó a műszerfal felé. Bár lehet, hogy hülyeség.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Jóval nagyobb a szórás a fogyasztásban a TechPulley-val. A legutolsó (3.97) fogyasztás ráadásul 2 pilisi kört (gyalogtúra rajtja) is tartalmazott, szóval kb. a fele országúti menet. Persze amúgy se sokat mentem Budapesten, inkább csak a szélére (Kelenföld), sok autópálya stb. És mivel közepes gázon is jobban pörög, így több nyélgázas gyorsítással, ja meg volt pár helyi menet.
Azt vettem még észre, hogy óra szerint 115-nél lejjebb vált, amikor nyélgázon gyorsítok, vagyis kicsit kitartja a fordulatot. Mit dolgozhatnak bent a ledarált szárnyacskák... -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #24218 üzenetére
Enmél legalább nem kell a plusz két lóerőért techpulleyval vacakolni. 😃
Szép darab. -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #24247 üzenetére
Azért 4 milláért egy DL1000 adv-et kapsz, 100 lóval, csúszókuplunggal, ugyanúgy állítható szélvédővel. Tehát legyen is nagyon jó a tmax.
-
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #24249 üzenetére
Ja, persze, nem azért mondtam, összességében biztos ugyanúgy megéri az árát, mint egy DL1000 a saját területén.
Én legjobban a 2 hengeres hangot irigylem, azért ingázni bőven elég a 300-as ereje a mindennapokban, ha nem akar nagyon megőrülni az ember. -
Burt1793
veterán
válasz Vismajor01 #24259 üzenetére
A kerékmérettel nem függ össze a végsebesség (változtatnak az áttételen és kész), persze kisebb kerékkel ijesztőbb lehet a tempó. Óra szerint tud menni 150et az sh300 is, de az csak 138 körül van gps szerint, amúgy meg utassal nagymotorral se szokás olyan gyorsan menni (folyamatosan), ha csak nem szereted a hátulról jövő szorongatást. 😃
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #24292 üzenetére
Kb. az első gumicserénél kezdődött a kipufogó zörgésem (sh300nál is le kell szedni), a tömítéseket már 3szor cseréltem, egy kis ideig jó, de gyorsan visszajön, sőt, most már nem csak a tömítéseknél zörög, hanem belül is. Persze a techpulley segített rajta, mert 60-nal gurulva többet pörög, így ott nem rezonál annyira, felette meg még többet, plusz a szél is elnyomja.
szerk.: (#24293) yodamastah: Most nézem, hogy a te kipuffodat a külső felére rakták, nem szeretnek? Biztos csak azért, mert sokat láttam az sh-t, de az xmax hátsó része nekem nem tetszik, kesze-kusza, túl olaszos.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz runner 125 #24371 üzenetére
Az xmax-ot leváltotta T-max-ra
Én ezt a 180T kistestű Gilera-t sajnos mindig ellenszenvvel nézem az utcán, mert általában üvöltő kipufogós példányokkal találkozom Budapesten, amiken nincs rendszám, úgy gyorsulnak, mint az sh300, miközben mindenkit leszarnak, szabálytalanabbul közlekednek a bicikliseknél, ha nekimennek valaminek nem állnak meg stb. de a tied nagyon szép.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #24437 üzenetére
Pedig az SH-ra is 50k a gyári szíj, tehát 100 ezerbe bele tud nyalni az n*18k-s szerviz pl a dreamnél.
Nekem vw golf 2.0tdi mk7-tel van tapasztalatom, vidéken, márkaszervizben a 30 ezres szerviz 60 ezer forint alatt van, a vezérléscsere 210-nél most kicsit több volt azért.
Új hozzászólás Aktív témák
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
- EA Sports WRC '23
- Amazon Kindle
- Kés topik
- Tudományos Pandémia Klub
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Jókora telepet kapott a OnePlus 13 is
- Interactive Brokers társalgó
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest