-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #125579 üzenetére
Alusil hengeres, ami hasznalattol fuggoen akar 30e km utan el tud kopni.
Olajat eheti, es gyengebb, mint a gyari adat, kb 30 loval. Ezt nem lehet erezni, mivel igy is erosnek tunik.Lehet venni plusszos OEM dugattyukat hozza. Nem veletlen.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #125588 üzenetére
Egyaltalan nem.
Nagyon szokatlan hiba ilyen fiatal, keves futasu sornegynel. Henger-dugoval van a legkevesebb baj altalaban.
Ez nem hengerbevonat, ami egy 20 eves visszatekert agyonvert sornegy sportmotornal levalik, hanem a henger anyaga maga, ami tul puha.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #125590 üzenetére
Nem. 2008 tol visszatertek a nikaszilra, megis az a motor eszi a legtobb olajat.
Az arany blokkos 2008 sc59ben elfelejtettek a fotengely primer fogaskereket megedzeni, szoval az is ilyen 30e km alatt kuka lesz, ha nem csereltek ki gariban. Magyarorszagon eroteljesen szivni kellett a kereskedes veret, hogy ez megtortenjen.
Fekete blokkos mar jobb, de ez a problema emlekeim szerint akar 2010es modellig elmehet.
A 600 as sajnos ugyanugy alusil.Tokeletes rejtett hiba. Maga az olajeves az sc57 nel mar azt jelenti, hogy rottyon van, latod a videon, a szelepvezetok is eleg nagy jatekkal vannak.
Sc59 nel ez mondjuk meg nem hiba.Erezni nem fogja, mert beindul, meg sosem volt a segge alatt egy 170 loeos motor. Amugy sem fogja nezegetni, hogy csak 250 nel vagy 280 nal tud menni.
Semmi koze a surlodashoz, mindketto szilicium kristalyokkal kemenyiti fel a hengert.
A gyartok azzal magyarazzak, hogy nem annyira erzekeny az alusil a savakra, mint a nikaszil, de vw golfon kivul, ami egy auto, nem tudok motorkerekparnal konkret nikaszil sav miatti roncsolodasrol.
Szerintem leginkabb koltseg oldalon kell keresni a valaszt. Ha kiontesz egy hengert, amit csak megfurni kell, akkor kihagyhatod a hengerbevonatolasi gyartasi folyamatot. Olcsobban tudod gyartani.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #125592 üzenetére
Vannak viszonylag stabil sportgepek, en sc59 est akartam venni, de inkabb ez az r1 lett belole, mert jobban birja, a szervizelesehez semmilyen egzotikus szerszam nem kell.
Meg beszarsz a hangjatol.Rottyon van... Nezd. Magyarorszagi allapotokat nezve ez is erosen relativ. Beindul. Jon-megy-megall, nem folyik. Egy hetkoznapi, hozzanemerto embernek ez az ugynevezett megbizhato motor. Glancolja egesz nap, igy is kettovel nagyobb motort vett, mint a penztarcaja engedte volna, veszi az ertelmetlen kiegeszitoket, fogalma sincs arrol, hogy vonalkodos az osszes henger mar. -20 vagy -30 loero, ugyse erzi meg a 99 szazalek.
Ha arra kell, hogy max 180 ig kihuzasd, meg szopatod magad, hogy sportmotoral turazgatsz, toltod utana az olajat, arra sokaig jo.
Ha kimesz egy palyanapra normalis koridovel, akkor erosen kerdojeles a felujitas rentabilitasa, ha nem all meg alattad. Esetleg utcan is szaguldozol vele, hamar beadja a kulcsot. Foleg, hogy csak egy tulmeretes dugattyuszett van.A masodik videoban nem tudom hallod-e mekkorat kottyan a hajtorudon a dugattyu. Szoval hajtorudas is. Az ugy kuka, ahogy van.
10:02 utan nem sokkal. Igen, azok a hengerfalon mely arkok.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bajnokpityu #125595 üzenetére
Sportmotorokrol beszelunk. Ha turazol ezekkel a motorokkal, akkor ertelemszeruen joval tobb kilometert tudsz belerakni. Ha palyamatorozol, akkor egyaltalan nem fog annyit elmenni, akarmi is van rairva a motorra. Tokmindegy milyen marka.
Szeretnem leszogezni, mi a terheles.
nemet autopalyan mesz vele rendszeresen 300 al.
Palyanapokra jarsz ki, nem csapnivalo koridovel.
ha 1 km es gokartpalyan egeted az olajat, termeszetesen az inkabb a gymkhana osztalyba sorolnam, nem a palyazashoz. Az nem nagy megterheles egy motornak.Minden markanak minden szeriajanal vannak jobban es rosszabbul tejesito darabok. Ezt idovel fogod megtudni, de ezt igy kijelenteni, hogy a honda volt a tuti vetel, nem lehet, nem lehetett sosem, csak ilyen laikus haveri korben elterjedt sztereotipia. Utcara, ha betartod a kreszt, az alusil is jo. Oda barmi jo. Ha nem ertesz hozza, nem fedezel fel semmilyen jelenlevo hibat, amit nem is haritasz el, az vegulis teljesen jo, nem kellett rakolteni soha semmit, jon-megy-megall.
Ez egy koztudott hiba, megis mindenki huledezik a sztereotipiak miatt.
En most csak sportmotorokrol beszelek, ezekkel van tapasztalatom, ezek erdekelnek.
Az r1 sem tokeletes, de nem lesznek benne ilyen kaliberu hibak, ami miatt darabokra kell szedni a blokkot.
De 170-180 loeronel mar eleg nagy szazaleka elverzik ezeknek az ezreseknek. Nem is gondolnad mennyi.Somatom
Eltort a fotengely a cbx edben. Nem az olajzas miatt, a toresnek semmi koze az olajzashoz. tul hosszu a hathengeresben a fotengely. Ezek utan meglep?Teljesen felesleges egy gyarto ket teljesen kulonbozo termeket osszehasonlitani, vagy az alapjan megitelni a gyarto minden termeket. Ezt felejtsuk el.
Az alapjan, milyen autot es motort gyart ugyanaz a gyarto, ez ertelmetlen.
Minden egyes szeria, evjaratnak utana kell menni, mik a hibai, es maris tajekozottabbak leszunk.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bajnokpityu #125602 üzenetére
Orakon at birja a fordulatot, de akkor sem mindegy, mekkora fordulatot. Az orakon at biztos megy, de ezzel jobban megterheled az alkatreszeket.
Egy pelda: motoroknal a nehany szaz grammos dugattyubol 15 000 fordulatnal mar tonna nagysagrend lesz. Ezt kell visszahuznia a hajtorudnak. Ennek megfeleloen az a vastag hajtorud is nyulik, a fotengely is gorbul, akkora nagy a terheles. Ezt semmi nem birja szazezer km hosszan, akarmilyen meleg az olaj, akarmilyen jo az olaj.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Somatom #125604 üzenetére
korabban az elozo hanyag tulajra fogtad ezt a torest, mert nem cserelt benne olajat.
Ezeket a dolgokat objektiven kell nezni. Jo motorokat gyart a honda is, nekem is van, de nem mindegyik modellje sikerult ugyanolyan jol, es ez nem meglepo.
Ennyit szerettem volna mondani.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #125665 üzenetére
Engem igenis zavar, ha kopik a bele, de nem az olajtol fog kopni, hanem a hasznalattol.
Az, hogy lefelezed a gyari intervallumot, az akkor indokolt, ha versenypalyan kozlekedsz, vagy kinyomod a szemet.
Evi olajcsere is akkor indokolt, ha sokat jar hidegen a motor, es telerakod paraval az olajat, mert nagyon kis tavokat mesz, es nem melegszik fel az olaj, hogy elparologjon belole a benzin es para. Ekkor fog savasodni.A markacsoportokban, az interneten semmilyen ezzel kapcsolatos kezzelfoghato informaciot nem fogsz kapni. Senkinek nem all rendelkezesere annyi penz, muszerezettseg, hogy ezt a kerdest normalisan megvalaszolja.
Amugy is, a hetkoznapi emberek lelekmelegito szereleseket szoktak elvegezni. A lelkednek jo, a motornak nem biztos. Lecserelsz olyan dolgokat, amiket nem felteten kell, te megkonnyebbulsz-ez is el van intezve, most aztan biztos jo lesz.
Ezt kapod az internettol.Es ez sz F9 video sem szolgaltat semmilyen informacioval. Nem ertem a reszecskenagysag mit hataroz meg. Motorgyartot ez alapjan hogy lehet rangsorolni?
Ha gyorsvaltoval van felszerelve, azonnal nagyobb lesz a reszecskeszam. Kulonbseget kellett volna tenni hengerszam kozott is.
Egyebkent vadonat uj motor elso olaja, amelyik 2 km-t tett meg a ducati gyarban igy nez ki. Nem volt meg beinditva, csak a gyarban:Ott pedig az olajszuron a rezpaszta valahonnan, amit azzal raktak ossze bent a blokkban
Megis ebbol hogy lehet barmilyen hasznos kovetkeztetest levonni?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #125672 üzenetére
Ez is olyan, hogy melyik ktm nel, milyen hasznalat mellett. Mert tudok produkalni neked barmilyen motor olajaban vasat. :D
Ebbe en nem mennek bele tul melyen, azt tudom, hogy en hogyan csinalom.
A-bol B-be motoron, amit kozlekedesre hasznalok, nem hajkuraszok, ott en bennehagyom. Akar tobb evre is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
A teljesitmennyel nem nagyon van gond, euro4 tol felfele ezek a dobok semmit nem hoznak, csak hangot. azzal sokkal inkabb, hogy nem a gyarilag homologizalt cso, ezert hangosabb.
Ha ecu-t atiratod, azzal pedig teljesen illegalis lesz a motor, amit gazelemzovel latni lehet, ha veletlenul elkuldenek szigoritott vizsgara, es valami hozzaerto megvizsgalja. Bar erre keves az esely, hogy ertenek ott barmihez.
Mivel van benne lambda szonda, nem fog szegenyen jarni, hacsak nem valami teljesen E-jel nelkuli rendszert raksz ra, de az meg plane illegal mindenhogyan. de ezt korabban irtam neked.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #125764 üzenetére
Ketdugattyus uszonyereg. Legteleniteshez nincs koze.
Ha szetnyomod legtelenites soran, termeszetesen kisebb lesz a surlodas, de nem mukodik olyan tokeletesen, mint a nem uszonyerges, egymassal szemben levo dugattyus, ahol mindket dugattyut visszahuzza a karmantyu a nyeregben.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #125777 üzenetére
Igen, talalkoztam hasonloval.
mint mondtam, ha a dugattyut szetfeszited, akkor kissebb a surlodas. Amikor a feknyerget megnyomod, a dugattyut nyomod vissza.
Mindent felujitottal.
De ugye, a felujitas soran mindent jol csinaltal-e, vagy sem, az erdekes kerdes.
Meg hogy mit jelent az, hogy mindent kicsereltel.
Tovabbi jo szorakozast.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #125782 üzenetére
Csak osszerakasnal kell a specko zsir, amig a karmantyukba beleilleszted a dugattyukat, es ne tapadjon a dugattyuhoz a karmantyu, ne csipd be a szelet a guminak. Egy ido utan nem lesz ott. A dugattyu nem kenes hianyaban szorul meg, hanem vagy az uszocsap nem mozog mar, vagy a mocsok miatt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #125780 üzenetére
sok buktato nincs benne? :D ahhoz kepest elegge el vagy vele.
Azt irod fekmunahenger. Ez a nyereg. A feknyerget nem cserelted le. A kerdes, hogy az uszocsapot leellenorizted-e, hogy akadalymentesen mozog, ha a gumi jo, akkor siman kented-e.
Fekcso- amiatt sosem csinal ilyet semmi.
Dugattyu- ha a bevonat korrodalt mar, akkor kell.
Hozza tartozo seal- ez az un. karmantyu es porvedo. Ez akkor kell ha mar repedezett a regi, vagy valaki odacsipte az osszerakas alkalmaval.A ket dugattyut nem a folyadek huzza vissza, hanem a karmantyu.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #125786 üzenetére
Igen, forumrol nagyon jol lehet szerelni, hatekony es olcso :D
Egy egesz fofekhengert lecsereltel? Kettot? Legalabb valami jo kinaira cserelted a gyarit? :D
Karmantyut kell ott is cserelni, de csak akkor, ha maszik a nyomaspont, ugy, hogy le van legtelenitve a rendszer.
Ez felesleges volt.Fofekhenger az, amivel a munkahengert mukodteted.
Nem a nyereg.Ha a dugattyu felulete tokeletes volt, azt csak tisztitani kell, es mehet ossze. Ott is max karmantyuszettet kell cserelni, de nekem 20 eves motorban sem ment meg tonkre.
Brembo altalaban alu dugot hasznal. majd be fog kopni a fekbetet, es jobb lesz, de uszonyeregnel sosem lesz tokeletes.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolti_20 #125788 üzenetére
Remelhetoleg ugyanakkora dugattyuatmeroje van ezeknek, mint amit lecsereltel.
Ha ezeket hasznaltban vetted meg, akkor ugyanott vagy, ahol voltal. Ha ujonnan oem, ezek horror arba kerulnek. Meg dragabb, mint a felujitoszett. Ha nem, akkor ugye kinai vonal. karmantyuszettet lehet talalni, valoban kisse tobb idoraforditassal, de mint mondtam, karmantyut akkor kell cserelni, ha tomitetlen a fofekhengernel, vagy maszik a nyomaspont. Addig felesleges hozzanyulni.Arra koltod a penzed, amire akarod, nem ebbe pofazok bele, de nem ertem, hogy problema eseten miert nem a problemat derited ki, ahelyett, hogy random alkatreszeket vasarolsz, es varod, hogy valamelyikkel beletrafalsz. Ugy hogy nincsen semmilyen ismereted a mukodeserol, tehat a hibat sem tudod megallapitani, illetve azt sem mi a hiba es mi nem az.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #125808 üzenetére
Toltsd le a manualt, es mielott barmit csinalnal nezd at azt a reszt belole.
Bar szerintem ez nem faszsag. Es nem hulyen talaltak ki.
Inkabb az, hogy egy fek ekkora problemat tud okozni, es a gyartot szidod. Mintha az lenne a hulye, nem pedig ti. :DNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #125955 üzenetére
Versenymotorokban mindig linearis van.
Progressziv van utcara.Geresics
A linaris akkor vegig kemeny, ha tul eros van bent. Az is kimozogja, es nem is koppan fel, ha a megfelelo sulyhoz van kitalalva. Es nem is raz szet. Azt hittem van valami indok ra.Inkabb azt latom, hogy az utangyartoi piac progressziv rugot gyart, es az emberek ugy altalaban nem vasarolnak a sulyukhoz rugot, viszont a wilbers, stb kozismertebb termekei miatt a kozepszar progressziv mindenkinek valamennyire jo lesz.
A Medve altal csinalt videot is lattam itt, meg jo regen, hat en nekem abbol semmi nem jott at, mert teljesen mashogy hasznalja, es mashol csinalta a ket videot.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #125964 üzenetére
Na latom megeloztel, valami ilyesmire celoztam en is. :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz fattyu #125972 üzenetére
europai, premium fekcso-fek munkahenger gyartonal (gondolok itt a brembora) eleg sok problema merulhet fel, a muanyag dugattyutol elkezdve a fekcsoig minden.
A kuplung munkahengerre nem csak a ktm nel van visszahivas, illetve a visszahivast en nem ronam fel, mivel az legalabb ki van javitva.
Az ohlins fgr ek kb 2 evente fossak el magukat, eleg sokat csinaltam a telen (!) Mivel a hidegben kezdenek el ereszteni. Ez valamilyen kompromisszumos megoldas lehet, gondolok arra, hogy a szimmering rugoja nem olyan eros benne, csereben nem fogja a villaszarat, ami sokkal jobb mozgast tesz lehetove. Arra nem gondolnek, hogy az ohlins nem tud szimmeringet csinalni 140€-ert.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #126067 üzenetére
Kettovel?
A jov heten nezem az 5. et. Marmint egyszerre, nem osszesen. :D
Garazsmester kene lassan.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #126088 üzenetére
Ez igy nem teljesen igaz. a gyorsvalto egesz pontosan arra jo, hogy nyelgazon ne kelljen elcsuknod a fojtoszelepet, amitol osszeomlik a lenduletben levo gazoszlop a szivocsoben, ami a valtas utani gaznyitasnal abban jelentkezik, hogy mire magahoz ter ez a lengorendszer, az ertekes ido, es egy palyan sokat valtasz, ami koridoben erosen jelentkezik. Nem a valtas gyorsasaga az erdekes, hanem maga az, hogy az egyikkel sokkal kisebb ideig lesz gyengebb a motorod, teligazon.
Ebbol lathato, hogy utcara csupan kenyelmi funkcio.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bacus #126093 üzenetére
Amint megmozditod a fojtoszelepet WOT-rol, a motor egy kis ideig gyengebb lesz a kovetkezo nyelgazon. Maga a gyujtaselvetel is nagyon sokat rondit a kepen, peldaul a kipufogoban a gaz lehul, amitol azon a homersekleten a hangsebesseg nem az lesz, mint kesobbiekben gyujtassal, a hullamok mas sebesseggel fognak visszaterni, ezert a kipufogo sem mukodik jol. Termeszetesen 4T nel a kipufogo nem annyira szol bele, mint a 2T nel, ahol joval nagyobb hatasa van, de ezek osszeadodnak, illetve ezek koridoben merheto dolgok.
Ennel is jobb a seamless valto, ahol majdnem egy nagysagrenddel rovidebb ideig tortenik a valtas, es nem kell a gyujtast elvenni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #126106 üzenetére
Nekem tetszik, mert gyorsan, pontosan beallithatod a kereket. Ennyi penzert en draganak tartom. De hasznos.
a rovatkak altalaban nem sokat ernek, nagyon pontatlanok, de valoban a sajat motorjaimon sem vettem a faradsagot, hogy megmerjem. Enelkul a lengovilla tengely es a hatsokerektengely tavolsagot kell lemerni, amit az ugyfelek motorjain megmerek. Meg a kimart resz a lengovillan sem pontos, tehat tolomerovel sem lehet mindig megmerni.
Tboy
rakd ki uresbe, az a legjobb. Lerohadni nem fogsz vele, de a kinyomocsapagy nem minden motoron tulmeretezett. Eleg kicsi csapagyrol beszelunk nemelyik gyartonal. Nem a tarcsak nem birjak, vagy a kuplung. Nem fog felrobbanni a motor, ha nem igy csinalod, de szokd meg az uresberakast.A honda valtoval kapcsolatban megint kisse keves informacio birtokaban mondunk eleg hatarozott es szelsoseges velemenyt, nem? :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #126146 üzenetére
Szilikonzsir muanyag es gumi alkatreszekhez kell.
Ez egy kis fem tarcsa egy rugo es vasgolyo.
Sima litiumbazisu zsir hasznalhato, de szet kell szedni, alaposan megtisztitani, a regi 20-30 eves bekemenyedett zsirt eltavolitani.
Elektromos kabeleket en szemely szerint nem aztatnek javareszt petroleumot tartalmazo sprevel.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Milyen légkondit a lakásba?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Linux kezdőknek
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen