-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz FRENK1988 #53354 üzenetére
Szia, a digit klíma beépítésre én is azt mondom, hogy nem lehetetlen, de hatalmas, szívós meló. Nem erőltetném én sem.
A kábel törés az átvezetőnél (gégecső) szokott bekövetkezni. Ahogy az autóból megy át a kábelköteg az autóba.
Kurblis ablak elektromossá alakításával is lehet dolgozni.
Pl.: áram van-e előkészítve, vagy valahonnan el kell húzni? (Szerintem utóbbi).
Az ajtón belül a rögzítési pontok valószínűleg ott vannak. Viszont kárpitból is más kell. Én ezt sem biztos, hogy erőltetném.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz orosziem81 #53444 üzenetére
Ez a szintező cucc be tud halni, ami a motorokat vezérli. Esetleg diagnosztikával kideríthető.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Urak, asszem már volt ilyen probléma másnál is. Fhp jeladó?
Megane 1.6 benzin `2000, reggel indul, ha rövidebb távot megy, leállítás után egyből indul. Viszont hosszabb út után, ha megmelegszik leállítás után nem indul vissza, csak nagyon sokadjára.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
2.0 dci-ből (így laguna 3-ból is) valóban létezik gyárilag dpf nélküli változat.
A fogyasztásba nem akarok nagyon belefolyni...itt ismerősi körben van az enyémmel együtt 4 laguna 2.0dci(5ajtós, kupé, kombi is). Vegyes használat mellett 6.5 körül eszik mind. Több várossal 7l körül. Pályán 140-150km/h közötti tempóval szintén 6.5l körül van az átlag.
Ilyen 5.5l körüli átlagot főutas 90km/h-s tempóval lehet csinálni.
3-4literes átlag még az 1.5dci-től is parádés teljesítmény, pedig azok köztudottan takarékos motorok, ellenben az m9r 2.0dci-vel, amik köztudottam túlfogyasztanak a kategórián belül (2.0 crtd).“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Gt váltógombot sokan keresgélnek. Én egyszer találtam ebayn, de azóta sem.
Egyébként azon kívül, hogy szép, csak hátránya van (hideg-forró).
Nemtom, hogy a megane-gombja rámegy-e?
Egész pofás és van mindenféle színben pl.: [link][ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Szia, a laguna 3 alapjában jól sikerült autó. De itt is a PH2, ami ajánlott (finomítgattak ezt-azt). 2011-től.
2.0dci nissan láncos motor, nem igazán tudok típus betegségről.
Két apróság van, ami ennek a különlegessége:
- nagyobb alapjárati rezonancia a hasonló, más márkák 2literes dieseleihez képest
- nagyobb étvágy más márkák 2literes dieseleihez képestAutómatát akartam én is, annó amikor utána néztem én is az Aisin márkát találtam, nem igazán találtam róla érdemi infót. Pár ember, akiknek van, szeretik....én így háttérinfó nélkül nem mertem bevállalni.
Rugó törés, teleszkóp problémák előfordulnak, más nagy problémáról tényleg nem tudok.
Kiegészítő elektromos fűtés, tudtommal mind a két megoldás alkalmazva van bennük:
- elektromos "fűtőradiátor" az utastér felé
- hűtővízkörben 4db izzító, amik felmelegítik a vizet (ez talán felszereltség függő)“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
3 bak van, van fent a zselés ennek van talán a legnagyobb szerepe és ez a legdrágább. Illetve még van egy fenti és egy lenti kisebb bak.
Egyébként laguna 3-ból 3féle van, de mégis ph1/ph2-re vannak szétválasztva.
2010-ig ph1
2011-től ph2, viszont 2013-tól szintén változtattak rajta, de ez is ph2.Ph1: [link]
Ph1 gt: [link]
Ph2: [link]
Ph2/2: [link]
Az utolsóban már ledes nappalifény van a lökhárítóban, az elődökben izzó van a lámpabura alatt.
Fejegység/navigáció típusban van még különbség a generációk között.
2012 környékétől már van külön tápszivattyú a tankból a motortérig.
A motortéri biztitáblán variáltak valamit.
Szervó tartályt helyezgették ide-oda.
Na meg a külső változások.
Pár apróság amiket tudok, utána kellene keresgélni, hogy mik a pontos technikai különbségek.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz sanzi89 #54199 üzenetére
Ezeket a motorkódos/évjáratos dolgokat engedd el. A renaultnál ezen a téren olyan kavar van, hogy ők sem tudják követni. Átfedésben van minden mindennel.
Mivel ez a féle már a ph2 M3, így megeshet, hogy az újabb fejlesztésű motor van benne.
Most nézem, hogy ebben az esetben a wikipédia ad téves infót, mert a faceliftws megane3-at 4-nek hiszi.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
-
-
-
-
válasz rob210 #54269 üzenetére
Valahol utána kellene járni a motorkódnak.
A totalcar tesztben írtak annyit, hogy nagyon közeli rokonnak tűnik a nissan 1.6-osával. Illetve azt is írja, hogy a régebbi (pl. fluance) motorral nem sok közös szál van. Sem kinézetben, sem karakterisztikában.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
-
Hát, akkor ők valami egyedi problémás autót szedtek szét.
A 2.0dci-nél, nem szokott ilyen probléma lenni.1.5dci-nél (a régebbieknél, főleg a 106lovas) van hajtókarcsapágy probléma.
A kolléga is azért cseréltette, mert szinte azon motorok mindegyikénél előjön.2.0dci lagunánál dinamikus az olajcsere intervallum (a dpfs-nél biztosan), amúgy 24hó/30K km.
Olajfeltöltési mennyiségek itt vannak:M9R motor olajfeltoltési mennyiségek - motorkód
6,6l - 742,744,746,748,802,806,808,816
7,4l - 800,805,809Nem tudom, hogy mi a logika, az enyémbe a sok liter kell, az biztos.
mod: itt borsodban sörösöknek, navosoknak van 2.0 dci laguna 3, vannak már 400k km feletti futású példányok is. Renault szerviztől informálódva, olajat meg szűrőket cseréltek bennük, meg a szokásos kopók.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
válasz Nordik #54511 üzenetére
Szia a tolatóradarba megy 2 vezeték, ami kapcsolja: az egyik a pozitív a másik a test (negatív).
Ahhoz, hogy csak tolatáskor működjön, célszerű a tolatólámpa (izzó) pozitív ágáról megtáplálni (így csak akkor "kapcsol be" a radar, amikor raksz egy rükvercet).
A testet hozhatod valamelyik testpontról vagy a tolató lámpa (izzó) negatív (test) pontjáról is.Én az utóbbit csináltam:
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz salieri. #54522 üzenetére
Szia, ilyen volt.
Egyszerű bekötni/beszerelni.
A lökhárítót nem vettem le, csak a betéteket pattintottam ki.
Fúrni egy sima akkus csavarozóval fúrtam.
Viszont pontosan ki kell méregetni a helyét, hogy pontosan működjön.
Nálam hibátlanul működött.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
-
-
1: három dolog miatt lehet (általában)
a, a kettőstömegű kivan - nem jellemző
b, a befecskendező rendszer oda van - ez sem jellemző
c, motortartó bakok elfáradtak - általában ez szokott lenni a probléma, illetve eleve vibrálósabb más márkák hasonló motorjaihoz képest.2, nem lehet, hogy a turbót hallottad?
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz molnarpeter #54785 üzenetére
Gyári állapotában a problémásabb helyeken ilyen kábelharisnya szerű háló szokott rajta lenni, az is megvédi az ilyen problémáktól.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Akkor jelentkezem én is. A napokban nálam is adott ki felthetően hasonló hangot.
Szinte teljesen kitekert kormánynál, lassú parkolás közben.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
válasz forceberg #55147 üzenetére
Én általában lukoilon tankolok, régebben a simát, mostanában a premiumot.
Néha-néha shell premium vagy omv prémium, aztán rájövök, hogy értelmetlen. Az omv nyáltól behalucinálok általában valamit, lehet tényleg jó, de kiesik az útvonalamból, meg nekem annyi felárat nem ér a "placebo hatás".
Auchan kúton is szoktam, ha arra járok, de tényleg 90%-ban lukoil, az esik útba.7végén volt egy kis kiruccanás Miskolc-Zakopane-Miskolc. Hegy, hó, falu, autópálya, autóút, mínusz fokok, tehát minden, mindez auchanos nyállal:
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz gergo5991 #55244 üzenetére
1, Ha a hátsó szélvédőre gondolsz, akkor igen. Minden mondern autónak fűthető a megane-nak is.
Felismerni a fűtőszálakról tudod:2, Ha kitartóan indítózol, akkor ugrándozva bár, de beindul.
Mod.: a modernebb autók, érzékelik ha sebességben van és csak kinyomott kuplunggal fognak indítózni (főleg a gombosak).[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz speedydb23 #55364 üzenetére
Ennyiért már bőven van szebb coupe is: [link]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz forceberg #55368 üzenetére
Igen, aki hosszú távra tervez, annak egy ilyen igen jó vétel.
Befektetésnek nem jó, mert esik az áruk.
Egyébként én is oda vagyok érte, gyönyörű autó.Amiért most oda vagyok, és ha tavaly nem vettem volna autót, akkor ezért most azonnal indulnék.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz szasanyi #55421 üzenetére
Szia.
DPF direkt regenerálást gyári diaggal lehet csinálni (CAN CLIP). De felesleges, ha nincs vele baj és használod hosszabb távon is, ahol le tud regenerálni.
Olajból ELF Evolution Fulltech FE a gyári olaja.
Szíjat 160k km-re írja, olajat 30k km (ezt nem kell tartani, sűrűbben érdemes cserélni). Go. szűrőnél én 60k km-re emlékszem, én annó az 1.5dci-nél 2 olajcserénként cseréltem go. szűrőt is. Ebből márkát nem tudok ajánlani...vegyesek a tapasztalatok. (purflux, mann)
Fékbetétet, majd ajánlanak a többiek.Ez a dpf regenerálás érdekes dolog, egy sz@ros J astra is ki bírja írni, hogy ne állítsd le, mert regenerál, itt meg semmi....max a pillanatnyi fogyiból észlelhető, hogy valami történik.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Opel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Politika
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs