Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gaborka8x8

    aktív tag

    válasz pengwin #35706 üzenetére

    Ezt tévedés. Mobiltelefon esetén sem "kötelesek" a terméket kicserélni, ha 15 munkanapon belül nem tudják javítani. (Az más kérdés, hogy ha a gyártó-forgalmazó a jogszabályi kötelezettségen felül vállal ilyesmit.)
    A Ptk. arról rendelkezik, hogy "..... a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni." Azaz, nem ad meg kötelező határidőt.
    Van ugyan egy GKM rendelet, amiben az szerepel, hogy "a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze", de mint látjuk, ez sem teszi kötelezővé a 15 munkanapon belüli garanciális javítást, csak annyit mond, hogy törekedni kell rá.
    A fentiek vonatkoznak a fejhallgatók garanciális javítására is, azaz, a javítást megfelelő határidőn belül kell elvégezni, s törekedni kell rá, hogy ez 15 napon belül megtörténjen. De ha ezt a határidőt nem tudja tartani, attól még nem köteles a fejhallgató cseréjére, hacsak, a garanciális feltételek között nem szerepel ilyen jellegű önkéntes vállalása.

    "A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)

Új hozzászólás Aktív témák