Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ferdzsoo

    addikt

    válasz Topiccsendőr #58120 üzenetére

    Hát ez gyönyörűen megfogalmaztad... :R
    Feltételezgetünk, de minek. Mindenki nyilatkozzon a tapasztalatairól.

    "It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."

  • -Mosquito-

    őstag

    válasz Topiccsendőr #58120 üzenetére

    Én már bevettem a le@rom tablettát.. :) Miről fogunk vitatkozni/ölni egymást dec. Januárban.. ;]

    Ui. Kakucs, Kecsora mennyi/hány C° alatt felesleges már kimenni?

    Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]

  • .mf

    veterán

    válasz Topiccsendőr #58120 üzenetére

    "az en velemenyem az, hogy a borruha az aszfalton kepes volt annyit lassulni, hogy ne legyen baj, akkor gumival aszfalton is kimozoghato.. tehat ha nem csuszott bele, akkor le is fekezhetett volna, illetve el nem eses es fekezes kozben akar ki is kerülhette volna."

    Valójában nem kicsúsztam, hanem elcsúsztam mellette. Amikor a csúszás-pörgés-forgásból megálltam és felkeltem, a motor mögöttem volt. Tényleg nagyon közel volt, lehetetlen volt megállni. A rendőrségi krétázás alapján 10, nagyon max 12-13 m volt a féknyom eleje és az ütközés helye között. A motor egy kicsit ferde L alakú utat írt le, egyenestől kicsit balra a sávomban az ütközés helyéig (ha az egyenes 0°, akkor 5-10°), majd onnantól merőlegestől enyhe szögben balra a szembe sávba (60-70°) még 4-5 m, és a szembe sáv közepén állt meg. Én pedig a szembe sávban, jó 6-8 méterre tőle előre.
    Remélem árnyalja a képet, hány védőangyalom van... :B

    "tipikus elso elmart fek jelenseg volt.a veszfek. amit mindig is mondogatok. 99,9% a az embereknek igy viselkedik. kiment az eleje es elcsuszott [...] igazabol az ervrendszered arra volt felepitve, hogy az abs neked nem jo, es te a defenziv vezetesi technikaddal, illetve a veszfekezesre felkeszultsegeddel sokkal jobban tudod venni az akadalyokat"

    Pontosan így történt. És én is ezt üzenném: hiába vezetek én is rendkívül defenzíven, hiába motoroztam már közel 50k km-t, hiába megyek évente veztech tréningre, hiába járok néha pályára... ez a helyzet annyira meglepett, az idő meg annyira rövid volt, hogy bejöttek a túlélési reflexek. Engem most éppen megmentettek ezek a reflexek és az ABS hiánya, de az esetek többségében több gondot okoznak. ABS pedig csúszós úton vagy átmeneti tapadás-vesztésnél is pótolhatatlan segítséget ad.

    ---

    "ne viccelj, mindenkepp vegyel egy 2T kisendurot! baromi jo moka!"

    Tudom, a Safetynél voltam az év elején egy terepes képzésen. :K Hiába csak 100 vagy 110 ccm-es 4T-k voltak, még azok is elforogtak azon a laza talajon. Nagyon más az a tapadás-hiányos helyzet, és nagyon tanulságos.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • HSM

    félisten

    válasz Topiccsendőr #58120 üzenetére

    Ez mind fejtegetés. Igen, elméletileg reálisnak tűnik, hogy gyors fék, aztán kikerülés, de ha annyira közel van a dolog, akkor azért én nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy az elkerülés ugyanolyan hatékony tud lenni, mint a motor elfektetése....

    Amúgy visszakereshetsz a topikban, miket írtam az ABS-ről, de amellett, hogy írtam róla rosszat, írtam jót is: [link].

    Azt továbbra is úgy gondolom, hogy vagy kanyarodni lehet, vagy vészfékezni, ha a kettőt egyszerre csinálod, valamelyik megsínyli. A vezetéstechnikán is felhívták erre a figyelmünket.
    Visszaolvasva a hsz-eim sem gondolom, hogy arrogáns lettem volna. Nehéz 100%-ig objektívnek maradni, igyekeztem, sikerült amennyire sikerült. De azért azt sem szabad szerintem elfelejteni, hogy a fórumon elsősorban vélemények vannak, nem a nagybetűs IGAZSÁG.

    Szerintem a statisztikát nem lenne helyes a mi szemszögünkből ide keverni. A statisztika ugyanis nem tesz különbséget a motorosok között. :N Azt emlékeim szerint írtam is, hogy aki nem veszi a fáradtságot némi extra tréningre, és tanul meg tényleg szélsőséges helyzetekben fékezni, akkor inkább az ABS a jó út, mert akkor többet nyer az illető az előnyein...

    A biztonsági öves dolgot kár ide keverni, az hogy a vezető kitámasztja magát, és az majd jól megvédi egy akkora baromság, hogy csak úgy süt. Ott olyan minimális, jelentéktelen azon esetek száma, ahol jobb, ha nincs bekötve, hogy kár is vele foglalkozni. Az ABS esete ezzel szemben korántsem ennyire világos és egyértelmű.

    (#58122) Feree13:
    Már írtam. 2X kerültem életveszélyes helyzetbe ABS miatt, és egyszer sem a hiányából. Tisztában vagyok vele, hogy szélsőséges eset vagyok, de ezek az én számaim.
    Persuader szerint nem csúsztam volna el a robogómmal ABS-el, de az egy teljesen ártalmatlan elcsúszásos szituáció volt, életveszélyről szó sem volt.
    De talán így érthető, miért nem rajongok túlzottan a cuccért.

    (#58126) .mf: Huh.. 10m, az ha jól emlékszem durván 50km/h-ról lehetett volna megállni hibátlan út és fékezési viszonyok mellett. Ráadásul ha mondjuk 90km/h-val mentél, mikor fékezni kezdtél, az annyi, minthogy durván fél másodperc, mire elérted.

Új hozzászólás Aktív témák