- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Valorant
- EAFC 24
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Hogwarts Legacy teszt
-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
matyi012345
őstag
válasz Colonel993 #20696 üzenetére
"de 3100-al ugyanúgy kiröhögnek Stúdióban,Gyakorlaton, stb... mint egy K-30-al/K5-el pedig ezek kb azt tudják mint a D7000 de mindegy "
Te komolyan ez alapján választasz gépet? Aki meg azt gondolja hogy egy D7Któl vagy akármitől jobb képeid lesznek inkább az érdemelne meg egy jó nagy pofán röhögést. Hülyeséget csinálsz szerintem, hogy olyanra dobod ki a pénzt amiről még te magad is tudod, hogy semmi értelme. Vedd meg azt a 3100-est, maradékot meg elköltöd világítástechnikára vagy jobb objektívre, ha az előbbi már lenne. Ne vicceljünk már, hogy kiröhögnek..Én foglak téged kiröhögni ha ez alapján választasz, ezt garantálom
-
matyi012345
őstag
válasz aleister #20708 üzenetére
Igen szoktam és oltári nagy hülyeségeket beszélsz Szerintem ennek nézz utána jobban. Hogyan számítana már amikor mondjuk bent van egy viszonylag sötét szobában, beállítasz 1/125 f8 iso100-at, vaku nélkül ha készítesz így egy képet az vakfekete lesz. Vakuval meg ha belevillansz akkor szerinted mennyi ideig fogja fény érni a szenzort? 1/125 másodpercre, vagy a vaku villanásának idejére?
Ami egyébként még a leghosszabb villanási idejű vakuknál is rövidebb mint a legtöbb vakuszinkron. 1/800-1/1200 1/5000 vagy még rövidebb a jellemző.
Ha akarod be is bizonyítom neked, összerakom a studiomat ha nem hiszed el, de inkább jobb ha időben belátod a tévedésedet.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
válasz matyi012345 #20716 üzenetére
1/125
1/500
1/6f9 iso400 (iso véletlen) ugyanaz a vaku, körny. fény minimális Az összes félre van fókuszálva, de bemozdulásos életlenség nincs egyiken sem. Természetesen mindhárom képnél ugyanúgy mozgott a gép, ami lényegében a vakuk szempontjából ugyanaz mintha a téma mozgott volna.
szúrj rá arra, amelyik az 1/6 másodperces! Nem fogsz, ha csak nem véletlen. Nyitott rekesznél, mondjuk f2 elismerem, hogy valamennyi jelentősége lehet, de hogy 1/200 vagy 1/320 az édesmindegy. Le kell árnyékolni a műtermet normálisan az ilyen képekhez és akkor nem fog beleszólni, egy sötét beltérben 1/125 f2 iso100 is sötét lesz. De most erre az esetre is csináltam képet, 1/125 f2,8 ISO200 (nálam ennyi az alap) koromsötét lett és felkapcsolva hagytam egy 60W-osnak megfelelő lámpát, és attól másfél méterre fotóztam. Mi van ha lekapcsolom? Tudom, orra esek...mindegy lényegtelen szerintem, nem akarok ezen harcolni, én tudom hogy mi a helyzet, néhány éve foglalkozok vakus képekkel, studiom is van egy ideje, splash fotókkal is foglalkozom, úgyhogy engem nem hat meg ha nem ismered el a tévedésedet. De ha visszakeresnek a fórumon akkor sok embert ejthettél volna most tévedésbe, ha nem írom meg hogy mi a helyzet.
-
matyi012345
őstag
válasz aleister #20725 üzenetére
Nem TTL, manuális fix teljesítményen volt a vaku. Próbáld ki, studió körülmények között minimális környezeti fényben csinálj 1/200-adot és 1/125-ödöt, úgy hogy nem változtatsz se iso-t, se rekeszt, se a vakun nem tekersz. Nem lesz különbség. De ha kell megcsinálom azt is, de már eleve a felső sorozat is alátámasztja ugyanezt. Záridő egyedül a környezeti (folyamatos) fénynél befolyásoló tényező.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
válasz Colonel993 #20766 üzenetére
Szerintem sem ér annyit. Van benne motor, jó szenzora, de D5100 szenzorban ugyanazt tudja pl..fogása jobb de kb ennyi, szerintem régóta egy túlértékelt gép.
-
matyi012345
őstag
válasz Telomanikus #20810 üzenetére
Nekem volt ilyen Tokinám, 28-50 között nyitva is vállalható a rajza de azért nem árt rekeszelni, 70-en viszont már kötelező minimum az f4. AF lassú és hangos. Színei rendben vannak. De ez csak a fényerejéhez és az árához mérten. Amúgy a Nikonokhoz képest elég gyenge eresztés de kihúzni jó amíg gyűjtesz jobbra.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
válasz Colonel993 #20850 üzenetére
Amúgy milyen obival teszteltél?
-
matyi012345
őstag
válasz Colonel993 #20856 üzenetére
Értem.
Én a helyedbe vennék egy D90-et, aztán ha érzed a határait akkor eladod. Nem egy életre veszed, ezek a gépek pörögnek a használt piacon is még mindig. Egy hét alatt megvan a váltás ha mégsem tetszik.
-
matyi012345
őstag
válasz Colonel993 #20860 üzenetére
"Nikonos mentalitás" ? elvakultcanonos se jobb. De azért a nem Canikonos hozzáállása a Canikonosokhoz is megérne egy misét néha.
-
matyi012345
őstag
válasz imyourfriend #20898 üzenetére
-
matyi012345
őstag
válasz Colonel993 #21201 üzenetére
És azt is tudod, hogy azok a bizonyos bevonók miből is vannak?
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
Egyébként jó kis gép.
-
matyi012345
őstag
válasz Ed Parker #21575 üzenetére
"Plusz nem a labor tesztek az érdekesek, a valós körülmények között készült képek"
Szerk : Off-ba tettem, most látom, hogy ez a Nikon topik. Bár ez egy linknél nem számít Ja egyébként a DXO szerint a Sony RX1 jobb, mint a Phase One IQ180 digitális hátfal. Most sírjak vagy röhögjek? Ja azért mert ISO-ban érthető okokból elmarad. De attól még műteremben rommá veri a hátfal az összes Canikontax csodát.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
válasz Ed Parker #21585 üzenetére
Legnagyobb baj szerintem a DXO-val az, hogy szenzort mérnek és nem gépet. Az emberek meg simán levetítik a gépre és általánosítanak. Egy gépnél ugyanis már más is játszik, pl fénymérés, AF, fogás, akksi, kijelző, kereső, gombkiosztás, lentről-fentről tartalék, obipark blablabla...Nem akarom védeni a 7DII-t egyébként, és a szenzor valóban a tipikus canonos lófütty a tipikus képi világgal és zajjal dinamikával, de azért az AF rendszerét oda merném tenni egy D4 mellé is. És akinek az a fontos..én sem venném meg egyébként, főleg mert nekem más a preferenciám de azért mindkét gyártó tanulhatna a másiktól.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
D7100 bandingos szenzorához a shiftes 85 az aztán perfekt lesz. D750 jó de kihasználja? Én egy D5100-at vennék 18-105el aztán ha tudom mi merre akkor gondolkodnék a fixeken meg a további lépéseken. Vázat se örök életre vesz az ember, el lehet adni és venni jobbat tudatosabban.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
Szerintem meg egy D70+18-55 határait sem éri el az akinek még életébe nem volt gép a kezébe. Látványosabb? Mitől? Mert dofbuzizik vele? Nem eszem meg Meg mondtam, hogy nem egy életre vesz, csak azért addig mégse öljön bele többszázezret amíg azt se tudja mit akar. D5100+valami zoomon tökéletesen rá lehet jönni pár hónap alatt hogy mi hiányzik, mi kéne, és tudatosabban tovább lépni. Ha megvesz egy D750-et így hogy életébe elolvasott két könyvet, az sötétben tapogatózás és nagy az esélye hogy kidobott pénz.
Ez persze vélemény, nem tény, szóval ha másnak más akkor én elfogadom, de ne ajánlgassunk már D750-et vakon.
-
matyi012345
őstag
válasz forceberg #21625 üzenetére
Na ez a baj. Tévútra visz ez a dolog, a rekeszt kinyitni az nem nagy kunszt. Összeállítani egy 5 lámpás világítást úgy hogy az jól nézzen ki, na az már nem olyan egyszerű. Persze ki kell emelni egy környezeti portrénál az alanyt, de azt sem állat módjára, mindenáron és mindig és csakazértis mert nekem van egy egynégyem fullfrémen. Nem eszem meg azokat a képeket, ha közbe meg a fényeken látom hogy úgy estek ahogyan huppantak.
-
matyi012345
őstag
-
matyi012345
őstag
Az attól függ milyen erős a világítás. Egyszerű amúgy a megoldás. Odamész 5 perccel előbb, megnézed, beállítod M-re és végigfotózod vele. f2,5 jó, iso400 is, záridőbe meg mész ameddig helyes lesz az expod. Ha ez hosszú akkor ISO800, ha még mindig 1600, aztán egyszer jó lesz. 1/80-1/100 azért legyen meg WB-t meg be tudod állítani akár egy fehér lapot használva referenciának.
-
matyi012345
őstag
válasz Real_Necro #21690 üzenetére
Nagyjából pont semennyi. Ezeknek a hátfalaknak 99%-a egy studioban van használva állványról olyan vakuk mellett amiknek a villanási ideje még arra is elég, hogy a fröccsenő vizet kimerevítse. Ha meg kiviszik tájképezni akkor olyan állványra teszik rá amennyit nekünk az egész felszerelésünk ér.
-
-
matyi012345
őstag
válasz gatesz #22079 üzenetére
Én inkább a D5200-at venném meg, később meg obit veszel hozzá, az egyszerűbb mint a vázcsere. Kihúzósnak jó az a 18-55, de azért az AF rendszere sokkal jobb, kihajható LCD is mellette szól. Képe elvileg dinamikában és iso-ban is jobb, de szerintem a gyakorlatban észrevehetetlen eltérés lenne. Videó ha érint akkor szintén D5200. Kérdés hogy mennyire kell az AF, a kihajtható LCD, a 60FPS FullHD videó. Snapsorton egyébként egymás mellé tudod tenni a kettőt.
-
matyi012345
őstag
válasz gatesz #22087 üzenetére
Nikonokba jobb a szenzor, ez az egy oka van. DXO szenzort vizsgál, ha egybe nézzük akkor nem olyan nagy a különbség. Sok objektív is van mindkét oldalról, vannak érvek, ellenérvek. Nikonnak pl. nincs egy értelmes árú 70-200-a, sok a shiftes obi, motor nélküli vázak nem hajtják az AF és AF-D obikat, AF finomhangolást nem lehet két végpontra állítani, cserébe van pár üveg ami nagyon jó ár/értéket képvisel és a Canonnál nincs meg, jobbak szenzorban, több a tartalékuk alulról, (szerintem) jobb expogombot raknak már az alsó kategóriába is, stb. Lehetne még sorolni de flame lesz ez már így is úgy érzem.
-
matyi012345
őstag
Egyáltalán nincs Nikon fanatizmus abban amit írtam, szerintem ezek tények, ráadásul az elején elég sok negatívumot is írtam. Jobbak szenzorban, Canon meg jobb AF-ben. Röviden és tömören ennyi a véleményem. Nekem az AF nem szempont, így marad a Nikon. De ahány ház..amúgy Nemrég fotóztam 6D+100L makróval és tetszett, jó képeket adott a 6D, könnyű volt az utómunka, tette amit kellett. ISO 100-200 on voltam, feljebb nem mentem. Szóval jó a Canon is. Egyáltalán nincs nekem semmilyen fanatizmusom.
-
matyi012345
őstag
Nem állítják, hanem mérik és tapasztalják. Pár hete töltött fel Eperkutyus egy 6D D800 összehasonlítást, hogy mi jön ki ha megrángatják a képüket felfelé. Canon elvérzett, és nem kis különbség volt. Aki fényszegény környezetben dolgozik vagy nagy dinamikát akar annak ez kell és ebben jobb a Nikon. Az hogy hogy a Canonnak jobbak az optikái meg általánosítás, vannak jobb és vannak rosszabb ár/értékűek mindkét rendszernél. Nem értem miért pont engem kell támadni amikor a létező összes márkával megcsinálom ugyanazt a képet és még mindig mondom: NINCS márkafanatizmusom. Töltsek fel neked saját készítésű EPM1 D70 40D D70 D5100 képeket és megmondod melyik melyik? Meg se próbáld ha nem akarsz elbukni a teszten!
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
Nem vagyok én mester bár kedves az próbálok lenni, csak néha nem jön össze.
Jól választottál, nem kell győzködni magadat. Sokkal fontosabb dolgok is vannak a gépnél. Egyébként studiós témában ugyanez a helyzet. Nemrég Hensel és Mikrosat vakukkal fotóztam, essen rám egy zongora a Deák téren de jobb volt a Mikrosatos. Márka ide-oda. Kevésbé melegedett, pontosabbnak éreztem és úgy az egész. Jobb volt. Ott is lehet értelmetlen fanatizmusokat gerjeszteni..Bár azért ott nem ennyire összetett a dolog, de az ésszerűségen kívül bejátszik a fanatizmus néha, meg az ezt hallottam azt hallottam..gyakorlat meg néha meglepő. Egyébként nálam a Multiblitz ami nyerő nagyon, de egyelőre biztos nem fogom megfizetni.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
-
matyi012345
őstag
válasz gatesz #22152 üzenetére
Vedd meg a D5200-as szettet, pár hónap múlva meg újitasz obit, addig kihúzósra jó a 18-55. Amúgy a VRII-nek jó rajza van, csak ugye rövidebb és ha úgy nézzük sötétebb kicsit, de kihúzósra jó. Ezeket a kitobikat pár nap alatt elviszik index fórumon vagy OLX-en. Vázcsere szerintem bonyolultabb, mint az obi, ha meg megveszed a D3200-at akkor minden használatkor úgy fogod kézbevenni, hogy milyen lett volna a másik. Ha meg kéne a kihajható LCD akkor szintén az fog eszedbejutni..Azt a plusz 50mm-et meg kivágod ha nagyon kell. Vedd meg azt a vázat aztán majd veszel obit. Én így csinálnám. Ha nem akarsz rá többet költeni a jövőben akkor viszont 18-105, de ennyit még rászánhatnál majd szerintem.
Obit meg tudsz küldeni futárral és hozatni is. Váz szintén neccesebb ha váltasz majd, nagyobb érték. Tudom miről beszélsz egyébként, Zalaegerszegen éltem életem első 20 évét
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
válasz imyourfriend #22209 üzenetére
Ha nem lenne pénzed nagy vázra meg markolatra akkor megfognád a D5000-et is mert fotózni akarnál. Neked nem méretfétised valamid amit kompenzálni akarsz.
-
matyi012345
őstag
válasz Ed Parker #22274 üzenetére
Nekem volt YN565EX-em még régebben, egy 467 még mindig megvan. A 467-es néha nem villan el, az 565 nagyon jó volt, 1/128-ad szabályozhatóság, mindenféle módok, most nem sorolom ide mert bárki kiguglizhatja, viszont egyszer leejtettem és 40-50cm eséstől (padlószőnyegre ráadásul) 15.000-es kára lett. Egy gyári Nikon szerintem ezt kibírta volna, főleg ha kicsi, könnyű mint az SB400 is. Azért ezt illett volna gond nélkül vennie szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
matyi012345
őstag
válasz Real_Necro #22279 üzenetére
Beírtam oda egy ontopikot kárpótlás képpen,
-
matyi012345
őstag
-
matyi012345
őstag
válasz Ed Parker #22634 üzenetére
180-ért kizárt hogy D3-at láttál. 3-400K körül mennek, OLX-en most is van kettő. A 300K-s-at viszont expogombra könyökölős módszerrel használták mert 320K expo van benne. D2x-et láttál vagy hibás D3-at szerintem. Vagy ha 180-ért eladta akkor annak felgyulladt a telefonja abban a pár percben amig fent volt.
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- Politika
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Irány Japán!
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- NBA és kosárlabda topic
- Bundle topik
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Canon EF 50mm f/1.4 USM - újszerű, alig használt
- Sony Alpha 7R II Body ILCE-7RM2 Sony FE 50mm f/1.8 (SEL50F18F) Tamron AF 28-75mm f/2.8 Di III RX
- Godox MF-R76 Makróvaku féláron!
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
- Manfrotto Gimbal 220 Kamerastabilizátor féláron!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen