Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz Something_ #9172 üzenetére
Mindenki 60-nal megy a városban (persze több motoros gyorsabban, de az sem feltétlenül gond, attól függ, hol teszi, ha másokat nem veszélyeztet, nem érdekel), nem is büntetik, nem is olyan nagyon-nagyon veszélyes, nincs azzal gond szerintem. A piroson átmenés tényleg nem szép dolog, engem nem zavar, ha éppen másokat sem zavar a bringás a tettével. De az ilyen 99% paraszt dumákat nem bírom. Amúgy is a biciklisek két részre bonthatóak, az egyik csoport szükségből biciklizik, a másik meg a sportértéke miatt és ez nem 99:1 arányban van megosztva, hanem mondjuk 90:10.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9341 üzenetére
Asszem 3-4 percet nyert ezzel a combino és így -feltéve, hogy nem esik ki még több combino balesetek miatt (A 2028-as totálkáros még mindig) - nem kell ganz villamosokat járatni a körúton, elég a combino. Illetve olcsóbb is.
Persze én is sokat járok autóval, de nem zavar, a dolog, igenis legyen kevesebb autó a főváros belső kerületeiben. A biciklizést meg nyugodtan népszerűsítsék, a legtökéletesebb városi eszköz a 0 káros anyag kibocsátásával.
A robogó sem rossz, ez az a topik, szóval ne az autósok mellett legyetek. Mostanában kezdtem robogózni, nagyon tetszik az autósok viselkedése, rendesek a nagyrobogósokkal, tudják, hogy mi a gyorsabb.Múltkor volt szerencsém Kecskeméten járni, na ott szar a lámpaprogram, ahhoz képest Budapest felüdülés.
Robogóval amúgy is tökéletes minden lámpaprogram, ha ismered a környéket, tudod, hogy hol kell gyorsabban menni, hol kell elengedni a gázt, amerre én járok arra így van.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9345 üzenetére
Én örülök, hogy újra lehet biciklizni a 10-es úton, mivel sajnos nem nagyon van azzal párhuzamos út, persze kb 5 km-t megyek rajta és nem is lassan, ráadásul a nagy részén ez két sávos vagy széles, így nem zavarom az autókat. És igen, én is sokat edzem biciklivel (hobbi szinten persze...) és betartom a szabályokat (a bicikliseket se kéne egy kalap alá venni). Csak olyankor megyek át a piroson, amikor senki sincs a közelben, előtte alaposan körülnézek, ezt is csak inkább akkor teszem, amikor megyek valahova és nem edzem.
Bogyo: Én egy SH Hondával járok, ez nem két ütemű, mivel a főváros közelében lakom, sok erre az új, rendes robogó, ez nem Kalocsa.
Én se nagyon mentem segédmotorkerékpárral, csak ezt a 300as gépet használtam életem során.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9478 üzenetére
Egy szép motort (nem feltétlenül sportmotor) be lehet tolni a nappaliba, ha befér, illetve van pénz egy ilyen kihasználatlan motorra. A robogó viszont arra van, hogy eljuss A-ból B-be gyorsan és kényelmesen. A motor meg csak a motorozás élményéről (persze egy nagyrobogó is tud élvezetes lenni, de az SH300 120-nál illetve felette eléggé kényelmetlen, imbolygó és élvezhetetlen). Másrészről nekem egy robogó külseje nem mozgat meg, de nem baj, nem is szükséges.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9485 üzenetére
Robogó csak CVT-vel van, nem? (Csak azért kérdezem, mert most már sokadjára írod, hogy CVT-s. )
Nekem tömegközlekedéssel bő egy és negyed óra a bejárás a dugó miatt, ha 8-ra megyek. Autóval is kb ennyi, viszont nem kell buszmegállóban álldogálni, aztán a buszon, villamoson álldogálni.
Az említett robogóval a bejutás szabályosan, 60-65-tel lakott területen, pirosnál előremenve, de 40-nel menő hosszú kocsisort már nem megelőzve átlag 25 perc és akkor ez már a maximum. Tömegközlekedéssel van, hogy 1,5 óra az út. Persze ha 10-re, 12-re megyek, akkor kocsival is elég gyors.
Az SH300 nem gyorsul, hanem ugrik 60-70-re, tényleg jó a CVT, már 25-30 körül van olyan kis nyomatékmódosítású "fokozat", aminek hála 9000-en tud pörögni a moci, végig maximális teljesítményt leadva.Sajna ez még az ABS előtti verzió (2012-es), a fehér aszfalton rendesen csúszik, illetve a tükrökben a vállaimat látom, mert olyan keskeny a kormány, ezen kívül ingázásra (25 km-re) tökéletes, de ezt gondolom nem itt kell magyarázni.
Az SH-val szépen lehet kanyarogni, egyedül akkor szar, amikor nagyon lassan szlalomozol, kicsit nehezebb csavarni a kormányt és van, hogy behúzza a kuplungot az elektronika, aztán csak erősebb gázra engedi ki, meg kell szokni, nem tudom, hogy más robesznál is így van-e.Köszi a linket, majd megolvasom, asszem lemaradtam róla.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Mármint ilyen 800-as CVT-s robogók? Nálam a robogó nem szitokszó, úgy látom, hogy ti a robogó szót a segédmotoros kerékpárra értitek, de akkor lehet, hogy én kezelem rosszul a dolgot. Én anno egy fojtás nélküli 60-at kényelmesen tartó Jog-ot próbáltam, ennyi a SMKP-s életem.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9490 üzenetére
Bocs, nem nagyon ismerem a CVT váltót , de akkor a kialakítása miatt kuplungol be néha, amikor lassan gurulok és néha meg viszi alapjáraton a gépet, illetve ha lejtőn gáz nélkül felgyorsulok mondjuk 40-re álló helyzetből, majd kis gázt húzok, (ilyenkor a fordulatszám alapjárat és a kis gáz hatására visszaoldja a kuplungot és ránt egyet a motoron a fordulatszámkülönbség. Illetve alapjárat közelében, amikor nem "tudja" (oké, ezek szerint nincs benne elektronika), hogy most oldja-e a kuplungot, vagy sem, néha rendesen be tudja remegtetni az egész motort (főleg a dobozt, ha rajta van). Na mindegy, majd utánajárok a CVT váltónak.
Az, hogy nem akar versenyezni a kisebb vagy a nagyobb motoros/robogós nem igaz szerintem. Amikor a piros lámpa előtt találkozunk, szinte minden motoros átnéz és, ha úgy látja gyorsít. Általában szoktam hagyni, de az a durva, hogy a budapesti motorok nagy részével az alsó sebességtartományban tudja tartani rendesen a tempót.
Múltkor meg valami erősebb 600-as "sportmotor" ment a belső sávban, én meg autóval telepakolva (5 fő, 5 bicikli, csomagok). Elmentem mellette padlógázzal jobb oldalon, de csak azért, mert rendesen szenvedett az autó (2 literes tádé, 150 ló), ahhoz képest, amit tud. A motoros is gyorsított, de csak normálisan. Amikor elmentünk mellette 90-nel, visszaváltott kettőt és üveghangon gyorsítva elment mellettünk legalább 140-nel. Tetszett.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9501 üzenetére
2-2 sávos út volt, 3 hónapos az autó, nem chipezett, nem kormol. Nem akartam elütni, meg nekimenni, csak hülyültünk, akik az auróban ültünk. De szépet gyorsult a motoros, jó volt nézni.
Remélem, hogy nem versengés miatt nézegetnek a városban, de én intek nekik és nem intenek vissza (a motorosok szinte sosem), a robogósok meg nyélgázzal mennek, ha az sh-n nyélgázt húzok feleslegesen gyorsan megindul. 3 másodoerc alatt megvan a 60 nagyjából. 😃Pedig ez egy szlalomozó robogó. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9516 üzenetére
Nem mondod...?! Tudom, hogy a 27 LE csak a görbe csúcsa, viszont az előbb mondtam, hogy a cvt-nek hála, végig annyit ad le a motor nyélgázon. Így már csak az esetleges hatásfokbéli különbségek merülhetnek fel. Azért mert ez a gyerek kicsit javított az sh-ján, nem hiszem, hogy 50-60ig annyival lassabban gyorsulna a robi enélkül. A Honda meg mégiscsak Honda. 😃
Ludsimon: azt mondtad mindenhez értesz. Max teljesítményhez kell állítani a váltót, azaz a max lőlóerőhöz. A motor nyomatéka a váltón módosul, ha gyorsan mész, egyre közelebb lesz a keréken ébredő nyomaték nagysága a motoron mérhető nyomatékhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9520 üzenetére
Nem tudom sajnos, nekem ezt mondták más SH-sok, nincs fordulatszámmérőm, de fülre ugyanolyan hangon ordít 60-nál nyélgázon, mint 130-nál, használt a gép, de szerintem nem volt piszkálva. Nem fogyaszt keveset, 3,5-4 liter körül, ha nagyon szabályosan mész esetleg 3.
Igazából nekem mindegy, hogy mennyit pörög, lehet, hogy csak 6ezret, fülre nekem többnek tűnik, nagyon ordítós, nem is szoktam neki annyira húzni. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9554 üzenetére
3,5 liter körül fogyaszt, erős motor kis testben azért megy jól. Pörögni pörög, de én egy modern tdihez tudom hasonlítani 2011-es gyártmány a motor, kevesebb, mint 20 ezer km van benne. Ez nem szopóroller, ne aggódj. Ha mondtok olyan tesztlehetőségeket, amikkel itthon meg tudom vizsgálni, azt megteszem, de szerintem nagyon nincs baja. Mint mondtam ezbegy Honda, tesztgyőztes, különösen ajánlott, stb... tehát nem lehet rossz. 😃
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9563 üzenetére
Első körben kipróbálom majd más hasonló robiját, mivel eddig másikhoz nem volt szerencsém, a fülre hangos semmit sem jelent. A hangos mindenkinél mást jelent, pl nekem hangszigetelt a gépházam, full csendes, de azt is hangosnak hallom (pc).
Ez tuti 2011es.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Szép.
Ma a nagy melegben végig ment a ventilátor, ritka.az ilyen, nem szokott pörögni.
Blaha környékén egy pirosnál kicsit elbambultam, azaz a fenti lámpát néztem, így nem láttam, hogy a busz jelzőlámpa már kigyulladt (buszsávban voltam), akkorát dudált azért az 1 másodpercért, hogy majdnem leestem a motorról. -
Burt1793
veterán
Ti milyen új robit vennétek egy misiért, 125/150 ccm-esből? Sh125/150-nél van jobb vétel? Megbízhatóság, normál fogyasztás a lényeg, sh125/150 teljesítménye elegendő.
-
Burt1793
veterán
Akkor ne az összeget nézzétek, mi a befutó 125ös robi? A 150est akkor hagyhatjuk is akár, mindegy. Most megnéztem a hahun amit linkeltetek, 800ért van keveset futott sh 125 abs-szel.
-
Burt1793
veterán
válasz ludsimon #9623 üzenetére
Írtam, hogy hány km volt benne a vásárláskor.
Hidd el, lehet érezni, ha valami jól működik, egyszer majd lehet, hogy te is megtapasztalod.(#9622) csongi: Lassan megy kötelező szervizbe, ha cserés, akkor majd biztos kicserélik.
Kicsit jobban odafigyelve a motor hangjára, elmondható, hogy 100 felett még gyorsabban pörög a motor, mint mondjuk egy 40-től húzott csutkánál, csak eddig nem tűnt annyira fel, mivel 100 felett nagyobb a menetszél, illetve a sisak jól szűri a motorhangot. Szóval tényleg 6000 körül pöröghet csutkagáznál. -
Burt1793
veterán
válasz ludsimon #9629 üzenetére
Nem a leglepukkantabb, legolcsóbb példányok között kell nézelődni és akkor jóval több esélyed van egy normális robeszt kifogni, mint megnyerni az ötöst. Kicsit túlzásba vagy ezzel esve szerintem. A robogó egy haszonállat, én azért szeretem, mert nem kell vele foglalkozni, visz, csak húzni kell a kart.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9663 üzenetére
Szerintem meg inkább az sh lábtarója, mint az előrerakott chopperes pozíció. Nem olyan, mint egy kis 50-es, kényelmesen ül rajta az ember, próbáltad már?
Bár most a sok tekeréstől megfájdult a bal térdem, viszont mostanra csak akkor fáj, ha be van hajlítva, így szar most robogózni. Remélem gyorsan elmúlik.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
Francokat nem lehet farolni kombinálttal.
Az SH a bal fékkarral a hátsó egy dugattyút és elöl a középső egy dugattyút fékezi, a jobb oldali meg az első két szélsőt. Én mindkét kart erősen húzva is olyanokat farolok a fehér aszfaltos (kurtára csúszik) Budakeszi kereszteződésekben. Mert ugye az ember nem akar beállni a sorba, gyorsan előresiet a kocsik mellett, de ha hirtelen zöld lesz a lámpa, igyekszik beállni a kocsik közé. Egy közepesen erős fékezésnél is csúszik a motor két kerékkel íde először a hátsó csúszik meg, biztos szarul fékezem). Mivel ez egy könnyű, jól irányítható robogó, meg lehet fogni.(#9726) ludsimon: Nem azt mondom, motorozni váltós motorral kell szerintem is, de te 10 hozzászólással korábban még a manuális váltó ellen voltál.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9762 üzenetére
Hidd el, nem olyan veszélyes ez, amúgy konkrétan azért markoltam rá erősebben a fékre, mert jött egy autó szembe és nem túl szélesek a sávok, illetve nem volt annyi hely az autók között, nem húzódtak le, mivel amikor megálltak még nem voltam ott.
Igaz, hogy nincs olyan nagyon sok motoros tapasztalatom, de nem megyek ész nélkül, itt is kényelmesen beálltam a sorba. De majd ha lesz rendes motorom, elmegyek egy vezetéstechnikai tréningre, robogóval nem égetem magam. Ha minden jól megy ősszel veszek valamit, pénz egy 2000-2005-ös endúróra lenne (magas vagyok), de nagyon szemezgetek egy Honda NC700X-szel.
Végre elmúlt a térdfájásom is, most már minden ok, az idő is javulgat, jó volt ez az eső. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9782 üzenetére
Majd meglátjuk, nyáron nincs időm ilyenekre sajna...
Milyen D-re gondolsz?
Az NC700X nagyon jó, a tank helyén lévő kuffer is menő, sajnos műanyag a borítása. 1,6 millióért árulgatnak ilyeneket a hahu-n, viszont honda. Ja igen, szinte már robogó a 830 mm-es ülésmagasságával. Azért is jó cucc ez a motor, mert egy fél 1.4-es honda jazz motor van benne, nyomatékos és pont vezethető A2-es jogsival.Tehát akkor nem saját motorral mentél a tréningen? Vagy miért írtad azt, hogy egy 125össel égetted magad?
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9787 üzenetére
Ezt csak az NC700D-re értettem, egy túramotor méretű robogónak nem látom értelmét, akkor már egy dupla kuplungos NC700XD-t vennék.
Remélem nem gond, hogy nem szeretem a choppereket, 2 méter magas vagyok, egyikre se férnék rá. Te se szereted az SH-t, én mégsem sértődtem meg. Szóval még egyszer, nem leszólom/szidom a choppereket, nekem nem jönnek be.(#9786) Den: Bocs, lehet, hogy hülyeség ez a fél jazz motoros dolog, de azért lehet, hogy pár dolgot átvettek belőle. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy mivel pont 48 lóerős, viszont 60 nm nyomatékot tud, így vezethető A2-vel és könnyen motorozható.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9792 üzenetére
Nem tudom, nem mozgat meg egy ilyen nagytestű robogó, ezért is szeretek bilin ülni.
Igen, nagyon XD lehet, de sajnos 53 lóerős, így az már ki is esik, illetve szeretek váltogatni.
Én is pont ezért nem szeretem a choppereket, nekem kényelmetlenek, ahogy egy kisautó is, mert a nyakamban van a lábam. Ha nem lennék magas, naked motort vennék, nem belépő túramotort.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9794 üzenetére
Azért, mert még nem lehet, mondom, nem rég kezdtem el motorozni, nem volt A1-em, így nem csinálhattam korlátlant. A jogsit könnyen megszereztem, szeretek "motorozni", sőt. De igazából ingázáshoz csináltam meg az A2-t, nagyon lassú a tömegközlekedés. Május óta robogózom naponta 50 km-t, illetve most nem, mert mást csinálok, azaz 1,5 hónapot motoroztam eddig jogsival. Bemelegítésnek, illetve motortípus választásig használom az sh-t, de az az igazság, hogy amire kell tökéletes, így lehet, hogy fölösleges egy nc700x, azt nem lehet mindenhol lerakni, nem csak a mérete miatt...
szerk.: nem ez A robogó, engem nem érdekelnek a robogók, jó ezt használni és pont. Gondolom rövidebb is az sh, mint a kinyújtott lábas robogók, egész kistestű, de mégis jól megy. Egyáltalán nem ismerem a robogókat, nem is hallottam az M betűsről (most be sem ugrik a neve, csak az, hogy Maruti, de az autó ), csak itt. Tájékozódni jöttem ide.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9796 üzenetére
Nem zavar, amit írsz, ez egy fórum, írhatsz rólam, amit akarsz.
Egyáltalán nem akartam trollkodni, a megcsúszást sem élveztem, nem is úgy írtam le, a gumi minősége rendben van, de típust se mondtam, így nem értem, hogy mit vettél győzködésnek.
Nagyon sajnálom, hogy nem tudtam, hogy a cvt-ben nincs elektronika, most már tudom, de szó nélkül beismertem, hogy hibáztam, talán ez sem volt trollkodás.
Valamikor el kell kezdeni, gondolom te is voltál 20 éves. Nincs időm most hirtelen "képbe kerülni", ezért gondoltam, hogy ránézek a topikra, bocs a kellemetlenségért.
Nem tudom, hogy miből gondoltad azt, hogy annyira komolyan venni engem, hisz' nem is ismersz, de ez a te dolgod, ezért nem fogok elnézést kérni.Ui.: Igazából csak read only módban akartam itt jelen lenni, de ludsimon hsz-eire éreztem a késztetést pár kommentre. Sorry.
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9799 üzenetére
Áhh, még csak 20néves vagyok, ha 23-24 éves lennék, már nqgy A-t csináltam volna, az ára ugyanannyi kb, mint az A2-nek. Elvileg két évvel az A2 után majd tehetek valakiféle különbözeti vizsgát, de erről nem tudok semmi konkrétat.
Nem tudom, hogy te hány éves vagy, de számomra a letrollozás valamiért bántó, lehet, hogy azért mert igaz rám. Nem, viccelek, remélem, hogy nem igaz, csak ugyebár mindenki máshogy gondolkodik, mindenkinek mást jelentenek egy kicsit az egyes szavak... na mindegy, ez már nem ide tartozik.Mosquito: igen, azt sejtettem, hogy kicsi lesz a D-s verzió, egyébként azt is megtaláltam annó, amikor ezt a szériát néztem, csak kiment a fejemből. Sajnos igazából mindegy, mert nem tudok annyit melózni, hogy vehessek egy ilyen használt 700x-et, ez van...
Esetleg tudsz ajánlani occóbbért hasonló felépítésű mocikat? Bocs, hogy itt kérdem, a motoros topikban süketen nézte mindenki az ilyen kérdéseimet..l . Suzuki freewind a másik véglet, az olcsó. -
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #9803 üzenetére
Igen, sajnos szigorúan nézik, de elvileg le lehet fojtani, csak ahhoz új papírok kellenek.
Köszi szépen a listát, ebből jó párat már ismerek/próbáltam, a gs500 pl esélytelen, túl kicsi, persze rövidtávokon el tudom viselni, nc700x-re csak egy kis próba erejéig ültem fel, teljesen jónak tűnt, de majd válogatok a listádból olyanokat, amik magasabb építésűek, nagyobb embereknek is jó geometriájúak.bogyo: Igen, csak az fér bele az a2-be, és sajnos a másik kettőből a korlátozott teljesítménye csak 25 kw, mivel még akkor készültek, amikor az a2-nek 25 kw volt a felső határa (ha jól tudom), kár, hogy nem készült újabb.
Amúgy a Freewind-del nincs senkinek se tapasztalata? Egy hengeres, mint a robogók nagy része.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #9849 üzenetére
Jajj, ne mondj már ilyet, hogy csak a japán fan elvakult. Van mindenféle csoportba tartozó ismerősöm, pl aki annyira francia elvakult, hogy ki se szállna egy légrugós 3 ezres dízel citroen c5-ből és azt vallja a régi c4-esről, hogy hibátlan autó. Jó ő persze tulaj. Meg ugye a BMW kontra Merci csapat sem gyenge, az sem elvakult, ugye?
Gari: Szerintem ha gariidőben, nem a tulaj hibájából tönkremegy a robi motorja, kicserélik, de legalább is megjavítják. Ha nem, el lehet kezdeni a feljelentgetést. Most azért, mert van egy két hibás honda, nem kell rögtön temetni a márka megbízhatóságát.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Duootts rollerem 6000W 720 km!
- Gaming asztal Rapture Gaming Desk AURORA 300 fekete
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Segway Ninebot KickScooter MAX G30D II
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest