Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
Neked elég rossz az ítélőképességed, egyáltalán nem bántottál meg. Nem tudsz .
Bedobsz egy - nem tudom mennyire megalapozott - véleményt és kaptál rá egy reakciót....
Ha rákeresek a canon gumi lejövetelre, akkor kapok találatot.
De mivel te nem tapasztaltál ilyet ezért nincs ilyen.... értem....érzékeny vagyok ... ok...Aztán rákerestem a fekete pötty misztikumra is, hát mit látok [link] , vagy egy másik canon esetében is létezik a jelenség...
(most csak 2 példát dobtam be....)Azért mert nem vagy teljesen tájékozott (eddig én se voltam ) canon fronton a hibákról, attól az még nem biztos, hogy okot ad a nikon ekézésére.
Ezek általános problémák és előjöhet bárhol. Szerintem ebben a kérdésben nem lehet egyetlen márkát kiragadni. Neked sikerült.
no offense[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz Zoltán124 #45363 üzenetére
Szerintem nézz utána a dolgoknak mielőtt tovább lépsz.
Itt a fórumon is mások az igények.
Pl az első reakciód a d3k-ra hogy "maga a gép működik, szépen fotóz", aztán már nem is olyan jó, mert itt azt mondják, hogy nem az.D3k elég régi történet és új korában se arra esett a választásom.
A D40 vagy 60-ból átmentett szenzor van benne és nagyon minimumra vett funkciók...
Habár azzal is születtek szép fotók, szóval jó obival az se egy használhatatlan dolog. Esetleg a neten nézz szét vele készült képek után kutatva (pl flicker vagy mi).Mi lenne helyette?
-
Throme
veterán
válasz itouchfan #45368 üzenetére
A 3100-mak iso tűrőbb a szenzora de kb itt ki is fújt a D5000-el szemben.
Kihajtható lcd, magasabb váz, infra port, csendes mód. Ezek mind hiányoznak a 3100-ból
Kapott 11 fókuszpontot, a 3 után ami a D3kban volt, így elérte a D5k-t. Kapott 3d módot, ami a D5kban is van.Isoban annyival jobb a 3100 hogy 6400 helyett 12800. Hát én egyikkel se nagyon használnám ezeket a tartományokat .
Videóban jobb még a 3100(#45367) Zoltán124 : már majdnem visszakérdeztem, hogy hol lehet kapni D500-zat egy árban a régi belépőkkel
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz Zoltán124 #45390 üzenetére
Tényleg nézz utána a dolgoknak, mert most megkapod, hogy egyes embereknek mi az előny meg a hátrány, na , de ez neked is ugyanúgy az?
Pl el tudod dönteni, hogy a 14 Mp-es vagy a 24Mp-es szenzor jobb-e?
És ha egyből rávágod, hogy a nagyobb, akkor arra is lehet hátrányt írni (obi kihasználás/kirajzolás, finomabb bemozdulás, nagyobb fájlok, hosszabb feldolgozási idő, ....)Az lenne a fontos, hogy a speckókból és információkból alaphangon össze tudd magadnak rakni, hogy melyik a jobb számodra, és nem annak akinek mondju lehet D500, vagy d610 lóg a nyakában, fix obisorral, vagy 24-70 fényerősekkel...stb.
Mindenesetre én adok egy szavazatot a 3200-ra
-
Throme
veterán
válasz itouchfan #45423 üzenetére
Volt aki a háttérmosására panaszkodott.
Egy 18-105-höz képest túlárazott.
A 16 mm jól jöhet, ha nem akarsz cserélgetni. Én pl 2 obival oldom meg a városi kirándulást. Egy alapzoommal és egy nagylátóval.
A nagylátóm egy sigma. akkoriban még nem jelent meg a nikkor budget nagylátó, csak a canonnak volt.
A sigma mechanikája jobban tetszik, mint a kitobié. Szépen finoman jár a fókusz és a zoom.Nagyon várom, hogy legyen 17-50 "C" . A sigma most adott ki frissítést pár obijára pl a 18-300-ra is, ami nem éppen art obi... (igaz csak a canon bajonettesre).
Pont ez lenne a kiút a fókusz problémákból, hogy otthon lehetne kalibrálni, állítani rajtuk.
Valahogy a canonnal jobban együttműködik a sigma. Emiatt (és a dual pixel af miatt) nagyon elgondolkodnék melyik rendszert vegyem. A nikkor obik nagyon drágák és megnehezítik a 3rd party használatát. -
Throme
veterán
válasz anaqer #45433 üzenetére
Én is így ismerem, ha a képszélek nem egyenlő mértékben élesek/életlenek, akkor decenter.
Ha egyformán, akkor 'fícsőr'
Pl a sigma 17-70 f2.8-4 obiról is olvastam, hogy 17mméen és teljesen nyitve a szélek homályosodásra hajlamosak, ami rekeszeléssel javítható (cserébe oda a fényerő...).Van aki azt mondja, hogy a bajonett nem áll jól, vagy nincs meghúzva az egyik csavar, de én is inkább a belső részek, tubus, lencse pozíció környékén gondolnám a probléma gyökerét....
-
-
Throme
veterán
Azt nem egészen értem, hogy mi előnyöd származik abból, hogy nem itthon veszel gépet. A vázra kapásból kapod a 3 év garit, amit egy külföldi vétellel elbuksz.
Porosodás előfordulhat németországi géppel is.
Javítani kiküldheted Németországba az itthon vásárolt gépet is, csak mondjuk 1 évig lesz garis, nem 3.
Egy dolog szól csak mellette, ami az ár, mert gondolom nem 27% áfa van külföldön (illetve tudom, hogy nem annyi).Ha bevásárolod magad milcbe, akkor már nem biztos, hogy még egy rendszert fenn fogsz tartani, persze eladhatod és visszajössz, de ez mind bukóval jár.
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
Minden olyan esetre, amire a többi gyártó is ad garit.
A porosodás valszeg nem tartozik bele, azt nem tudom, hogy ha egy másik keresős vázba, ami nem nikon, belemegy a por, akkor mi van, de rákeresve a canon, fuji, oly gépeknél is volt panasz ilyenre, szóval nem tudom mennyire egyedi a nikon esetében (szerintem nem példa nélküli, min ahogy egyik hozzászóló lehúzta emiatt csak a nikont....). Említett gyártóknál a pormentesítés ha beletartozik a gariba, akkor az örvendetes.
Egyik volt kollégám kb 3 naposan ejtette el a vázat betonra és sérült a burkolat. Zsebbenyúlós volt a javítás, de nem is számított másra, 3 év gari ide vagy oda. Ez teljesen normális eset.
Nem védem a szervizt, mert nekem is volt afférom velük, azóta sokkal körültekintőbben járok el.
Sok sikert, ha belevágsz!
(#45461) r.levente75: ahogy mondani szokták, el lehet menni...
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz hemaka #45463 üzenetére
Mondjuk nem tudom mennyire hozható párhuzamba az evf és a szenzor, de nekem a nikon szervizben a D5k szenzor pixelhibát (beragadt pixelek, kb 3) ingyen javították ezzel a "kimapeléssel".
A külföldön vett cuccot külföldön gariztatod? Van pozitív tapasztalatod, vagy azok még nem romlottak el?
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz hemaka #45469 üzenetére
Pedig azt hittem az oly márkaszerviz jó, legalább is jobb, mint a nikon.... Így vegyen az ember bármit is...
Fórumozó kolléga is a külföldi vásárlásban hisz, én ezt nem egészen értem, hogy miért bíztok abban annyira?!.
Oda a válogatottan jó gépeket viszik és ami bukik, azt ide? Itthon vásárolt terméket is lehet külföldön javíttatni/gariztatni, ha jól gondolom.(#45465) helixP : nekem is van por a D5k-ban, de fel se tűnt, ettől független megértem, hogy valakinek nem tetszik ez. Azért egy belépő gép se nevezhető olcsónak az itthoni átlag fizukhoz viszonyítva. Ha túllépünk azon, hogy bemehet a por, akkor legalább ki lehessen takarítani/takaríttatni (ahogy ezt a szenzorral meg lehet tenni). Tervezőnek vagy le kellett volna zárnia légmentesen, vagy hozzáférhetőnek kellett volna tenni. Ez, hogy cserével oldható meg az túlzás, pláne, hogy nincs garancia arra, hogy az új teljesen tiszta....
Az is igaz, hogy ez egy nyitott rendszer, és még a szuszogó obik is pumpálják a szart a váz felé és magukba (IF kivételével) is... -
Throme
veterán
válasz Zeze94 #45501 üzenetére
Erre szokták mondani, hogy egy zár beszarhat 10k exponál is, de lehet elhúzza 300k expoig is. Az a 150k vagy 100k csak egy ilyen elméleti érték szerintem.
A 7200-nak jobb a szenzora.
Ha sokat húzol a képeiden, több fényértéknyit, akkor inkább a 7200-at vedd.Ha megtetszik a váz, akkor számíts arra, hogy többet fogod használni és így több expo kerül bele, mint a régi gépedbe.
szvsz
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
Ha csak el van nyomkodva valami és nem jössz rá, akkor egy gyári visszaállítás (default) ezt megoldja.
Ha már régóta, vagy csak egyik obival pontatlan a fókusz, akkor szerviz, mert úgy tudom a D90-ben még nincs AF tuning, de lehet tévedek...
Esetleg youtube videók, hogy milyen csavarokkal lehet házilag ezt megoldani... -
Throme
veterán
válasz Tóth_Balázs #45550 üzenetére
Simán használható. Hátránya, hogy ha már több mindent akarsz állítgatni, akkor azt menüből éred el, de hasonlóképpen járnál egy d3200-zal is.
D60-al is jöttek már srácok a kezdő fotós fórumba (mondjuk rég volt) értékelhető produktummal (értsd: jó képekkel).
Pont elég a masina arra, hogy eldöntsd érdemes lenne tovább lépni, vagy ennyi volt...A szenzora öregnek nevezhető. ISO-ban az alacsonyabb tartományokban célszerű maradni, szóval fekete macskát alagútban, fény nélkül nem ezzel fogsz fotózni....
Cserébe pont ideális a file-ok mérete a feldolgozás gyakorlására. Nem kell egyből pc-t cserélned.Arra számíts, hogy egy belépő, alapgépről beszélünk, ahonnan csak feljebb van már.
szvsz
-
Throme
veterán
válasz anaqer #45554 üzenetére
Nem tudom nálad mi egy alsó kategóriás PC, de az LR pl eszi az erőforrást. Valóban lehet akár 24 mp-es rawokkal játszani egy gyenge pc-n, csak legyen türelmed .
Igaz a nikon saját ingyenes sw-ét is lehet használni, az lehet szerényebb vassal is kiegyezik.(#45555) doeeg: ha így nézzük, hogy 2019, akkor d3500. Egy régi elavult valamivel, mint a 3200, én nem égetném magam
-
Throme
veterán
válasz szmayer1 #45570 üzenetére
Szerintem első körben szerezd be a sigmát és próbáld ki a d7k gépeden. Aztán meglátod...
A nagyobb kivágással ugyanott leszel, mint most a kisebbel, szóval ez fotózási szokás, amin lehet változtatni. .... hacsak nem a 70-300-ból akarsz mindenáron 600mm-ert csinálni.
Gyorsabb fókuszt nem tudom ki tudja lemérni, vagy mennyivel leszel előrébb mondjuk 20 ms-al.
Jobb érzékelő az iso tűrésben előnyös, ezt leszámítva egy "vak" teszten nem biztos, hogy különbséget tudnál tenni, továbbá az AA szűrő hiányát is vizslatni kell a képeken, mert ugye elméletileg élesebb a szűrő nélküli....
Újabb vázból sem hiszem hogy sokat éreznél. Kb egy méret, és a kezelő szervek is közel egyformák.
Úgy tudom a D7k is időjárás álló váz és a műanyag alatt fém ötvözet.Szóval biztos, hogy váltani akarsz?
Szerintem, ha markáns különbségre vágysz, akkor nem tudod elkerülni az FF-et. -
-
Throme
veterán
A stabi nélküli tami 17-50 obira sokan panaszkodtak, hogy abból ki kell fogni a jó darabokat, ami nem könnyű.
Másrészt ami záridőt nyersz a fényerővel, azt kb veszted a stabi hiánya miatt (lehet ezt rosszul gondolom, de ha vesszük azt, hogy kb 2 fényértékkel rosszabb egy sötét obi 50mm-en mint a tami, egy stabi hozza ezt, nem? ).
A stabissal megint gond van, mert nem olyan jó a képminősége - állítólag - mint a stabi nélkülinek... -
Throme
veterán
válasz bandigno #45594 üzenetére
Az a helyzet, hogy ezekre az állításokra mindig lehet cáfolatot találni.
Pl: d7200 vs d610
Igaz ez nem d7k, hanem a kicsivel jobb 7200, de akkor most mi van?!
Nem ismerem a video készítőjét, ez volt az első YT találat.
Ebben az összehasonlításban a 7200 jobb[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz randras_83 #45597 üzenetére
Kai is csinált korábban videót d7100 vs D600 összehasonlításról és egymás mellé téve a képeket a d7100 volt az élesebb. Távoli épületet fotóztak le, mielőtt azt mondod, hogy a kis dof miatt az FF gépen már fókuszsíkból kint lévő részt vettek alapul.
Igazából arra jók ezek a videók, hogy lássuk lehet így is - úgy is "megvilágítani" a témát, aztán higgyen mindenki annak, akinek szeretne.
Nekem nincs lehetőségem hasonlítgatni, az biztos, hogy az objektív eléggé meghatározza a képminőséget.
Lehet ha poszterhez, vagy plakáthoz fotóznék, akkor számítana, de ilyen képernyő méretben tökéletes az ami van. Sőt az m4/3-os kis gépem képminőségével is elégedett vagyok -
Throme
veterán
válasz szacsa82 #45608 üzenetére
Nem vagyok milc szakértő, de az egyik lényeg - szvsz - hogy kisebb könnyebb, nem csak a váz, hanem az obipark is.
Ok, hogy ez a canon váz nem túl nagy, de vannak fizikai korlátai, mert a szenzora nem éppen kicsi. Az obik is elég vaskosak és gyanítom nem 50-100 grammosak...
Ha azt nézem, hogy FF és nem lesz túl drága és még kisebb, mint a hagyományos, akkor jó.A nikon FF milc eladásokat még nem néztem de kíváncsi lennék....
-
Throme
veterán
válasz Zoli bácsi #45647 üzenetére
Egyik fórumtárssal még D5000-ren kezdtük használni a 70-300 VR AF-S obit és semmi gondunk nem volt, és azóta sincs.
Nem lehet, hogy a 70-300 VR AF-P obit nézted véletlen? Ez már újabb és menüből kell állítani a stabit (ki-bekapcsolás). Nem lennék meglepődve, ha a d3500-hoz - ami elég új váz - már ezt az AF-P verziót adnák...
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz helixP #45649 üzenetére
Nem tudom mennyivel lett volna drágább egy on-of kapcsolót rárakni az AF-P 70-300-ra?!
Olyat, ami bármelyik kitobin rajta van, tehát nem kell újat dizájnolni .
Az AF-P-vel végre egy kicsivel olcsóbb verziót kihozni az AF-S verzióhoz képest és a különbség a hobbisták kb 80%-nak -szvsz - elhanyagolható.De neeeeeem, be kellett variálni ezzel a menüből való kapcsolgatással, pont olyan vázakon is, amiken alapból kevés a gomb, és több mindent kell menüből vezérelni....
Ha kicsit kitekintünk a nikon "varázsból", akkor az AF-p-hez közel már megkapjuk a tamron 70-300 VC obit, ami lehet jobb választás.Nem tudom, hogy a nikon mérnökök ennyire szűk látókörűek, vagy kurva erős a marketing lobbi házon belül....
-
Throme
veterán
válasz helixP #45651 üzenetére
Anno hasonlítgattam a nikkor 70-300 VR AF-S obit a tamival. Nem tesztábrákkal, hanem úgy kint a szabadban.
Amikor már pixelkukkolni kell a különbséget én leállok, mert ilyen mélységekben nem érdekel a különbség.
Az új nikkor 70-300 nem hiszem, hogy jobb lett a réginél képminőségben.Szóval a taminál a VC az egész jó lett, számomra a képminőséggel se volt gond (úgy emlékszem, mert nem ma volt). Így ha nagyon ár érzékeny lennék (vagyok ), akkor maradna a tami és az új nikkor, mint opciók. Ha a kompatibilitást nézem (d5000/d7100), akkor marad a tami. Ezen felül: jó stabi, FF kompatibilitás (már ha ez valakinek számít), 5 év gari, fizikai stabi kapcsoló (ez utóbbi viszont súlyozottan számít nálam).
Amíg szét nem hullik a nikkor 70-300 AF-S obim, addig marad. Utána biztos, hogy nem a menüben turkálós AF-P-t venném .
Amúgy nekem van kifogásom építési minőségben a nikkor 18-105 VR és 70-300 VR obikkal. Hobbi szinten használom, ill. használtam ezeket és a zoom gyűrű kezd kilazulni mindkettőn. Kezdetben a 70-300 nagyon feszes volt, most meg már nagyon könnyen jár. Másik kitobit is sokat használom, ami a 18-140 és ennek még mindig korrekt a zoom feszessége.
Nem tudom a tamron ebben hol áll?!
Engem zavar, mikor vállpánton lóg a gép, de nem lóbálva, nem ugrálva elkezd kijönni a tubus menet közben. (Nyugalmi állapotban szerencsére még nem). -
Throme
veterán
válasz Zoli bácsi #45661 üzenetére
Magas iso-val azért vigyázni kell, mert az újabbak se a szent gráll. Ha ez elsődleges dolog, akkor FF.
Az biztos, hogy jobban bírják, de mégis csak aps-c.Én használom mindkét rendszert hobbi, amatőr szinten. Szeretem a nikont használni, de családdal már könnyebb az élet, ha a milc van nálam.
Persze itt is van csavar a dologban, mert pl gondolkodtam fényerős zoom-on, ami itt a nikonra elérhető az a 3rd party 17-50 lencsék. Ezek kb 150k huf. Kb ugyanez a látószög zoom a milcen 280-300k huf, még sigmából sincs olcsó....
Verdiktet mondani nem lehet, mert ez egyéni szokás kérdése melyik a jobb.
Az biztos, hogy fényerős obiknál max a decenterre kell figyelni milcnél (meg hogy működjön persze), az AF-el nem lesz gond.
A helyedben nagyon átgondolnám a dolgot, hogy mit válasszak, főleg hogy "Általában családi képek, kirándulások fotózására " használod majd az új gépet, bármi is legyen az.A D7500 szerintem jó ideig (az utódig) nem lesz sokkal olcsóbb.
Az auto AF tuning nem tudom mennyire forradalmi újítás. A szenzora is újabb, jókat mondanak róla. Viszont megkérik az árát.
A D7200-zal előrébb leszel, mert többet tud a D90-nél, de azt is vedd figyelembe, hogy azért kategóriát nem váltasz.szvsz
(#45662) Viperator : most is 1kártyás vázat használ, nem fogja érezni a másik kártyahely hiányát a D7500 esetében
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz excalibur36 #45804 üzenetére
Ha nappal fotózod, akkor sötét zoom is jó. A n18-200 helyett a tami 18-200 vc obit ajánlanám. Ha kell a fényerő, akkor a sigma 17-50 os obit. Fixek a legfényerősebbek és nikkorban nem is olyan vészesek, árukat tekintve, csak többet kell lábzoomolni.
szvsz -
Throme
veterán
válasz itouchfan #45817 üzenetére
Ez is egy örök vitatéma, hogy cserélhető az objektív, akkor azt cserélni is kell, mert különben minek a rendszer...
Vannak, akik rátalálnak egy olyan obira, ami kielégíti a fotós szokásait és le se veszi. Sokan írtak már ilyet, legyen az fix, vagy zoom.
De pl egy tárgyfotós vegyen kompaktot, ha egy obit használ?
Vagy akár a portrés, mert mindig a 24-70 van fent, vagy egy fix?Ezek szerint itt senkinek nincs zoom obija, hanem mindenre fix obikat használtok, mert cserélhető obis a rendszer neve, és a fix adja a legjobb kéominőséget
Ha lenne mindenvivő 10-300 f1.8 lencse, ráadásul emberi áron, akkor lehet vennék egy ilyen obival fixre szerelt, nagy szenzoros (min APS-C) kompaktot...... de addig maradok a lehető legkevesebb cserélgetéssel járó műveleteknél
-
Throme
veterán
válasz Kutya_68 #45821 üzenetére
2 lencsénél (+ a váz persze) többet már nem nagyon teszek a tatyóba. + vaku beltérhez.
Városnézéshez, beltérbe nem kell tele. Repülőnapra nem kell középzoom. Kiránduláshoz se nagylátó (nagyon pici lesz vele a táj), se tele nem kell.....elég a közép zoom 18-140.Budget obik budget tudáshoz Így nem olyan nagyon drága a hobbi....
-
Throme
veterán
válasz Kutya_68 #45826 üzenetére
Miután párszor megsétáltattam a 70-300 vr obit, és csak azért lőttem vele 2 képet, hogy használjam már egy kicsit, hát letettem róla. Gondoltam jó lesz, ha vmi állatot is látunk, ami nem fog közel jönni, akkor legyen normális kép róla, ne egy szétnagyított pixelparádé. Gyakorlat az, mire kicserélem addigra a kompaktos letámadja és elmenekül a szerencsétlen vad. . . .
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz Kasza08 #45855 üzenetére
"Nem akarom átverni a vevőt"
Ha ilyen beállítottságú vagy, akkor szólni kell neki szerintem. Ez lenne a korrekt.Azt nem tudom, hogy gari időn túl a mapping-ért kérnek-e pénzt, de nem lehet túl drága. Beviszed és kb 10 perc múlva már kész is.
Pénzben kifejezve ez ugye a szerviz által elkért zseton + utánajárás, vagy postázási költség, ha messze laksz a szerviztől (Bp. Hungária krt.) .
Nekem az első vázamnál volt ilyen és szétb@szott az ideg tőle. Persze belejátszott, hogy nem tudtam milyen egyszerűen orvosolható szerviz által, csak hát el kellett vinni.
(garis volt így árat nem tudok mondani, ráadásul nem ma történt...)Előfordulhat, hogy zsír új állapotában már pixelhibás, de előjöhet x év után is.
Lehet valaki tud vele élni, nem zavarja, de nekem nem tetszett, pláne, hogy a képeken is ott van.más....
Éppen tegnap pakolásztam és kezembe került a régi 18-105 kitobi. El se tudnám adni, mert felfelé tartva és 105mm-re kihúzva magától visszamegy kb 50-70 mm-ig... Zoomgyűrű gumi még egyben van de van rajta esztétikai elszíneződés.
Nem kevés zseton volt a belépő + 18-105 anno, és ehhez képes silány minőség ez az obi, már ami az anyaghasználatot és/vagy az építést nézem. Azt se tudom elfogadni, hogy hát kitobi mit várjon tőle az ember... Azért kitben se túl olcsó, pláne ha valaki külön veszi.....
Szóval aki pl egy 18-55 kitről váltana egy nagyobb átfogású kit zoom-ra ne ezt vegye, pláne ne használtan...
A 18-140 sokkal korrektebb lett. Többet használtam és még mindig jó.[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz Kasza08 #45862 üzenetére
Jah, tényleg, bocs, ezt el is felejtettem.
De kétlem, hogy 10k huf lenne, mikor tényleg egy 10-15 perces buli.
Van a csehekhez is valami telszám, és talán még magyarul is tudnak.
Érdemes felhívni őket.(#45860) wms:
Nagyon jó kis mindenes obi. Átfogása is ideális. Nekem az árazásával volt egy kis bajom, főleg a bevezető időszakban.[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
Ezért jó az aps-c váz és egy 18-140 vagy 200. Nem fényerő kell oda, hanem átfogás. Lehet nem uwa minőség, de bőven jó. Ráadásul a nem elkészült képnél a kitobi bőven jobb minőséget produkál . Ezen a problémán a prémium zoom se segít. Mire lecseréled, addigra otthagy az állat, nem vár.
-
Throme
veterán
válasz dualcore #45883 üzenetére
Van még alternatíva a tami 18-200 vc személyében. Megoszlanak a vélemények. Van akinek megfelelő, de volt már olyan aki csalódott benne.
Számomra a nikkor obik kissé túlárazottak. A 18-140-et is bf akcióban vettem. Még a nikkor 18-300 -ról is láttam bemutató videót mintaképekkel, attól a mikrofon fejű arctól, aki szaholgatja az obikat. Tudom elég bizarr, de most nem jut eszembe a neve. Ez elég nagy átfogás. A lenagyobb eddigi a tami 16-300, csak ennek már nimcs olyan jó képminősége.
Aztán jönnek fényerős zoomok, amik jellemzően 3x-os átfogást tudnak, cserébe rosszabb fényviszonyok esetén is tudsz normális képet készíten, csak legyen mély a pénztárcád hozzá. . .[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
Hát majd elválik mi lesz. De legalább szóvan róla. . . .
-
Throme
veterán
válasz anaqer #45937 üzenetére
Az csak A, B, C jelölésű obikhoz jó.
Asszem A az art, a C az contemporary (vagy micsoda, a B nemtom mi )Emiatt várnék egy sigma 17-50 f2.8 C obit, de a genyák nem foglalkoznak az én igényeimmel...
Dokkolóról azt írták mások, hogy nagyon időigényes a beállítás vele.
Mondjuk én végigcsinálnám. Az utánajárás, elintézés se lenne meg hamarabb, és még pénzbe is kerül.
Ráadásul kb 18k huf egy ilyen eszköz, 1, vagy 2 kalibrálással már meg is van az ára.
Sajnos a nikon 1, canon 2, AF tuning opció lóf@sz. Még fixeknél is, mikor több rekeszértéken is vizsgálni kéne az élességet....szvsz...
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz anaqer #45943 üzenetére
Azzal se leszek kisegítve, mert k_rva drágák.
Mindegy, már lesz@rom. Nem veszek úgyse semmi fotós cuccot.
(a milceknél (m4/3) is futottam egy kört hasonló zoom-ok terén, hát az mégdrágább....de legalább nincs fókusz probléma...
legolcsóbb megoldás a jövőben egy telefon és háttérmosási effekt, szép arc effekt azt csókolom drága fényerős zoomok, viszlát LR ).
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz Gamboll #45980 üzenetére
Gondolom ez is olyan dolog, hogy "attól függ". Pl kevesebb fény esetén lehet az FF jobban talál fókuszt (persze ugyanazt a lencsét feltételezve, vagy hasonlót).
Lehet a fókuszpontok elosztás szimpatikusabb DX-en.... stb.
Ezen felül nem biztos, hogy csak az AF gyorsaságot érdemes nézni, mint összehasonlítási alap.
(persze, ha csak ez az egy szempont számít, ami egyéni dolog, akkor nem szóltam).szvsz
-
Throme
veterán
válasz Frigetrus #45998 üzenetére
Ezen már nem fognak agyalni, pláne, hogy kitalálták d7100 óta az 1,3x módot . FF-en is biztos van hasonló (mondjuk DX mód), csak olyanom nincs....
Ha már 7100, az AF pontok kiosztásával se vagyok teljesen elégedett, mert középső blokkban vannak a keresztszálasok. Hiába az 51 db ebből kb 15 db középen keresztszálas...
Én mondjuk nem igazán értem ezt a problémát, hogy a képszéleken nincs AF pont. Van egy pici milcem is, aminek nincs olyan sok AF pontja, de a szélekre is került, viszont oda már nem komponálok.
Jobban félnék attól, hogy a téma keresőn kívülre kerül .[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen