-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #10826 üzenetére
Ó, amikor felkerültek a friss gumik, akkor is gyorsulgatni kellett... Lett is perec.
Igaz, nem akkor, és nem ott - csak 20 perccel (és néhány kilométerrel) később.Nem semmi, hogy mennyire nem eszik: jó móka lehet, bár városban nekem az
a sok váltórugdosás nem hiányozna. Ha már váltós, menjen nyomatékból is.
De a fogyasztás nagyon kellemes: nem kell majd sűrűn tankolni. Madisont épp
ma tankoltam meg valamivel 200 km fölött, ami jó! (De majdnem 11L belement.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #10832 üzenetére
Hát az N103 szerintem nem fér bele, bár sosem volt ingerenciám belerakni.
Viszont elég mély. (A fele.) Meg hosszú, szóval gerincvédő pipa. (A 250-es
más világ, de annak meg a hosszú dolgok nem fekszenek, a lépcső miatt.)Ui: a Madisonba se fér az N103. Széles a héjszerkezete. (A Bieffe bukó az
simán bepattintható az ülés alá, de az már egy ezer éves és zárt sityak.) -
DigitXT
félisten
Szegény beszállítók megint szívatják a Hondát. Zárlat esetén
esetleg még robban is?! Elvégre robbanómotorok ezek, nem? -
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #10841 üzenetére
Pláne munkára, amikor rengeteget mész. Jó hát a postásmotorok is mennek.
Fel is vannak szerelve rendesen bizbaszokkal, hogy legalább valami védelmet
nyújtson, ősszel. Viszont az 500-ast is mondtuk, hogy a városba sok lesz.
Neked valójában a 250-es Maja lenne ideális, csak még nem jöttél rá.Bár lehet, hogy be kéne állítani rajta a karbit, hogy városban is 3,5-et egyen.
(3 alá szerintem nem lehet levinni, ha hímestojásként bánsz a gázzal, sem.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #10843 üzenetére
Névlegesen 5 mm. Gyakorlatban nem érzékelhető.
Ahol a kis Maja elmegy, ott a nagy is szerintem.
(Amúgy még a Madison is. Ha erőszakos vagyok.)A 400-as más: hasonlít, de nagyobb, nehezebb.
Zacknak volt 400-as Majája, azt mondta az 1000-es
sportmotor kezesebb volt az autók közt. Érdekes.
Akitől meg a Dr. Pulley görgőt vettem a 250-esbe,
beszélt róla lefele erősen, hogy jó sz.r, ne vegyek.
Pedig amikor még csak a kicsi volt, és Madison a
fasorban sem, akkor még favoritnak számított...Szerk: amúgy kcsa jól mondja. 2-2,5L ezzel nem.
YBR 125 talán, de ha feldobozolod nagyon, akkor
az sem lesz túl "keskeny" (oldaldoboz, vagy mi?).Szerk: ajánlottam már, hogy vidd el "próbakörre",
csak ne a Csíkihegyek utca felé kerülj vele?Szerk2: ma rendesen feltartott egy nagyseggű Honda
a Lágymányosin. Valami Pantheon, vagy mi a tököm.
Ugye átment a piroson, onnan kezdődött, utána ment
a sorok közt, de nem túl ügyesen. Végül, amikor egy
kicsi "lélegzetvételhez" jutottam, erőből otthagytam...
(Izébigyó, inkább Foresight volt az. Ezüst színű.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #10851 üzenetére
Persze, de Te soha nem használtad úgy, mint Hauptmann...
(Elhiszed, hogy vidéken én is 4,5-ből hajtanám a Madisont?)Ahogy a nagy Maja is inkább 3,5, mint 4... HA nem folyton a
piros, megáll, zöld, nagygáz stílusban vezetsz sok lámpával.
És ennek egy része nem kívánságműsor: áicsi gáz még oké,
de állni kell. Legundorítóbb, amikor átmegy a piroson valaki:
az más aljasságra is képes. Faszán alá-ássa a bizalmi elvet.
(Persze nyer vele fél percet, vagy többet, meg némi benyát.) -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10862 üzenetére
Te, engem az qrvára nem érdekel, hogy mivel ideologizálja meg: aljasság,
amitől undorodom. Én ott állok, szabályosan, ő meg hirtelen "gyalogossá
változik", zebrán fel a járdára, majd leugrat... Szóval még csak nem is úgy
tökösen, mint a nagyokos bringások, durr bele, egyszer élünk: sunnyugva!
Nyilván időt, és benzint spóról. Aztán egyszer benézi a piros hetest. Pfejj!Ui: de nem kövezem meg, mert rám meg mondhatják, hogy elszáguldok a
szabályosan közlekedő autós mellett, időt spórolokbenzint azt pont nem,: micsoda aljasság, hogy nem állok be mögé üres úton 45-re (kamu 50).
de
Szóval ki, mit, hogyan ítél meg. Egy gyorshajtásból is lehet baj... De ha vki
úgy üt el, hogy nekem zöld, ő meg leszarta a pirost (ha túlélem), kinyírom!Szerk: fogyi hasonlítgatás valóban csak "tájékoztató jellegű". Tapasztalat
szerint, ha elmegyek laza 100-110-es tútára megállás nélkül, 4L köré is jó
vagyok... Egér út felé sem véletlen megyek, ott lehet haladni. És így 5,4 itt.
Ha annyira fogyiösszehasonlítás a cél, el kell menni "gurulni". (Az minden
körülményt azonossá tesz: tempó, forgalmi helyzet, megállás, gyorsulás.)
Csak a pilóták súlykülönbségét nem veszi figyelembe, de amúgy az a tuti.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10865 üzenetére
Na látod, az engem sem érdekel, hogy mennyire kell babettázni az SH-val,
hogy 3,5-ből elmenjen. Enyém karbis. Eszik 5 fölött. De megy rendesen.(Országúti fogyit viszont csak akkor sikerült 5 fölé vinni, amikor 130-140+:
normálisabb tempóban jellemzően benéz 4,5 alá, mert nem kell álldogálni
meg folyton elfűteni a mozgási energiát a fékeken, majd újra felgyorsulni.) -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10872 üzenetére
Egy piroshullám csak a légszennyezettség növelésére jó: ezt mondjuk elérték!
Nem csak autósokat tart fel természetesen, hanem téged az SH-val: hiába mész
el a sorok közt - ha nem kezdesz eszeveszett száguldásba, a következő is piros.Ui: nem én mondtam, hogy lassú az SH, te hasonlítottad a babettázáshoz.
Egyébként én is tudnék okosságokat mondani mondjuk a szegedi közlekedésről,
hogy hogyan kéne csinálni, és nagyon örülni neki - pedig nem lakom ott. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10875 üzenetére
"elveszi az autósok kedvét a belső részekben való kocsikázástól"
Ó, bammeg, ebben benne van minden: szerintem hozzunk egy új szabályt! Te nem
használhatod az SH-t többet, úgyis odavagy a biciklizésért, akkor Kesziről naponta
leszel szíves betekerni nulla károsanyagkibocsátással, puki az emelkedőn nem ér!Ez a szabály majd elveszi a kedved a motorozgatástól, és én tök örülök majd neki.
a nagykörúton belüli autóforgalomra
Azt amúgy megmondanád, hogy hova teszed az autódat, ha már szépen bejöttél?
Ja, hogy erre is el kéne még lesni a megoldást a fejlettebb országoktól, gondolom.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az ország szégyene ami nálunk van bazmeg.
De amúgy persze mindenre van megoldás: vasárnap már ugye nem kell bemenni
"kocsikázni", meg ugye "vásárolgatni", mert már minden be van zárva. Ezt ki kell
terjeszteni a hét minden napjára... és akkor senki sem lesz kíváncsi a belvárosra,
nem lesz soha szmogriadó, meg semmi. Lehet majd biciklizni körbe, karikába.Az a baj ezekkel a más faszával esetekkel, hogy amíg az emberkét nem zavarja,
lehet neki tapsikolni, amikor meg majd őt lehetetleníti el, akkor lesz csodálkozás.Tudom, miért nem járok én is BKV-val, ami laza 50-60 perc a motor helyett (~15):
erre is van már ötletük, hogy "megoldják"! Ha bevezetik a dugódíjat, ami mondjuk
naponta le akar gombolni rólam ~1000 forintokat, hogy melóba beguruljak, akkor
tuti be fogok gurulni. Mármint nem munkába, hanem fejben. (Minek is dolgozni?)Ui: pl. a Westend "terheltsége" sokat csökkent vasárnap. Sokkal "élhetőbb" lett!
Igaz, hogy a boltosok éhenhalnak, de mivel mi nem vagyunk boltosok, nem baj...
A kajáldák nyitva vannak: ha arra kocsikázunk, néha szoktunk ebédelni. 50%-os
akciókkal próbálják meg fenntartani a forgalmat, hogy ne kelljen lehúzni a rolót...meg kéne érteni, hogy nincs annyi hely, hogy mindenki kocsival mászkáljon
Hát persze! Ne mászkáljon "mindenki". Csak az elvtársak. Tiszta sor...
Mondom én. Most kb. a dugódíj mellett érvelsz, amit be fognak vezetni. Aminek
egyenes következménye lesz, hogy a gazdagabbak fognak majd mászkálni, és
nem feltétlen azok, akiknek nélkülözhetetlen dolga van arrafelé - csak nem bírja
megfizetni a plusz sarcot. Szar az egész, de majd 10-12 év múlva talán belátod.
Meg talán azt is, hogy nem mindenki hobbiból "kocsikázik" ott, ahol éppen jár...
(Történetesen mostanában 2-3x is kocsival kellett arra mennem, élmény volt.) -
DigitXT
félisten
OFF: még az Index is minket olvas... Friss poszt a témában: [link]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10893 üzenetére
1) Nem az enyém a topik. Ugyanannyit ér a véleményem, mint másé.
2) a dugódíj nem politika (a várhatóan totál elbaszott megvalósítása
mondjuk már nehezen ítélhető meg politikai felhang nélkül, lásd M0)
3) a mondanivalód végtelenül leegyszerűsíthető: csináljanak bármit*
amíg nem veled basznak ki közvetlenül, az megtapsolandó, jó dolog*: az a baj, hogy még a jó cél is támadható, ha a módszer totál rossz
Tudom, mire értetted. Azért is emeltem ki többször is... Feltételezed,
hogy aki arra jár, az mind kocsikázik: feleslegesen/jó kedvében teszi.
Mivel te nem jársz arra, nyugodtan tiltsanak ki mindenkit=megoldás!
Vagy, ha arra van valakinek dolga, akkor legyen kedves, s tegye le az
autót a P+R parkolóba és menjen a csodálatos tömegközlekedéssel.Az ötlet jó! A megvalósítás az sehol nincs, fizetni viszont hamar kell.
Amúgy tényleg nem érted? Ha éppen a belső kerületekből KELLETT
egy baszomnagy valamit elhoznom, szerinted ne is hozhassam el?!
Nem jó kedvemben, feleslegesen mentem oda. De hagyjuk.Hosszú távon amúgy az lesz, hogy ahova nem mehetnek emberek,
oda nem kell árut se vinni. Ezzel megoldódik Hauptmann gondja is,
mert nem lesz oda fuvar. Hja kérem a belvárosban lakni most szar,
de minden egy karnyújtásnyira van... Majd jó lesz ott lakni. Csak az
ott lakó ülhet majd be az autójába, hogy kimenjen vásárolni stb.Különbenis tiltsákbe Budapestet, mert az ország 20%-a itt nyüzsög.
(Aztán járnak be a városba naponta az alvófalvakból, és csinálják a
dugót, mint Dexar a lekésett KRESZ-vizsgájánál megállapította, lol.)Tessék felszólítani mindenkit, hogy faluhelyen legyen az irodaház... -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #10897 üzenetére
Na, az a 4-es metró megint egy elbaszott dolog. Állítólag kicsit rosszabb a
kihasználtsága, mint amithazudtak rólaterveztek. Mondjuk, mivel egy lassú
föld alatti villamos hülye nyomvonalon meg-megállva minden bokornál, nem
is akkora csoda. Cserébe meghosszabbították a 8-as buszt, így létrehozva a
hegyvidéki földfelszíni 4-es metrót. Nem biztos, hogy sokkal lassabb persze.De hagyjuk, ez nem az a topik. Örülj, hogy bemehetsz a városba robogóval, s
számodra még diákként olcsó a tömegközlekedés... Később ez megváltozik.
Azért azt megnézem, mikor Kesziről jössz be robogóval, lelkesen leparkolsz
vele valahol "zónahatáron", s átpattansz Combinora, mert az gyorsabb/jobb!
Talán nem szúrnak le, rabolnak ki, és nem okád le a csövi miközben ellopják
az otthagyott motort a szigorúan őrzésmentes Csillaggarázs Kft. parkolóból.Én is voltam 20 éves, és hidd el BKV-ztam életemben eleget. Egyszer egy 40
kilós hangfalat cipeltem rajta: élmény volt. Autóm azóta sincs persze csak a
családban van, így én azt nagyon ritkán vezetek. De tudom mennyire ki lehet
cseszni valakivel, akinek valahova így jó mennie, aztán majd mehet "amúgy".De hogy a te érvrendszeredbe is beleilljen: nem kell oda menni! Megoldva!
Szerk: ja, hogy csak keresni kell, s akkor lesz olcsó és őrzött parkoló? OMG.
(Most sincs ilyen, de pont erről beszélünk, hogy a sorrend valahogy khm.)kcsa: oké. Amúgy rákerestem. VAN!!! Megoldották! Murvára begurulsz, LOL.
Igaz, 80-200 férőhely lóf., ezért kéne parkolóházat építeni. A murva olcsóbb.
(Többezer autó "lerakásához" persze nincs hely, egy szintben gondolkodva.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Akkor egy kis ON topik, vidámabb téma: a VPower Racing 100 is alig 400 volt...
Szerk: hétfőn. Szóval a mai árat nem tudom. Mondjuk az oka kevésbé vidám. Szerk: de hogy még offoljak egy utolsót: PASO - BudapestBurt1793: most még! Ha kitiltanak, akkor át fogsz te is szállni... Érted a lényeget?
Harag nincs, de a 15 perc megint nem tudom, honnan jön... Utaztál már vele?
Szerk: én a 8-as busszal többször is: jó nagy sz*r lett az átalakítás óta...
De természetesen, ha leesik a hó, és lerakom a motort, akkor nem marad más.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #10906 üzenetére
Miért, bevezette valamikor az "elmúltnyócévben"? Amúgy ez már tényleg erősen
(és feleslegesen) politikai töltet, mert a zászló színétől függetlenül mind elQrták. -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #10909 üzenetére
Az, hogy valaki hülyeséget csinált, nem menti fel azt, aki most csinál hülyeséget.
Az elkerülő szakasz fizetőssé tételét nem akarod mindjárt X évvel ezelőttre tenni?
Félreértés ne essék: rühellem mindkét bandát, de most dönteni/hazudozni/elQrni
csak a mostaniak tudnak, és ez alól senkit nem ment fel, hogy más is csinálta... -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #10911 üzenetére
Én arra lennék kíváncsi, élhetőbb lett volna-e, ha a narancsuralom nem 2/3-ban,
erőből qrja szét az egészet a saját szájíze szerint... De már tényleg nagyon OFF.
Mondjak le a topikgazdai rangomról, hogy folytassuk, és bannoltasam magam?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #10914 üzenetére
Dugódíjról, motoros közlekedésről beszélgettünk, erre felhozod demszkájt...
És én "politizálok"? Na mindegy, tök rendben van minden. Ebbe az ugatásba
nem biztos, hogy bele akarok jönni. (Igen, volt itt már Vitya meg Tóni is, már
ott radírozni kellett volna. De azért végtelenül beszűkült gondolkodásmódra
vall, hogy HA vki vmit MOST rosszul csinál, még akkor is másra mutogatsz.)De legalább ezt is megtudtuk: nincs kedvem jól csinálni. Átadom csonginak.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #10956 üzenetére
Nézd, a Madisonnal is lehet haladni az autósorok közt. Bizonyíték. Inkább az
elektromosan becsukható tükör hiányzott, mert egyszer-kétszer reflexből már
én húztam be a vállam, hogy necces lesz. De elfért. (Tudom, kézzel is vissza
lehet hajtani a tükröket, de ez nem fordul olyan sokat, és belőni macerásabb.)Ui: elkelt a Maja.
-
DigitXT
félisten
válasz Hauptmann #10968 üzenetére
A kamera programjával: kicsit bugos... Tesztnek felraktam a túraplexit:
Ill. oldalra "eltoltam" a kamerát, hogy ne takarja ki a fordulatszámmérő
az utat. Annyira. A mérő természetesen valós adatot mér: korábban is
tudott volna a régi (amit huszi.gyb-nek adtam). Azt csak a "pontosság"
érdekében "dupláztattam": 7500 fölött nem igen kellett mérnie. Tegnap
mentem plexi nélkül. Szokásos feeling. Nagyon sima* menetszél, ami
kicsikét azért le akar tépni a motorról, 120-130 körül. De alapvetően jó.Egyszer láttam Madisont (hirdetésben) nagyon kicsire levágott plexivel.
Ha lenne egy kidobásra ítélt, mondjuk törött túraplexim kipróbálnám.
(Igen, az enyémnek is a kormányon van a tükre: régebbit nem vennék.)*: értsd nincs turbulens áramlás, mint a kisplexivel, vagy a túraplexivel,
tehát sokkal csendesebb. Viszont a gyorsulás rovására megy, mert az
én légellenállásom picit rosszabb, mint ha a plexi vezetné el a szelet...
Legalábbis ez az elméletem. Ami főleg nagyobb tempónál érvényes.
Majd rá kéne nézem a keréknyomásra, mert "óra 116" csak GPS 113?
Bár lehetséges, hogy 1-2%-ot csal - meg hát a GPS is pontatlan néha. -
DigitXT
félisten
Lehet, nem jött be neki a "ridegtartás"? Mondjuk Luigi sem
biztos, hogy Hammerite-tal kezelte le a vasakat azelőtt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #10981 üzenetére
Nem most: a linken már tavaly is rozsdára panaszkodsz.
Meg mint írtam, már "Luigiéknál" is lehetett ez+az: mindegy.
Arra azért készülj fel, hogy fiatalabb nem lesz a motor.
Szerk: vagy persze lehet, ha cserélsz rajta dolgokat.Mint a
gumi mondjuk, vagy a teleszkóp, féktárcsa, henger, ilyesmi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #12817 üzenetére
Kompatibilis, bár a kis plexit csak 4 csavar fogja. De a nagy is elvan annyival.
Ha cserélnéd véglegesen, az első hidegebb napon kegyetlenül megbánod.
Szóval +1 a KÉT plexire, és azt teszed fel, amelyik éppen aktuális. Hidegben,
esőben sokkal jobb a nagy... Ez még nem túraplexi. Ha nem vagy törpe, nem
hiszem, hogy át kéne nézni rajta, hiszen ellátsz fölötte. A kicsinél meg mókás
is lenne, ha bármit akarnál azon keresztül nézni, vagy bebújni mögé.Igazából a kicsi inkább csak "dizájnelem". Nem sokkal jobb vele a menetszél,
mint mindenféle plexi nélkül. (De még meg lehet maradni a motoron 130-nál.)
Plexi nélkül kegyetlen nyomás jön a mellkasodra... kis plexivel már kevesebb,
de ebből a szempontból a nagy a nyerő, ellenben a turbulens áramlás miatt a
leghangosabb is az én magasságomnál (178). picit alacsonyabb vagy, úgy jó.
Vagy picit magasabb, akkor meg a kicsi lesz tökéletes: vagdosással óvatosan
bánnék, előfordulhat, hogy ronda lesz. Vagy turbulens szelet dob a sisakodra.
Esetleg mindkettő. Ha lenne egy vagdosandó nagyplexim, csinálnék belőle
minit, ami tényleg csak arra lenne, hogy nézzen ki "valahogy", de adná a plexi
nélküliség előnyeit. (Azért nem olcsó mulatság egy ilyen, 10-15K bontottan is.) -
DigitXT
félisten
válasz miresz #12777 üzenetére
Ehhez annyit, hogy a 400-as nem Yamaha blokkos, hanem Morini. Bizonyos
elemeiben hajaz a Suzuki Burgman 400-ra: a hajtás 1:1-ben (varió, kuplung).
Ennek minden előnyével és hátrányával... Menettulajdonságai a köbcentihez
képest nagyon rendben vannak, de fogyasztása brutális (városban 6L körül).
(A 400 méter idejét ne nézd a képen, mert a jó része már "féktávra" esett.)Túrán el lehet vele kocogni 100-120-as tempóban 4,2-vel is. Autópályán újra
romlik a helyzet (szerintem) 150-nél beveri a 7-8 litert: tesztelés folyamatban.
(Nem járok autópályán, úgyhogy soká lesz ebből mérhető átlagfogyasztás...)250-es Yamaha tényleg lusta fotel* volt, ha olyan a Madisonban, nem vennék.
Bár nehezen tudom elképzelni, hogy egy kisebb köbcentis jobban menjen, de
mivel robogóknál borzalmasan sok múlik a hajtáson, végülis még bármi lehet.
(Írta huszi.gyb, hogy a 180-as Maja jobban ment a 250-esnél: nem viccelt! De
a nagyobban nem volt semmi tuning, szóval jó lustán váltott nem "sportosan",
sőt, mivel nagyon hamar fogott a kuplung, a rajtja is nagyon kényelmes volt...)*: cserébe baromi kényelmes, keveset fogyasztó, jóindulatú és megbízható...
Futár srác vitte el, és azóta több, mint 15000-et beletekert, hiba nélkül...
Szomszédom Piaggio blokkos Madison S200-asának rengeteg nyűge volt, de
ebből nem akarok messzemenő következtetéseket levonni. Ki kell fogni! Nála
a vezérműlánc szakadás tette fel az i-re a pontot. De megjavíttatta még azt is.
Értem én, hogy nem óraállás, hanem állapot. De a blokkba vajon belelátsz-e?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #12843 üzenetére
Szerintem a kormánykapcsolót kéne kicserélni, ha megint az égett el. Típushiba.
(Eleve marhaság azokon a kis érintkezőkön átvezetni 2x3A-t, de hát így tervezték.)---
Plexis témához még egy infó. Annyira lerontja a motor légellenállását a kicsi, nem
véletlen érzem a szelet, hogy a 60-100-as idő kerek 1 másodperccel rosszabb...
Meg anno tapasztaltam, hogy a fogyasztást is növelte... Tehát a nagyplexi a király.Persze a kicsi sportosabbnak néz ki, meg kevésbé hangos a menetszél, meg...
Amúgy létezik a gépsárkáyra túraplexi is! Na az már nekem sem lenne elviselhető:Az alábbi képen meg megfigyelhető, hogy a nagyplexi inkább csak olyan közepes:
-
DigitXT
félisten
Látjátok srácok, ezért nem járok én ide. 30-50 közötti fószerektől: nembegyere.
Lehet törölni. A Madisonos kérdezőnek akartam segíteni a tapasztalatommal.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #12881 üzenetére
Az ilyet nem feszmérővel kéne megoldani, hanem konkrétan AFR kijelzővel.
Nincs is annál idegesítőbb, amikor menet közben vmit fejben kell számolgatni.
Nálam a túrán a megtehető km-ek voltak ilyenek: ezért okosítottam fel a gépet
a korábban megmutatott lengyel csodával. Persze még állítgatni kell...- hőmérő néha lefagy: röhej, de tényleg, újraindításra gyógyulgat
- fordulatszámmérő csak 4000 alatt jó, onnantól dupláz / tripláz
- fogyasztásmérő jele néha kihagyogat, így nem sok haszna vanDe ha rendesen meg lesz csinálva, akkor biztos jó lesz... Legalább a 0-100
mérése viszonylag pontos, a sebességet az óránál jóval pontosabban mutatja.
És alig került 50K-ba, meg még a sallangok. (Az a febuári kicc-kocc drága lett.) -
DigitXT
félisten
Tudom, nagyon OFF, de hihetetlen, mennyire szinkronban feküdtek el.
-
DigitXT
félisten
válasz balazs1011 #12903 üzenetére
Van ilyenem: a lemerült AGM akksimat fogta és pikk-pakk felpörgette 14,4V-ra,
majd közölte, hogy kész, fel van töltve. Pedig nem. Enyhén meglepődtem. Már
csak azért is, mert amúgy nem volt sz*r az akksi. Csak hát agyon volt merülve.
Mondjuk 11,8V, vagy valami hasonló. A CTEK töltő rendesen feltöltötte, igaz az
10x ennyibe kerül. Ennek ellenére egy fél éve merülő se-kép-se-hang autóakkut
fel sem ismert. Bezzeg a régi orosz töltő, az elkezdte tölteni, ahogy kell.Hauptmann: megveheted az enyémet, már nem használom. Mondjuk az tetszik
benne, hogy van rajta beépített feszmérő, mivel azt a CTEK-ről pont lespórolták.
(Csak 1-2 LED utal az akku töltöttségi állapotára, meg, hogy min dolgozik épp.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #12907 üzenetére
A savas akkuval nekem sem volt gondom vele. Sőt, a másik AGM-et is feltöltötte,
de ezt valahogy "nem akarta": nem hiszem, hogy a töltő hibája, de örülök, hogy a
CTEK beruházás nem veszett kárba, mert az ezt IS jól töltötte, meg a hivatkozott
agyonmerült autóakksit is - bár csak azután, hogy az orosz kicsit rásegített, LOL!
Lehet el kellett volna vinni az Aldis töltőt is, legalább láttam volna, mekkora a fesz.Szerk: meg most nézem, hogy van rajta újraélesztési üzemmód. Az kellett volna.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #12917 üzenetére
Azóta nekem is jó, mióta kivettem a Dr.Pulley görgőket a Multivarból...
Érdekes, hogy az elején jó volt! De mostanra mintha "elgyengült" volna a
Malossi sárga kontrasztrugója sokkal könnyebb volt kézzel összenyomni,
ill. a mellékelt ábra szerint nem is váltott vissza alapjáraton, ezért fogott a
kuplung túl hamar, és viselkedett bután kis sebességnél. Most benne van
az új Mitsuboshi szíj, Malossi 16 grammos görgők, egyik tuning hézagoló.
Nagyon jól motorozható, következetes, jól gyorsul, stb. Persze bekéri a 6
lityit százon szokás szerint, de szerintem a rendszeres rövid utak miatt.Az "angel eye" kiváló az akku túltöltéséhez. De menetfénynek se rossz.
Meg szokták nézni motorosok is. Azért a 6000K bi-xenon a legtutibb. -
DigitXT
félisten
válasz miresz #12919 üzenetére
Egy erősen moddolt (műszerfal, világítás) Malaguti Madison K400 RST, 2004.
Hajtásban a Multivar dob rajta sokat, hangban meg a 4Road: nagyjából ennyi.Írtad korábban, hogy megtaláltad a HSZ-eimet, szóval ugyanaz. Esetleg kicsit
az zavarhatott össze, hogy volt mellette egy 180-as Majesty. Meg a 250-es is.
Ezek közül az első volt pénztemető (huszi.gyb tud mesélni), a második meg a
"nagypapi" motor (ami HGabor89-nek lehet ismerős), amit kicsit összegányolt
a szerelő (!), de miután kijavítottam a hibáit, teljesen jó volt. (Amikor még "volt
a humorérzékem", akkor a 180-as Maja lerohadása, ill. mentése után kb. sírva
röhögtem, hogy ilyen nincs: megtehettem, uis akkor még az én motorom volt.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #12921 üzenetére
Hát ez hosszú lista, mobilról 1 év lenne összevadászni.
Majd gépről keresgélek hozzá linkeket, képeket. A lista:Műszerfal:
- világító km óra mutató, és LED háttérvilágítás
- feszmérő építve a gyári fedkomp burkolatába
- gyári hőmérő kuka, a helyén olajnyomásmérő
- gyári benzinszintmérő helyett jóval pontosabb
- extra műszer: fordulatszámmérő (hőmérővel)
- és extra fedkomp: Reveltronics UTCOMP-PROVilágítás:
- power LED indexek, féklámpa, helyzetjelzők
- tompított és távolsági: bi-xenon (projektor!)
- menetfény (fogjuk rá, de nem az): angel eyeKipufogó:
- tompító nélkül elviselhetetlen (mókázni jó)
- motorféken kegyetlenül beledurrog a gép...
- jól mutat rajta, de sajnos lezúztam (karcos)
- tompítóval simán kap műszakit, nem durva
(de azért szólítottak már le, hogy tetszetős!)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #12923 üzenetére
[DEGEC]
Már értem, miért mész minden évben Erdélybe: mert azelőtt sosem voltál!
[/DEGEC] -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #12922 üzenetére
Km óra tuningja leírva: Mindent a robogókról / kis motorokról
---
Powerled hátsó index:
---
Hang + az írt durrogás: [videó]
Mókázás felüljáró alatt: [videó]
Tompítóval nem vészes: [videó] (avagy: gyorsulás autós nézetből)
Leállításkor "durranhat":*: fekete kerettel jobban nézne ki. És a gyári pici gombok helyett is lesz majd,
már ha lesz időm átépíteni az egészet sokkal nagyobb, kezelhetőbb, vízállóbb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #12927 üzenetére
Köszi! A mutató egy Hyundai Pony mutatója, az volt a legolcsóbb (2K Vateráról).
Ellenben az SMD LED karika, ami a piros fényt adja, húzós árban volt (vmi ~8K).
Túltöltésről nem igazán tudok, legalábbis cseréltem fesszabot... mert alul töltött!A gyári hőmérővel az a probléma, hogy érdemi információt nem mutat. Se skála,
semmi nincs rajta: nincs jelölve, mit jelent, ha itt-ott áll a mutató. Ráadásul ugye
már hidegen sem a nullában állt, szóval olyan van, de minek kategória. Ahogy a
gyári benzinszintmérő (amúgy nem volt szar!), de elvből nem tudott soha nullába
állni, mivel hiába 90 Ohm az ellenállása a jeladónak, üres tanknál, akkor is folyik
némi áram a műszeren - ami épp elég ahhoz, hogy 1-2 egységre felkússzon...A hőmérő cseréje mellett még az szólt, hogy kellett hely az olajnyomásmérőnek.
Az elején egy KOSO hőmérő volt a helyén... és a KOSO fordulatszámmérő csak
fordulatszámot mért, aztán a két funkciót átvette egyben az új fordulatszámmérő.
Amúgy most mindkét műszer látható a Maján, mert eredetileg is ott voltak.Én a gyújtótekercs "+12V" oldaláról viszem a jelet a fordulatszámmérőhöz, s ezt
javasoltam huszinak is, uis jelenleg a gyertyapipáról vett jellel azt írta, nem stabil.Amúgy van a Madisonban a műszerfalon is fordulatszámmérő jel, mert a fedkomp
átkapcsolható, bár nem egy gyorsvonat, ahogy átlagolva + késve írja az értékeket.
Szóval az 1500-as alapjáratra azt írja, hogy 15 (eddig rendben!), de egy gázfröccs
fel sem tűnik neki. Vagy egy gyorsulásnál szép lassan mutatja, hogy 4000, mikor
már régen 6000+ pörög a gép. Csak vagy 2 másodperc, mire beáll arra az értékre.
Szóval a fedkompon lévő fordulatszámmérőt nem nagyon használom, noha onnan
"etetem" az UTCOMP-ot, de valahogy annak nem fekszik a jel. Alapjáratot faszán
jelzi, és úgy 4000-ig valós értékeket mér, de onnantól dupla, tripla értékeket sajna.
Nem mintha annyira érdekelne, de a fogyasztásméréshez akartam egy jó logot.Hol lehet venni? Különböző motoros boltokban, vagy külföldről, akár eBayről.
Ha a konkrét típus tetszik, akkor pl. itt laza 35K-ért rendelhető, de volt olcsóbb is.A durrogás valamennyire jellemző a 400-as Madisonra, legalábbis olvastam már
olyan tesztet, ahol a tesztelő direkt megjegyezte, hogy ilyen durrogós "sportos"
a gyári dobbal is. Amúgy természetesen a karbibeállítással lehet(ne) játszani.
(Már ha valaki direkt durrogós kiput szeretne: annyira azért nem buli, de ez van.)huszi.gyb: az a fogyi elég baráti, főleg így Multivarral. Nem akarok én röhögni!
Legyen rendben a gép, lehessen vele nyugodtabban közlekedni, és kalap, kabát![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Szerintem jó vétel az. Úgy kell nézni, hogy CSAK 1 milla. És van egy jó géped.
Ha valaki meg csóróságból 2-300K-ból vesz vmi lepukkant olaszt, az is el fog a
végén jutni addig az 1 milláig, csak apránként, közben sokat szentségelve.Mondjuk legalább megtanul szerelni. Viszonyításképp: a Madison összköltsége
kevesebb, mint 3 év és 14000 km alatt 2,1 MFt körül alakult... A szervizköltsége
magában több, mint 1,3M, ami akkor is sok, ha ebből lejön a tuning, meg a kopó
fogyó alkatrészek ára, hiszen az minden motorhoz kell. (Mondjuk nem mindegy,
hogy egy szíj 10K, vagy 30K, szóval a költségek erősen függenek a géptípustól.)Ha kinövöd, és pár év után buktával adod el, még akkor is olcsóbb volt, mint egy
bontószökevényt kompletten felújítani. (Ahogy a mondás tartja, nem vagyok én
olyan gazdag, hogy megengedhessem magamnak, hogy olcsót - sz*rt - vegyek.)Magamon halkan röhögve annyit mondhatok, hogy mégegyszer nem...
-
DigitXT
félisten
Kivéve ha használnád
Ott a pont... Nem is az fájt, hogy repkedek az 50-100K-s szervizköltségek,
hanem jellemzően ezek mellé állt is a gép: ezért pl. az "összköltségbe" én
azt is belekalkulálom, hogy egy BKV bérlet/lerohadás. Vagy kettő.
Anno a 250-es Maját is azért vettem, mert motorhiányom volt. Amúgy azt
drágábban adtam el, mint ahogy vettem, s alig költöttem rá, az úgy jó volt.Kis színes: hívott a srác, hogy ajánlanám-e neki a 400-as Madisont, mert
lassan cserélné a Maját, szeretne vele 300 km-ekre is elugrani néha, oda
kevésnek érzi. Elmondtam neki is a gyengeségeit (vezérmű, fogyasztás),
meg hogy mennyit költöttem rá, szóval... nem biztos, hogy ajánlanám.
Abban maradtunk, hogy összefutunk, és kipróbálja az enyémet, milyen...
És remélem racionális döntést hoz, és NEM cseréli el a Maját Madisonra.
(Persze az ő pénze, ő dolga, döntése... Én csak érvelni tudok pro/kontra.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #13014 üzenetére
Ez honnan veszi a sebességadatot?
Motor elektronikájára nem csatlakozik?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- BestBuy topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Futás, futópályák
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Bundle topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- wapee: Eltávozott a kis angyalom
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...