-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
huniross
tag
Sziasztok,
Renault Laguna II Tuner List Cd-s autórádió bal első hangszóró membránja körbeszakadt. Gyárit nem rendelnék, valami helyettesítő hangszórót szeretnék, ami méretileg megfelel és majd befaragnom valahogy. Viszont nem találom a paramétereit sehol sem. Nem tudja valaki véletlenül, hogy hány ohmos, estleg wattos a fent említett hangszóró? Esetleg, ha valahonnan olcsón rendelhető, egy linknek is nagyon örülnék.Köszönöm.
-
huniross
tag
Sziasztok,
Renault Laguna2 motorja leállt menet közben. Olyan volt, mintha levettem volna a gyújtást. Kormány szervó elment, azok a lámpák égtek a műszerfalon, amik akkor mikor bedugom a kártyát, hiba lámpa nem. Simán visszaindult utána.
Ha valaki tudja mi lehet a gond, megköszönném a segítséget.
2000-es benzines a kocsi.
Köszi -
huniross
tag
válasz rob210 #64026 üzenetére
Laguna2-ben milyen kormány szervo van? Elektromos? Múltkor írtam a motorleállásos gondomat, ott nekem az első jel az volt, hogy elment a kormány szervo, ugyanis nehéz lett a kormány. Nem értettem, mert menet közben történt, az autó sebességben volt és gurult. Ekkor gyorsan félre húzódtam és le akartam állítani a motort a start stop gombbal, erre beindult!!! Máig nem világos, mi történt, nagyon bambán néztem az biztos.
Sárga kormány lámpa nem rémlik, hogy lenne gyújtáskor.Szerk.: 2000 cm3-es benzines.
[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
Lenne még egy dolog, ami édekelne, bár kicsit off...
Nem nagyon használom a lagunát, garázsban áll, ami nem fűtött. A Lidlben vettem egy pofás kis töltőt, amit állítólag állandóan rajta hagyhatom, mert mikor fullra feltölti az akkut, átáll csepptöltésre, ami nagyon jó az akksinak. Eddig ok, működik is a dolog.
Nagyon régi gyakorlatom volt, hogy ha töltőre teszem a kocsit, akkor nem szoktam sem az akkut kivenni, sőt a kábeleket sem kötöm le. Most az új töltő használati utasítását véletlenül elolvastam, azt írta, az autó utasításait kell betartani, amit megtaláltam a homloklemezen, miszerint töltőt csak akkor csatlakoztassunk az akkura, ha a sarukat leszedtük előtte. Hat éve használom a kocsit, minden további nélkül felraktam eddig töltőre, saru levétel nélkül, de most már parázok. Sikerült már valakinek így hazavágni esetleg a kocsit? Mert nincs kedvem minden alkalommal rádiót, ablakot tanítgatni, de traileren szerelőhöz vinni még annyi sem...Köszi
-
huniross
tag
válasz #89309696 #64045 üzenetére
Azért írtam, mert én úgy jártam, hogy tárcsa cserék után, nem volt még 1000 km a tárcsákban kellett egy lendületesebbet fékeznem a pályán. Nem volt padlófékes, abs-es fékezés, csak a normálisnál nagyobb. A tárcsa elhajlott, onnantól rázott a kormány kegyetlenül. Mivel kb 1 hónap és nem egészen 1000 km volt a csere óta, gariban kicserélték, mondván biztos gyári hibás. Ezután sajnos a következő nagyobb fékezés már egy éven kívül volt, de nem volt 5000 km az új tárcsákban, ez is elhajlott, de nem volt már garancia rá. Új tárcsát kellett megint feltenni. No ezekkel már nem bántam kesztyűs kézzel, olyan 500 km után egy elhagyott úton olyan 60 as tempónál direkt nyomtam egy padló féket, hogy ha ez is rossz, romoljon el akkor, és viszem is vissza. Nem lett semmi, sőt azóta nyáron az osztrák pályán 150 ről kellett állóra fékezni stau miatt, azt is könnyen vette, semmi gond nem lett. Állítólag anyagukban nem túl jók az utángyártott tárcsák, azért mennek tönkre. A Bosch biztos jó, esetleg egy kis vasalás után 100% ban használhatónak kell lennie. Ja a két sz@r tárcsát Renault szervízben tették fel, a harmadikat már nem mertem rájuk bízni.
-
huniross
tag
válasz #89309696 #64050 üzenetére
Valami olyasmire emlékszem, hogy 2 évente illene lecserélni a fékfolyadékot, de szerintem senki sem teszi ezt. Az Ebay topikon láttam nemrég fékfolyadék ellenőrző kütyüt elég olcsón, rezgett a léc, hogy rendelek egyet. Refraktométert rendeltem, a kúton lévővel egyformát mért.
-
huniross
tag
válasz molnarpeter #64052 üzenetére
A két év szerintem valami ökölszabály, mérés híján. Függ a környezettől gondolom, ugyanis sose menne tönkre, ha nem szívna sok vizet magába. A kütyü szerintem a víztartalmat méri valahogy. A szaharában tuti nem kell 2 évente cserélni. De ezt csak én gondolom.
-
huniross
tag
válasz rob210 #64055 üzenetére
Céges kocsi, mondtam, hogy nem kell olcsózni, tegyenek rá gyárit. Azt mondta a munkafelvevő, hogy ez pont olyan jó mint a gyári, nyugodtan tetessem fel. Hát nem jött be. Márkát sajnos nem tudok. Ja és már írtam: márkaszervíz!
Azt nem is írtam, hogy 200 km után beragadt a hátsó fék, mert be volt rohadva a munkahenger, azt hittem leég róla a gumi olyan forró lett! Hátul is cseréltek tárcsát.[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
Amit én tudok erről, a fékfolyadék első sorban akkor tud gondot csinálni, ha régi és 100 fok felé tud emelkedni a hőmérséklete. Ekkor a benne lévő víz gőzzé változik, ami összenyomható a folyadékkal szemben és elmegy a fékhatás. Ez első sorban egy versenyautónál fordulhat elő, vagy egy bitang hosszú lejtmenetnél a közúton mondjuk fél óráig a féken állva. Magyarországon szerintem egy hétköznapi autóval elég nehéz lenne akkorát fékezni, hogy felforrjon a fékfolyadékban lévő víz normális tempó mellett. Ellenben a benne lévő víz korróziót okozhat a munkahengereknél, ami nem szerencsés. Ha valaki tud olyan tempót autózni mondjuk a hegyekben, hogy felizzik a tárcsa, akkor már kell aggódni a fékfolyadék miatt is. Szerintem.
A hőmérő mutatóját a gyárak próbálják úgy beállítani, hogy középen a normális.
-
huniross
tag
Mondjuk ha komolyabb hegyvidéken jár az ember, láthat pár kilométerenként ilyen síugrósánc szerű kavicságyakat, ami arra hivatott, hogy a fékhibás kamionok meg tudjanak állni. Pedig a kamionokon légfék van, mégse tesz jót nekik a meleg.
-
huniross
tag
válasz Xantomas #64720 üzenetére
Belső világításba ezt tettem, működik a fokozatos halványítás is.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F221500605389
No nem pont ezt, csak ilyent. A fényerősség miatt kell válogatni, hány ledes legyen. A lábtér világításában ugyanez a filléres led van, csak T10 foglalattal.
Érdekesség képpen, izzókkal nem mutatta a műszerfal kijelzőn a nyitott ajtók állapotát, a ledesítés rendbetette ezt is.
Felbátorodva az ablakemelő kapcsolók apró rizsizzóját is mind kicseréltem ledre, mert már alig égett egy egy. Szerintem sose lesz vele többet gond.
Laguna2
Szerk.: Az ajtóban is T10 van, azt is érdemes kicserélni, sokkal jobban néz ki.[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
válasz rob210 #64719 üzenetére
Vagyok is most bajban, mert most lesz műszakis a kocsim. Eddig minden 2 évben szakszervízben volt vizsgáztatva, szervizelve újkorától kezdve. A kocsi 15 éves, úgyhogy egy vezetett szervízkönyv már nem hozzáadott érték. A gondom az, hogy nem nagyon vágom, hogy mit kell csinálni milyen periódusonként időszakos szerviz címen. Mert ugyanis olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt én is tudok cserélni, de nem tudom, miegyebet csinálnak (vagy nem) még ilyenkor. Vizsga 20 ezer körül van, oda is el tudom vinni. A vezérműszíjat 2 éve cserélték, azt tudom, a féket is, de az semeddig se tartott, írtam múltkor. Szóval azért viszem mindig szakszervízbe, mert naívan azt gondolom, hogy jól gondját viselik, nekem csak menni kell a kocsival. De mikor ilyeneket olvasok meginog a hitem a szakszervizekben.
Új hozzászólás Aktív témák
- FM Transmitterek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Könyvajánló
- Linux kezdőknek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NBA és kosárlabda topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- További aktív témák...