-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
válasz Fotonhámozó #23102 üzenetére
A kérdés már túlhaladott azon, oké benne van a por, oké nem garanciális, oké, fizetett érte, hogy kitisztítsák. És ez az amit rosszu/hanyagul végeztek el, mert ugyan úgy ott a por. Kérdés, hogy hol, de ezzel már nem foglalkoztak, inkább csak visszaadták ilyen szöveggel, hogy ne fotózzá' szűk rekesszel.
A fizetett munkát nem végezték el rendesen, eredményorientáltan , ezért van a fő felháborodás.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
-
.DLL
veterán
válasz Alx.Mercer #23189 üzenetére
Én passzolom, de mindig is a gyakorlatias megoldások híve voltam, ha van az ismerőseid között, akinek gyenge(ébb) VGA-ja van akkor cseréld el vele egy időre, és emglátod, hogy lassult-e a képszerkesztés. Ha nem, akkor eladhatod.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz qnadam #23259 üzenetére
Sendisk Extrémmel nem is volt gondom, de van pl. Ultra és van Kinkgston kártyám is, előbbire C10, 30MB/s van írva, másodikra is Class 10, és mindkettővel szakadozott már a gép, a puffer telítettség jelző felvillant, A felvétel automatikusan leállt. A Kingston kevésbé csinálja, inkább csak akkor h nagyon össze-vissza vannak a kártyán a zadatok (sok törtlés) egy formázás után megy folyamatosan, de a Sandisk Ultra az megbízhatatlan videó szempontból, frissen formázva is van, hogy megakad, és a gép (550D) ezt valamiért nem tolerálja,
Ezek tapasztalatok, megismételt tények, sajnos nem mindegy milyen az a kártya.(P.H.)
-
.DLL
veterán
Nem lehet hogy kontaktos az egyik érintkező, amit a másik obik nem használnak (mert valamiért..) de a régebbi kis 50/1.8 igen?
Nekem a 18-55 IS akkor csinált ilyet (hogy egy irányba fókuszál, másikba nem) amikor belül elszakadt a tárgytávolság visszajelző szalagkábel, így nem tudta, hogy hol jár éppen a tubus.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
-
.DLL
veterán
Jövőhét végére keresek kölcsönbe vagy bérbe 17-50mm körüli gyutávú f/2,8-as zoom objektívet, márka, AF mindegy videózni kellene (550D) viszont MF legyen könnyű, finoman járó, ha lehet.
Kauciót, stb-t természetesen fizetek, vigyázok rá, cserélgetve nemnagyon lesz, ez a tartomány lefedi most az igényeimet.
Bárki bármit tud, pl. kölcsönző: ne tartsa magában, egyéni megkeresés célszerűen priviben.
Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz kiskaktusz #23448 üzenetére
A fehér cső egy gép, haverom valami 7 éves darabot vett (70-200/4L), sokadik gazdája már, de semmi baja. (állítólag az előző tulajok is hobbira használták így könnyű megőrizni az állapotát, munkaló esetén azért már elég leharcolt lenne ennyi idő után.) A lényeg, hogy mit, kitől, és letesztelni az obit megvétel előtt.
Én is, mivel senki nem jelentkezett, hogy 2 napra meg tudna válni az obijától (oké, nem csodálom) úgy néz ki, hogy használtan veszek egy Tamron 17-50-et. Nem terveztem hosszú távra, (főleg, most hogy monitort is nézek), de most kevés idő lesz és a varió sokat segít, nameg végülis jó a fejlesztés, majd eladom a kitobit és az 50/1.8-at, manuális 50/1.4-em úgy is van, és már szinte csak vidiózok. (kivéve pl. kirándulások, de oda meg jó lesz a Tami vagy a 28/1.8)
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-Tamron 17-50 a fedélzeten!
-Folytassák!(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz Zozzer888 #23461 üzenetére
17mm-en kicsit bizonytalan az AF, felette eddig mindig pontos volt. 2,8-on hozza a kitobi rajzát, f/4-en már a sarkok is jók, úgyhogy kitobi pápá. (abban az tetszett még, hogy 55mm-en 25cm-es közelpontja van. 5 centi széles témával* kitöltötte a képet, így eddig amire kellett, kisebb tárgyak bemutató jellegű lefotózására, nem volt szükség külön makró obi. 17-50-hez valszeg veszek egy közgyűrű sort. Amúgy több mint 4 év gari van még rá.
Szerk* most nézem a Tami sem rossz 9 centivel már ki lehet tölteni a képet. Azért a közgyűrű sor nem fog ártani, néha SMD alkatrészeket, stb. fotózok.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz zgospel #23474 üzenetére
Ott a pont! xD
Zozzer888: Viszont hiányzik, hogy 50mm-en már nem fogom meg 1/13 mp-en, kitobival nagyon bátor lettem gyutávtól függően 1/10-1/20 lazán megvolt, itt azért hiába a +1Fé a recip rókát be kell tartani, mert nincs stabi. Gondolom gyakorlással bele lehet jönni; a stabi elkényelmesített (nomeg legtöbbet a 28/1.8 volt fent, az megint más). Pl. attől is félek, hogy a kettőnyóc-zoom se kényelmesítsen el. Ha most is a 28mm-es lesz a "kitobim" akkor a 17-50 többet pihen a táskában, úgy meg nem jó befektetés, ha a zoom van fent, akkor meg a fixet hanyagolom, amit nem szeretnék)
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Talán az AF pont kiválasztás módját kell beállítani, 20D-n az volt, hogy lehetett a tárcsával is lépkedni, és lehetett a joystick-kel is. Ha ez utóbbira volt beállítva a kiválasztás lehetősége, akkor azt benyomva középen, visszaugrott a középső pontra.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
"5d1-en semmire nem kell ratenyerelni. joystickkal allitok fokuszpontot, es a joystick kozepevel ugrik kozepso fokuszpontra. nem kell hozza AF gomb, se semmi."
20D-n is pont így volt (gyanítom 30D-n is) felvétel módban a Joynak nem sok szerepe volt ezen kívül, így ha erre tettük a fókuszpont kiválasztást akkor az nagyon használható volt. De sajnos a szélsők elég bizonytalanok voltak, mind mintázatra mint pontosságra, így akkor szoktam rá a komponál-fókuszál-visszaállít metódusra, pedig egy intelligens sokmezős fókuszrendszerrel jól lehetne AF pontozni.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz daninet #23591 üzenetére
Sajnos előfordulhat az egyszerű nyomógombok alapja egy domború lemezke (ennél még kisebbek!), ami hajlamos kilapulni, így nem kattan többé, valamint a külső és belső érintkezők zárása sem megbízható, ha tovább használják így, előfordulhat hogy már egy leheletnyi érintésre záródik a kapcsoló, akkor is amikor nem akarják.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Nem szabad ilyeneket mondani... 40mm nagyon tág! vagy torz arc lesz belőle, vagy "... természetes élőhelyén" című tág bemutató jellegű portré, de nem ez a klasszik...
Szerintem mindhárom felsorolt obi alkalmas a feladatra, a Ropi által írt megkötésekkel, szerintem ha nemnagyon ugrál a modell, akkor nem gond a 100-as lassú csigamenete, 70-200 f/4 pedig gyönyörűen mossa a hátteret még ilyen rekeszen is, persze célszerűbb nagyobb gyutávon használni.
Esetleg használtan valami 24 és 85 mm közötti f/2,8-as zoom (van sok féle 24-70, 28-75, 28-80, stb).
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
válasz Damage #23697 üzenetére
Azért itt kicsit másról van szó, az ultrahangos obik fókuszgyűrűi közvetlenül a ring-usm motor forgatják, de pl. a 40mm STM-nél elektronikus a gyűrű, mint pl. az egérgörgő, és minden X° elfordulásra küld egy jelet az obinak, hogy tolja arrébb a fókuszt. Ennek van előnye is, hátránya is, ha jó a rendszer, akkor utóbbiakat észre sem venni.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
Amúgy nem lenne rossz egy "AM" mód automata manual Minden expozícióért felelős értéket meg lehetne adni -tól -ig, és megmaradna az expokorrekció is, és akkor biztosan semmi nem fut ki a használható tartományból, mégis kényelmes lenne, pl. ilyen kirándulásoknál jól jönne. Nevezhetnénk Kirándulás módnak is, de ahhoz túl advanced, a zöld userek lehet nem értenék. Volt már olyan TV-ben, hogy rekeszt felcsapná 22-re de ISO meg közben 200... nemár. Megadnám, hogy rekesz max 13, de minimum 4, záridő min. 1/120, (vagy teleobinál a reciproka), ISO 100-1250, stb.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Én személy szerint nem vagyok karc fanatikus, inkább a nyitottabb vége felé használom a rekeszt, de 550D-vel volt olyan, hogy 1/4000s még hosszú volt neki, és nem figyeltem az alsó sávra, aztán újra kellett lőnöm szűkebb rekesszel. De a másik véglet AV-ben amikor 1/30s-t állít be (auto)ISO200-on, akkor inkább megadnám, hogy nem mehet mondjuk 1/100s alá, és tolja csak feljebb az érzékenységet, azt bírja.
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Én azért szoktam csak úgy kattintgatni, kirándulás haverokkal erdőben, változékony fényviszonyok között, stb. Csak ide mondtam, amúgy én is M híve vagyok
(P.H.)
-
.DLL
veterán
-
.DLL
veterán
válasz copass #23844 üzenetére
Mindenki a mondanivalót, a tartalmat hajtja, aki ezt jó minőségben is képes átadni, az a profi.
Egy amatőrnek ugyan úgy lehetnek jól megkomponált képei, mert pl. veleszületett érzéke van rá, és jó esztétikája, ami teljesen respektálható. A profi ugyan ez, csak technikailag is tökéletes.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
válasz copass #23848 üzenetére
Tévedés ennek bedőlni. Diktálják csak nyugodtan, nem az a lényeg, hogy mit látsz a photografik kezében.
Továbbra is az a lényeg, hogy vannak technikai minőség szintek. Ez teljesen független a lélektől, a kompozíciótól és a mondanivalótól, szerintem is minden képnek a mondanivaló, a gondolatébresztés legyen az alapja. De ha ez találkozik egy adott szintű technikai megvalósítással is, akkor az onnantól az adott szintű profizmusnak tekinthető. A minőségi szint lehet szubjektív, és sokszor még azt is külön kell bontani, de ha az egyik jobb, mint a másik az megállapítható. Személy szerint teljesen mindegy hogy mivel, és hogyan éred el azt a képet, ha megvan, megvan. hogy neked ehhez mire van szükséged, azt látod úgy is ha valami korlátoz, és akkor abban kell fejleszteni.(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen