-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Moleman #79090 üzenetére
Én is ugyanezen töprengek GS500 vagy valami "rendes" ami évekre szól.
Ha költök rá, akkor az meg lesz csinálva rendesen, de egy "átmeneti" motoron ezt nekem senki nem fogja kifizetni soha, kb. mintha az ablakon dobálnám ki a pénzt.
Mondjuk én az 50-es robeszokat kiszórom tavasszal az biztos.Nekem annyi csavar van a történetben, hogy simán le tudnám tenni akár egy pár éves motor árát is, de lehet az idén beleugrok egy házba, és annak a felújításába, ami meg "teljes pénztemető". :/
Ez persze hónapokig nem fog kiderülni, hogy összejön-e, szóval a "téli árat" már buktam. -
Gaboman
nagyúr
válasz Moleman #79090 üzenetére
Tegnap írtunk erről a témáról, ha nyugodt vérmérsékletű vagy akkor akár 1000 motort is vehetsz, többe kezdték már így.
Persze én is a fokozatosság híve vagyok, első kőrben igaz nem ismerlek így nem tudom mennyire vagy magabiztos egy 600-650 cm3 gépet belehet vállalni.
Saját tapasztalatom hogy a 650 V2 nekem jobban bejön mint kategóriatársaiban a sor4.
Igaz hogy jobban oda kell figyelni a motorfékre és a nyomatékára, viszont több élményt ad és nem unod meg olyan hamar.
Egy jó SV650S vagy akár N nagyobb plexivel kielégítené minden igényedet, esetleg sor4-ből a Kawa ZR-7.
Eme típusok elfogadható áron kaphatóak már, mind a kettő nyomatékra hangolt így pörgetned sem kell igazán őket.
SV650
ZR-7.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Moleman #79099 üzenetére
A Hyosung nem testvére az SV-nek. Az a Cagiva Raptor, de ott is csak a blokk közös.
A Naked az SV-ből túrakormányos, de a félidomos S-verzióra is ráépíthető, igaz, nem olcsó. Amúgy emelt a gyári csutkakormány az idomoson, nem annyira hasalós a magasságoddal.A VTR250 nagyon pici, de ugye az megint nem SV.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Moleman #79099 üzenetére
A legjobb megoldás egy magasított plexis SV Naked, mindenképpen ajánlott a 2003-tól kiadott típus a következők miatt.
Jobb a kormány/ülés/lábtartó háromszög és az ülés párnázása, kialakítása is megfelelőbb hosszabb utak megtételéhez.
A régiben a blokk volt jobb, de a többi az injektoros modell felé dönti a mérleget.
Nem nyúlsz mellé egy jó állapotban lévő SV-vel, és a súlya végett sem kell aggódnod, igaz én csak a régebbi típusról tudok beszámolni, annak a feltankolt tömege 185kg, úgy hogy nem annyira vészes.
Sok soros 4 hengeres 400cm3 gép túllépi ezt a tömeget.
A Kawa egyértelműen nehezebb, de az is lehet jó alternatíva, viszont ezek nem súlyzók hogy emelgetni kelljen őket, menet közben meg nem sokat fogsz érezni a tömegükből.
Ha meg megtanultad a helyes technikát akkor ha véletlen is szükség lenne rá, simán felállítod majd, ne adja az ég hogy kelljen.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Moleman #79105 üzenetére
Próbálgatni nem igazán szokták odaadni a tulajok, ami érthető is.
Az természetes ha komoly a szándék és bemutatod a pénzt akkor kipróbálod, anélkül el sem szabad hozni.
Viszont 400 ezerért nem igazán fogsz kapni 2003 SV650-et, akkor marad a régebbi típus ami megint csak jó gép.
187 cm magasságomhoz kicsike volt, de a te méretedhez tökéletes lehet.
SV650Minden tekintetben jobb motorok mint egy 400 vagy 500 cm3, mivel nem fogod azt mondani 1 év után sem hogy kevés lenne.
A 400, 500 cm3 ez sokkal hamarabb is eljöhet.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Moleman #79090 üzenetére
Tudom, hogy nem nézelődtél túraendurok irányába, ahogy sokan mások sem, épp ezért lehet viszonylag nyomott áron már venni pl. régebbi Aprilia Pegaso-kat! Ezekkel akár megtapasztalhatod, hogy milyen jó móka is a nagymama faluja melletti földes úton döngetni, és ha egyszer kipróbálod, félő, hogy megtetszik!
Én tuti egy ie-t, vagy egy Cube-ot vettem volna, ha nem futok bele egy alig futott, ismert előéletű kollégám eladó motorjába!
Korábban írtam ezt-azt erről a típusról itt amúgy, talán érdemes rákeresni, de ha a moci pedig felkeltette az érdeklődésed (az ár/érték arány miatt mondjuk), akkor látogass el az Aprilia fórumra, és ott minden típushibát, valamint annak orvoslását meg is találhatod!u.i.: 4 évig raktam félre havi 20eFt-ot, és ebből vettem motort, felszerelést, ebből fizettem az átírást, a tankolást, mindent. Szar 4 év volt, sírtam, ha elment mellettem egy motoros, de megérte megvárni, és talán picit türelmesebb is lettem! Ha nem engedheted meg a motorvásárlást, akkor érdemes lehet inkább várni picit, és utána venni! Tudom, hogy sz@r várni, átéltem...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Moleman #79116 üzenetére
Évente olaj, olajszűrő, levegőszűrő, 2 évente fékolaj és hűtővíz cserét illik megcsinálni. Ezekkel is számolj, és akkor még nem ment tönkre semmi!
Amúgy egy kollégám kb. 1 évvel előttem vett motort (régi sor4 kockalámpás BMW - talán K100?). Az öreg 60 elmúlt már akkor is, de még fitt és friss fizikailag és agyilag is szerencsére. Annyi hangszere van, hogy felsorolni is egy oldal volna! Szóval szeretne egy szép zongorát is. Amikor összejött a pénz, akkor megkérdezte a feleségét, hogy motor legyen, vagy zongora? Erre az asszony azt mondta:
- Öreg! Most még tudsz motorozni! Zongorát vegyél akkor, amikor motorozni már nem fogsz tudni, mert a zongora elé akkor is beülhetsz!
Nekem azóta ez nagy kedvenc sztorim, és zenész-motorosok értik, érzik a mondandóját is talán...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Polemius
aktív tag
válasz Moleman #79090 üzenetére
Minden más paramétertől eltekintve, ha már ismert múltja van, akkor a Banditot vedd. Már ha az a múlt olyan. És ha ismerősöd, talán meg lehet vele egyezni részletekben fizetésről is.
Használják oktatómotornak is a Banditot, akár az SV-t, tehát a terelgetésével nem szabad, hogy gondod legyen, csak ésszel kell közlekedned, és tanulnod.
A súlyuktól nem kell tartanod, pláne ezzel a magassággal és testsúllyal. Mind a középtámaszra állítás, mind a földről felszedés inkább technika kérdése.
A Bandit kényelmes hosszabb úton is, utast is elbír, bár akkor jobban kell pörgetni. A sor4 nem fog megtréfálni motorfékkel vagy hirtelen jött nyomatékkal. (Bár szerintem ezt a motorféket hajlamosak túlparázni. Ha autóval szoktál motorfékkel élni, és van 50e km rutinod, akkor szerintem nem szabad problémát okozzon.)
Az SV esetén ne felejtsd el, hogy van naked verzió is, ami rendes kormányos, nem annyira hasalós (és létezik kormánykiemelő is). Közben írták is, ahogy látom.A fő kérdés, ami ha jól látom, még nem került elő:
Mire szeretnéd használni?
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Moleman #79119 üzenetére
Hallgass azokra, akik erősítik benned, hogy ne tarts a motor súlyától. Ha a motort izomerővel kezeled, akkor rossz még a technikád és nagyon hamar el fogsz fáradni. Tanulni kell ezt is és szokni. Ezt nézd... miről beszélünk?
Fenntartás. Attól függ mennyit motorozol egy évben, de sok. Az én motorom pl. 2005-ös, alig volt benne km-er mikor megvettem, mondhatni hibátlan gép volt, de így is a vártnál több a fenntartás, ha nem lesz baja, akkor is.
Pl.
- Olajcserét, szűrő cseréket én csinálom, 6000km-ként, évente kétszer, anyagdíj kb. 10.000ft.
- Most fogok légszűrőt, benzinszűrőt, izzót cserélni. Magam csinálom, így is kb. 8000 Ft.
- Egy gumiszett jó esetben 15.000km-t megy el, alkalmanként 60.000 - 70.000 forint. + 4000Ft szerelési díj
- Láncszett használat függő, de annak is 15.000km-t mondanak, lánc - lánkerekek 30.000Ft kb. + 5000 Ft munkadíj kb.
- 18.000km -ként szelephézag állítás, ha már ott van, akkor nálam pl. karbiszinkron - kb. 15.000 Ft kb.(már nem emlékszem)
- 2 évente telóolajat és fékolajat kell(ene) cserélni - olaj + szimering - fékolaj, kb. 7000 ft + 15.000 Ft munkadíjÉs akkor még nem beszéltünk motoros motyókról, amik mindig kellenek...tanktáska, apróságok,stb. De nem beszéltünk fékpofákról, rosszabb esetben tárcsáról, ami (50k -s tétel pl. előre)
És a fent leírtak mind egy hibátlan motor karbantartási feladatai és kopó dolgok. Ha évente méssz majd 12.000km-ert pl. akkor a fenti lista 2 évre fixes dolog. De majd kijavítanak ha nem. Szóval ezekkel számolni kell, amikkel én is csak akkor szembesültem, mikor már benne voltam a dologba. Mert persze csípte a fos a seggem és semmi nem érdekelt csak, hogy motorozhassak. És így van ez jól.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
bigdady
nagyúr
válasz Moleman #79241 üzenetére
Asszem nem kell egyből lezárni. Tudom mert én egyből zártam
De állítólag vhol távozik a termelődő gáz talán (enyém varta és pöccre megy. Kb 2 havonta ráraktam töltőre és azonnal azt írja tele van szóval nem merül semmit)
Feltölteni kb semmiből nem tart csak fejjel lefelé bekattintod az egybeöntött tartályokat a helyére és lefolyik[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Moleman #79256 üzenetére
Az akku akkor megy tönkre leginkább, ha terhelés után nincs rendesen visszatöltve. Szerintem nyugodtan indítózhattál volna is, ha után méssz vele rendesen. Akkor menne tönkre, ha az indító terhelés után ráülnél és 2km után leállítanád, ami alatt nem tudta teljesen visszatölteni.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Moleman #79260 üzenetére
Ha nem ejtotartalyos, nem sok vizet zavar a szivattyu. Az inkabb csapkent mukodik. Ha nem ejtotartalyos es nem jo a szivattyu, be sem indul a motor. Az elektromos szivatot lehet allitani.
Mindent meg lehet csinalni jora. Ez egyszeruen nincs jol megcsinalva.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Moleman #79281 üzenetére
pillanatok alatt felnyomja a karbit egy vakuumos szivattyu, nem ott keresnem a hibat, valamilyen keverekbajra gondolnek, es ez, amit leirtal, tipikusan rossz szivatobeallitasnal szokott lenni. plane ha befogtad a legszurot, egyertelmuen szegeny a keverek.
ha nem nyom semmit a szivattyu, el sem indul a motor. ha keveset nyom, felsobb fordulaton nem fog menni, de nem a hideginditasoknal lesz a problema.de nem vagyok ott, forumrol nem szeretnek melyen belemenni, mert fassagokat is mondhatok.
egy biztos, ennek nem igy kell mukodnie, es el lehet haritani ezt a hibat. de nem forumon.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
canniball
nagyúr
válasz Moleman #79442 üzenetére
Tudom hogy ez kell, én is így vizsgáztam. De aztán amint tudtam vettem normális göncöt, mert egyrészt az oktatáson/a vizsgán jó esélyel nincs akkora veszélyben az ember mint a közúti közlekedés során, másrészt kényelmesebb.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
HSM
félisten
válasz Moleman #79524 üzenetére
Ebben az a meleg, elvileg tök normális "palacsinta" duda van az SV-n, mondjuk nem a legjobb helyen, a hűtő mögött, de nem is az volt a baj, hogy nyöszörgött, szólt az ahogy kellett, mégis két esetem is volt, ahol hátrafele totyorogva kellett menekülnöm tolató autó elől, mert az amúgy normális hangerejű dudámat egyáltalán nem hallották! Nem igazán vicces szituáció...
[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz Moleman #79680 üzenetére
Ezért kell egyszer beruházni egy drágábbra és semmi baja. Pl van egy majd' 10éves spyke két részes bőrruha, akkor került 200ezerbe, ma napig használom, semmi baja, nincs szakadás, kopás. Ugyanez a helyzet bőrkabátban is. Lehet most fáj érte kiadni 100ruppót, de évekig tudja használni.
De persze arra költ mindenki amire futja. Ezek csak vélemények, amit talán szabad leírni, majd ő eldönti mi a legjobb neki.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Moleman #79890 üzenetére
Nekem nem volt bajom a variátorommal, meg a robogómmal, jól működött. De elég utálatos volt, hogy bőgetni kellett, akár ha csak egy métert akartam menni. A nagymotor sokkal jobb, csak picit engedek a kuplungon kifelé, és már el is indult, nyugisan, csendesen.
Motoron semmi hátrány nincs a kézi váltóval városi szaladgálásnál sem, egyesben többet megy az SV-m, mint egy 50-es robesz kompletten variostul. Szval ha városban ugrálni kell, ahhoz simán jó a manuális is, én pl. városon belül általában csak kettest és hármast használok az induláskori egyesen kívül, hosszabb egyenesekben esetleg berakom négyesbe, és annyi. Teljesen élhető.
Az autópályázás is kb. úgy nézett ki, hogy beraktam hatodikba, és a következő megállásig ki sem vettem belőle...
Egyedül a dugós részek tudnak hosszú távon fárasztóak lenni, mivel az SV-n kicsit "nehéz" a kuplungkar, és elfárad tőle a kezem. De az nem gyakori szerencsére.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Moleman #80061 üzenetére
Durva..
(#80062) BoB: Ez bizony sajnos így igaz. Azt hittem, az erősebb betétes MotoSafe-nek megfelelő dugasz bőven elég lesz (ugye a hatalmas hype ), de sajnos nem volt, és erre nem voltam felkészülve, így út közben kb. félúton, mikor éreztem, hogy nem lesz elég, már nem igazán tudtam mit kezdeni a szituációval. Visszafelé nem véletlen jöttem a jóval erősebb 3M dugóval. Azzal már semmi bajom nem volt érkezéskor és utána sem, pedig elég béna voltam a ki-be rakosgatásával.
[ Szerkesztve ]
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Moleman #80259 üzenetére
Ha elmenymotornak kell, akkor ne nezd a spritmonitort, mert oda azok irkalnak, akik arra matyiznak, hogy mennyire fogyaszt keveset valami.
A skodas, kalapos bacsik, akiket ki kell kerulni az uton, ha nem felnenek a billentyuzettol, es az internettol, meg ugy altalaban nem lenne szetfolyva az agyuk, oda irkalnanak. Ha elmenyt akarsz, ezeket felejtsd el.Bar szerintem ez a sornegy naked kategoria nem eppen elmenymotor. A blokkjuk tul eros a blokkhoz merten rossz futomuvukhoz. Egy elmenymotor mindenekelott konnyu, jo futomuvel rendelkezik, jol nez ki, es csak ezutan kovetkezik a blokk ereje.
Ebbol ez a ketto semmit nem teljesit. De ez az en mercem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Moleman #80435 üzenetére
Ezt meg tudtam csinálni a CB400SF-el is, amivel tanultam, 2-3000rpm között vígan elgurult városban. Csak ha húztam neki ilyenkor gázt, nem történt semmi. Visszaváltottam, nem történt semmi. Visszaváltottam mégegyet, valami már történt....
De megértem, ha ezek tetszenek, akkor ezzel kell együttélni.(#80436) zgospel: Ne érts félre, tök jó füldugóknak tartom őket. Csak kicsit sok volt a mese szvsz geresics leírásában. Nekem sajnos ki kellett vennem, ha tényleg érteni akartam, mit mondanak, nem csak sejteni, pedig szívesen megspóroltam volna.
Sajnálom is rendesen, hogy elhagytam a worksafe-em, még a régit, ami pont olyan volt, mint a motosafe erősebb dugója, rövidebb túrákra szuper lett volna, mert tényleg sokkal kényelmesebb, mint az alternatívák...[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Moleman #80501 üzenetére
A verőcei cukrászdára hatalmas +1, akárhányszor a közelben járok ott tuti megállok
(#80504) Horvi a Pilisben sajnos mindegyik út elég gagyi, és érthető módon tele van turistákkal is. Elég szerencsés időben kell menni, hogy viszonylag kicsi legyen a forgalom.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-Mosquito-
őstag
válasz Moleman #80542 üzenetére
Elmész egy ilyen tréningre ahol megmutatják mit/hogyan kell. Azt a tudás szinten is kell tartani ám mert már a következő napon amit megtanultál már a x%-át el is felejted vagy rosszul is csinálod és az idő múlásával egyre rosszabb is lesz,mert megint előjönnek a régi lehet,hogy rosszul berögzült dolgok.
CyberPunk666:
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Geresics
addikt
válasz Moleman #80657 üzenetére
Kérdés, hogy mi a célod? Ha "bizonyítani" akarsz vele, akkor plexi környékére érdemes fix rögzítést rakni, onnan kb. minden látszik, ÉS nem kap bele a szél (de a hangja fos marad, mert szélzaj marad). Ha bekötsz egy külső mikrofont, és azt elrejted valahova, akkor már lesz frankó hangod is.
Bukóra a legjobb szerintem, mert akkor azt látja a kamera, amit Te. A hang mikrofon nélkül itt még fosabb lesz. Ha akarsz dumálni, akkor a mikit a szád elé, ha nem, akkor a tarkódhoz elrejted, és máris van tűrhető hangod is.
Mellkaspánt nekem nem jött be (ebben a videóban próbáltam), nem is erőltetem (van egy eladóm! ), és ott a miki elhelyezése a legproblémásabb.Bukón, ha nem GoPro alakú kamerát helyezel el, akkor nem olyan vészes a fejrángatás (+1 érv a SONY mellett). Én mondjuk a DualLock elhelyezésre esküszöm, de ezt 168km/h felett nem tudtam tesztelni (motorom korlátja kb.), de a terepesek (akiktől lestem az ötletet) sem mentek vele még 140-nél gyorsabban...
Mindenesetre ha a kamerát az orrod elé rakod, akkor a menetszél nem zavar nagyon, oldalszélre picit jobban érzékeny lesz. Szerintem ez a legjobb, de biztos lesz aki mást mond...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Moleman #80661 üzenetére
Ha csak bizonyításra kell, akkor a kormányra rakd, és könnyen be tudsz kötni fix tápot is neki! Ennél jobb nem kell! Ráadásul ott mindegy, hogy milyen a kamera alakja!
(Azért Neked is, mint mindenkinek azt javaslom, hogy a kamera tudjon 1080p60-at! Haladáskor sokat segít! )*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
demars
addikt
válasz Moleman #80670 üzenetére
Látom van ennél "adapter". Motoros szettnél nem láttam, de gondolom azokhoz is jár, máshogy nem lehet 5 V -os aljzat.
Én is inkább az usb dugaszt preferálom, kocsiban a szivar gyújtós kimozdul néha.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
HSM
félisten
válasz Moleman #80814 üzenetére
Az SV is elgurul ezzel a 2300rpm fordulattal (50kmh, 6.-ban), de barbárság így használni. Nincs nagyon ereje így, épphogy csinál valamit, ha gázt adsz vibrál, érezni, hogy nem szereti. Meg értelme sincs semmi így használni. Ez a blokk határozottan 2500rpm felett érzi jól magát. Le lehet menni amúgy 1800rpm-ig is, de minek. Én hogy forgatom is szűk 6L-el eljárok százon városban. Én sokkal jobban szeretem a 3000-4500 tartományban használni, ugrik, megy, lelkes, full sima, imádom, nem az a gáz csepegtetés, hogy jajj, épp le ne fulladjon meg épp ne tépkedje a láncot...
Én egyesben gáz, kettesben gáz 5000rpm-ig, és pont 50-el megyek, ott berakom harmadikba és jó is vagyok 3500rpm-el, van hova fékezni, de ha gázt is adok egyből megy. Ennyi a város az SV-vel.
Az a vicces, kíváncsiságból próbáltam gyökketővel nagypapásan nem forgósan használni egy tankolásnyit, ugyanennyit kért.(#80815) persuader: Józan paraszti ész, ha rázkódik az egész szerkezet, ahogy erőlködik, az sosem olyan jó, mintha szépen simán működne. Egyszerűen a plusz erőhatások vannak. Valami kap, ami amúgy nem. És itt nem a normális üzemi vibrációról beszélek, hanem amit gyökkető fordulaton gázra csinál...
[ Szerkesztve ]
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Moleman #80948 üzenetére
Én mindig azzal szembesülök, hogy a motor is és az autó is kevesebbet fogyaszt bármilyen Romániában tankolt benzinnel. Évente egy -két alkalommal járok arra és minden alkalommal erre jutok. Sőt, még az is volt, hgoy az itthon tankolt OMV Prémiumból is többet kért, mint visszafele egy simán román Petromos 95-ből.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- iPhone topik
- EAFC 24
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Villanyszerelés
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eredeti játékok OFF topik
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest