Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz schawo #14952 üzenetére

    Na csak akadt valaki sokadszor is, igaz neked részben csak schmittelned kellett?! :)

    A színezéssel-színezettséggel kapcsolatban, bár te is így érted, azt emelném ki, hogy a hangszerhangok színezettségéről van elsősorban szó, tehát a hangszerhangok elszíneződnek, kevéssé hasonlítanak "önmagukra". Ennek, ahogy írod is, elsődleges okai a harmonikus és IM torzítások, másodlagosan pedig a hangkép tónuseltolódása, egyes frekvenciatartományok alul- vagy felülreprezentáltsága. És persze az egész hangkép is lehet színezett, nem csak az egyes hangszerek. De ez egyáltalán nem biztos, hogy kellemes, nagyon sokszor kifejezetten kellemetlen a színezettség - lásd páratlan vs. páros harmonikus torzítás különbsége, amiről már korábban többször beszéltünk, vagy a kiemelésre oly érzékeny és fülsértésre hajlamos 3-6kHz környéki frekvenciasáv.
    A transzparencia pedig inkább afféle jó átláthatóság, áttetszőség, "kontúrosság", "pontos olvashatóság" értelemben használatos - tapasztalatom (és logikám) szerint.

    (#14953) RetepNyaraB
    Biztos, hogy a Major volt!
    "Nekem kicsit súlytalan volt a P5 alja ahhoz képest, amihez szokva vagyok és a zenék egy részéhez képest, amelyeket hallgatok." Ez amiatt lehetett, hogy a P5 mélye elsősorban nem üt, hanem inkább "zsezseg", ott van az energiája, csak nem olyan feltűnően, mint azoké, amelyek fejbekólintanak a dobbal vagy a bőgővel-basszgitárral. A P5 mélye inkább "árad" mint egy folyam.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák